[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:40

@naaltje: :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:51

:wave:

Mooie samenvatting van avaluna, thanx! :D

naaltje... :(:)

vhu, hier begint het nu pas te regenen...
wel heel veel wind en frisjes!
lekker dat je nog even met Alwyn hebt gereden!

tine lekker buiten gereden, en goeie reis, fijne vakantie! :evaw:

sl zelf uitlatende hond, handig! :D

askazinta, een brede zachte borstonderlegger verdeelt de druk op de borst meer en dat verkleint de kans op een gevoelige borst en drukkingen bij je paard.
Zeker als ze nog weinig voor de wagen hebben gestaan kan de borst erg gevoelig worden en daardoor willen ze dan niet meer trekken of niet meer aanzetten vanuit het stilstaan, en dat krijg je er heel lastig weer uit...
want trekken = pijn, en dat wil je voorkomen...

sonjim, sterkte met je paardjes!

Wij hebben vanmorgen een ritje over de weg gedaan met de wagen met 't vosje.
Ze is nog niet zoveel gewend en neigt snel naar voorover hangen als het haar te zwaar of te spannend wordt, dus rustig aan beginnen...
Wel wat verder weg geweest nu en wat meer gedraafd zonder druk op de leidsels en dat ging heel erg goed! :j

vanmiddag onze wagen weg gebracht voor onderhoudsbeurt, die hebben we nu toch niet nodig, dus alle tijd daarvoor...

Straks nog even naar Fifi, even voetjes doen en wond schoonmaken, en als ze de hele middag binnen heeft gestaan gaat ze nog even los om even lekker beentjes te strekken!

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:54

Ik ben vandaag 3 keer natgeregend dus ga zo douchen en dan de deur niet meer uit.

Vanochtend veale gelongeerd, op stal een broodje gegeten en daarna paard opgehaald. mee op wedstrijd geweest en weer regen. Nu net weer terug.

vanavond nog weer aan de studie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:56

he bah wat een regen overal...

geloof echt dat wij vandaag weer geluk gehad hebben hier...
nu wel wat druppels en erg donker, hoop dat het vanavond nog even meevalt, kan ik Fifi nog even buiten laten spelen! :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:57

Avaluna dat gaf ik ook al aan, maar dat vond hij niet zo'n goed idee. Hij moet elke ochtend al om half 6 opstaan. Ben benieuwd hoe het vanavond en vannacht gaat.

Naaltje sterkte.
Lacuna met drukte
Tine rit met R gemaakt. Fijne vakantie.
VHU super, ga er ook vanuit dat alles goed komt
Nouvel lekker gement

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:07

@Tine, fijne vakantie!
@VHu, wat fijn dat het goed ging met rijden... het is gewoon wennen zo'n jong ding voor de wagen en je weet niet hoe ze gaan reageren....
@Avaluna, wat heb jij een lief mannetje... ik zou hem vanavond maar 'in de watten leggen' ;) Vwb Simb heb ik het idee dat zijn beentje wat aan het slinken is sinds vanochtend. Met mij gaat het ook al wel beter al loop ik nog als 'een oud vrouwtje' want ik heb nog last van mijn heup en als ik even gezeten heb dan loop ik helemaal slecht :o .
@Tallechie, lekker aan manlief over laten als hij het aanbiedt ;)
@Naaltje :(:)
@Nouvel, ook lekker gemend... hier hebben we vanmiddag 1 bui gehad (ik moest vanmiddag jureren) en net bij de Bixiekids kwam het hemelwater met bakken uit de hemel... echt sneu....Nu waait het heel erg hier en het is donker maar er valt vooralsnog niets... hopelijk waait het allemaal over :P .

Ik heb de komende 2 weken er nog 2 oppaspony's bij die op locatie gevoerd, gemest en binnen en buiten gezet moeten worden en dat moet allemaal voor werktijd gebeuren...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:15

Ollie hij biedt het niet aan hoor, moet het hem echt vragen, hij kan heel slecht wakker worden

Hier heeft het de hele dag geregend, niks aan .
Ollie lekker druk.

Ik heb last van mijn hand die ik vorig jaar gebroken heb gehad, heb er echt ontzettend last van. Maandag maar huisarts bellen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:23

Zo gaat weer snel hier zeg !!!!

