[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:54

@Tine: knap hoor, 50 minuten, maar idd dan zet je ook door om het goed af te kunnen sluiten. Thermomailloot behoort hier zo ongeveer tot de PSU.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:55

Ik woon nu zo ongeveer in mijn skibroek, maar daar kan ik niet mee in het zadel. (heb dus ook al 3 weken ofzo niet meer op een paard gezeten)
Zit nu moed te verzamelen om weer naar buiten te gaan, moet de stallen uitmesten en drinkbakken weer bruikbaar zien te krijgen.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:08

@gem: wij hebben ook wel wat problemen met maten, mijn paarden zijn vanaf 1.50 tm 1.75, is lastig met de wagens, de tinkers hebben soms full en soms cob maten, dus hebben ze allemaal gecombineerde tuigen. Maar ik zou toch eens een ander wagentje proberen misschien loopt er iets aan bij jouw wagen waardoor hij wat zwaarder trekt (handrem is eraf :D )

@biancaoo: ja ollie en ik wonen vlakbij elkaar, en als het nodig is proberen we elkaar wel eens te helpen. Is soms handig. Ze heeft bij mij ook gezellig _/-\o_ het koetsiersbewijs gedaan.
Bij ons is de rijbak goed te rijden hoor, zitten snippers door en is altijd droog, s’zomers wel wat stoffig, maar dan kunnen we in de wei rijden

@Buckje: pink was ook altijd een stresskip, soms nog wel, maar dan kan ik het wel in goede banen leiden. Dus rustig doorgaan! Komt goed! :)

@ollie: ik weet niet of je haar kent, ze wilde hier kb doen, maar had het te druk met haar honden ze heet Diana van Andel en woont in Brielle
Hé goed dat je weer aan het rijden bent! *\o/*

@prinsjeh: inderdaad was ohz, iedereen bekijkt je of je van een andere planeet komt, had mijn skikleding nog lekker aan, totaal geen duur paardenmerk aan en dat liep er toch wel veel rond, dan val je op natuurlijk ~~}>

@janouk; lijkt mij ook leuk om te leren, alleen ik heb zo gauw kramp in mijn handen. Je stoel lijkt mij ook wel wat :9 , hoe werkt dat?

@tallechie: dat is jammer, maar ik ken je probleem, ben er nu ook weer voor het eerst opgegaan, en ik dacht alleen maar, als ik er maar niet afval! Dom hoor, is braafste paard wat ik heb, maar toch, is gewoon moeilijk. :j
Fijn dat Daan zo lekker slaapt, geeft jou ook wat rust.

@frensie: nou mijn ervaring is dat ze het drommels goed doorhebben :j /3 als ze je kunnen hebben, ik had vandaag ook die ervaring dus, zie mijn verhaal.
Fijn is dat als je man je helpt, ik heb ook zo’n lieverd. <3

@Tine10: wat vervelend dat thabor niet lekker loopt, je bent wel harde hoor om toch door te gaan, doe ik ook wel, maar soms heb ik echt geen zin. Ik ben gisteren gewoon met mijn skibroek opgestapt en dat ging wel, was niet echt Anky :D , maar leek er wel een beetje op! :o

@avaluna: dat ze dan zo lang wachten met je dochter om te kijken of ze niet iets kunnen doen, kunnen toch beter nu vast alles controleren en dingen uit sluiten. :(:)

@bicci: kan wel met je verhaal mee gaan. Hieronder heb ik ook zo’n fijn verhaal van vandaag. :(

