[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:10

lanouska: wauw dat is geluk bij een ongeluk *\o/*
aks: ik ben geen stoer wijf hoor, smorgens werd er op het weerbericht gezegt dat het zou opklaren....dus maar trailer aangekoppeld,als ik het geweten had dat het zoooo slecht werd was ik niet weg gegaan,ik zat te shaken achter het stuur....wat een wind en regen.
en volgens mij zit iedereen nu tegen de kachel geplakt..... :brr:

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:17

Nou rare dag hier. Toen we net van huis waren werde we gebeld door de vader van Melissa. Die was in de ambulance op weg naar het ziekenhuis. Met zelko en algevallen tijdens het oefen springen. Zelko was afgezadeld en daar op stal gezet. Gelukkigviel het mee. Ze moet een nachtje blijven. Heeft een hersenschudding maar omdat ze pijn in der buik had wilde ze haar ter observatie een nachtje houden.

Maar goed wij waren net bij de manege voor de clubkampioenschappen en konden zelko dus niet ophalen. Hebben we vanavond gedaan en hij staat weer lekker thuis op stal. Hij heeft niks volgens mij.

De clubkampioenschappen waren top! Eerste met de dressuur. Hij liep wel lekker maar nog niet perfect vond ik , was de jury niet met me eens. 206 punten. Diegene die 2e was had 194 dus best een verschil.
De vaardigheid waren 2 x 9 poorten en gewoon foutloos. Wij rijden nooit foutloos. Dus barrage ( die ik voor de verandering nu wel kende) ook weer foutloos. 24 poorten achter elkaar foutloos. Dus dressuur clubkampioen en vaardigheid clubkampioen en over-all kampioen.
7!!!!!! Bekers. 3 zijn wisselbekers gelukkig. Kan er een nieuwe kast voor aanschaffen zowat. Hi hi

Maar super trots weer op db. Wat is het toch een topper.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:18

zo, baudyh, bekerregen !! van harte gefeliciteerd zeg, knap gedaan !
HT, schitterende pony's !!! echt heeeeel mooi, balen dat het weer onderweg zo slecht was, maar gelukkig ben je goed thuis gekomen !
Lanouska, Jelmer verloren...hebben jullie dat in de gaten gehad,....of bij de finish weer opgepikt ??
gefeliciteerd.
Ava, wat knap dat Romeo zo braaf was in de rijhal !
Aks..ik hoop dat je hoofdpijn braaf weggebleven is..
Vhu...in de nattigheid met paardje bezig geweest ! jammer dat oefendag niet door kon gaan.

zoontje is vanmiddag vrij..leerkrachten hebben studiemiddag..dus dat is wel heel gezellig !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:30

Hier herfstvakantie, dus ook dochter lekker thuis.

@lanouska en db: wat goed *\o/* , gefeliciteerd *\o/*

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:17

Goedemorgen.

Jullie hebben weer lekker veel gekletst!

Welkom Obelix.

Baudyh, toch een zwart tuig gekocht.

Akshay, schaaphoesjes uiteindelijk gelukt. Toch wel mooi geworden en handig dat ze op de juiste plek blijven hangen!
Fijn zullke werkschoenen.

Avaluna, chocoladefondue, lekker!!

Jenkins, wat bizar van de EJ. Dat hadden ze dan toch ook meteen kunnen vragen in plaats van je eerste de halve winkel door te achtervolgen.

Biancailona, wat een leuke foto's met je zoontje die haar wel "even mee zal nemen" hihi.

Biancacoo, fijn dat de honden het zo goed deden.

VHU, toch nog een leuke rit gemaakt ondanks dat de wedstrijd niet doorging. Balen dat je lekkage hebt maar dat is wel een heel oud huis.
Wat een verschil kan een riempje of een bitje al maken zeg!

PeerAppel, mooie foto's van de hafjes. Leuk om foto's uit de oude doos te hebben.

Aks, balen van je hoofdpijn.

Misterylady, dat is wel heel veel regen als je zelf niet meer naar het toilet kunt!!

Happytime, gelukkig is het allemaal goed gegaan met de pony's ophalen.

Obelix ook een relax dagje gehad. Hopelijk ben je snel weer beter.

Maisie, jammer dat je wedstrijd niet helemaal goed ging. Maar toch 1 wp gereden.

Avaluna, fijn dat Romeo zo braaf was op vreemd terrein.

Lanouska, gelukkig was het droog toen jullie moesten rijden. Oei een schuiver gemaakt, maar gelukkig wel gewonnen. Gefeliciteerd.

Baudyh, jij hebt het dus ook goed gedaan bij de clubkampioenschappen. Ook gefeliciteerd.

Iedereen gelukkig niet helemaal weggeregend. Hier was het zaterdag overdag nog droog met zelfs zon dus de mensen op de Military hadden geluk. Zaterdagavond kwam het wel bakken uit de lucht.
Mijn rit toch maar afgezegd omdat ik het zonder bijrijder toch niet zo handig vond om een rit met allemaal vreemde paarden en over een vreemde route te rijden.Twijfelde nog even om 's middags alsnog naar Bubbles te gaan want het was droog maar uiteindelijk met een fillmpje op de bank beland.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:56

Goedemorgen! Wat een avontuur weer gister. :') Toen we vertrokken was het droog, onderweg een beetje motregen (en toen zeiden mijn vader en ik tegen elkaar van ow als dit het alleen is, dan redden we het wel vandaag. Dit is lang niet zo erg als de Hippiade.). Nou dat was dus te vroeg gejuicht... toen we bij het terrein aankwamen (het was hetzelfde terrein als het districtkampioenschap West - die mooie buitenbak waar vaardigheid op werd verreden toen), kwam het met bakken uit de lucht. Losrijden was binnen, maar de marathon buiten. Je zag de plassen al komen, maar om half 10 zou het droog worden. Wedstrijd half uurtje uitgesteld en het bleef maar regenen. Ik was nummer 4 en de eerste diehard kwam over de weg aan en de rest ging ook inspannen, dus toch maar aan de gang.

Nou die plensregen is de hele dag niet opgehouden. Toen wij reden waren er nog zanderige stukjes te zien in de baan, maar het grootste deel van de poorten lagen compleet onder water. En laat ik nou nog nooit een waterbak met Sam hebben gereden. :') Thuis springt hij tijdens het longeren altijd om de plassen heen, dus ik was heel even bang dat meneer in de staak zou gaan en ik überhaupt niet rond zou komen. Maar het voordeel was dat als er water lag in een poort het ook helemaal onder water stond. Dus uitwijken was geen keuze :P Sam is er heel braaf doorheen gegaan, maar onze wagen is toch redelijk zwaar (en in deze omstandigheden helemaal), dus zijn galopknopje werkte niet (en ik ga dan ook niet fanatiek met de zweep eroverheen dat hij perse moet galopperen - want ik was al veelste blij dat ie netjes het water in ging - en ik weet toch al dat ik niet ga winnen dus dan ga ik niet forceren). Tijd niet briljant (eerste ronde 202 en tweede 200.05 - dat was wel jammer want we hadden als doel om die ronde onder de 200 te duiken). In beide rondjes 10 van de 12, maar in het totaal klassement 11 (gene voor mij was 9 en 11, dus dan wordt er gekeken naar 1e omloop). Toevallig reed ik weer op 60sec achter de nummer 1 aan :P Net als de vorige keer, dus we zijn wel constant :+ Qua rijden was Sam ook goed te sturen gister (de vorige keer liep ie te hangen en nu helemaal niet) en ik kreeg nog een compliment over mijn leidselwerk van de parcoursbouwer (is ook instructeur en ervaren marathonrijder). Dus ik ben erg tevreden :D En mijn minimarathon doel wordt het verkleinen van de marge met de no. 1 (45sec zou leuk zijn :P).

