xyzutu2 schreef:. ook bij gevorderden zie ik een hoop fout gaan. Zo werd het trainen van de Spaanse Pas in de Bit bijvoorbeeld op een stenen ondergrond gedaan. Heel erg slecht voor het paard, wat elke goede VD-trainer zou moeten weten. Zolang die persoon maar backup heeft (bijvoorbeeld boeken, les, of internet, ligt er maar net aan hoe die persoon het best leert) komt het wel goed.
Korte reactie: Dit was ik met Jamaica. Vreemde ervaring, durf hem niet positief maar ook niet negatief te noemen.
Ik ga later verder op je reactie in, laat het even bezinken (behoorlijke lap tekst
)
En degene die antwoordt kan op die manier weer even bezinnen op het werkelijk behaalde resultaat in die oefening ('ik schrijf nu wel allemaal hoe ik het gedaan heb, maar heb ik het eindresultaat behaald of niet? Hoe lang ben ik er mee bezig (geweest) en welke fouten kan ik in het vervolg vermijden?')
Ikzelf zit geeneens op dat niveau, dan kan ik er wel een boek over lezen maar kan ik het dan ook toepassen? Al doende leert men, das waar, op de rug van de pony van de buurman zitten en hobbelen daar heb je niet meteen les voor nodig als je geen ambitie voor meer hebt (om het kort te zeggen, je hebt natuurlijk altijd info nodig over dat je je pony bijvoorbeeld goed uitstapt en van die dingetjes). En een voetje leren geven kan dus ook, maar ik geloof niet dat Jos Lansink of weet ik wie de 1.60m parcoursen op zichzelf heeft geleerd. (lijkt mij allezins niet verstandig) is het dan verstandig om je pony/paard te leren liggen/steigeren op jezelf?
LATER MERKTE IK DAT HIJ HEEL DE TIJD ACHTER ME AANLIEP