Ik longeer altijd heel goed, met enkele met dubbele lijnen maakt niet uit (jarenlang les gehad van Lammert). Maar nu werkt mijn linker arm nog niet goed en ik kan nog niet goed lopen en mijn eigen schrap zetten met mijn voet. En wat deed mijn lieflijke Pink, die bokte erop los, draaide zich om en weg was ze, geloof wel 10 keer :( , dan stopte ze aan de andere kant van de bak, mijn rijbak is 60 m lang, moest ik haar daar iedere keer halen, het ettertje! Dus ze voelen het feilloos aan. Maar ik ben wel een volhouder, }:) en natuurlijk wel slimmer als mijn paard _/-\o_ , heb gewoon de lijn wat anders vastgezet, zodat ik meer grip had en zijn niet zomaar meer om kon draaien, toen ging het wel. Ik had 3 paarden willen longeren, maar was zo moe en koste zoveel tijd, dat het er maar één is geworden. Ik heb in ieder geval weer genoeg beweging gehad. %)
Ook natuurlijk de paarden waarvan de waterbakken niet lopen water gegeven en eten gegeven. Mijn veulens hebben een stal aan de andere kant van ons land, is ook wel een stuk lopen, en dan met voeten die niet willen, en emmers, ja ik ben heel blij met die vorst. Woon dus ook gewoon in mijn skibroek en muts! :=
Moet vanavond naar Ermelo, cursus jury marathon. Dus nu maar even rustig aan, mag gelukkig het grootste gedeelte met iemand mee rijden, want is wel vermoeiend ook nog eens ’s avond zo’n stuk rijden.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:10

Avaluna, wat is PSU??? :o (zit daar over na te denken, maar krijg 't niet bedacht :D ... paarden-standaard-uitrusting... :? )

Tine zit moed te verzamelen... vriendlief heeft hier vanochtend stal gedaan *\o/*

EDIT:

:wave: hai Kiss, ik zou steeds vergeten te reageren op jou... sorry :o
Had jij dat postje van mij over bezoek aan Kane nog meegekregen... vast wel, maar kan me niet herinneren of je je nog wat afvroeg erover... zal zo eens terugbladeren (zit eindelijk op computer ipv telefoontje, dat 'bokt' toch stukken fijner :j )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:18

@Prinsje: hahaha, is een term uit het leger volgens mij, Persoonlijke Standaard Uitrusting, dus je zal wel heel erg in de buurt.

@Kiss: oeh, ook al zo'n volhouder. Kan me voorstellen dat het lastig is als je moeilijk loopt en je last hebt van je arm, nog allemaal van het ongeluk?

@Tine: ik heb zelf een lekker warme winterrijbroek van Moutainhorse waar ik fijn mee kan rijden.
Anders eens proberen met een thermobroek onder een wat dikkere rijbroek?

Ik vroeg me trouwens af of jullie allemaal het uiteinde van de dubbele longe los laten, twee losse delen, zeg maar.
Ik deed dit dus nooit, maar gezien mijn valpartij laatst, waarbij ik nog even meegesleurd werd :') , geloof ik dat ik het zo maar ga doen.

Ik ga zo ook ff dochterlief van school halen in mijn snowboardbroek, heb eindelijk de tweede die een beetje netjes uitziet :D gevonden.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:18

http://www.relaxbaden.nl/relaxbaden/massagestoelen/
@kiss
Ik heb zo een dergelijke stoel, alleen voor de fractie van de prijs op de kop kunnen tikken via Marktplaats. Hij werkt electrisch en met luchtdruk. Hij masseert nek, schouders, rug, onderrug, billen, voeten en benen. En hij is mijn beste vriend. Hij kan rollen, tikken, wrijven, etc. En hij zeurt niet en heeft altijd zin/tijd. haha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:21

@Janouk: oh, fijn, die geven idd een stevige massage :j .
Voor een leuk prijsje wil ik d'r ook wel één op kantoor :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:25

Doe mij ook maar zo'n stoel, lijkt me heerlijk. Maar jammer dat ze zo prijzig zijn, krijg ik vast niet voor elkaar bij manlief haha

Avaluna: hoe bedoel je precies met dubbele longe? twee losse delen? Ik hou het uiteinde in 1 of 2 handen (soms in 1 hand, heb ik andere hand voor zweephulpen, maar meestal hou ik ze vast als teugels) Als ik ze dichterbij laat lopen, haal ik een (of meerdere) lus(sen) op op mijn linkerhand. Als het een kort stuk is hangt het gewoon, maar als het te lang is pak ik het op, anders kun je in die lus komen te staan. Als je paard dan raar doet.....
Laatst bijgewerkt door tine10 op 06-02-12 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:25

