[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:16

Mollen zijn idd erg vervelend!

Ben mij nu aan het klaar maken en dan ga ik richting me vriend.
We gaan vandaag schaatsen :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:02

ha ha iedereen de hort op....ik ben net thuis,heerlijk ritje ,jawel....aangespannen gemaakt met sunrise,lekker over straat rondje hoofddorp gemaakt,kwam veel gehandicapten tegen,dus ff stoppen,pony aaien en weer verder,almet al een uur weg geweest,was goed voor sunrise,rechtuit lopen.
melanie: welke fims worden het?
rivaldo: succes met schaatsen,ik kwam in de kerstvakantie met blauwe scheenbenen terug,rot huurschaatsen,maar....niet onderuit gegaan :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:39

laura, gezellig dat je gaat schaatsen :D

patrick, je hebt in ieder geval een goed leer moment gehad toch?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 18:07

Leuk dat je gaat schaatsen, Laura! Veel plezier.

Ik heb heerlijk buitengereden met Kokkie. Heb vandaag voor het eerst met een ander bit gereden.
Hij was eerst heel boos, want hij wil geen druk op de leidsels, maar later liep hij heel fijn.
Vertrouwen moet weer een beetje komen met zijn mond.

Ook nog wat foto's gemaakt van de andere.

Sjors en Peppie

Afbeelding

Hengst Henkie

Afbeelding

Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:23

Weer een vraag :+

Mijn shet krijgt altijd pauze tijden het mennen (leren stilstaan) maar als ze gezweet is heeft ze het koud zou ik der een zweetmendeken aan doen als ze stilstaat?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:27

wat is henkie een knapperd :+:

Ik heb ook een lekkere rit gemaakt met wobbe.
het was heerlijk weer! niet koud, droog, en een zonnetje :D
zijn ruim een uur weggeweest, meneer had er zin in want hij liep lekker door.
Op de terug weg moesten we de dijk weer op en dat pad loopt natuurlijk een beetje schuin.
hij had er zo'n zin/vaart in dat hij in draf de dijk op gelopen is en er helemaal happy van werd!
dat stuk moest hij wel flink trekken, maar hij gaf zelf aan dat hij door wilde draven dus ik dacht laat maar eens kijken hoe hij doortrekt.
en dat deed hij super! dat had hij pas 1x eerder gedaan.
hoeft voor mij ook niet iedere keer in draf de dijk op, maar af en toe kan geen kwaad voor de spiertjes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:28

poeltje wat een heerlijke koppies zeg! <3

ht, lekker hoor zo'n ritje, was super weer!
Wij zijn ook net terug, ook lekker rondje gedaan!
was wel erg druk op de weg, veel mensen die waren wezen wandelen in 't duin enzo, maar wel fijn gereden!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:30

ja bij ons was het ook echt super druk op de dijk!
allemaal 'toeristen' die naar het hoge water komen kijken (de lek staat flink buiten de oevers)
en dat terwijl bij elk begin van de dijk borden staan dat de dijk alleen toegestaan is om te rijden voor bestemmingsverkeer.
omdat door het hoge water de dijk natuurlijk 'zacht' word en als er dan heel veel auto's over gaan rijden is niet echt bevordelijk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:33

Ahh die hengst is super gaaf !!!!

Hier ook een heerlijk rondje gedaan. Eerst met de trailer en ferro en pp naar de piet geweest. Was nog lekker nat
dus nog een beetje waterbak geoefend. Daarna nog een klein rondje met ferro door de polder gedaan.

Afbeelding

Afbeelding
ja ik heb mijn ogen dicht en ja ik was zeiknat :D

Afbeelding
<3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:38

Iedereen lekker bezig, zo wij ook :D
Wat ziet dat er heerlijk uit Maisie!
@Rhine, ik zou nooit zo lang stilstaan, je kunt beter rustig stappen, komen ze ook van bij en blijven ze lekker in beweging. Natuurlijk moet je pony leren stilstaan maar dat kan ook met elke keer 5/10/20 seconden halthouden en dan weer verder. Als ze een keer langer moeten stilstaan doen ze dat dan ook wel, en dan leg je er inderdaad op de kont een deken overheen. Is ook een signaal: dekentje op kont=langer stilstaan. Hebben ze zo door.

Beide mannen enkelspan gedaan.
Snuit was zo lekker, niet te heet en vriendelijk in zijn mond, heerlijk. Alleen moest hij een keer ontzettend schrikken van een of andere ongelovelijke sukkel die nog een vuurpijl had en moest afschieten vlak voor ons :( arm beest was behoorlijk van de kaart. Dan blijft hij wel dapper doordraven, gaat niet eens een stap opzij maar helemaal koppie omhoog, klapperen met zijn mond en steeds van die kleine versnellinkjes :(:) gelukkig voordat we thuiswaren alle rust weer terug anders was het echt zonde geweest. Ik had hem zelfs stukken redelijk nagevelijk, nou wie had dat ooit gedacht :+ Dik uur onderweg geweest.

