Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
russel schreef:kyrkelover schreef:Jij banketstaaf altijd om de vragen heen, maar nogmaals de vraag jij hebt NOOIT gesport tot je 21e , ben NIET naar school geweest tot je 21e.
Want voor beide moet je je concentreren en inspannen en dat kan nog niet als je niet oud genoeg bent.
Dit is ook zo iets.....volslagen onzin betreffende het onderwerp, dan snap je er dus echt niets van..
russel schreef:Hebben we het nou over honden die in huis leren en van nature tot een heel ander soort dieren en gedeag horen of over paarden die in een sociale kudde eenheid leven en daarbinne elkaar leren waar elke leeftijd staat voor een volgende fase in hun ontwikkeling, een 1 jarige mag meer binnen een kudde dan een 2 jarige en een 3 jarige wordt ook weer binnen de kudde door de ouderen anders behandeld dan de 2 jarigen behandeld....dat is de natuurlijke vorming en dat dat wegnemen door de mens is ontwikkeling weghalen...
Een hond vergelijken met vaardigheden aanleren om samen met de mens in jouw huis te leven, is toch iets heel anders en die puppy cursussen zijn bedoelt voor mensen die geen flauw benul hebben hoe ze een hond moeten opvoeden en de baas blijven zodat hun kroost veilig blijft en hun spullen heel, de baas niet aangevallen wordt als de pup volwassen is en het huis vol poep ligt, de hond komt als hij los loopt en niet heel de buurt terroriseert.
Pluttersput schreef:Ik ga er niet eens meer op in. Ook hier heb jij blijkbaar een beeld van mij, en o wee als ik daar van af zou wijken. Jammer dat je persoonlijk moet worden in een topic waar ik alleen maar informatie aan vroeg.
Mioux schreef:Ik vind dit meer een kinderachtige rel actie worden van je russel, sorry, maar hoe oud je bent weet ik niet, maar het lijkt alsof er een penny meid van 14 staat te kletsen die net om de hoek komt kijken met paar boekjes.
nogmaals, NIEMAND hier is erbij dus NIEMAND kan zomaar een oordeel fellen wat ze precies doet.
Dus ook jij niet, ze heeft uitgelegt dat ze het aan het leren is en zo ook plezier doet voor het paard, er staat nergens dat ze een uur wandelt, of uur draaft, of uur laat grazen of zelfs een uur laat kiezen wat hij wil en wat de eigenaar wil is jammer dan... ik vind het beetje ver gaan allemaal nu meer persoonlijke kanten op
Lante schreef:Russel en Ninx, ik ben het helemaal met jullie eens en als er penny's in dit topic zijn; jullie zijn het in mijn ogen in ieder geval niet.Ik ben toch blij dat er meer mensen zijn die zich wat meer verdiept hebben in de psyche van het jonge paard en daar naar handelen.
Ninx schreef:esmee_2001 schreef:weet ik niet ik heb hem pas drie weken haha dat is bij veel dravers zo hij mag nu lekekr genieten van lekker reacratief rijden
Daarom, je weet het niet... net zoals heel veel mensen. Gebrek aan kennis en ongeduld leidt tot kapotte paarden.
Ga niet roepen 'dat iets best kan' als je dat eigenlijk helemaal niet zo zeker weet...