EDIT:

:wave: hai Kiss, ik zou steeds vergeten te reageren op jou... sorry :o
Had jij dat postje van mij over bezoek aan Kane nog meegekregen... vast wel, maar kan me niet herinneren of je je nog wat afvroeg erover... zal zo eens terugbladeren (zit eindelijk op computer ipv telefoontje, dat 'bokt' toch stukken fijner :j )[/quote]
geeft niet, vind het ook wel eens lastig om alle posten goed te lezen, schiet er wel een wat bij in. :D
ik had je post gelezen van Kane, ben je nog bij die mensen wezen kijken, en weet je waar hij nou is? |(

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:27

janouk schreef:
http://www.relaxbaden.nl/relaxbaden/massagestoelen/
@kiss
Ik heb zo een dergelijke stoel, alleen voor de fractie van de prijs op de kop kunnen tikken via Marktplaats. Hij werkt electrisch en met luchtdruk. Hij masseert nek, schouders, rug, onderrug, billen, voeten en benen. En hij is mijn beste vriend. Hij kan rollen, tikken, wrijven, etc. En hij zeurt niet en heeft altijd zin/tijd. haha

geweldig, ik ga ook op zoek op marktplaats :)

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:31

[@Kiss: oeh, ook al zo'n volhouder. Kan me voorstellen dat het lastig is als je moeilijk loopt en je last hebt van je arm, nog allemaal van het ongeluk?
ja is nog van het ongeluk, ik heb een frozen shoulder zoals ze dat noemen, mijn bovenarm was gebroken, en dan zit je schouder dus ook in de vernieling, duurt ca 1 jaar voor dat dan volledig werkt. nou heb ik niet veel keus, als mijn paard aan mijn arm trekt, dan wordt hij vanzelf opgerekt, maar dat gaat dan iets groffer :( als dat mijn fysio het doet :D

Ik vroeg me trouwens af of jullie allemaal het uiteinde van de dubbele longe los laten, twee losse delen, zeg maar.
Ik deed dit dus nooit, maar gezien mijn valpartij laatst, waarbij ik nog even meegesleurd werd :') , geloof ik dat ik het zo maar ga doen.

dubbele lounge zit aan elkaar, en die rol ik net zo op als met een enkele lounge. ik heb dat pas vorig jaar goed geleerd, daarvoor had ik ook fijn mijn lijn doormidden geknipt, omdat ik er ook al eens had ingestaan en toen meegesleurd werd achter mijn paard aan. (nu weet ik wat die indianen voelde :( )

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:33

nou allemaal niet teveel schrijven, kan het bijna niet bij houden :D ga maar weer eens wat doen :o

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 15:39

goedemiddag

ik ben redelijk gesloopt zeg maar. wekker ging om 6 uur moest om 7 uur beginnen met werken.
net nog even naar de HA geweest voor mijn (nog steeds zijnde) oorpijn nu weer andere neusspray mee gekregen moet ik 3 á 4 week gebruiken en als het dan nog niet over is moet ik terug komen.

@ prinsjeh leuk wij zijn niet te missen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:48

iemand hier nog tips hoe ik straks Thabor (we gaan er maar even vanuit dat hij straks weer goed is) fatsoenlijk voor de dag kan laten komen zaterdag?

Wassen is nu natuurlijk gewoon niet te doen. Buiten het feit dat het paard gewoon bevriest, wordt de was/poetsplaats ook een ijsbaan en is daarna dus nergens meer voor te gebruiken. Antiklit bevriest ook ter plekke, dus dat is ook geen oplossing voor de staart. Staart zonder antiklit of iets uitkammen komt me vrees ik op heel veel uitgetrokken haren te staan. Verder heeft hij 3 witte benen, die nu dus niet wit zijn.

Vrees dat het heel lastig gaat worden. Alles dat vloeibaar is bevriest, ook de cowboymagiczooi.