Alwyn ook gemend, zo'n drie kwartier. Hij deed het heel goed maar vlakbij stal gooide hij opeens enorm zijn staart erop en zelfs snuiven, hij werd opeens 2x zo groot. Geen idee waarvan. Maar goed ook hem kreeg ik weer in de goede stand }:0 Gelukkig dus geen schrikreactie van 1-2-3 wegwezen maar dit was ook wel bijzonder :+

Nou gauw zoonlief ophalen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:43

@ Maisie: wat een stoere foto's. Ben jaloers :j
@IT: in draf (of galop) een dijkje op gaan is voor paarden/pony's fijner. Dan kunnen ze makkelijker trekken (trouwens ook ohz vinden ze dat fijner, kunnen ze meer kracht zetten) dan in stap. Fijn dat het zo goed ging.

@ Rhine: als het kort stilstaan is, zou ik het gewoon zo laten, als ze langer dan zeg paar minuten stil staat, kun je deken op doen. Maar als het gewoon oefenen om stil te staan is, terwijl jij op de bok zit, dan duurt dat niet zo lang en zou ik het gewoon zo laten. Ik neem aan dat als je echt langer stilstaat dat je dan uitspant en dan is deken wel nodig.

@ Poeltje: wat een leuke paarden!!!

Ben wel beetje jaloers op jullie ritten. Had eigenlijk (ohz) ook een buitenrit willen maken, maar was natuurlijk veel te moe van de wedstrijd van gisteren. Bovendien moest de wei nodig uitgemest, had ik al paar dagen niet gedaan en moest ook huishoudelijke dingen doen. Die gaan helaas niet uit zichzelf. Maar misschien heb ik woensdag wel even tijd voor een ritje. Zul je zien, komt het met bakken naar beneden hihi

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:46

Het is ook als we naar mensen gaan moet ze een 15min stilstaan en dat vind ik toch koud.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:57

Dan moet je inderdaad een deken opgooien, maar dan zou ik geen mendeken doen, maar een zweetdeken. Die bedekt je pony helemaal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:17

Ik ben vanochtend heel fanatiek geweest, vanmiddag weer in elkaar gestort. Heb dus de hele middag op de bank gelegen en kom net weer een beetje bij.

Ga dus ook niet naar veale. Die heb ik vanaf dinsdag niet meer gezien, maar is niet anders.

Ik blijf altijd stappen, vooral als veale nat is, ik hoef ook nooit lang te wachten, maar als ik moet wachten zoek ik een stukje op waar ik kan stappen.

Vanaf dinsdag zijn mijn ouders hier de hele week, ik hoop dat ik dan nog even naar veale kan.
Het is nu wel duidelijk dat ik het rustiger aan moet doen :-)

Gave foto's maisie. Ik wou dat ik veale er zo door heen kreeg. Iedereen heerlijk gemend zo te horen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:40

Hier even een meelezer..... WAUW *-:)
Wat een stoere pony's komen er weer voorbij....kwijl......kwijl....

Maisie : Wat heb je een heerlijk paardje voor je wagen staan !!
Rijd je altijd zonder broek ?
Krijg je daar nooit commentaar over ? ( ik namelijk wel )

Even een algemene vraag, hoe en wanneer zijn jullie begonnen met wedstrijden mennen ?
Zelf ben ik er nog niet aan toe vind ik, maar er word vaak gevraagd, wanneer ga je wedstrijden rijden, heb je al een startkaart ??
Nou nee dus........vind dat ik daar nog lang niet aan toe ben...

Hoe zijn jullie begonnen met wedstrijden of......waarom rijd je (nog) geen wedstrijden ??

Probleem van vervoer is over 2 weken opgelost........maar daarmee ben ik nog niet wedstrijdklaar...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:44

@ Marjo: Ik ben ermee begonnen toen mijn instructeur destijds zei dat paard en ik er klaar voor waren. Uit mijn hoofd gezegd was dat in 2006, met mijn vorige paard, maar dat weet ik niet meer zeker. Toen ben ik er een tijdje uitgeweest, omdat ik met dat paard meerdere ongelukken heb gehad, paard verkocht en nieuw paard aangeschaft. Maar met de nieuwe (Rembrand) ben ik wel vrij snel gestart, maar hij had ohz heel veel wedstrijdervaring en liep goed voor de kar, dus zag geen reden om te wachten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:45

Tine, ok weet ik dat ook weer hihi.
maar in draf moest hij wel flink doortrekken hoor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:46

