[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:17

Hond bij kop en kont gepakt en buiten gemikt :D
Hij moest best wel nodig plassen en poepen haha

Stoer Ollie, zo door de plassen met harde wind en regen.
BI met supergroom :D
PeerAppel: ja mijn fjord is ook al behoorlijk teddybeer, daarom nu hals/borst geschoren. Invallen doet hij altijd wel rond deze tijd maar niet overdreven veel.
Jenkins: nou ja zeg, wat een gedoe zeg bij EJ. Geloof ook niet dat ik daar zo gecharmeerd van zou zijn.

Kids houden zich vandaag bezig met de WII (zijn ze toch nog in beweging haha). Manlief kon er niet langer tegen (tegen het binnen zitten) en is nu tussen de druppels door noten aan het rapen in de tuin.
Vloerverwarming gaat vandaag weer aan, kunnen de noten naar binnen om te drogen.
Ondertussen heb ik een meningsverschil met een bestand wat ik per mail gekregen heb (foto's van het proefje van dochterlief). Ach ja, hoef ik me niet te vervelen ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:25

@baudyh Succes met de wedstrijd!
@Maisie Jij ook succes!
@VanHuisUit Succes!
@Biancacoo Fijn dat het zo goed ging met de honden!
@Misterylady Jammer van de oefendag!
@VanHuisUit Bedankt voor al je tips! Hoeven zijn oké, wormenspuit laatst nog gehad, tandarts staat op de planning. Ze krijgt inmiddels ook al meer hooi/kuil en kijken het dan even een weekje aan. Als ze er dan nog steeds slecht uitziet krijgt ze wat meer bics en als zélfs dat niet werkt hebben we nog een vitaminespuit liggen. Maar in de zomer is ze heel erg hoefbevangen geweest waardoor we heel huiverig zijn met haar gewicht. Hoe ik haar toen pijn heb zien lijden wil ik haar nooit meer aan doen. :(:)
Fijn dat Ollie het zo goed doet nu!

Wat wel apart is. Gister was het in Groningen afschuwelijk weer. Als de katten voor de deur zaten en wij de deur opendeden om ze naar buiten te laten waren ze al van gedachte veranderd.
Vandaag was het vanochtend even zonnig en er is geen drupje regen gevallen. :D

Ik stuitte vandaag toevallig op wat oude menfoto's van Abby.
Hier staat ze voor een prachtige sierlijke koets en rijdt ze haar vorige eigenaar op zijn bruiloft. 4 jaar geleden.
Afbeelding

Hier staat ze in een tweespan met een ander Haflinger voor andermans bruiloft. Geen idee wanneer.
Afbeelding

Hier doet ze mee aan een wedstrijd. 10-15 jaar geleden.
Afbeelding

Voor een slee. 10-15 jaar geleden. Volgens mij ziet het er zo uit als het "startsein" wordt gegeven.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/593/6fdn.jpg/]
Afbeelding[/url]

En haar moeder op het NK in 1997 (?) waar ze samen met een andere Haflinger Nederlands Kampioen werden. Het is de Haflinger met de kol.
Afbeelding

Zo, einde fotospam. :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:30

mooie fotos peerappel!

@vhu; fíjn dat ollie het zo goed deed! En stoer het bos in geweest. Bij jou geen vallende takken etc?

Ik ben dus naar stal geweest. Dids was nog DROOG! onder zijn regenliner onder eczeemdeken! Wáuw.. Stiekem best trots op. Wel deken afgelaten nu, de conclusie moet maar zijn dat alle steekbeestjes voor dit jaar verzopen zijn :))

Wil er overigens nog iemand hoofdpijn adopteren?..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:33

Mooi zeg, die manen op de eerste foto!

Stoer Aks!
Hoop voor je dat de steekbeesten idd niet kunnen zwemmen, las namelijk dat de temp na deze week weer wat omhoog gaat.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:35

hmm.. ik vreesde ook zoiets. Buienradar liet een max dagtemperatuur van 16 graden zien. Valt op zich nog mee :)

Heb de paardjes in overleg daarnet ook wat hooi gegeven. Ze wilden graag binnen staan schuilen namelijk, tja en dan kunnen ze niet eten. Dus maar wat hooi erbij :) Werd dankbaar gebruik van gemaakt :9 (op 3 paarden 4 plakjes van een klein pakje hooi, dus qua hoeveelheid niet serieus te nemen.. maargoed :+ )

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:37

VHU wat stoer zeg gewoon het bos in :D En wat super knap van Ollie <3 jeetje wat kan een bit verschil brengen zeg! Ik moet daar ook nog maar eens goed gaan in verdiepen..

PeerAppel, leuk zeg oude foto's :D Mooie haf!

ML, haha lekker binnenactiviteiten. Man kan wel tegen een beetje regen :P

BiancaIlona, super lieve foto's! Handig om een begeleider te hebben :D

Sorry Aks, meer hoofdpijn red ik niet :P Fijn dat dids droog was!

En wat een regen he mensen... ik mis hier een bokt poppetje met paraplu..
Heb Sil 2 uurtjes met bak hooi binnengezet en net om 4 weer even buiten gedaan want om half 5 gaan ze naar binnen.
En ik baal beetje, want zijn vlasstal is natgeregend, dus staat ook nog op een natte stal vanavond.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:42

Pfffff van mij mag de kraan boven nu wel dicht.
Riolering kan het niet meer aan, kan het toilet boven de hele dag al niet meer doorspoelen en beneden begint het ook lastig te worden. Volgens de monteur (door de gemeente ingeschakeld) zit er niets anders op dan wachten tot het stopt met regenen zodat het water gaat zakken. Niet handig nu ik mezelf volgiet met thee omdat ik het koud heb.

