[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:40

Nou heb niet kunnen rijden -O-

Het sneewt. Had net de stallen klaar dus konden ze gelukkig weer naar binnen.
Nog lekker slobber gegeven en nu ben ik weer thuis. Ligt al zeker 6 cm ofzo.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:58

sander_lotte schreef:
Welkom Marianne :)
Zo, dat is al een aardige dierentuin dat je daar hebt :D
Men je met alle 8 paarden? Staan ze bij je thuis of op een pensionstal? Je zal in ieder geval je handen vol hebben denk ik :Y)

ik men met 6 paarden, 2 ervan zijn nog veulens Lady Gaga en Björk, dus daar hoef ik niet zoveel mee
ik heb twee oude tinkermerries Santana en Blondie, die worden verzorgd en ik gebruik ze voor het koetsiersbewijs
de NRPS heet Chic en is 4 jaar is al beleerd, maar doe er nu niet zoveel mee, ik heb een meisje die erop rijdt, de overige drie 1 tinker is Jewel, de mama van Lady Gaga, die heeft vorig jaar dus een veulen gekregen en daar doe ik weer af en toe wat mee.
dan heb ik nog Bronski Beat en Pink, die rijd ik allebei volop in de wedstrijden, maar op dit moment alleen Pink.
één van mijn dieptepunten vorig jaar was dat ik op de hippiade ondersteboven ben gegaan, en hierbij mijn enkel en bovenarm had gebroken. dus doe ik het nu nog rustig aan!

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:59

ze staan thuis bij ons, mijn man doet het mesten etc, harstikke handig is dat!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:11

He Marianne, welkom! Leuk dat je mee wilt praten over je belevenissen en ervaringen :j Handig zo'n man....die van mij mest wel ons huis uit maar de stallen is niet echt zijn ding (zeg maar totaal niet :x ).

Lees over sneeuw, wel / niet mennen, verjaardagen: Tallechie alvast gefeliciteerd :# Rembrand en Amerigo lekker aan de slag geweest en Thabor gelukkig ziet het voetje er goed uit (pfff altijd weer hele opluchting) Nouvel die baalt, Maisie die zou mennen en toch niet maarrrr zie ik daar zowaar de eerste bokt-foto's van Guinevere voor de wagen op een buitenritje en dan ook nog wel zo super door de sneeuw! Wat heerlijk Frensie, wat dapper en leuk +:)+
Voor de rest ben ik 't ff kwijt :o

Vanochtend na blik op buienradar naar stal gegaan, via adresje waar ik vzh zadel heb opgehaald (past super trouwens :D ) en zo tegen 11.30 zaten we te paard, tegen 13.30 kwamen we weer terug extreem :brr: want de laatste 20 minuten 'tegenwind' en 'tegensneeuw' zo dat was echt bibberen zeg :7 Maar de paarden zijn er weer lekker uitgeweest, voor die tijd Bente nog gelongeerd, eigenlijk soort van uitgelaten op onze menplaat aan de longeerlijn, ik mee rennen op kleiner vierkant dan zij, dus eigenlijk pakte ze bijna de hele bak. Vond ze erg leuk. Het beetje sneeuw wat er al lag vond ze heel interessant echt helemaal met haar neus door het zand/de sneeuw <3 met de ronde stappen kwamen we weer flink wat objecten tegen, mijn meisje was vandaag al stuk dapperder dan woensdag, het is toch eigenlijk best een stoer ding 8-)

Net zoonlief naar feestje gebracht tot maar liefst 20.00 uur (we gaan ook dansen mama :+ ) en ik ben nu na flinke bak soep geloof eindelijk weer soort van opgewarmd :9k

Wie hebben er ook alweer wedstrijd dit weekend? Gaan jullie wel/niet met de sneeuw?

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:12

[quote="Maisie"]Marianne welkom. Jij hebt mijn koetsiersbewijs examen afgenomen :D

was vast in Nisse :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:13

Haha leuk die fotos in de sneeuw!!

Tacllechie bijna jarig.

hier licht ook een flinke bult sneeuw!!

En owja ik ga de eper4daagse rijden!!!!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:18

kiss schreef:
één van mijn dieptepunten vorig jaar was dat ik op de hippiade ondersteboven ben gegaan, en hierbij mijn enkel en bovenarm had gebroken. dus doe ik het nu nog rustig aan!

