[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:20

@ ht.. jelmer niet geholpen met afstappen.. heeft ie geheel en zelf onvrijwillig gedaan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:33

Zo, ik heb net mijn hoed eens een beetje olie te drinken gegeven. Daar knapt ie wel van op zeg :oo
Hij voelde een beetje kartonnig aan :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:07

Beste bokkers!

Ik ben van plan om met mijn wat oudere pony het mennen weer op te gaan pakken. Hij heeft vroeger altijd gemend bij vorige eigenaren en is daar ook officieel voor gefokt. Nu heb ik een mooi goed tuig aangeschaft. Nu zit ik alleen in de knoop met het bit. Ik zie dat er ook wordt gemend met gewoon een trens. Maar wat raden jullie ervaren, mennende bokkers, voor bit aan? Mijn stalgenoot helpt mij bij het opstarten met het mennen. Zij ment met sulky en ook marathonwagen, zij heeft zelf een bokkebitje. Ik rij hem onder het zadel met een dubbelgebroken trens. Wat denken jullie?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:17

Ook hoi Batlow, stel je jezelf ook even voor in dit huiskamertopic? :)
Voor alleen vragen kun je ook een topic openen of de zoekfunctie gebruiken natuurlijk :)

Ik zou een ander bit pakken dan de dubbelgebroken, omdat dat voor mij beter voelt. En mijn ervaring is dat als A beter voelt dan B, dat A dan meestal de betere optie is.
Niet onderbouwd dus.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:19

hier ook anders dan enkel gebroken en dubbelgebroken,
wel met beide gement, maar beviel beide niet echt.

nu met ongebroken bustrensje.
gaat echt heel fijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:20

Akshay schreef:
Ook hoi Batlow, stel je jezelf ook even voor in dit huiskamertopic? :)
Voor alleen vragen kun je ook een topic openen of de zoekfunctie gebruiken natuurlijk :)

Ik zou een ander bit pakken dan de dubbelgebroken, omdat dat voor mij beter voelt. En mijn ervaring is dat als A beter voelt dan B, dat A dan meestal de betere optie is.
Niet onderbouwd dus.

Oh sorry :D Nou ik ben Batlow, ik heb 2 paarden. 1 van 2,5 die straks onder het zadel moet en 1 van 22 die straks weer voor de kar gaat. En misschien met sneeuw wel de slee, maar dat zien we nog wel!

Ik denk dat ik het bokkebitje van mijn stalgenoot ga proberen en dat ik gewoon maar een 2dehands liverpool koop. Dan kan ik het vergelijken en de kosten zijn het ook niet. Bedankt in ieder geval!

Zal binnenkort dan wel een fotootje plaatsen waarbij mijn pony weer voor het eerst zijn tuig om heeft. Woensdag eerst alles goed afstellen zodat alles goed hangt :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:26

Ik men wel met een dubbelgebrokenwatertrens want met elk ander bit/stang gaat mijn pony op haar kont zitten met mond wijd open ,ook al zit stang los ( aan longe met hoofdstel met longe aan halster vast)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:18

Waar is Tine?

Melissa is weer thuis uit ziekenhuis. Bloedwaardes waren goed vanmorgen dus ze mocht naar huis. Zelko liep prima vanmorgen. Wat schramen maar niks ernstig.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:07

Goedemorgen :wave:

Wat hebben jullie veeeeeeel gekletst zeg :j
Poging gedaan om een beetje bij te lezen :o
:(:) voor Misterlady, wat een vervelende tijd om zonder werk te komen
Heb mooie schapenvachtdingetjes van Aks voorbij zien komen, ziet er lekker comfortabel uit voor Dids.
Obelix welkom *\o/*
Maisie een ja-knikker, maar wel Robin weer een ervaring rijker en winst in de vaardigheid *\%/*
Nieuwe tuigen heb ik voorbij zien komen <3 prachtige foto's van iedereen en verder ben ik het een beetje vergeten :o

HIer zaterdag voor het eerst in de L gestart en mijn 1e winstpuntje is binnen, eerste proef ging zwaar knudde, maar tweede proef liep hij best lekker.
Vaardigheid compleet verknoeid, nam gelijk poortje 7 ipv 1 :oo toen kon ik weer uit de ring natuurlijk :\
Ach ja volgende keer beter, we hebben een leuke dag gehad en met 1 winstpunt ben ik ook tevreden. :):)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:02

baudyh..wij dachten hetzelfde...Tine is er niet...waar ben je...??

Goedemorgen allemaal..

geen tijd..gaat zo mushen met de hussen..als mijn band tenminste nog vol is..
lees later bij..we zitten nog niet op de 500..hahaha..wie had dat gedacht.. :list:

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:10

Happytime heeft een echt bokt tuig ;)

Batlow, welkom :j
Kun je geen contact opnemen met de oude eigenaars? Dan kun je vragen op wat voor bit ze hem daar hadden lopen.

Biancacoo, zag dat je mn FB had geliked, zal straks eens kijken op je fb :j
En aangezien je het over knegsel en veldhoven hebt, mag ik vragen waar je woont ;) ?

Baudyh, fijn dat ze weer naar huis mocht ! :j

_dingetje_ dank je ! En toch netjes een winstpunt rijker ! :)

Zo eerst eens even de paarden buiten zetten,maar pff wat is het nog donker buiten zeg..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:25

@ dingetje dat was wel een echt oeps momentje. Moeten ze de 1 en de 7 ook maar niet
naast elkaar zetten. Gefeliciteerd met je wp zo veel zijn er niet uitgedeeld.

@ bauduy fijn dat ze weer uit het ZKH mocht is toch niet niks zo'n val.

Hier regent het voor de verandering weer eens. Paarden komen zo niet veel buiten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:47

wat zonde dingetje! :oo naja de 1 en 7 lijken ook wel op elkaar := En als ze ook nog naast elkaar stonden := :(:)

@baudyh; fijn dat ze thuis is, hopelijk gauw alle spierpijn etc ook verdwenen..

@biancacoo; mush-ze!!!

Nou, ik ben aan het proberen ergens een lidmaatschap aan te vragen, maar dat lukt niet :') creditcard nodig ^)

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:59

Goedemorgen.

Misterylady, dat zijn geen leuke berichten. Hopelijk kun je snel weer iets anders vinden.

Biancailona, dat je nu al weet dat je baan in 2015 ophoudt. Dan heb je in ieder geval nog veel tijd om iets te zoeken.

Obelix, ik heb ook op tv gekeken. Ondanks dat ik dichtbij woon hoef ik er niet persé heen. Scheelt een hoop geld en op tv zie je toch meer. Heel veel valpartijen bij de waterbak bijvoorbeeld. Fijn dat je zelf weer opgeknapt bent. Leuke foto's van je Asterix!

Akshay, een geluk bij een ongeluk dat je dus toch naar stal bent gegaan.

Happytime, jouw tuig heeft heel wat mensen gezien hahaha.

Welkom Batlow. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag.

_Dingetje_ gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer van de vaardigheid.

Biancacoo, veel plezier met mushen! Hopelijk blijft het nog een beetje droog.

Hier niet veel bijzonders te melden. Vanavond paardrijles, althans een uurtje knolhobbelen haha. Echt les kun je het niet noemen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:02

obelix schreef:
Happytime heeft een echt bokt tuig ;)

Batlow, welkom :j
Kun je geen contact opnemen met de oude eigenaars? Dan kun je vragen op wat voor bit ze hem daar hadden lopen.

Biancacoo, zag dat je mn FB had geliked, zal straks eens kijken op je fb :j
En aangezien je het over knegsel en veldhoven hebt, mag ik vragen waar je woont ;) ?

Baudyh, fijn dat ze weer naar huis mocht ! :j

_dingetje_ dank je ! En toch netjes een winstpunt rijker ! :)

Zo eerst eens even de paarden buiten zetten,maar pff wat is het nog donker buiten zeg..

Heb dat inderdaad gisteren gedaan, had whatsappje gestuurd dus ik wacht af!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:15

zo..we zijn weer terug,..het was supermooi weer !! hondjes hebben erg goed hun best gedaan, bandje is nog vol !! _/-\o_
thuis lekker even door de tuin laten na-rennen, goed voor de spieren, dan worden ze niet stijf...
Maar ze hebben nog energie voor 10...haha..

Obelix..ik woon ergens in drenthe..vlakbij Emmen.