Nou ben ook weer terug van wedstrijd. We hebben het droog kunnen houden op het verkennen
van de vaardigheid na maar toen kon ik gewoon met paraplu lopen.

Dressuur met ferro was weer vreselijk. 1e proef was ie het weer totaal kwijt. Nou ja
161 en 167 punten. Daarna robijn die liep 2 gelijkwaardige proeven hij was iets aan
de tamme kant. 197 en 178 punten gewoon bijna 20 punten verschil !!!!!

Toen de vaardigheid. Zat een hele rare slinger in die veel tijd koste. Helaas daardoor
2 tijdstraf met ferro en 1 met robijn maar wel allebei foutloos dus allebei een wp.
We gaan de goede kant op.

Ben nu aardig de punt af ga zo eten en dan zouden we ook nog parcours moeten opbouwen voor
morgen. Maar dat kan pas na 10 uur. Morgen dus marathon.

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:26

Hallo allemaal,

Al enkele weken ben ik stille meelezer en nu op aandringen van Happytime zal ik mijzelf maar eens voorstellen:

Mijn naam is Ilse, 26 jaar en in het dagelijks leven ben ik verpleegkundige in een groot ziekenhuis. Ik sta met mijn paarden op een stal tegenover Happytime.
Ik ben fanatiek western ruiter, maar sinds enkele jaren ook besmet geraakt met het menvirus.
Ik ben in het bezit van 2 prachtpaarden: een 10-jarige haflingerruin, Yorel, nu 7 jaar in mijn bezit, waar ik veel wedstrijden tot op nationaal niveau mee heb gereden en leuke resultaten mee heb behaald.
Daarnaast heb ik nog een 4-jarige quarterruin, Luuk, nu 4 jaar in mijn bezit, welke ik nu rustig aan het doorrijden ben.
Aangezien ik voor Yorel een nieuwe uitdaging zocht heb ik het mennen dit jaar weer opgepakt. Yorel wordt nu rustigaan beleerd voor de kar, het doel is om straks recreatief met hem te rijden en misschien in de toekomst eens met hem te gaan starten.

Genoeg gepraat, hier wat foto's van mijn kanjers:
Luuk tijdens een oefenwedstrijd
Afbeelding

Yorel op wedstrijd (NK Western Riding)
Afbeelding

Voor de sleep
Afbeelding

Maar meestal ziet hij er zo uit:
Afbeelding

Groetjes Ilse

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:07

een alpenquarter :)) Knappe paarden Ilse :)

@tallechie; balen van je hand!! :oo en 't 3x natregenen ^)

@nouvel; ik duim mee voor buitenspelen voor fifi :D

@maisie; goed bezig geweest en nog niet klaar vandaag

:):)
m'n ali illegali netwerk is opeens weer terug verschenen! :D
dus ik heb weer internetjes! :+:

verder nogsteeds een pokkenhum hoor... en dat gaat er hier ook echt niet beter op worden vrees ik

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:10

@Yorel, welkom...wat een leuke paarden heb jij <3
@Maisie, wat een puntenverschil zeg met Robijn :oo niet geheel logisch als het nagenoeg 2 dezelfde proeven waren. Wel gefeliciteerd met je andere wp's *\o/* eet smakelijk
@Tallechie, sterkte met je hand :(:)

Pony's lekker binnen gezet, beentje gekoeld en verzorgd vanavond nog even paardjes van mijn vriendin binnen zetten en verzorgen en dan lekker bankhangen :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:12

Mijn hand wordt nu ook heel dik, eerst deed mijn hand aan de rechterbovenkant zeer maar nu over de hele hand. Typen wil niet, tillen wil niet.

Leuke paarden ilse

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:26

Ik ben helemaal gesloopt en ga met alle samenvattingen mee :j.