Helaas weet ik dan 'wie' je in het 'wild' bent :(:) Wij hadden de M vaardigheid pony gestart en waren lekker op de hei gaan uitstappen. Toen wij terug kwamen langs de ring was je net omgegaan. :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:29

@Kiss, welkom, gezellig dat je mee komt kletsen hier in het topic ;)
@Tallechie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ook voor je zus *\o/*
@VHU, wat fijn dat het zadel past +:)+
@Avaluna, wat een volhouder die man van jou.... écht een jager := ;)
@Frensie , ik kan je foto niet zien (zie alleen maar een rood kruis) :o
@Janouk, heerlijk schapen in de sneeuw... wij hadden vroeger ook best veel schapen toen mijn moeder nog leefde...
@Biancacoo, leuk vooruitzicht om naar een hondenslee te gaan kijken :):) , ook al zijn de doggies nu nog te klein... voor je het weet kun je met ze aan de slag :):)

Nou wedstrijd voor morgen is afgelast (logisch want ik had toch niet de pad op gegaan met deze sneeuwval), dus morgen kunnen lekker alles op het gemakje doen :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:31

Menles vanavond afgebeld en helaas mijn centered riding les morgenochtend ook. Er ligt zoveel sneeuw dat ik niet op pad ga met de trailer. ZOndag heb ik een cursus paardenmassage haha ik ben benieuwd wat de dames daarvan vinden. _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:32

@Ollie lekker dagje voor jezelf en de poowns, heerlijk toch.
Zadel zit als gegoten, ben er erg blij mee, moet alleen even nieuwe singel, nieuwe beugelriemen en mooi bij Bente passend dekje aanschaffen.
@Janouk ik ben een poos vrij actief geweest (cursussen gedaan etc) met TTouch en shiatsu en ze vinden het meestal ongelovelijk fijn (als ze het niet fijn vinden zit er meestal iets dwars...)

Ben benieuwd of het lukt morgen in het bos te gaan rijden... het is volgens mij prachtig zo met die sneeuw!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:40

Hier plannen voor vanavond afgezegd. Zouden naar een vriend gaan om zomervakantie te regelen (vriendlief gaat jaarlijks met een aantal vrienden een week naar Frankrijk om te fietsen), maar dat is zonder hinder iets meer dan een half uur rijden, dus met dit weer gaan we het toch maar niet riskeren...

@ janouk: zeker met een trailer is het verstandig om niet op pad te gaan :j

@ kiss: Het blijft toch een hele bende wat je daar hebt lopen! Leuk dat ze bij je thuis staan, heb nooit een paard op pension gehad maar zou het ook nooit willen! Hier ga ik ook rekening mee houden als ik een huis ga bouwen of kopen, dan woon ik liever een beetje kleiner, als hierdoor de paardjes aan huis kunnen staan :j Wel handig dat je man het mesten doet! Spaart je een hoop werk! :D

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:53

@ Ollie wat raar dat je mijn foto niet kan zien!
VHU lekker bezig geweest met de paardjes!!!
Kiss oei ondersteboven met paard en wagen!!! Leuke naam Lady Gaga. Mijne heb ik 3 jaar geleden Lady Guinevere genoemd op wedstrijden, heb er soms aan zitten denken om er Lady Gaga van te maken :)
Maisie helaas niet meer kunnen mennen door de sneeuw
Tallechie fijne verjaardag alvast en veel plezier vanavond!!
Buckje gaat de eper4daagse doen!! Ik heb me er vorig jaar voor opgegeven en was ook ingeloot, uiteindelijk toch afgemeld, durf het niet aan met Gwin die is echt te druk met zoveel andere paarden. Dit jaar doe ik wel de Loenense paarden3daagse mee ohz. Die is minder druk.
Janouk helaas geen les vandaag en morgen
S_L blijft ook verstandig thuis.

Hier zometeen met manlief en een vriendin uit eten. Wij (vooral manlief) hebben haar veel geholpen met klussen en verhuizen. Dus nu een etentje als bedankje. Is in Voorthuizen dus dichtbij.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:31

Avaluna; jij hebt je bruiloftsfeest goed aangepakt :-)

een paar wel gemend, een paar niet.

honden die het leuk vinden, hier ook hoor, die is echt dol op sneeuw ! Kan haar niet genoeg zijn (en dat komt uit griekenland he dat hondje hahaha)

Kiss; welkom. Ik "ken" je van naam (ik kom uit Zuidland :-)) ;maar heb je nooit gezien :-)

Ollie wedstrijd toch afgezegd, lijkt me niet meer dan logisch. Lekker onverwachts dagje vrij dus en geen groom-stress hihi

Hier staat mijn bami-taart in de oven maar manlief te laat grrr kan het volgens mij niet langer laten staan, dan droogt het gigantisch uit.....hmmm
Overigens noem ik het bami taart maar die naam slaat eigenlijk nergens op hahaha, geen bami te bekennen :-)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:53

Im waar bestaat bami taart dan uit als er geen bami inzit.
Kiss welkom.
wedstrijden afgezegd lijkt mij ook logisch.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:15

Jullie gaan te snel, sluit me aan bij alle samenvattingen.

