Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mammaslamma schreef:Wij rijden met een groom van 45 kilo, als ze het al haalt, dat vind ik een vereiste, nadeel is weer wel, dat ze flink moet sleuren in de bochten om de kar mee om te gooien.
xElienx schreef:zoals ik al eerder bescheef is een zweep een dwangmiddel. als de pony's op zijn en de menner is net iets te fanatiek, wordt hier snel na gegrepen
Echwel schreef:NIemand dwingt iemand met een pistool om met mini's te rijden het is jullie eigen keuze en ook de consequenties die daaraan verbonden zijn
xElienx schreef:mijn mening is duidelijk
graag de mening van andere.
mammaslamma schreef:Wij rijden met een groom van 45 kilo, als ze het al haalt, dat vind ik een vereiste, nadeel is weer wel, dat ze flink moet sleuren in de bochten om de kar mee om te gooien.
mammaslamma schreef:Als menner houd jezelf je spul in de gaten, juiste training, pony;s geschoren ivm oververhitting, veel kilometers maken en de juiste planning.
Mijn man was vorig jaar ook wat enthousiast van start gegaan,1e jaar, hoop indrukken, dit jaar is er een betere planning, met de nodige rust tussendoor, als je feeling met je span hebt, doe je dit vanzelf,jammer genoeg is daar geen controle op.
mammaslamma schreef:Hoe het anders zou moeten, geen idee, maar zoals overal, moeten de goede onder de slechte lijden....
laura2span schreef:mammaslamma schreef:Wij rijden met een groom van 45 kilo, als ze het al haalt, dat vind ik een vereiste, nadeel is weer wel, dat ze flink moet sleuren in de bochten om de kar mee om te gooien.
Napie schreef:Als ik het hier zo zie ligt het probleem vooral in de beoordeling dressuur.
Napie schreef:Ook vind ik het jammer voor de shetlander in het algemeen. Dressuur onder de man is maar t/m L, de marathons vallen uit, straks komen we shetten alleen nog maar als grasmaaier tegen.