Zat vanmorgen om kwart over 6 in de auto op weg naar Heteren, was net om kwart voor 6 weer thuis. 2x 2 uur rijden en daar de hele dag op en neer rennen.
Had gister m'n spierpijn er nog wat uitgelopen met Roos aan de lange teugel. Die is inmiddels zo sterk geworden dat ze volte's kan galoperen aan de lange teugel!!!
Heb met Whitney een 1e plaats met 180 punten in het M behaald, ging voor geen meter, maar kan dus zelfs in een slechte proef tegenwoordig winst rijden, dus dat is wel positief ;).
Roos met Kelsey (die laatst nog bixie startte) heeft in de hobbyklasse B 186 punten behaald en een 1e plaats van de hobbyklasse, B en L samengevoegd!
Met Roos en Whit was ik beide foutloos in de vaardigheid en beide een aardig flotte barrage, 4e en 5e plaats oid. Eerste punten voor Whitney in de M vaardigheid zijn dus binnen :D.
En Kelsey is nog 1e geworden met de agility onder het zadel met Roos en 2e met BB springen met Whit. Oh ja, en ik nog 3e met Roos aan de lange teugel met 70% (ben wel constant, heb nu 3x midden2 gestart met erg weinig training en heb nu 70%, 71% en 70% gereden ;) )

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:39

Dennis goedgedaan!
Ollie buiten een blauweplek/schaafwond van 14 op 5 cm wel goed.

De wedstrijd was super leuk maar heb nog veel te leren :=

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:50

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

@Tallechie: vervelend van je hand, nu maar gaan koelen lijkt mij als het begint te zwellen...
Laatst bijgewerkt door Yorel op 23-07-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:51

@Dennis, van harte gefeliciteerd met al je winstpunten en overwinningen, vanavond maar even rustig aan voor jou :D ;)
@Rhine, dat is een behoorlijk plekje, verder niet stijf of iets dergelijks ?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:53

Ik heb wel last en pijn met lopen maar dat heb ik altijd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:53

jeetje dennis :oo heb je nu niet 2 weken nodig om bij te komen? :oo

ik heb honger ^)... nog geen avondeten op.. zit te wachten tot we gezellig gaan eten..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:57

Dennis super. Gefeliciteerd

Ik heb het eten al op, maar heb al weer zin in wat, heb ik van de zwangerschap over gehouden.

Ik ga nog even aan de studie.

Morgen om 7 uur gaan we richting Rijsbergen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:03

yorel, welkom, leuk paardje heb je!

dennis, gefeliciteerd!

Zo ben weer terug van stal, het giet hier inmiddels flink...
Paarden stonden nog wel lekker buiten toen ik aan kwam, of zij het lekker vonden betwijfel ik... :D
Fifi 'r voer in orde gemaakt en ze lekker binnen gezet!
Ze hadden ineens veel haast om binnen te komen... 8-)
Fifi gaat volgens mij alweer ietsje beter lopen en ze is goed actief, dus dat is fijn! :j

Nog even op de spuitplaats gezet om wond en voetjes te verzorgen en daarna weer lekker warm en droog op stal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:12

Yorel, welkom gave paardjes heb je
Ook ik ga mee met de samenvattingen, dennis gefeliciteerd, nouvel lekker met je paardje bezig geweest.
vhu met bente gemend, ik durf ook nog niet alleen ...
tallechie, doe rustig aan met je hand, ik was in de waan dat je vandaag Alwyn zou gaan halen...zat al te zoeken hoe het allemaal gegaan zou zijn !
Naaltje...ken het gevoel,....... :(:) heb dat afgelopen dagen gehad, hopelijk is het niet besmettelijk hier.... :+
Rhine, beste blauwe plek opgelopen, :(:)
ben vandaag verwend, heb een mooie ladenkast gekregen voor mijn airbrush spullen, alles past er netjes in ! het is weer opgeruimd in de keuken..super...
vandaag geen oefenen voor mij,..geen puf meer voor...hopelijk morgen naar zwembad met zoon...daar word hij echt blij van !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:12

@Maisie: goed gedaan! Jammer van het puntenverschil.

@Dennis: gaat ook al als een speer!

@Yorel: welkom, mooie paardjes, ben je al eens tegen gekomen op bokt, tenminste ik herkende je kanjers :j .

@Rhine: voor herhaling vatbaar, dus, autschj :(:) .

@Tallechie: :(:)

@Ollie: flink druk dus komende tijd, balen van je heup, dat is vreselijk lastig en na rust is het natuurlijk helemaal knudde :(:) .

@Nouvel: paardje weer lekker verzorgd. Tja, hier kunnen ze gewoon de stal in vanuit de wei, maar het weer deert hen echt niet, de pony's gaan 's nachts wel een paar uurtjes binnen dutten, tenminste die moet ik wakker maken in de stal 's ochtends.

Ik ga zo de paardjes maar eens wat voeren, meestal krijgen ze niets bij, heb meer dan genoeg gras en als ze niet werken hoeven ze niet elke dag krachtvoer, maar als het zo fris is, vind ik het zelf fijn ze wat extra's te geven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:16

biancacoo verwend vandaag!

avaluna, ja met dit frisse natte weer is wat extra's wel lekker voor ze...
Fifi wil wel graag naar binnen, met dit weer heeft ze het nu duidelijk koud nu ze zo weinig vet op 'r lijf heeft...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:21

Ben wel redelijkerwijs gesloopt. Pony's zijn verder gelukkig door m'n vriend verzorgd vandaag.
Ik vraag me altijd af waarom ik die shetlandwedstrijden nog doe. Ik rij er nooit goed (bijna nooit winst, zeker in mijn dressuur niet), het is allemaal meestal 2 uur rijden, heb de verzorgmeiden mee waar ik de hele dag achter aan ren (niet dat ze vervelend zijn, ze zijn juist super enthousiast, maar ze hebben gewoon nog aardig wat begeleiding nodig) en tussendoor ook nog mensen spreken. Het is ook veel omspannen enzo, echt tuig van pony 1 op pony 2, als je dan terug kom meteen zadel op pony 2, en voordat die terug is bij de trailer moet pony 1 ook al weer richting de ring.
Het zijn wel de enige wedstrijden waar dressuur aan de lange teugel gehouden word. Als ik van het najaar weer ga denk ik dat ik niet ga mennen, maar juist alleen maar aan de hand en aan de lange teugel (heb je nog steeds zat te doen, agilty, agility aan de lange teugel, dressuur aan de lange teugel, springen aan de hand).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:43

@Dennis gefeliciteerd met al die mooie resultaten en ik vind het ontzettend leuk dat je die meiden dan meeneemt en hen ook proefjes laat doen en rijden, helemaal super!
@Maisie jij ook weer goed gedaan hoor. Dikke bliksem die Ferro :+ Rare punten met Robijntje. Die paar keer dat ik mendressuur ben gestart snapte ik ook niet veel van mijn punten :=
@Ollie drukke dagen dus!
@Rhine veel geleerd, erg blauw :(:)
@Naaltje hou jij eens op met je pesthumeur _-:( :))
@Nouvel heerlijk met vosje erop uit en volgens mij ben je zo blij dat Fief weer binnen bereik staat :)
@Yorel wat een super gafe haflinger :j heb ooit in Amerika op quarters gereden, vond het zo raar rijden en met haflingers kan ik (ook) helemaal niets maar dat neemt niet weg dat ik om het te zien hele gave paarden vind, zowel haffen als quarters. Haflingers vind ik eerlijk gezegd het mooiste voor de wagen, quarters helemaal prachtig als ze western worden uitgebracht. Wat voor discipline(s) deed je western?

Zoonlief wil ook nog mee afscheid nemen van Alwyn (zal je net zien, zo geven ze er niets om en dan moet er gedag gezegd worden :roll: ). Maar ik vind het wel goed zo ziet hij Tallechie ook even, weet hij waar Alwyn heengaat.

Er is bij ons het afgelopen jaar wel heel veel gebeurd hoor met de pony's. Simba die is in augustus overleden, vorig jaar, Snuitje erbij. Voor die tijd het gedonder met twee andere pony's voor tweespan wat niet lukte (Traffor en Amigo). Tweespan met Snuit/Alwyn wat maar niet lukte. Rizanta gekocht in december. Door gedoe bij stal Alwyn en Snuitje ook naar Rijsbergen/Breda. Snuit weg en Snuit weer terug. Freddy en Alwyn in een stal wat niet lukte waardoor we toch voor Freddy ander plekje hebben gezocht. Vervolgens het drama van Rizanta's overlijden. Bente gekocht en Alwyn nu ook verkocht. Tussendoor ook nog een aantal wagens en tweewielers gekocht en verkocht en de trailer.

Al met al ook heel veel prachtige momenten gehad maar toch ook heel veel zorgen. Hoop nu toch echt dat de rust weerkeert :\