Er was de hele dag maar 1 afzegger, verder is iedereen gestart. Echt respect voor alle menners. Wat een diehards! _/-\o_ Dat zie je echt niet gebeuren op een ohz wedstrijd! Daar piept iedereen al bij een paar spetters.

Hier twee foto's van gister. Mijn foto's zijn binnen gemaakt, dus daarom een beetje wazig/klein. Maar het geeft een idee van deze bizarre omstandigheden ;) Check ook Dennis/Ciska's post want zij reed 's middags toen er geen droog stukje meer te bekennen was. [AR-ITP] Mini-marathon Middenbeemster, 1 grote waterhindernis!

Afbeelding

En een van de koeien, speciaal voor janouk ;)
Afbeelding

PS: ik reageer even in een losse post op jullie verhalen, anders wordt het zo'n lang verhaal :+

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:00

Jenkins schreef:
Voor HT hier een foto van de 2 knappe welshdames!

Dat zijn idd twee knappe dames hoor!

@Obelix: beterschap!

@Biancacoo: bof jij even, geen regen.

@Aks: en, is het gelukt om je migraine aanval tegen te houden?

@VHU: ik doe dat ook hoor, na het werk krijgt Vjell wat lekkers in zn voerbak :D

@Lanouska: gefeliciteerd met je overwinning!

@Baudyh: ook jij gefeliciteerd!!

@Avaluna: hier hebben de kids ook herfstvakantie (en ik ook, heb lekker vrij genomen deze week). Hopelijk blijft het redelijk droog deze week, zodat ik ook nog wat met Vjell kan doen.

@Marjola: wat een bikkels zijn jullie (en de andere deelnemers ook). Geloof dat wij allang afgehaakt zouden zijn.

Hier een verplichte thuisblijfdag vandaag. We krijgen nieuw asfalt voor de deur. Kan nu nog wel weg met de auto maar grote kans dat ik niet meer terug de straat in kan. Dus dan maar lekker thuis. Beetje opruimen, wassen en bokken :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:22

Afbeelding

Beetje overdreven, maar de oogst van gisteren. *\o/*

nu ff bijlezen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:28

Ga mee met de samenvatting van claud01. hihi
Jeetje wat een wedstrijd zeg met al dat water in de bak. Ik kan het me gewoon slecht voorstellen want wij hebben bijna geen regen gehad.
dagje thuis misterylady is ook niet verkeerd.

Ik moet de zooi van gisteren nog opruimen en vanavond geen les maar een verjaardag. Ook leuk.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:31

Mooie oogst hoor :D
Mag je trots op zijn.

Dagje thuis is idd niet verkeerd maar had toch graag nog even naar stal gegaan. Zaterdag even vlug geweest (dochterlief had wedstrijd en 's-middags hadden we een verjaardag). Gisteren was het echt zo slecht buiten, dus ook niet geweest. Paardlief komt overigens echt niks te kort hoor. Kan wat dat betreft met een gerust hart thuis blijven, maar gewoon het idee he. Wil 'm gewoon weer even zien, poetsen en een dikke knuffel :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:36

Zoals beloofd. Mijn reactie op alle posts (sorry als ik iemand vergeten ben Y;( ) en ik heb nog een technische vraag over stuurvertraging (zie onderaan).

@HT wat een mooie pony's dat gaat echt een leuk span worden. :D Wel spannend inderdaad om met dat weer over de afsluitdijk te gaan. Wel stoer dat je het gedaan hebt!
@baudyh gefeliciteerd met al je prijzen! Inderdaad een flinke oogst! Snap wel dat het gevoel wat gemengd is door het ongeval van Zelko en Melissa. Hopelijk gaat het beter met hun.
@bianca en avaluna beiden de kids thuis vanwege de herfstvakantie/studiemiddag. Gezellig! En wat gaat het jaar alweer snel... nu al herfstvakantie!
@claud01 jammer dat je plannen in het water vielen, maar wel verstandige keuze.
@PeerAppel leuke foto's! :) Fijn dat je zoveel over het verleden van je paard weet.
@Aks balen van je hoofdpijn. Gaat het alweer wat beter?
Misterlady en Jenkins ook al last van de regen :(
@VHU en Misterlady wat jammer van jullie oefenmarathon. Maar VHU heeft haar eigen wild water avontuur beleefd zo te horen ;)
@Obelix wat fijn zo'n niets doen dag! :D
@Ollie leuk dat je aan een nieuwe kur werkt! Ga je die dan ook op bokt zetten? (ben wel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet :o )
@Maisie dat jaknik probleem heb ik ook. Pruts ook met het tuig af en toe, maar nog niet de optimale afstelling gevonden. Wat wel werkt is Sam in een stevigere basistempo zetten (zonder dat het boven zijn macht ligt - maar het geeft hem minder tijd om te klooien). Misschien ook iets voor jou? Gefeliciteerd met je winstpunt. En ook een mooi resultaat voor je vader :)
@Lanouska gefeliciteerd met jullie topresultaat! Misschien een domme vraag, maar is Jelmer een groom of een paard? :+
@avaluna wat fijn dat Romeo het binnenrijden zo goed oppakte! Altijd spannend met al die echo's en nieuwe geluiden :)

Nog even een vraag voor de technische mensen/wagen experts in dit topic. Ik heb nu een redelijke zware wagen (260kg) maar wel met stuurvertraging en een molenrem achterop. Nu hebben we online gekeken en zagen we een goede tweedehands staan, een stuk lichter (180kg) maar zonder stuurvertraging. Er zit ook geen molenrem op, maar die gebruik ik eigenlijk nooit dus dat vind ik niet zo heel erg (en ik vind dat toch meer een SGW feature, wat ik niet start). Maar ik vraag me af in hoeverre de stuurvertraging een must is (want ik ben wel fanatiek vaardigheid menner). Wat vinden jullie de grootste voor- en nadelen hiervan? Ben heel benieuwd naar jullie input!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:31

@Marjola: wow wat een water, wel een mooi gemaakt parcours :j en meteen de waterdoop gehad +:)+ . Kan je helaas niet helpen met je vraag, ben een echte leek wat dat betreft :o

@ML: wat leuk dat je dochter ook rijdt, trouwens, al merk ik hier dat er dan nog maar weinig tijd over blijft voor moeders en d'r paardjes.

@Baudyh: supergaaf, toch, die bekers!

Hier zo maar eens met dochter een ritje maken op de hei, alleen even kijken wat we aantrekken, het is best wel warm, namelijk :=

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:33

Voordeel hier is dat dochterlief voornamelijk op de manege rijdt. Blijft er genoeg tijd over voor moeders :D
Ben alleen bang dat daar vanaf het voorjaar verandering in gaat komen, als ik mn nieuwe zadel heb ;)

Hier ook een leek met betrekking tot je vraag Marjola.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:39

Misterylady schreef:
Voordeel hier is dat dochterlief voornamelijk op de manege rijdt. Blijft er genoeg tijd over voor moeders :D
Ben alleen bang dat daar vanaf het voorjaar verandering in gaat komen, als ik mn nieuwe zadel heb ;)

Hier ook een leek met betrekking tot je vraag Marjola.

Hahaha, dat scheelt. Hoe oud is je dochter?
Die van ons heeft dus d'r eigen pony en rijdt wel een paar keer per week, verder nog voltige en springles en af en toe ment ze ook nog :D , wel heel erg leuk, natuurlijk.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:43

Mijn dochter is 9 (wordt in november 10). Geen eigen pony voor haar. Alleen onze gezinsfjord :D
Ze kan niet lekker zitten op mijn zadel, dat scheelt ;)
Ze lest nu 1x per week. Ze zou wel meer willen hoor, maar moeders is niet gek. Manege is een half uur rijden met de auto, dan is 1x per week echt wel genoeg.
En ze is nog jong genoeg, wie weet wat er nog op haar pad komt als ze iets ouder is (en ze met de fiets heen kan).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:47

Die van ons is ook 9 vanaf juni, nieuw zadel en dan idd lekker op je eigen paardje :j en wie weet nog een keer een leuke verzorgpony.
Connor heeft nu sowieso 2 keer per week les aan huis, dat is heerlijk, hoef je niet met trailer op pad en ik help alleen nog een beetje met opzadelen, de rest kan ze zelf.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:51

Dat scheelt idd ook, paarden aan huis. Dat hebben wij niet. En twee paarden in pension tikt toch aardig door in de maand, dus dat wordt 'm ook niet.
Ben nu dus hard aan het sparen voor een ander zadel. Heeft z'n voor- en nadelen ;)
Voordeel voor haar is dat ze dan meer kan rijden, nadeel is dat we paardlief dan met zn drietjes moeten gaan delen haha.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:54

Had tot een paar jaar geleden ze alle drie in pension staan, dus ben wel heel blij met het hele spul aan huis, kunnen we heel verwend nog een beetje het paardenbestand uitbreiden :o O:) . Oeh, met z'n drietjes, dat wordt goed plannen, ik zou het wel fijn vinden om wat te kunnen verdelen, schimmeltje wordt nu dochter wat ouder is gewoon vaak genoeg aan het werk gezet, mijn pony is sinds kort ohz en dat scheelt, paardlief komt soms wel te kort, maar vindt maar eens iemand, gelukkig kunnen ze altijd naar buiten en dochter is toch wel zo serieus aan het rijden dat we bezig zijn met een goed leerpony voor haar.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:55

@ marjola. Jelmer is de 2de groom in de marathon...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:59

@Avaluna: als je er de tijd en ruimte (en centjes) voor hebt, waarom ook niet. Dan hadden wij het misschien ook wel gedaan.
Maar voorlopig vind ik het wel prima zo. Net verhuisd naar deze stal, bevalt erg goed.

@Lanouska: alles wel goed met hem afgelopen?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:25

@ ml hij is geland in 30 cm modder. Zegt dat ie niks heeft behalve een grote deuk in zijn ego. ~~}>

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:09

ha ha deuk in zijn ego. Snap ik best hoor. Nog gefeliciteerd lanouska

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:29

getver..lekke band met mijn trainingswagen...en ik heb een praktijkoefenweekeind zaterdag en zondag..nu hopen dat ik die band in orde krijg.....heb hem geplakt..maar of het houd..nieuwe binnenband besteld..hopen dat die er snel is...morgen niet trainen met de kar in ieder geval...balen !! :(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:36

vraagje. Bij indoor dressuur wedstrijden mag de groom vanaf de zijkant voorlezen. Bij indoor vaardigheid is dan een groom achterop verplicht?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:44

@lanouska gelukkig is het allemaal goed afgelopen :D Zal vast raar zijn geweest dat ie opeens gelanceerd werd :P

@bianca balen van de lekke band! Hopelijk is alles op tijd binnen.

@Misterlady en Avaluna haha een hele strijd over wie er mag rijden (moeders of kids) ;) Lastig altijd die keuzes maken. Veel plezier in ieder geval bij jullie ritje(s)!

@baudyh wat ik uit de reglementen begrepen heb, is dat je groom bij vaardigheid stil achterop moet zitten (geen aanwijzigingen of wagen in balans houden zoals bij de marathon). In het geval van een tweespan is de groom wel verplicht om achterop te zitten (ook alleen maar stil zitten), maar enkelspan hoeft volgens mij niet, ook omdat pony/shetten met een sulky de vaardigheid in mogen (en dan past de groom er niet eens op!). Correct me if I'm wrong (anders moet ik over 2 weken nog iemand achterop pletten ;)).
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 14-10-13 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt