[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:29

Lotte : we postte tegelijk: toppie jou probleem op tijd opgelost en hoofdstel en singel

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:29

Fijn dat je probleem is opgelost S_L :) ik ben ook niet erg te spreken over de Zilco hoofdstellen. Liggen in mijn kast als reserve mocht er iets gebeuren met mijn leren Ideal hoofdstellen :)

Heb al een tijdje niet gemend, ergens halverwege juni, daarvoor 22 mei en daarvoor 17 april :+
Daarvoor heel intensief, dus heb ze vakantie gegeven tot 22 mei. Toen ging het mis en weer een tijdje rustgegeven. Maar ging weer niet helemaal lekker toen ik ze weer ingespannen had.
Zondag maar eentje in het enkelspan zetten, beetje vertrouwen terugkrijgen :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:41

@ Happytime: ja ik werd gisteren wel een beetje zenuwachtig, ik dacht dat het geen probleem ging zijn om even een hoofdstelletje en singel te kopen. Het is altijd handig om mensen te kennen :D

@ Evelli: Nee ik hoor het inderdaad ook vaker, dat mensen niet te spreken zijn over Zilco hoofdstellen. Er zijn blijkbaar veel mensen die een Zilco tuig hebben en een gewoon leren hoofdstel erbij. Ik heb nu trouwens ook een leren Ideal hoofdstel.

@ VHU: je zei vandaag dat Ideal hoofdstellen ook niet altijd even goed zijn (omdat ze harde stiksels hebben), maar dit hoofdstel zat echt super. Volgens mij is het wel een cob-hoofdstel, want alles zit op het kleinste gaatje. Ik kan altijd gaatjes bij knippen als het nog wat te groot blijkt te zijn, maar volgens mij is de maat prima. Jij had het over de ponymaat wat niet zo fijn bleken te zitten, niet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:45

Ik heb ook geen last met harde stiksels oid bij mijn minishet hoofdstelletjes van Ideal :n dingen zijn zo soepel als het maar zijn kan :) poets ze amper (hebben 3 dagen in de olie gelegen, en daarna 3 dagen gedroogd) en blijven fantastisch!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:55

welkom terug Evelli

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:56

Avaluna, ze vind het leuk zo een keer in de week als het mooi weer is en zij bepaald wat we doen, soms betekend dat hopen eruit halen en weer naar huis, of zwemmen in de waterbak van de paarden, oftewel leuk voor een keer maar niet voor de echt.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 14:57

En het werk zit er weer op.

Welkom terug, Evelli. Natuurlijk zijn we je niet vergeten!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:12

@ evelli welkom terug !!!! Jammer van je tinker maar gelukkig heb je de shetten nog.

Vij mij zit het zilco hoofdstel prima. Die van ideal trouwens ook. Nog nooit schuurplekken gehad.
Kleppen kunnen ook gewoon lekker breed.

@ Nouvell gefeliciteerd !!!! Ik denk idd dat ik ook dat equilin ga bestellen. en dan idd de basic lijkt me
een goede toevoeging. Ben benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:15

Jeetje kan ook geen paar uur weg zijn of er ontstaan al misverstanden....
Lanouska en ik hadden een lijstje gemaakt, maar waren Evelli vergeten Y;(
Evelli sorry :o
Lanouska...Evelli is een die hard meekletser geweest en hoort er wel bij eigenlijk :x :o
Evelli als je nog een foto wilt pb-en aan Lanouska zet ze hem er wel tussen
Lanous kan me voorstellen dat je Evelli niet kent want je kletst zelf nog niet zo lang mee

Maar....Evellli & de anderen als we van iedereen foto's plaatsen, wat we nu al zo'n beetje doen hebben we echt een super lang openingstopic hoor, jullie zullen het wel zien.
Er zijn zo'n 20 vaste meepraters, sommigen met meerdere paarden/pony's.
Het op de juiste plek zetten van de foto's, de stukjes en sommige foto's ook nog opnieuw uploaden omdat ze op wonderbaarlijke wijze of heel groot of juist te klein binnenkomen kost heel wat tijd dus beetje geduld met Lanous en mezelf, we doen ook maar gewoon ons best.... :j B-)

Nou ik wil me er voor vandaag niet meer mee bemoeien, net weer enorm veel onkruid getrokken nu met de hele familie, het houdt je van de straat :7

Citaat:
Toen ging het mis en weer een tijdje rustgegeven. Maar ging weer niet helemaal lekker toen ik ze weer ingespannen had.

Wat ging er mis, misschien zijn er hier tips?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-07-11 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:17

Haha, ze heeft fotos, want die had ik ingestuurd, toen kreeg ik te horen dat ze van mij geen fotos wilde want werd alleen genoemd als meekletser :) heb dan ook een foto gestuurd waar ik met beide ponys opstond :)
Ik vind een hele lange openingspost helemaal geen probleem, ik lees hem zodra het topic start en daarna kijk ik er weinig in :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:20

@ Maisie: Hebben jouw pony's ook zo een ontzettend breed hoofd? Volgens mij hangt het echt van paard tot paard af, sommigen kunnen ertegen, anderen niet. Ik had met Romeo niet gewoon schuurplekken, het waren echt open wonden, het bloed liep er soms na een rit gewoon langs af, echt verschrikkelijk om te zien. Mijn Zilco hoofdstel zat echt maar krap, het Ideal hoofdstel dat ik nu heb zit echt veel aangenamer. We moeten het uiteraard nog uitproberen, maar volgens mij is het echt goed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:33

haha, fototje meer of minder....bettepet is op vakantie, dus die foto zul je misschien even in je eigen archief moeten zoeken lanouska.. ;)

Tine: je vroeg hoe het met melody ging, het gaat al iets beter, want ze draaft weer uit zichzelf in de weide, de afgelopen 3 weken heeft ze alleen gestapt of galop gedaan in de weide, dus een stap in de goede richting !! fysiotherapeut heeft haar rug nog wat meer los gemaakt, dat ziet er ook prima uit !
Spannend hoe Amerigo gaat vorderen.

ik heb een zilcohoofdstel, en past prima, maar moet zeggen...melody heeft een lang recht hoofd...hihi, dus past goed +:)+
heb ook een kunstof hoofdstel van ideaal, die past beter, en is meer comfortabel.
SL ik hoop dat je hoofdstel nu goed bij je paardje past.

haha, mijn foto was vast ook een vreemd formaat :o ben zo'n pc sukkel. ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:36

Fijn dat je een goed passend hoofdstel hebt gevonden S_L. Bij mijn pony's heb ik een samenraapsel moeten maken van allerlei tuig wnat ze konden dus niet tegen die stugge neusriem van Ideal. Alwyn kreeg er kale plekken van en bij Snuit zelfs een open plek. En Alwyn's hoofd is wel breed maar ook kort, waardoor de bakstukken van Ideal niet klopten (zijn dus Pfiffs) en bij Snuit was het ponycobstuk juist weer te breed die moest een shetland kopstuk en dan was er ook nog wat met de oogkleppen, bent 't even vergeten.

@Evelli...als we jou 'vergeten' waren zijn er vast nog wel meer.... :o er wordt ook zoveel afgekletst hier }:0 een lange openingspost is niet zo'n probleem maar het is wel een hele klus :7 :list:
Fijn dat je je pony's op pension hebt. Die van mij staan nu dus ook in volpension. Denk er wel over 't spul even een of twee maanden weer naar stalletjes te halen, al is het alleen al om alles kaal te laten eten :Y) maar misschien zou het ook goed zijn voor Bente om aan veel verkeer en gedoe om zich heen te wennen. Zit er nog een beetje op te broeden hoe en wat. Van de winter gaan ze zeker t/m april weer naar de pensionstal. Ook omdat ik daar zo heerlijk kan mennen maar zeker ook om het vele werk. Heb geen zin in nog zo'n winter als afgelopen winter, dat was toch geen grap mee >;)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:37

@ bianca jou foto staat er goed tussen en bettepet gaat pas zondag op vakantie dus die is nog niet weg

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:40

De neusriem van mijn Ideal hoofdstelletje is een los riempje :+ zitten geen stiksels op :D maar dat komt misschien door de maar.

Er zullen er wel nog een paar zijn die niet meer komen. Maar maakt niet uit dat jullie me vergeten waren, maar ging me meer op de manier waarom er gereageerd werd door Lanouska :)

Ik kan niet zozeer mennen op stal (bak is veel te zwaar) maar heb totaal geen omkijken meer naar de ponys, worden volledig verzorgd, gevoerd en uitgemest :) Daarnaast is het erg gezellig op stal, hangt er een goede sfeer en helpt iedereen elkaar als het nodig is. En na mijn vakantie krijg ik super hulp van een hele ervaren menner bij het weer inspannen van een van de ponys :) en dat vind ik wel fijn. Ze neemt enorm mijn "mood" over wat niet echt helpt :x

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:52

sjonge, typ ik net heel verhaal, met reacties op verschillende posts in afgelopen pagina's... ben ik het hele verhaal kwijt door kennelijk op een combi van toetsen te drukken 8)7
Ff de draad kwijt, maar in elk geval GEFELICITEERD Nouvel!!!
Ik zag verder leuke vakantiefoto's van Naaltje :j
SL die geslaagd is voor een hoofdstel
VHU die het druk heeft met onkruid en bijhouden weitje, kun je geen schaapjes lenen van een grote kudde ergens voor paar dagen of is dat 'not done'???
Evelli, gezellie :D wij kennen elkaar nog niet (ik ben zo'n 'nieuwe' :+ ) Welkom dus!!!
Ollie, hoe gaat het nu met Simba? Wat schrikken zeg een kar die omvalt!!!
Sonjim die twijfelt, succes met kiezen, dat moet wel heel lastig zijn!!!

Tine, ik weet dat ik nog op iets van jou wilde reageren, maar kan het hieronder in de voorbeeldstand niet teruglezen meer, is verder terug dan de posts die hier geplaatst worden, ga zo nog effe terugzoeken!

Heb vandaag met de nieuwe glimmende laarzen gereden, is wennen zo hoog in de knieholte :j, maar ze zijn heerlijk soepel, dus ging goed. Ben gelijk van de tandarts maar - na omkleden - naar har gegaan, dacht dan krijg ik in ieder geval geen pijn, de verdoving werkt dan nog wel door. Ik heb nu nog een slappe kaak dus was goed verdoofd hihi.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:53

Evelli dat is wel handig op een pensionstal en hopelijk kun je snel weer wat meer mennen.
SL heeft de oplossing gevonden. super

Ben ik net niet in slaap gevallen op de bank. Daan is ook niet voor de voeding gekomen, dus ruim 1,5 uur gelegen. was ik blijkbaar aan toe.

Maar moet nu het huis nog opruimen, boodschappen doen, eten koken en aan de studie

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:55

Lekker toch Tallechie? Even nietsnutten op de bank :) je zal het inderdaad nodig gehad hebben, geeft je lichaam goed aan, moet je maar goed naar luisteren :)

PrinsjeH: klopt, maar heb wel alles gelezen hoor :) ik ben Sanne, woon in Zaandam en heb twee shetlandmerries waar ik zowel enkelspan als dubbelspan mee rijdt. Alleen nu even niet, een van mijn ponys heeft het even moeilijk met zichzelf. Osteo is net geweest, dus hopelijk gaat het nu beter :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:56

cool gereden met je glimmende laarzen prinsje, dat vraagt om foto's!! *D

sl passend hoofdstel gevonden, fijn!

Ik had met Fifi ook een probleem met passende hoofdstellen van Ideal, cob te klein en full te groot...
Ik heb toen een hoofdstel van Paul Claessen van mijn staleigenaar over kunnen nemen en dat past perfect! :j

Op zich ideaal volledig pension, maar ondanks dat het veel tijd kost doe ik het zo graag zelf... :o

Hoezo verkeersmak... :D
Afbeelding

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:00

Braaf spookje!

Hmmmn, ik heb er echt geen tijd voor om zelf uit te mesten e.d. Dan zou ik alleen maar daarmee bezig zijn, en niet met mijn pony's. De stalhoudster mest ook het liefste zelf uit :+ dus ik laat haar haar gang maar gaan. Bij mij zouden ze ook nooit de laag stro krijgen die ze van haar krijgen :+ staan tot hun knieen in het stro :+
Heb bewust gekozen voor een volpensionstal voor meer quality time met de ponys :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:02

Leuke foto van spook.

daarom sta ik ook op volpension, hoef ik ook niet elke dag heen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:02

@Biancocoo die van jou was inderdaad ook ietsje te groot :+
Maar dat maakt niet uit hoor, als je ze dan weer upload op mijnalbum en dan opnieuw plaatst dan lukt het wel ben ik achter gekomen :D

@PrinsjeH ik had schapen geleend maar dat zijn monsters! Ze zijn nu weer terug. We maaien nu de gedeeltes die het ergste zijn netjes met de trimmen, ook alles weer bij de draden netjes, de bak hebben we nu zo ongeveer 40% van het onkruid uit getrokken, echt niet normaal hoe snel dat gaat. Onze moestuin is een drama :o Maar als we het nu voor de vakantie netjes hebben kunnen we even rustig nadenken wat we gaan doen. Kan hier met Bente niet gaan mennen maar voor haar zou de drukte / het verkeer waar we hier vaak doorheen kunnen gaan stappen wel een hele goede oefening zijn. Als je ziet hoe nuchter Alwyn is met verkeer en ook Snuit (maar die was dat al, Alwyn hebben we het zelf geleerd) dan is dat het proberen wel waard. En ik kan natuurlijk gewoon 1x per week of 1x per 2 weken op een neer gaan weekendje naar Peter. Het gaat ook maar om max 2 maanden, want zodra het weer wintertijd is is het veel te snel donker, wil ik ze echt weer naar 'onze' stal.

Nou we gaan op verjaardagsvisite. We zijn hier helemaal moe van al dat onkruid gedoe, we zijn ook niets gewend :+

**edit**
@Nouvel ahhh Fief heeft weer vlechten *D
Ja, zo worden ze dus zowiezo verkeersmak, da's handig :j

Maar voor hetzelfde geld beslissen we gewoon dat alles gemaaid wordt en dat ik ze niet laat overkomen, ik ben er nog niet over uit.
Of als iemand hier in het topic twee pony's heeft tot max E maat die hij/zij even kwijt wil, ik heb stal plus landje tot en met oktober beschikbaar (verder geen rij-faciliteiten, wel paddock).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:09

Op zich zou het voor Bente inderdaad niet zo'n heel gek idee zijn :) en je landje is makkelijk gemaaid :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:12

@Tallechie: lekker beetje uitgerust, groot gelijk heb je (ben ik hier nu ook aan het doen :x)
@Evelli: da's balen van je pony, zit de rug vast of is het iets anders? Kun je wel enkelspan rijden?
@Nouvel: wat een mak paardje, haha, blijft gewoon bijna met de neus bij de vrachtwagen staan <3
PS de foto's van rijdende laarzen moeten ff op zich laten wachten tot vriendlief als fotograaf erbij is... dat gaat me al rijdend niet lukken :D
@Tallechie: Har ook lekker op volpension, heb het anderhalf jaar zelf gedaan, maar naast werken is dat ten eerste heel druk en ten tweede was het steeds paniek of ik het wel zou halen om op tijd binnen te halen enzo en als ik moet overwerken tot acht uur heb ik niet veel energie meer over om stal uit te mesten, dus nu erg verwend. Maar ik help rustig mee als ik de tijd heb en er toch ben, want vind 't echt heeeerlijk om zo 'buiten' bezig te zijn, ook stallen mesten, vegen, paarden binnen/buiten zetten, ik doe 't allemaal graag.
@VHU: o, je had Hezbolla schapen... terror sheep... Sorry, had ik gemist :o Je kunt er nog lekker over nadenken wat je doet toch... eerst lekker vakantie!

Wij gaan vanavond naar Harry Potter *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:15

Ik ga zondag met de ene enkelspan rijden (Dora, de jongste van 4) Ze zijn allebei goed los gemaakt en nagekeken. Mijn andere merrie was ineens vrij heftig tijdens de hengstigheid, dat in combi met de ijzers die ze had is het mis gegaan 2 keer :)
Ijzers zijn eronder uit en rug en alles nagekeken. Dus nu eerst weer rustig vertrouwen in elkaar krijgen, ik op vakantie, en dan gaat mijn andere merrie ook weer voor de wagen :)

Harry Potter is Zo Gaaf! Ik ga van de week nog een keer denk ik :D