Ik zie ook op tegen het vlechten, dat worden heel veel bevroren vingers. AUWIE. Nu wordt het deze keer wel met droge manen, maar ja, dat vlecht weer veel minder fijn. Lastig die vorst }>

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:13

tine, de witte benen wit maken met talkpoeder, verder babydoekjes om vieze plekken weg te werken. Ik ga eens kijken straks of mijn cowboymagic echt bevroren is op stal.
@kiss, ik heb zo'n dubbellonge van lammert, door de midden geknipt! Paste net niet lekker in onze longeercirkel als hij niet doorgeknipt was en ik vind het fijner. Je kunt net even achterlangs lossen zeg maar.
@janouk je commentaar over de masseerstoel geweldig! en zelf ook aan t masseren geslagen leuk! Ik heb een vriendin die bij de Bascule bezig is en laatst Det als leerpaard heeft gevoeld. Vond ik erg leuk (omdat t best goed was hihi)
@iedereen over de kou, het is een drama. Als ik mazzel heb en er rijden cowboys in de binnenbak kan ik Det lekker longeren, maar verder houd het echt helemaal op. Wel verrot want ik heb eigenlijk zondag wedstrijd. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik doe de hele week bijna niks, maar kan vrijdagavond wel gewoon naar les natuurlijk. Ik heb zelf het idee dat dat niet zo eerlijk is, wat vinden jullie?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:20

Kiss probeert het bij te houden.... je mag een doorzetter zijn maar het hier bijhouden is .... :x :+
Citaat:
Ik heb in ieder geval weer genoeg beweging gehad.
:)) erg vervelend als ze zo'n truckje hebben }:)

Jullie zijn toch behoorlijk bezig vandaag, ben hier alleen maar aan het werk.... en dat met dat prachtige weer! Ik heb al de hele tijd standaard thermobroeken/ondergoed/hemden aan hoor, anders loop ik echt vast.

@Tallechie ... dat er tussenuit schieten en dan met zo'n groot paard. Rizanta deed dat ook wel eens en dan zat ik er echt met samengeknepen billen op hoor, vond dat doodeng. Met Rizanta voelde me ik met haar voor de wagen ook zekerder dan wanneer ik erop zat.

Buren uit een andere straat hebben in onze straat een schaftkeet en een container neergezet, is toch niet te geloven. Kost onze straat 6 parkeerplaatsen.... ga zo eens even verhaal halen _-:(

15 minuten later....
**hahaha voelde me net zo'n rijdende rechter maar keet en container zijn nu mooi wel in de andere straat gezet, waar een mens druk mee kan zijn }:) **

Wat vervelend Lanouska steeds die oorpijn...
Moet hier verder, iedereen fijne dag verder en waar nodig :(:) :*

Ah, zie nog net vraagje van Ips. Bente hou ik dus wel in beweging tot nu toe nog elke dag of gereden en/of gelongeerd. Wel wat minder intensief maar gaat nog steeds goed. Snuitje en Rattan rennen wel enorm in de paddock heen en weer maar die wil ik echt a.s. woensdag even inspannen maar dat is meer voor mijn eigen gevoel, want we hebben zondag wedstrijd. Nu doen ze dat met twee vingers in de neus want ga natuurlijk niet full speed :o Dus dan vind ik het niet oneerlijk, denk dat ze het juist erg leuk gaan vinden.
Zouden ze geen beweging / nauwelijks beweging hebben gehad durf ik het niet omdat ik altijd erg bang ben voor tying up en dergelijke....

Nou doei :evaw:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:31

Als kiss het hier kan bijhouden krijgt ze een pluim van mij.
Jullie kletsen echt teveel.

VHU mooi opgelost dat ze het toch verplaatsen.
Manon, voor dochterlief gewoon teruggaan zoals ik gisteren ook al zei.
Gem de kar oogt niet te groot voor Ster, wat zegt Stan ervan.
Frensie hard aan het werk met een dicht oor.
Ik moet ook werken maar heb geen zin en mijn pc ook niet (werkpc weigert dienst).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:32

even snel

Ipsilonka. Paard heeft toch wel basisconditie? Gewoon vrijdag in de les niet helemaal afmatten. En zondag geen sterren van de hemel proef verwachten dan kan het best hoor !!!!

