[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:21

sinds wanneer kost een bruiloft veel geld dan ?? Die van mij iig niet daar zie ik ook het nut niet zo van in. Hecht er ook niet enorm veel waarde aan verder hoor.

Hier achter het huis licht een mooie vijver. Miss kan ik daar nog even op schaatsen dit weekend.

Het sneeuwt nog niet bij jullie Tine ? Das mooi laat het maar wegblijven dan. En die van mij lopen nu ook voorzichtiger op de wei hoor. Anders breken ze hun poten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:26

Paar mensen die het al over schaatsen hebben... Ik vind dat enorm leuk maar kan het helaas echt niet doen, als ik op mijn knieen val.....

Ollie, idd wat er al gezegt word emmer warm water en wat ook helpt is SUIKER erin doen!

Hoefschoenen.... drama echt nooit dat ik zo iets bij Buck of Liz zou gebruiken...

Ik ben en ga niet trouwen haha ik ben niet zo burgelijk. O:) Ik wil niet vastzitten aan iemand haha. _O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:38

Buckje : je kan ook zo"n opblaasbaar sumo-worstelpak aantrekken met schaatsen,of michelinpak.....stuiter je weer terug als je valt :j
ik hoop ook geen sneeuw maar pietje paulusma zegt net wat anders :(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:53

Dames mijn waterbakje op zich is niet bevroren maar het lepeltje bovenin, waardoor er geen nieuw water meer komt....Dus een emmertje warm water heeft niet veel nut ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:05

wij doen dan met een keteltje heet water,ff langs de leiding laten stromen,en dan gaat het water weer vanzelf lopen als je de lepel indrukt
ik kwam nog ff spieken of we al aan nr 5 begonnen waren.... O:) maar nee :n
wat missen we naaltje dan....die mailde dit topic wel ff vol ,mis haar wel met haar dids Y;(

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 07:29

Weer wat geleerd.

Hoe leer je een man dat hij in de wending meer buitenleidseldruk moet houden dan binnenleidseldruk, omdat het paard anders wegloopt over de buitenschouder? Dan moet hij begrijpen wat er gebeurt. Allerlei manieren uitgelegd, getekend, laten zien, etc. Maar ooit geleerd; binnenleidsel nemen en buitenleidsel geven dus blijft dat zo. ;)
Lees ik het boek: Centered Riding. Daarin wordt veel gevisualiseerd. Het is dan wel onder het zadel, maar dat laat zich ook vertalen naar de koets. Laat hij dit nu wel begrijpen. haha

Je neemt een tuinslang met ruime waterdruk (paard met goede voorwaartse impuls)
Je buigt de tuinslang (paard in de wending)
Waar is dan de meeste druk?
Simpel zegt de man, aan de buitenkant van de bocht; de voorwaartse druk drukt naar de buitenkant, binnenkant heeft minder weerstand. (dus buitenkant meer begrenzen, anders loopt het paard naar de buitenschouder weg).
TATATA ............... :)* man zegt; ooooooooo nu snap ik wat je bedoelt -:)

Mooi, dan leg ik je zo ook uit waarom je voor de uitgestrekte draf even een halve ophouding moet geven.
Als je meteen wegrijdt, valt de waterdruk naar beneden. (paard duikt en valt uit elkaar).
ALs je nu heel even knijpt in de tuinslang, komt er even wat extra druk en de slang richt zich naar boven en dan weg in uitgestrekte draf..............tatatata
(paard even op het achterbeen zetten in balans door de halve ophouding en dan wegrijden, paard komt op het achterbeen, heeft meer schoudervrijheid en loopt opwaarts weg).
Oooooooooo zegt de man die ophoudingen voor de gang terug die snapte ik wel, maar waarom ook als je weg wilt rijden, dat snapte ik niet want dan komt je paard toch teveel terug :)*

Zo vanavond eens in de les kijken of manlief het zo ook kan vertalen met rijden vanaf de koets.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:05

Hahaha goed bezig geweest Janouk!!!

Ik kan ook niet schaatsen, mijn enkels zijn te onstabiel. Mijn enkelbanden moeten dan veel te veel druk opvangen en dat vinden ze niet leuk *auw*

Ik hoop dat de sneeuw voorlopig nog weg blijft hier. Ik heb om 11.30 uur menles en we moeten het lange hobbelpad bij stal af, dat doe ik liever niet over een laagje sneeuw.

Vannacht op zich rustige dienst gehad, maar wel 2x mijn bed uit gebeld. Keertje om 11 uur en om 3 uur. Gelukkig kon ik meteen verder slapen en viel ik ook meteen weer in slaap. Ik merk dat ik er al aan begin te wennen, aan het gebeld worden 's nachts.

Fijne dag allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:15

zooo, goedemorgen..
janouk, dat zijn mooie vergelijkingen !! goed bezig met die tuinslang !!

Verder...we doen het rustig aan, zo heeft lanouska alle tijd om de opening van deel 5 te maken.
nog geen sneeuw hier in het noordoosten....afwachten maar..
enne......wij willen wel schaatsen.

Wij zijn wel getrouwd...vind het super.....alleen is ook maar alleen. :j

ga zoon wakker maken....
groetjes..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:48

Goedemorgen

Mooie uitleg Janouk.

Na mijn eerste huwelijk riep ik ook dat ik nooit meer zou trouwen, maar nu toch weer getrouwd. Zeker met kinderen ook makkelijker.

Nog geen sneeuw hier, maar volgens buienradar komt het zo wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:35

Hoop dat de sneeuw wat langer wegblijft Tine dan is hij ook later hier.... zag gisteren dat in het Noorden het meest zou vallen... vrees ik voor je....

Ach ja, trouwen. Bart dreigde naar Singapore te moeten voor het werk, ik zou mee mogen .... mits getrouwd ... en we hadden na al die jaren eindelijk een kind waar we zo blij mee waren / zijn ... dus echt wel tijd bij ons voor groot feest toen :D

Dus wij dat regelen :list:

Maar ja.... tijdens dat regelen (eerst goede datum vastgesteld, ondertrouw en daarna de rest) ging Singapore niet meer door maar trouwen hebben we wel door laten gaan. Week na ons trouwen ging Bart langere tijd naar Algarije ... alleen := hij is gewoon gevlucht en/of ik wilde echt niet naar Algarije hahaha leuk zo'n huwelijk :+
Hoop dat manlief er inmiddels is Tine, gefeliciteerd!

Het weer ziet er hier mooi & kou uit...ga vandaag als het meezit dus weer stapritje doen en dan maar eens zien als we thuiskomen of het nieuwe topic al geopend is!

:evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:33

Ik zit thuis lekker achter de warme chocomel en een stukje suikerbrood. Zo even de vloer dweilen en dan naar stal. Ga de menles niet afzeggen, we zien wel wat er uit de lucht komt vallen en of we erdoor gehinderd worden.

Het zal vast al wel sneeuwen bij Tine! En bij Tallechie ook al wel misschien?
Het noorden en westen schijnt de meeste sneeuw te krijgen.

Dus doe voorzichtig allemaal!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:56

Hier sneeuwt het.... ligt al wel een behoorlijke hoeveelheid. Toch maar een slee kopen voor Daan.
Ik ga niet naar de paarden, die staan goed, worden goed verzorgd en neem het risico niet.

Daan heeft het afgelopen nacht slecht gedaan bij mijn ouders helaas, hij slaapt nu wel weer dus komen zo deze kant op

Janouk _/-\o_ _/-\o_

Frensie op noren had ik daar ook last van, maar heb nu een soort ijshockey schaatsen. Even kijken als we nog kunnen schaatsen. Daan kunnen we niet mee nemen, is weer zo verkouden als wat

wij zijn dus niet getrouwd. Had gehoopt dat het wel zou veranaderen als Daan er was, maar helaas

Ik ga nog even aan de studie. Vanavond 'vier' ik mijn verjaardag, maar vanmiddag komen er ook al mensen en moet nog veel doen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:01

Ook op ijshockey schaatsen kan ik niet schaatsen.
Maar ik krijg ook zere enkels in mijn leren rijlaarzen als ik te lang in een verlichte zit sta. Dan is er ook veel druk op je enkels. En skeeleren kan ik ook niet. Voordeel van deze enkels is dat als ik mijn enkel verzwik, dan heb ik nergens last van. Die banden zijn zo lang dat ik ze niet zomaar verzwik of scheur.
Volgens buienradar gaat het hier elk moment sneeuwen. Ben benieuwd... Ga me maar vast omkleden en naar stal.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:02

Haha Janouk, jaja mannen zijn nu eenmaal van de praktische he... :-)

haha vhu goede reden om te trouwen; mee naar Singapore hihi !
(sorry maar het is AlgErije :o )

Frensie; hier begint het heeeeeel langzaam te sneeuwen, heel lichtjes komen er wat vlokjes.
Zou zo maar kunenn dat groningen wordt overgeslagen ? Blijft een beetje aan de westkant van het land volgens mij

Tallechie; jarig geweest of moet je nog worden ? Oh zie dat het bij jou wel sneeuwt, ook groningen toch ?
Enne.....vraag jij je vent toch ? :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:02

Skeeleren kan ik ook niet, met rijden heb ik ook last als ik het niet vaak genoeg doe.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:37

Nou na 3 vlokjes sneeuw schijnt de zon nu volop, uit deze lucht lijkt me weinig sneeuw uit te kunnen komen hmmmm

edit: schijnt toch echt te komen ben benieuwd...... lekker met doggie de sneeuw in !

(ipv naar de hengstenkeuring waar ik al jaren trouw elke vrijdag heenga met stel meiden maar nu voor het eerst niet ivm ribben, is echt nog teveel voor me, zo'n hele dag)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:42

@Janouk: nou ik heb weer wat over tuinslangen geleerd, vind me verplaatsen in het paard toch een stuk gemakkelijker :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:47

@avaluna
Jij rijdt ook onder het zadel; dan voel je meer wat er gebeurt. Mijn man rijdt alleen aangespannen. Dat is toch lastiger te voelen wat er gebeurt, omdat je ietsje verder weg bent van het paard. :D
Ach, en mannen leren nu eenmaal beter door visualiseren hahaha tenminste mijn mannen. 8-) 8-)

Het schijnt hier over 10 minuten te gaan sneeuwen. Ik ben benieuwd. De bak lag er zo mooi rul en strak bij, hopelijk blijft hij onder de sneeuw ook goed.
Wel jammer van ons ijsbaantje; die was zo mooi glad; dat wordt sneeuwschuiven als we straks willen schaatsen of toch naar de ijsbaan in het dorp; daar wordt het voor je gedaan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 12:03

goedemorgen

ook hier sneeuwt het :(

openingspost is zo goed als klaar er ontbreken nog wel wat mensen maar die hebben geen stukje ingestuurd dus als het topic vol is hebbeb ze jammer maar helaas pech. dus klets gerust door ik kan posten, maar dan wel graag vandaag voor half 7 of na 11 uur tussen half 7 en 11 ben ik er niet.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:14

Hier schijnt de zon nog ontzettend hard!
Mag ook wel, heb eerlijk gezegd geen zin in meer sneeuw...

Voor de rest stel ik voor dat we gewoon snel dat topic vol proberen te krijgen :D

Wat zijn de plannen voor vandaag? Brand los zou ik zeggen :Y)

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:21

Hallo, mag ik gezellig met jullie mee praten, is lang geleden dat ik dat gedaan heb, maar vind jullie verhalen altijd wel leuk of soms triest natuurlijk.
zal me even voorstellen, sommige kennen me natuurlijk wel, maar niet iedereen denk ik.
ben Marianne Wolterts getrouwd met Arie, we hebben geen kinderen maar wel veel paardjes
8 stuks, 4 tinkers, 3 kruisingen, en 1 NRPS, alles bont behalve de laatste.
hebben ook nog 4 honden, 3 kruisingen jack russels en een hollandse herder
en nog een poes en kater (allebei geholpen)
dus met dit weer ben ik lekker bezig! ga nu paardjes voeren en niet alle waterbakken doen het, dus ook water geven!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:29

Welkom Marianne :)
Zo, dat is al een aardige dierentuin dat je daar hebt :D
Men je met alle 8 paarden? Staan ze bij je thuis of op een pensionstal? Je zal in ieder geval je handen vol hebben denk ik :Y)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 12:47

welkom marianne stuur nog snel even een stukje op met je hoogtepunten en dietepunten over 2011 en doelen en wensen in 2012 allebei 2 á 3 regels lang met 1 á 2 foto's en je komt ook in de nieuwe openingspost, mag naar mij toe

ik heb net al even snel de badkamer schoongemaakt en me ski broek gemaakt zat een winkelhaak in en heb die gemaakt door de broek te strijken met vlieseline.

ga zo even op de oprit sneeuw schuiven want als je bij ons door de straat rijd moet je voor onze oprit 180 bocht om en in de straat ga je naar beneden maar onze oprit gaat weer omhoog niet ideal dus met dit gladde weer om bij ons de oprit op te komen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:50

Kiss: welkom

Ik zat vanmorgen net op de bok (tien over half 9) toen het begon te sneeuwen. Ligt ondertussen aardig laagje. Ik was expres eerst met Rembrand begonnen, zodat we niet in de problemen zouden komen. Hij heeft wel winterbeslag (rubberen ring en stiftgaten), maar ik gebruik nu nog geen stiften en op bestrating is dan met ijzers wel wat glad. De bak is gelukkig nog steeds perfect, dus heerlijk gereden. Daarna snel Amerigo ingespannen en hij liep gelukkig weer veel beter dan gisteravond. Ik denk dat ik thuis meer op de manier van instructrice rijdt en in de les meer op manier van instructeur. Moet ik toch maar anders gaan doen volgende les.
Na het mennenn de bak nog even gesleept, zodat het voor Thabor zo vlak mogelijk is (en zacht, want menwielen drukken de boel natuurlijk goed aan) en nu staan ze weer lekker samen in de bak.

Thabor krijgt even vrij, hoef ziet er (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk) wel goed uit.

Nu ben ik druk eten aan het koken, op vrijdag eten we altijd warm tussen de middag omdat zoon s avonds van 5-6 judoles heeft. Voor we thuis zijn is het dan half 7, als ik dan nog moet gaan koken, ligt hij wel heel laat op bed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:57

:brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:

sneeuw... -O-