Dingetje gefeliciteerd met je winstpunt !

Aks..vrije dag, oeh..dat is fijn, ik hoop dat je ook droog weer hebt !!
verder ga ik even mee in de mooie samenvattingen..
ik moet aan de poets..huis wil wel weer schoon..haha..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:57

:= Behoorlijk *OEPS* momentje......ja eigenlijk lag het gewoon aan de parcoursbouwer ~~}> wie zet er nou de 1 en de 7 naast elkaar %)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:42

@Batlow welkom! Er zijn echt super veel mogelijkheden qua bit. Ik rijd zelf met een vrij standaard bit: lichtgebogen liverpool.
@Dingetje Gefeliciteerd met je winstpunt! Wel jammer van de vaardigheid. (maar dit overkomt je nu nooit meer ;))
@Bianca jah het is zeker perfect trainweer voor jou. FIjn dat de honden helemaal in hun element zijn :)
@Misterlady balen van je baan. Bij mij is het werk vinden ook nog niet gelukt :( (wel een paar keer 2e keuze, maarja daar heb je niets aan...)
@Maisie Bij ons is het ook snorkelen in de bak. Hopelijk wil het water toch nog een beetje wegzakken.
@baudyh fijn dat het beter gaat met ruiter en paard. Ik bedacht mij trouwens ook al dat Tine een tijdje stil is.
@Tine Gaat alles nog een beetje of wil je lichaam niet meewerken?
@Aks flink aan het poetsen, maar wat olie doet wonderen!
@HT wat een verhaal van je tuig. Waar bokt toch wel niet allemaal goed voor is +:)+
@obelix leuke foto's van asterix! :D

Bedankt allemaal voor de wagen/stuurvertraging tips :) Vrijdag gaan we kijken voor een 2e hands Leica van Kraay. Ben heel benieuwd of ie in het echt ook zo mooi is en of het wat gaat worden :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:38

@ Marjola, mooie samenvatting _/-\o_ en ehm.....dat dacht ik nu ook dat overkomt me nooit meer dat ik poortje 20 vergeet.....nou 1 geluk die stond er dit keer niet, maar toch ben er nu toch over uit dat het echt de parcoursbouwer zijn schuld is....... O:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:50

O ja dat was de vorige keer. Jij hebt iets met de vaardigheid. Ben benieuwd naar de volgende
wedstrijd!

@ marjola hoop voor je dat de wagen wat is!!! Hoorde over prijsverschil van paar duizend euro
voor wagen van kraay vs de lemerij (zelfde model en optie's). Blij dat ik bij kraay heb gekocht. Wat voor kleur is de wagen?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:52

Ik mag gewoon geen winstpunten rijden in de vaardigheid :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:18

Ach dingetje mijn eerste knappe vaardigheid was op de district! En op de hippiade 2 ballen dus viel nog mee.
Idd tine hoe gaat t??
Biancaoo drenthe is zo leuk. Vriendin van me woont ook regio emmen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:23

:+ Pfieuw ben gelukkig niet de enige dan....ik zie het Ips dat je ook nog maar op +4 staat.........gelukkig bestaan er dan lotgenoten.
Mat Maisie kan je daar niet over praten.....vraag me nog steeds af hoe ze het doet......maar die is gewoon de *bomb* in vaardigheid rijden :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:26

TINE.....waar zit je??????? :?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:37

@Maisie ik hoop het ook. :D

@Dingetje vaardigheid is iets wat je even onder de knie moet krijgen. Dat komt vanzelf :) Ik stuurde de eerste paar keer veelste dressuurmatig (teveel halve voltes, terwijl je juist hoekig moet rijden), maar oefening baart kunst.

Ik kreeg de tip om goed op de buitenste pion te mikken (ik mikte namelijk altijd op rechts, geen idee waarom) en op het laatste moment de pony recht te zetten voor de poort. Je wagen komt automatisch naar binnen, dus als iemand ballen rijdt is dat bijna altijd de binnenpion. Dat binnen/buitenkant mikken heeft ook weer te maken met hoe je aan komt rijden + welke kant je daarna op moet sturen, maar dat gevoel komt vrij snel. Of in ieder geval bij mij wel, want na het opvolgen van die tips stroomden de winstpunten binnen :D