[AR] is er vraag naar mini/shetlanderwagentjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: is er vraag naar mini/shetlanderwagentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:40

Ik hoorde nu weer berichten dat het voor toch voor alle spannen A pony's voor de vaardigheid gaat gelden, die 110 cm spoorbreedte (ipv alleen enkelspan).

@ Valk1000: als je pony je (in verhouding veel te grote en brede) wagen niet van z'n plek af krijgt kan je idd ook niet omslaan :+.

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:47

Feit blijft dat ik genoeg karretjes voorbij zie komen die sowieso uit verhouding zijn. Smalle karretjes met het zwaartepunt bovenin, oftewel topzwaar. Denk dat voor de iets grotere pony's een verbreding naar 125 cm niet per definitie betekend dat de kar ook extreem zwaarder wordt.

Maar zal weer ontopic, onbedoeld ga ik het hier over spoorbreedtes hebben terwijl daarvoor een ander topic gaande is. Excuus

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:07

Ik heb die sulky ook gezien op P&K, ziet er netjes uit, zeer stevig ook.
Zelf zag ik er niet echt een kleine shet voor staan, zoals de sulky daar stond was het meer voor pony's rond 1m schofthoogte denk ik. De cavaletti lijkt me dan weer beter geschikt voor pony's kleiner dan 1m ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:46

valk1000 schreef:
@MelanieB, Stomme knhs? is het juist niet verstandig van hun om de spoorbreedte te verhogen naar minimaal 1.25 i.v.m betere stabiliteit?

Voor de marathon snap ik dit wel, maar vaardigheid onzin, of tenminste, voor de kleintjes is het gewoon erg lastig om een 1.25 wagen te vinden die goed te trekken is, plus, die is dan vaak in enkelspan weer minder fijn oftewel dan zou je weer 2 wagens moeten, veel gebruiken dezelfde wagens voor zowel enkel als tweespan.
Is voor de kleinsten onder ons amper haalbaar...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:48

nijland schreef:
zag zelf net deze link op marktplaats.
deze wagen zou mij zelf wel erg aanspreken

http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... ony-s.html

komt steviger over de welbekende goedkopere sulky

Die zag ik idd ook op paard en koets. Wel mooie sulky :j maar voor dat geld ga ik toch liever voor een HCA. maar deze sulky is niet echt geschikt voor kleintjes, vond m nog vrij groot.. wel denk vrij stevig :j

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 08:12

hij is niet echt zwaar. hij weegt 48 kilo
weet ook niet wat een HCA kost in vergelijkbare uitvoering

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:29

is idd niet zwaar, maar ik doelde beetje op de grootte voor een echt kleine pony :)

Volgens mij heeft hier op bokt suzanne ( ? ) een hca met bankje.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:04

waren dit die gegalvaniseerde sulky's die van der mee bij zich had,of gaat het over een andere?
nijland schreef:
hij is niet echt zwaar. hij weegt 48 kilo
weet ook niet wat een HCA kost in vergelijkbare uitvoering

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:38

Lees iets terug, vorige pagina Keona, zijn van cavalier :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:24

oke sorry _/-\o_
MelanieB schreef:
Lees iets terug, vorige pagina Keona, zijn van cavalier :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:49

Even een stipje...

Ik ben ook op zoek naar een wagentje voor een minipaard. Heb nu echter geen tijd om het hele topic door te lezen.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:57

Ik wil ook even stipje hier zetten! Heb absoluut interesse, lees binnenkort dus even het hele topic door. Ben van plan om komende zomer een wagentje aan te schaffen en mijn ideale prijsklasse zou 1000 a 1500 euro zijn (recreatie, ben beginnende menner)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:21

Zo even het topic weer omhoog hoor, ben opzoek naar een leuke shetwagen. Wil er geen fortuin aan kwijt maar wil wel een fijne wagen die niet bij het kleinste bochtje omkiept.

Welke spoorbreedte is het best dan? Ik dacht niet leiner dan 1.20 oid?

Deze vond ik wel leuk, maar leek mij erg smal

http://wargerwagensenkoetsen.nl/Vergroting022.htm

Deze lijkt mij breder maar die bandjes zijn zo klein :\ 10''
http://www.hagedoorn-linde.nl/backoffic ... C01359.JPG

Deze banden zijn 16'' Lijkt mij een veel steviger karretje

http://www.hagedoorn-linde.nl/backoffic ... C01271.JPG

Deze vind ik ook leuk :) ook 16''
http://www.hagedoorn-linde.nl/backoffic ... -beige.jpg

Heef tiemand ervaring met Hagedoorn Linde? Want ik woon er maar een paar km vanaf dus ga er morgen eens even kijken. Zou graag wat tips en triks horen waar je op moet letten bijv wua gewicht, hoogte en breedte bijv :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:13

Die 1ste is echt heel klein, zegmaar dat je zelf er amper op kan zitten zonder dat je knieeen in je nek liggen.
Die 2e is echt zwaar, mede door de kleine bandjes.

De laatste 2 zien er beter uit.
Al kan ik er weinig over zeggen want ken ze niet.

Let op hoe die rolt, kan je 'm makkelijk van z'n plaats af krijgen? hoe makkelijk rolt ie?
Er zijn nl wagens van 200kg die makkelijker rollen, dus makkelijker te trekken, dan die allerkleinste wagentjes die bijv maar 100kg wegen.
Dus daar goed op letten.
Breedte, voor wedstrijden moet minimaal 1.10 spoorbreedte zijn.
Hoogte: bokhoogte ong even hoog als schofthoogte pony, mag ook wel wat hoger zijn.
Ik heb de bokhoogte echt ong op hoogte pony's, maar zelf er nog een bokstoel opgezet, zo zit ik mooi net iets hoger zodat ook met benen fijner zit. ( http://i374.photobucket.com/albums/oo18 ... C_1079.jpg )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:51

Zo'n bokkussen is wel een aanrader denk ik, op mijn wagen zit ik wel lekker, maar het ziet er niet zo charmant uit :') Met een bokkussen is het beeld mooier denk ik. Maar goed, denk dat ik daar even mee wacht, zit erg te twijfelen of ik over een tijd een andere wagen wil kopen die wel onderdoor draait. Verder vind ik het een echt fijne wagen.
http://img40.imageshack.us/img40/3156/oma3.jpg

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:32

cp112 schreef:
Heef tiemand ervaring met Hagedoorn Linde? Want ik woon er maar een paar km vanaf dus ga er morgen eens even kijken. Zou graag wat tips en triks horen waar je op moet letten bijv wua gewicht, hoogte en breedte bijv :)

Ik heb mijn wagentje bij Hagedoorn-Linde vandaan. Aardige mannen, prachtige koetsen (en veeeeeeel) en tuigen en hele goede service.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:31

Onderdoor draaien vind ik wel een stuk beter. Is bij mij wel een must, is ook veel fijner met draaien natuurlijk hier in't bos.

Bokkussen is wel errug fijn hoor, ook stevig, en vooral met lange ritten.
Zo te zien zit jij ook nogal met je benen in stoelzit, met bokkussen kan je net ff stuk beter/netter zitten. :j Kan ze gewoon los kopen. :)