Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjonniej schreef:jesito schreef:Al eens gedacht over karren waar maar 1 persoon op kan?
Ja, maar alles wat te koop is, is niet persé goed.
Denk ook eens aan bandages, luchtzuigbanden, kluisterbanden, sommige bitten, slechte zadels...
Snowgirl38 schreef:SuSEQ schreef:Ik ben een dik jaar geleden ook gecrasht met paard en tweewieler en was wel alleen. Het gebeurde niet zo heel ver van huis, dus heb ik de kar en enkele kapotte tuigonderdelen achtergelaten en ben met het paard naar huis gelangelijnd. Als je zoiets alleen tegenkomt, laat je ijzer- en lederwerk achter en ga je verder met je paard/pony.
Groeten, SuSEQ
Nou als zoiets een aantal kilometer van je stal gebeurt weet ik niet zo zeker of kar en lederwerk er nog steeds gelegen zou hebben hoor als je het later op zou kunnen halen.En ik vind 5500 euro erg veel geld om zomaar ergens te laten liggen.
sonjim schreef:Inderdaad Joyce, alleen ik zou dan wel bellen en iemand de kar op laten halen en dan wachten tot die er zijn. maar dat geldt ook als je onder het zadel wat gebeurt. Ooit ben ik met paard en al tegen de vlakte gegaan, dikke enkel en niet kunnen lopen. Ik had iemand bij me op de fiets, die mijn paard na deze gebeurtnis niet gehouden kreeg, dus ik heb mijn ouders gebeld en gewacht, mijn moeder het paard en ik in de auto. Paarden zijn gevaarlijk, maar overal is een oplossing voor.
Silenkai schreef:Ik ken mijn pony's door en door, maar als ik met mijn 4wieler de weg uit ga heb ik altijd iemand mee, hetzij een 'krachtig' iemand als een mindere (lees 'volwassen' persoon of een jong meisje)
Met mijn sulky ga ik (lekker) alleen weg.
En met mijn tweespan peins ik er niet over om een jong grietje mee te nemen. Vandaar dat ik nog niet de weg uit ben geweest met het 2span![]()
Als mn sulky even weg is en er is verder niemand om me heen, dan ga ik wel longeren..
Snowgirl38 schreef:Weet iemand hoe het zit als je zonder groom aan het mennen ben en je maakt schade of je die dan via het menbewijs kan verhalen, want volgens mij leer je bij het menbewijs om altijd een groom bij je te hebben?
JoyCiej007 schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor; maar mag ik vragen waarom je de beslissing om alleen of met 'groom' op pad te gaan, laat afhangen van welke wagen (2wieler/4wieler) je mee gaat rijden?
Napie schreef:Het grappige is dat ik in de 10 jaar dat ik nu men, 4 keer problemen heb gehad met de boel aan kletter cq in de sloot cq omslaan met de koets en al die keren had ik toevallig iemand mee. Ik neem nooit geen risico's als ik alleen rij, dus geen flinke galop of snelle wendingen. Ik ben altijd voor 100% met mijn span bezig en merk direkt alle veranderingen.
sonjim schreef:Joyce in die situatie en een pony die zorg nodig heeft zou ik ook het sprotje laten staan of het paard parkeren op het dichtsbijzijnde grasveldje, of bij mensen aan bellen en dan de da daar laten komen en dan de pony per trailer vervoeren, alles afhankelijk van de situatie. Maar als de pony verder redelijk goed lijkt, lekker even wachten op hulp en dan terug.
sonjim schreef:zootje, kar tuig en dergelijke is dialect sorry.
Hahaha, dank voor de uitleg. Weer wat geleerd