Zodra ze braaf hun rondje lopen zonder gek te doen mogen ze mee op wedstrijd.
Roos was wel verder door gereden omdat ik eerder geen vervoer had. Whitney ging al mee op ABOP proef toen ze pas 8x voor de wagen gelopen had. Afhankelijk van de ambities en leeftijd in de B of meteen in het L.
Ik had Lotje (nu een keer of 10 voor de wagen gehad) afgelopen najaar nog mee willen hebben, maar omdat ze kreupel geweest is en ik het daarna druk het met Marengo is ze nu van de zomer pas aan de beurd (mag ze eerst lekker moederen).
Whitney heb ik meteen L gestart, Marengo ook. Lotje zou ik dit najaar (ivm leeftijd) B starten, maar komende zomer word het waarschijnlijk meteen L.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:46

gave foto's geplaatst en veel gement door veel..

zelf rondje wezen hobbelen, manlief moest leren, dus kon niet groomen en dan dus niet mennen.
waren met gezellig groepje van 4, een uur en 3 kwartier weggeweest.
door polder en door de haagse beemden,
heerlijk weer en mijn stippeltje moest overal laten zien dat het toch echt niet zo gevaarlijk was dan de grote kollossen dachten , die nergens langs durfden, haha

door t water, langs voetballers, over anders gekleurde tegels op de grond en over bruggetjes

knappe knollie..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:00

@ it ik train altijd de achterhand door ze een dijkje op te laten stappen ipv draven dus die van
jou wordt goed getraind :D

@marjo 2009. Ja ik rijd altijd zonder broek. Is ook een geremde wagen. Heb ze wel beleerd met broek
maar na een poosje laart ik die er gewoon af.

pff beginnen met wedstrijden. Ja als je een beetje fatsoenlijk een bak door kan komen dan kan je
starten :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:10

maisie leuke foto's, stoer!

iedereen verder lekker bezig geweest met dat mooie weer zo te lezen!

tallechie sterkte...

tine, jammer, maar ja je kunt niet alles...
er komt vast nog wel een mooie dag! ;)

en anders rijd je maar even een stukkie met ons mee... :D

eerste stuk stappen (drukdrukdruk, allemaal naar duin en strand met dat mooie weer...):
http://www.youtube.com/watch?v=YySThxFokUY

eerste draf (na een paar 100 m draven., hier moest ze omhoog klimmen):
http://www.youtube.com/watch?v=TQTWrPMm9sw

2e stukje draf, vlakke weg:
http://www.youtube.com/watch?v=rwUpieu13ew

3e stukje draf, stukjes verhard en stukje onverhard:
http://www.youtube.com/watch?v=MMRZxPYYGSg

stukje verhard en stukje onverhard:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3iS1hQOiT4

en nog een klein stukje onverhard:
http://www.youtube.com/watch?v=_s8SdH5ycug

en dan hebben jullie ons zondagmiddagritje een stukje mee kunnen rijden! :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:17

Ik kom ook maar even uit de meeleesmodus om te reageren :o

@Maisie, wat een gave foto's en ik moest wel even 2x lezen voordat ik doorhad dat je het natuurgebied 'De Piet' bedoelde .Ik dacht met trailer weg.... piet...... dat moet onze kant uit zijn := . Ik kom ook wel een x bij jullie de waterbak oefenen ;)
@Nouvel, wat een gave filmjes en wat heb je toch een mooi en braaf peerd voor de wagen <3

Ik hoop dat ik het vanaf dit jaar een beetje bij kan houden met lezen en ook om te posten want in 2010 is het me niet gelukt en heb ik het opgegeven :o

Ik heb me al eens voorgesteld maar als daar nog behoefte aan dan hoor ik het wel :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:20

Ollie, ik ben verliefd op jouw pony. Wat een knapperd. Hoop dat Henkie ook zo uitgroeit. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:23

ollie 'r poown is <3 <3 <3

ollie, thanx, was ze altijd maar zo rustig, om auto's geeft ze niks maar om iets onbenulligs kan ze helemaal doordraaien... :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:25

Wat een heerlijk ritje Nouvel...als je de filmpjes bekijkt lijkt het net alsof je achterop de wagen staat, gezellig meerijden :D
@Tine, jij jaloers op onze ritjes wij op jouw winstpunten :+
@Marjo2009 ik hoop eigenlijk dit jaar wel ergens in te gaan starten. Maar heb dus ook nog nooit iets van een wedstrijd gedaan aangespannen. Denk dat ik liever aangespannen weer ga starten dan onder het zadel. Onder het zadel heb ik alles wel gedaan van B t/m Z en natuurlijk is het leuk dat weer te doen maar ik vond eerlijk gezegd het hele dressuurgedoe altijd zo'n gestress := springen en endurance vond ik altijd heel leuk. Maar springen ga ik echt niet meer doen en endurance denk dat dat te lang is.

Dus we hopen op of mendurance of d/v ergens in 2011 :D of eerst een keer iets recreatiefs en dan georganiseerd. Ik denk, maar goed, geen idee, dat als je je paard/pony in stap en draf / overgangen / halthouden enigszins netjes rond kunt sturen dat je dan B kunt starten. En ze moeten het vol kunnen houden, in principe ;)

Hoi Ollie! Weet me je inderdaad nog te herinneren.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-01-11 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt