[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:38

Haha, denk dat Rivaldo stiekum al verliefd is op de poown <3
Welsh A prijzen wisselen nogal, ligt aan of ze goed papier hebben, wat kunnen, kinderpony's zijn en uitstraling. Alwyn kon vrijwel niets, wel super papiertje en aardig om te zien, maar ze wilden er vanaf, kostte met zijn 2,5 jaar 450 Euries. In diezelfde tijd liep ik tegen een aan die al licht betuigd was, ook leuk papier, leuk ding om te zien en daar vroegen ze toen al 1300,- Euro voor. Echte goede kinderpony's, goed beleerd zo rond de 9 a 14 jaar kosten toch gauw tussen de 1200 / 1700 Euro. En ben heel stiekem (jullie hoeven niet alles te weten ;) ) wezen informeren bij een super menpony in Belgie, echt super ding, internationale ervaring etc 8 jaar, zo mooi :9 :9 :9 en die kostte 3000,- (keep on dreaming).

Citaat:
Maar ben nu eigenlijk aan het sparen voor een ideal tuig
Hahaha ik ook hoor.

Vanochtend menles gehad het ging zo ongelovelijk slecht echt beschamend :o ik mende met andere leidsels, had dat met optuigen niet in de gaten. En we waren met twee mensen, dus ik ging na iemand anders die behoorlijk fors tempo reed met het paard plus nogal fors alles doet (niet mijn stijl). Dus toen ik aan de beurt was was het paard nogal heftig en dan ook nog die leidsel echt :+ in galop over de busbaan.... maar goed... uiteindelijk liep het spul weer redelijk netjes maar heb nu dus ook geleerd dat in geval van dit soort dingen Achenbach wel even over de reling mag worden gegooid :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:19

ik vind het wel veel geld voor een welsh zonder papier,kijk op marktplaats en vergelijk ze.
ik heb voor mijn jaarling welshhengst 120 euro betaald en goed papier erbij (nu moet hij wel wat meer gaan groeien, anders klopt mijn 2-span volgend jaar niet) ;)
ik zou zelf tussen de 200 en 400 gaan voor die pony.
succes
ook een leuke site om ponys te kopen: ponyland, staan leuke tussen

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:20

Ik zou nou niet echt aanraden om een pony daar te kopen :n kan je beter bij een goede fokker eentje kopen met papieren :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:27

dacht altijd dat ze wel goed waren daar?
athans de veulens/jaarlingen dan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:33

@VHU: ben je toevallig bij Bax geweest? Daar heb ik de zwarte gekocht. Die was slechts licht betuigd, maar niet minder potentie en uitstraling en wat vriendelijker geprijsd :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:11

Tussen 2 regenbuien ben ik Romeo even gaan longeren met de pessoa. Nu is het weer erg hard aan het regenen.
Zoals beloofd heb ik hier ook foto's van:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja, en dit was mijn deken:
http://img530.imageshack.us/img530/6766/1005903.jpg
Romeo zat met zijn been in het gat waar zijn hoofd ook door zat, mijn vriend heeft de elastiek dat aan de borst zou moeten zitten losgeknipt (die sluiting zat aan zijn schoft)
Arm beestje moet zo in paniek geweest zijn :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:55

Citaat:
En ben heel stiekem (jullie hoeven niet alles te weten ) wezen informeren bij een super menpony in Belgie, echt super ding, internationale ervaring etc 8 jaar, zo mooi en die kostte 3000,- (keep on dreaming).

Wilde gok. Sam van Tinne Bax. Heeft internationaal in het 4-span gelopen.

(of heb ik het mis :o )

Robijn komt ook van Tinne bax af.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:58

Zo dat ziet er lekker ontspannen uit Lotte! Lekker laag. Je kunt ook goed foto's maken terwijl je aan t longeren bent zeg :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:59

zie net dat avaluna me voor was. Ze hebben daar wel gave welshen. Vriendin van me is ook naar die dure wezen kijken maar was toch te hoog de prijs.

Heb voor ferro als nietskunnend ongelovelijke dikke en net halstermakke 4 jarige 375 euro betaald.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:09

Ik heb voor Romeo 250 euro betaald, hij was een veulen (nog geen jaar oud), zonder papieren, zonder chip, mensenschuw, trapte naar anderen (zowel mensen als paarden), en hij was ook niet van de mooiste... :o Sinds hij hier woont, heeft hij nog nooit iemand getrapt. Hieruit blijkt dat hij agressief werd doordat hij zo gepest werd door zijn weigenootjes. Zo zie je maar dat er ook goedkope pony's zijn die beter kunnen meevallen dan pony's met geweldige papieren en 5000 euro kosten. Ik zou me geen betere pony dan Romeo kunnen voorstellen.

@ Jenkins: dankje! :o Het is niet gemakkelijk hoor om foto's te maken tijdens het longeren! :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:16

ik heb dan altijd bewogen foto's

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:21

VHU, mooi dat je menles goed ging zeg!

Jellee, ben je op zoek naar een pony erbij? ik vind 750euro ook best veel voor een 2 jarige papierloze merrie

sander_lotte, leuke foto's! hij loopt er best goed op of niet?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:25

Ja hij loopt er inderdaad erg goed op! Hij moet er wel nog wat aan wennen voordat hij snapt wat de bedoeling is, en ik moet ook nog wat puzzelen voordat hij precies op maat is, maar het begin ziet er al goed uit vind ik :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:28

ik ga denk ik eens kijken of een pessoa ook iets voor wobbe is.
wat was er ook alweer precies de werking van?

Effe bellen of het wieltje voor mijn sulky al klaar is.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:35

Het laat je pony lekker nageeflijk lopen.
Ik longeerde Romeo eerst met bijzetteugels, maar dan kon hij zich vastzetten in de mond. Als je pony leert om zich vast te zetten in de mond, kan je tijdens het rijden probleempjes tegenkomen na verloop van tijd. Het vz-paard van een bokker begon zelfs te manken doordat hij zich vastzette in de mond. Bij de pessoa schuift het touwtje gewoon door de bitring en de achterhand wordt erbij gehaald. Als je de pessoa op de laagste stand zet, leert je pony over zijn rug te lopen. Hoe hoger je de pessoa instelt, hoe meer opgericht je pony gaat lopen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:38

ohh ja ik snap het!

Nou mijn wieltje is nog niet klaar.
Hij is vanochtend weggebracht, maar de spuiter was er niet.
Morgen krijgt Andries telefoon over wanneer het wieltje klaar is.
Andries zei dat vrijdag sowieso het wieltje klaar is.
dus vrijdagmiddag gaan we mijn sulky ophalen!!! ik ben zo benieuwd!
Helaas kan ik er dan zondag pas mee rijden, maar dat gaat vast goed komen.
Hij heeft er dan bijna 2,5 week niet voor gestaan, maar dat is vast niet erg.
Als het goed is kan ik wobbe inspannen en wegrijden (ok, sulky afstellen etc.)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:17

_O- mijn menles ging juist bagger :+ maar van de slechtste lessen leer je meestal het meest dus wel weer veel geleerd :D

Nou ik moet zeggen als ik het geld wel had gehad dan had ik die pony voor dat geld zo meegenomen hoor, wat een geweldig dier!
Maar goed, wij zullen het als vanouds in de onbeleerde 'veelbelovende' ponyhoek moeten zoeken (ook leuk :j )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:21

@VHU: maar was hij nou van Bax?

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Romeootje van Bax. Zij hadden toen plaats gebrek en gezien de kleur was hij ook niet zo zeer geschikt voor in het span.
Ik ben er heel blij mee en helemaal verliefd <3 , zou hem voor dat geld van die internationale ook kopen :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:22

Ik bedoel mijn eigen zwartje dus, niet die pony die te koop staat...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:23

wat een knapperd!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:46

Afbeelding

Mijn bax stuiterbal :D

Hij was net 2,5 en beleerd in dubbelspan. Maar ze hadden toen teveel pony's

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:52

@Maisie: leuk dat hij ook van daar komt, wij zijn ook erg tevreden! Fijne mensen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:56

Citaat:
Maar ze hadden toen teveel pony's
hoop ik ook nog op...ze hebben mijn adres, dus wie weet. Was dus inderdaad team Bax. Ben nooit zo'n namennoemer op bokt, maar goed, dit is alleen maar positief dus maakt het ook niet veel uit denk ik.

We zijn niet echt op zoek hoor, maar als zich een leuke A pony meldt van plm 115 / 118 uitstekend beleerd in tweespan met wedstrijdervaring en zeer kindmak (....tssss we zijn niet veeleisend :o dan zou ik daar wel naar willen kijken.
Hetzelfde geldt voor een maatje 85/90 cm appaloosa.
Niet dat we twee tweespannetjes willen, maar een tweespannetje (of dat nu met Alwyn of met Sim is) lijkt me zo ontzettend leuk. En ik wil wel een ervaren pony als we er een bijdoen want ik heb totaal geen ervaring met tweespan en met enkelspan nog maar heel weinig ervaring.

@Rivaldo, een 'volbloed' welshje heeft over het algemeen wel een ander karakter dan een met nog flink wat shet erdoor :):) maar dat weet je natuurlijk ook wel.

Onze poging Freddy via een flinke kudde eens wat minder brutaal te worden is tot nu toe jammerlijk mislukt. Onze puber regeert de complete wei waar hij nu instaat en dreigt bij de grote paarden te worden gezet :roll: nou weet ik nog niet wat ik daarvan nu moet denken. Kijk hij mag af en toe best op zijn donder krijgen, maar hij moet natuurlijk wel heel blijven ... O:)
Alwyn doet het uitstekend in de groep, echt braafste jongetje van de klas.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:28

Ik weet even niet meer waarop je reageerde, mijn geheugen laat me nu de laatste tijd veel in de steek :P

Had ik deze al laten zien,, vond deze opeens had ik nog niet op mn hyves :P

Vond deze foto nog, kijk mijn gezicht hier haha.. hij ging hier zo hard en hij wilde lekker doorgaan maar dat was niet de bedoeling :P
Afbeelding

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:36

gave foto!!

ik heb voor jackson destijds 300,- betaald..hij was toen al volledig beleerd.hij heeft een goede stamboom.
inmiddels heb ik al vaker biedingen gehad voor hem van rond de 1500,- :P

en moon kostte mij 500,-
dus niet veel vind ik..