Vanmiddag de paarden uit elkaar gehaald. Ze stonden de afgelopen dagen al te klieren (lees tent te slopen). In de bak is nog minder te doen, dus ze gingen echt heel ruig met elkaar spelen (Thabor en Rembrand) Ik heb geen zin in blessures, zag aldoor wapperende achterbenen vlakbij een hoofd, dus vanmiddag Thabor een tijd op stal en daarna Rembrand een tijd op stal. Amerigo lieten ze gelukkig met rust, dus die heeft wel hele dag buiten gestaan.

Morgenochtend ga ik eerst met sneeuwschuif achter de tractor erf schoonmaken, dan bak slepen en dan gaan ze alledrie heel hard aan het werk, zal ze wel even moe krijgen }> ~~}> . En dan hopen dat ze daarna gewoon met zijn drieen fatsoenlijk in de bak kunnen blijven staan.
Manlief gaat morgen eindelijk de mesthoop uitrijden, ding zit echt helemaal vol. Maar ja, land was steeds te nat, dus het kon niet eerder.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:17

Ik heb zondag wedstrijd is de bedoeling, 7 km hier vandaan, dus dat durf ik nog wel aan als er niets bij valt. Ga er van uit dat de wegen morgen schoner worden.

Ik heb net lol gehad :D:
Buurmeisje met Roos, buurjongen met Lotje (en ik als back-up achterop)
Afbeelding
Ik met Lotje en de buurjongen achter op
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:23

wow wat een sneeuw,veel meer dan bij ons....wij halen niet eens de 1 cm volgens mij

avaluna heb je een bruine menzweep gekocht? of een andere zweep?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:30

Iedereen plannen afgezegd, dus topic komt wel vol :D

Hier vanavond jaarafsluitende boekhouder over de vloer en weer geen paard |o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:43

Zooooo, wat een sneeuw. Hier ligt maar ca 2 cm (en meer hoeft ook niet hoor!!!)

Dennis, jij als hoefsmid nog tips voor Thabor ivm zoolkneuzing?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:46

Tja, beschermen voor zo ver mogelijk nu.
Je hebt lage hoefschoenen (die puur op de voet sluiten), die gebruik ik ook wel eens met rare acties (zoals Roos die aan beide kanten haar hoefwand er helemaal aftrapt en daarna een heel gevoelig stopje over houd, die heeft er toen zelfs weken op gelopen zonder problemen).
Of je moet hem meteen met zooltje willen gaan beslaan, maar hij had er zelf toch weinig last van? Dan lijkt me dat wel een beetje overdreven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:53

Oke, bedankt voor je reactie. Dan laten we het gewoon zo. Hij heeft op zich prima hoeven, dus zonde om daar ijzer onder te laten slaan. Nu gewoon even pech met hard bevroren oneffen wei. We laten ze nu (voor zover de boel niet wordt gesloopt ;( ) maar in de bak, dat is zachte ondergrond en effen. Maar hopen dat het snel gaat dooien (maar met komende nacht -14 tot -18 gaat dat nog even duren)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:57

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:00

janouk schreef:
kiss schreef:

Helaas weet ik dan 'wie' je in het 'wild' bent :(:) Wij hadden de M vaardigheid pony gestart en waren lekker op de hei gaan uitstappen. Toen wij terug kwamen langs de ring was je net omgegaan. :(:)

Ik stond erbij en keek ernaar, was echt geen fijn gezicht :o
Hier ook veel sneeuw, Detje ff gelongeerd in de binnenbak.
Iedereen lekker thuis, hier ook menles afgelast, wel rot volgende week weer wedstrijd!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:05

**is jalours op vrouwke met stalluit mestende man**

(hoewel ik eigenlijk bedoel wat ene gemak het wel niet is,hahahahahahah)

nee hoor, heb het heel goed met manlief,
loopt mn hobby niet in de weg en groomt zelfs..
love him <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:13

@Janouk: een hoop leuke dingen helaas moeten afzeggen, maar zondag lekker naar paardenmassage, lijkt me leuk!

@Kiss: goed bekeken een man die voor je uitmest!

@Ingrid: nou ben ik ook erg nieuwsgierig naar de bamitaart.

@Frensie: fijne avond! Hahaha, krijgen jullie ook nog een etentje van die zwager, die jullie laatst hebben verhuisd ;) .

@SL: maar even wachten totdat het beter weer is.

@VHU: fijn dat het zadel zo goed past!

Hier zaten we dus eigenlijk te wachten op de sneeuw, maar helaas, nog niks.
Als het dan toch koud is en vriest, dan laat het maar flink sneeuwen :j .
Zo nog even met de hond en dan blijf ik de rest van de avond ook lekker binnen.