[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:55

lotte: bedankt voor de foto"s .ik heb dat stuk wat je door de longeersingel heb gedaan,een knoop in gelegd.
ik kan sun niet longeren met de pesoa tussen haar voorbenen, ze loopt ontspannender als ik hem aan de onderste ring van de longeersingel bevestig.
maar heb nu een idee van hoe jij hem heb, bedankt.
lacuna: lekker zo shoppen, maar.....verwacht je regen deze zomer??? met je waterdichte menschort?? ;)
leukefoto"skomen er langs, ik krijg ze er maar niet op,ondanks mijn foto album die ze hier aanraden om ze te plaatsen, zal er wel te blond voor zijn :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:22

VanHuisUit schreef:
Ik heb wel in de loop van de jaren geleerd dat de klik met je paard belangrijker is dan de klik in je portemonnee. Kijk je moet het natuurlijk wel kunnen opbrengen maar een paar maanden zuinig aan doen is niets vergeleken met jarenlang plezier aan een combinatie.

Helemaal mee eens!!!

Want als die klik er niet is, kun je er flink ongelukkig van/mee worden. Gelukkig heb ik met Rembrand en Amerigo die klik <3 <3 <3 Met Quincy ook hoor, maar die hoeft niet meer te werken, dat is toch anders :(:)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:41

@ Laura: Is goed, lijkt me heel leuk :D Rivaldo is zo een gemotiveerd paard, dan krijg je er zelf al zo een zin in als je hem bezig ziet zijn. Hij zal wel druk zijn als je straks je strengen weer heb na een tijd niet meer gemend te hebben ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:00

Millanka schreef:
Dennis schreef:
Iemand wou wel 500 euro voor Roos geven..... Een mooie 2e premie merrie, goede ABOP gelopen, apart kleurtje, goed papier en ZZ dressuur + M vaardigheid (en ook ohz braaf en leuk te rijden).
Dus in geen 500 jaar dus!

:(:) Had wel een erg makkelijk koopje geweest voor hun inderdaad.

En die mensen vonden het een verdomd hoog bod, helemaal een beetje beledigd dat ik dat veel te weinig vond en dat ik vast nooit meer zo'n bod zou krijgen voor mijn veredelde grasmaaier. Ik heb er te veel lopen, dus over het juiste bod word wel na gedacht, er is er maar 1 die m'n land zeker niet zal verlaten en dat is Dennis. Maar er moet heel wat gebeuren voordat Roos we zou gaan.

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:29

Voor veale heb ik meer betaald maar is ook groter :-)

Ik heb wel een te koop aangeboden gekregen, maar ik mag er geen pony bij hebben.

Zit er wel aan te denken om hem in training te nemen. Bij huidige eigenaar staat ie al een jaar stil maar moet even kijken. ik zou anders ook een nieuw tuig en wagen moeten kopen en wil ook zo graag een nieuwe maratonwagen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:31

@ Maisie wat is Ferro toch een knapperd!

@ happytime: bij de pessoa zit ook een handleiding, het is maar bij 1 stand zo dat de touwtjes tussen de voorbenen vastzitten. Ik heb het bij Romeo zo gedaan omdat het de laagste stand is en Romeo loopt er prima op :Y)

@ Dennis: zulke mensen haat ik echt, tss...veredelde grasmaaier -:(-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:05

Ik vind 500 Euro voor zo'n geweldige pony van dat niveau echt heel weinig hoor. Ze is minstens het dubbele waard en afgezien daarvan, ik ken verder geen enkele shetlander die heeft gepresteerd wat zij heeft gepresteerd!

Kan met verkopen altijd zo chagarijnig worden van mensen die enorm willen afdingen. Dan heb ik echt zoiets van je weet wat je krijgt, je weet mijn prijs, ze zijn het waard, wat wil je nou. Die mensen krijgen ze dus ook nooit }> Als ik al eens iets moet verkopen vraag ik een prijs die passend is en ze gaan alleen naar mensen toe waar ik alle vertrouwen in heb. Ben in al die jaren twee keer de mist ingegaan maar goed, je kunt niet alles voorzien.

Dat paardje trouwens waarvan ik vreesde dat hij na manegewerk naar roemloze eeuwige jachtvelden was verdwenen of in de handel terecht zou zijn gekomen heeft een super pensioen adres. Leuk he.

En nu moet ik echt aan het werk...heb geen zin...het is zulk heerlijk menweer en ik moet de hele dag training geven in zo'n duf conferentieoord. Enige voordeel is de lekkere lunch... :9k :Y)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:54

maisie, wat een onwijs stoere foto's!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:11

mooie fotos van maisie,keet voor de wagen (fantastisch geheel met dat bruin!! :D ) veulens gezien, vealle op de fto gezien met blauw halster, mooie stuiterpaarden gezien :D

lacuna zich verwend :)) foto van je auto? ;)

een boel mooe ritjes geweest :)
wi hebben zondag ook een ritje gedaan,zo'n 12 km geloof ik. Was een mooie rit, heerlijk :) Dids doet het voor de wagen prima :D

gisteren ben ik naar Kalmthout geweest voor het regelen van een stage. Ik heb een hártstikke gaaf project toegewezen gekregen,om in principe ZELF in elkaar te zetten. uiteraard onder begeleiding :D
dus ik ben hélemaal gelukkig :D

nu alleen op zoek naar een agenda, ongeeer A4 formaat. En dan zo dat je ongeveer 1 pagina pe dag hebt :)) waar o waar haal ik die...
nu..
halverwege 't jaar :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:14

misschien bij een speciale boekhandel ofzo? kantoorboekhandel?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:21

hmm... 2010 is overal ''niet beschikbaar'' op internet dan...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:16

Bij de boekhandel nog wel hoor.

Vanmorgen pony gemend en daarna met paard buitenritje gemaakt. We doen het deze week even allemaal op een laag pitje. Afgelopen 2 weken is allemaal iets te veel geweest voor mijn gezondheid. Daarna hoop ik training weer op te pakken.

Ga nu weer :Z :Z :Z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:20

heb een website gevonden, en gauw besteld
bij de boekhandel waren agendas van 60 euro := dat vond ik wat duur :o

ik ga vanavond uit benzine-besparing met de fiets naar stal, met dids wat keutelen en hardlopen, en uitmesten, en dan weer naar huis fietsen...

nu schoolwerk... jay..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:35

Rare mensen dennis! Die mensen zien de waarde van zo'n dier gewoon niet in. Gelukkig weet jij beter.

Er is ook 1 man op stal die sil graag wilt kopen, hij wilt sil gebruiken voor de drafkoersen. Zijn zoontje doet dat nu met zijn shetlander, maar ze zoeken iets groters.

Ik moet nog steeds me zadel terugsturen naar huppa... maar in ruil daarvoor wil ik dus het bruine tuig hebben. Ben alleen zo bang dat het tuig niet past!! Ze gaan het voor me opmeten, maar daar wacht ik nu ook al 2 weken op omdat ze het tuig niet op voorraad hadden. een deze dagen komt t binnen... wil het zadel zo graag de deur uit hebben :P

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:54

happytime schreef:
lacuna: lekker zo shoppen, maar.....verwacht je regen deze zomer??? met je waterdichte menschort?? ;)

Neee... Tis tegen de wind :Y)

Mijn poownies. Sun heb ik van mn moeder gekocht voor 1 euro (zodat het koopcontract netjes opgemaakt kon worden) en mijn moeder heeft hem als hengstveulentje met papieren voor 200 gulden toen gekocht.
Nightwish heb ik op de ponymarkt voor 250 euro gekocht, bereden en licht betuigd. Later ook weer verkocht, en die mensen die hem toen gekocht hebben, die hebben hem nu nog steeds :)
Stormpje heb ik gekregen als bijna 2-jarige ruin met papier met een onderbeetje, maar ook hem heb ik ivm koopcontract officieel gekocht voor 1 euro.
Al met al hebben de mormels die ik nu "mijn poownie" mag noemen me dus 2 euro gekost in aanschaf. :D En een hoop plezier dat ik ervan heb!!

oew.. foto's van het autootje... die moet ik nog maken, haha!
Heb m vandaag wel ff helemaal aangekleed. Hij zit weer helemaal vol met kussentjes en knuffeltjes, en de gordel voor mn woefje zit er ook weer in, dus zij kan ook weer lekker mee.
Superstoer al mn cd's nu in 2 cdmapjes gedaan. Denk dat is handig, kan ik lekker cd's luisteren in mn auto. Wat blijkt, er zit een radio-CASSETTE-speler in.... Heeft er iemand nog bandjes?!? :+

Pfff... vandaag helemaal niks met Storm gedaan, en ook al niet naar Sunny |( Wel met de jaarling gewandeld en het 1 week jonge veulentje een halstertje om gedaan (staan beiden op hetzelfde plekje als Storm) en Storm heeft ook wel een dikke kus gehad hoor.
Vanavond nog even grondwerkles geven, aan iemand met twee mini's :)

Zo, en nu tijd om te gaan leren... *zucht*

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:04

cdspeler in knallen lacuna :P

dids was ietsje duurder, met toebehoren 900.. (oud zadeltje, hoofdstelletje, borstels)

ik zit te janken :o heb m'n stagecontract gekregen met handtekening van stagebedrijf.. had nooit gedacht da me dat nog ging lukken...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:09

Gefeliciteerd Naaltje :)

Keet en Dora hadden een redelijke gemiddelde shetprijs :+ Keet is merrie met papier, Dora zonder. Beide bruin = niet makkelijk te vinden rond die maat.
Lotje is een 1ste premie merrie.
Prijzen ga ik niet noemen :) gaat niemand wat aan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:23

doe je goed sonjim :D

Hier slaat de angst toe voor zaterdag (dit omdat ik alles zo perfect mogelijk wil doen, bang ben, dat bijv me ouders voor niets rijden zo'n end, en daarbij heb ik dan erg last van mijn vaalangst hihi) Gaat dus lekker hier :P Heb al een greenquard voor hem gereserveerd en een mooi halstersetje :D.. hopelijk is het wat :D

Stengen zijn binnen :D :D

Manon ik hoor wel van je wanneer je wilt komen, nadat mijn school klaar is heb ik veel meer tijd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:39

Spannend laura! is het nou die pony waar je voor gemaild had die eigenlijk niet te koop stond, of gewoon van mp ofzo? dat heb ik nl ff gemist :P

naaltje, gefeliciteerd, fijn dat het toch gelukt is.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:24

Ik denk dat het gaat om die pony wat zo op Rivaldo lijkt, niet?

Ik heb zonet het weerbericht gehoord, word je toch zoo blij van :+
Morgen tot 19 graden, het wordt iedere dag warmer, zondag temperaturen van 25-26 graden. Weerman zei: "Deze temperaturen worden in de schaduw gemeten, dus er gaan plaatsen zijn waar het in de zon 30 graden en meer is." *\o/*

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:27

oliebol, zondag mendurance en pony's nog steeds niet uit hun vacht. Ik hoop dat het boven Zelhem plaatselijk goed bewolkt is! Twee jaar geleden klasse 1 in 25 graden gereden in volle vacht. Toen ook een paar keer gereden bij temperaturen van +20. Nu 1 keer bij 22 graden gereden. Baal.... (maar wel lekker voor ons tijdens de nacht in ons tentje)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:30

Ik heb mijn pony's gekocht tussen de 0 en 1.000 euro (van het minimum tot het maximum aan toe). Er was er maar 1 duur, de rest voor een nette prijs en heb er 2 gekregen (en de meeste zijn hier geboren).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:35

@ Napie: voor de mendurance is dat inderdaad niet aangenaam, zeker niet als ze nog niet uit hun vacht zijn! :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:52

sander_lotte schreef:
Ik denk dat het gaat om die pony wat zo op Rivaldo lijkt, niet?

Ik heb zonet het weerbericht gehoord, word je toch zoo blij van :+
Morgen tot 19 graden, het wordt iedere dag warmer, zondag temperaturen van 25-26 graden. Weerman zei: "Deze temperaturen worden in de schaduw gemeten, dus er gaan plaatsen zijn waar het in de zon 30 graden en meer is." *\o/*

:\
dat wordt toch de eczeemdeken gruwel ik dan...

vanavond ff naar stal, maar niet op de fiets.. verrek van de hoofdpijn, wat kan ik me toch goed drukmaken he :=

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:32

goede avond!

@tine wat vervelend dat het je allemaal even te veel geworden is, hopelijk kom je gauw een beetje bij

@Rivaldo, naar een pony gaan kijken is ook altijd spannend, ik moest ook 3 uur heen rijden voor Moby was ook bang dat het hele eind voor niets zou zijn.

@sander_lotte dat zijn heerlijke weersvooruitzichten! dat doet me goed :P

@Napie vervelend dat je pony's nog zo dik in het haar zitten, ik heb misty een kleine maand geleden geschoren en ik ben heel blij geweest met die beslissing :j

zo pff ik ben heel de dag in rotterdam geweest, 1 uur les en 6 tussenuren en daarna keuzeuur gebarentaal gehad. in die tussenuren maar lekker een rosétje wezen drinken, dan is een vak als gebarentaal helemaal leuk haha. uiteindelijk ging ik om 10 uur de deur uit en kwam ik om 7 uur thuis, ben nu ook helemaal gesloopt