Verder ben ik de kou en dat alles bevroren is nu wel beu aan het raken !!!!

(gaat weer aan het werk)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:42

@Kiss: hahaha, jij dus ook al zo'n ervaring, ik was zo blij toen mijn voet er weer best snel uit vloog, wij zijn hier nog druk aan het werk op de boerderij en ik stond dus in de bak to be met pony, ik viel op de één of andere manier, normaal geen problemen met het uiteinde, maar goed, tijdens het vallen dus op de grond laten vallen en blijft mijn voet haken... Uiteraard ook 1 wei (1 hectare per stuk) open, dus yahoo :') .

@Tine: tjee, zou de cowboymagic a la minute bevriezen? Lastig hoor, met zo'n keuring en vriesweer.

Hier is eigenlijk morgen rijles voor dochterlief met haar pony, maar is toch wel koud, zeker omdat ze niet fit is, is wel een binnenbak, trouwens, maar even kijken, anders misschien een halve les.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:44

Ik ben zondag ook gewoon op wedstrijd hoor. Hier valt ook weinig te trainen, beetje met een slee klooien. Wassen doe ik niet, gewoon netjes poetsen en gaan met die banaan. Punten op verzorging kunnen mij gestolen worden met dit weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:50

Lees over doorgeknipte dubbele longes. Wat ZONDE!!!

Dennis: wassen voor wedstrijd is denk ik toch net anders als voor een keuring, maar goed, ik ga mijn paard met dit weer echt niet wassen.

Avaluna: weet niet of cm direct bevriest, maar is hier nu niet te gebruiken, is bevroren in de tube. Staat nu binnen, maar weet niet of ik dat dan wel in staart moet proberen

Hier wordt gewoon getraind, maar mijn bak is nog steeds goed. Inderdaad geen superproef verwachten, en het zien als oefening/training.

Nu ga ik snel schaatsen met zoon (kan het echt niet meer, schuifel wat rond, terwijl ik vroeger op kunstschaatsen zat en voorstelling meedeed)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:54

Zoonlief wil gelukkig niet schaatsen :x ben nu hele slechte moeder en zit lekker met chocolademelk met slagroom achter de laptop te werken, zoonlief zit achter de t.v. erg he. Heb geen zin om hem over te halen, zijn redenatie: ja maar mama, ik heb gisteren toch ook al geschaatst :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:09

verstandig kind.Schaatsen hoeft ook niet elke dag......tv kijken wel.....hi hi
jalours op je choco met slagroom

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:09

Tine, de benen kun je proberen met van die witte talkpoeder in de haren smeren en dan uitborstelen met een borstel,......daar worden ze wel wat witter van....maar of het toegestaan is voor een keuring..??? maar het werkt wel. een dag van te voren ofzo...zijn zijn benen in ieder gevan mooi wit..

hier vanmiddag met de kinderen van de school geschaatst, ging erg goed, de kinderen hebben zich goed vermaakt.
het was heerlijk weer, en zoon, man en ik hebben ons ingeschreven om mee te doen aan de schaats 4 daagse......ja waar begin ik aan,...maar ja meedoen is belangrijker als het beste zijn, het is gewoon voor de lol !! :j

Kiss...supersamenvatting.
VHU...oh lekkerrrr warme chocomel met slagroom....hmmmmm
verder heb ik van alles gemist....dus....moet nog bijlezen...doei.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:13

Afgelopen 2 winters heb ik ook voor de hengstenkeuring (1e weekeind januari) niet gewassen. Moet zeggen dat ik een zwarte hengst mee had, scheelde de helft ;). Maar was wel de enige niet gewassen hengst volgens mij, die andere stonden er zo fluffie bij (wassen en dan voor de blazer, dan zien ze er als het warmer is nog steeds uit als dat het -15 is).

Voetjes mooi met babypoeder in poederen. Staart netjes met de hand uitpluizen. En om het stof uit de vacht te krijgen met de blower. Is bij de shetten heel gebruikelijk, op het voorterein stormd het altijd bijna en struikel je over de blowerd en draden.