Vervelend dat de vlasstal ook natgeregend is Jenkins.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:44

Oei, kon je dat natte vlas er niet uithalen?

Ben met Dids overigens ook nog een klein stukje het bos in geweest. Alleen hadden we daar wat discussie over, hij wilde billen in de regen en niet lopen :(:) Maar heb 'm overgehaald.
Dids loopt sinds ik zijn neusriem een beetje versteld heb (niet hoger/lager, en niet strakker, maar het bakstuk door een ander lusje) ook veel lichter en evenwichtiger op het bit, zo'n minimale verandering met zo'n groot effect :oo

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:48

ML. oei niet meer plassen dus :P

Aks, nee mag niet..
Apart zeg van de neusriem!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:55

aaaah mist :oo En wat moet je dan als het blijft regenen?...
Heb je dat al eens eerder zo gehad?

@Jenkins; balen dat 't niet mag.. stiekem doen was ook geen optie zeker? :=
En die neusriem is indd een leuk detail. Blij dat instructrice me erop wees :)

Afbeelding
Rechts zie je 3 lusjes. Mijn bakstuk zat door de middelste, en nu eentje hoger richting zijn neusrug.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:56

@aks,
zolder ongeveer op zn kop gehad, maar (nog) niet gevonden -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:57

bicci schreef:
@aks,
zolder ongeveer op zn kop gehad, maar (nog) niet gevonden -O-

mee stoppen en met een warme choco met slagroom onder een kleedje op de bank klimmen! :oo is veel betere zondag-bezigheid!

Dank voor de moeite :*

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:59

@Aks: geen idee, boven kunnen we in elk geval niet naar het toilet, daar staat het water tot aan de rand.
Zo erg hebben we het nog nooit gehad. Meestal was de pomp buiten kapot en zodra die gemaakt was, probleem opgelost. Maar volgens de monteur ligt het deze keer niet aan de pomp.

Ik wil vanavond eigenlijk nog onder een warme douche, maar ben bang dat de douchebak gaat overstromen. Dus zal waarschijnlijk warm bad worden. Als dan het water niet wil weglopen, stroomt de badkamer in elk geval niet vol water.
Laatst bijgewerkt door NdV74 op 13-10-13 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

ik kom ff aanzwaaien,kan beter zeggen aanwaaien.....welke weerman zegt smorgens: vanmiddag opklaringen???
net een horrorrit gehad om de 2 welshdames te halen uit friesland,pfffff ben blij dat ze in mijn wei staan (ponys komen uit een natuurgebied en hadden vannacht hun eerste nacht stal gehad,maar weer blij dat ze buiten lopen :j )
verder lees ik vanavond ff bij en sorry....ik heb nog geen kiekje van de dames jane en julia (jut en jul zoals mijn vriendin ze onderweg al noemde) _O-

bicci

;( had wel echt gehoopt hem te vinden.

ro zei, misschien hebben we doe dan toch al keer gekiept ofzo..
-O-

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:04

Voor HT hier een foto van de 2 knappe welshdames!
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:28

<3 echte HT - poowns wat een plaatjes! Jeetje zeg ben jij met de trailer op stap geweest met dit weer en vreemde poowns :oo
Wat een ellende met al dat water ML ... hier is lekkage gelukkig drup .... drup met tussenpose van zo'n 30 seconden dus valt erg mee maar goed, het is er weer wel. Was vorig jaar of jaar daarvoor ook al zo >;)
Bic op zoek naar iets mysterieus :? ..... nog bedankt voor je sms'je :*
Aks ook aan de knutsel met hoofdstel grappig he dat een sleufje verder zo'n verschil kan maken.... geen vallende takken, wel kastanjes en aanverwante artikelen :Y)
Jenkins ik heb me nergens in verdiept hoor, puur trial & error plus input van instructeur :o
PeerAppel graag gedaan, het zit hem niet in bix, het gaat om ruwvoer als ze zich warm moet houden :j wat een mooie foto's *D

't Schijnt in het noorden van het land gewoon droog te zijn ^)
hier voor de rest van de dag totaal niets uitgevoerd.... moet nog iets verzinnen met eten ... zal chili worden, andere ideeen heb ik niet :o

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:35

Nicole, goed gedaan van je dochtertje ! Gefeliciteerd !

_Marjola, hoe ging jou minimarathon vandaag?

Biancacoo, doe je zelf airbrushen? Lijkt me ontzettend gaaf om te doen! :j

Janouk mag op koeien jagen,dat doen ze hier in de buurt op de manege ook, gaaf hoor ! :#

PeerAppel, thanx ! :#
Wij hebben het sinds 2 jaar met Blits,die kan ook in de winter niet meer zonder deken staan,dan valt ie gigantisch terug.
Word dan ook echt mager. Eerder hoefde hij niet onder deken te staan,maar hij heeft het al moeilijk als hij een dag in de regen heeft gestaan.Dan staat ie echt te trillen op stal :brr:
Luister naar je gevoel en zeker als je paard terug valt kwa gewicht (dof worden kan ook door winterhaar komen) dan zou ik persoonlijk wel een deken op leggen. Zeker met oudere paarden is het moeilijk die op gewicht te houden of om ze na terugvallen weer op gewicht te krijgen. Je zou eens kunnen proberen Lucerne bij te voeren,die tip kregen wij vorig jaar en ik moet zeggen,Blits is vorig jaar winter voor het eerst niet terug gevallen.Dus deze winter gaan we ook weer Lucerne bij voeren.

Maisie,zo dat is snel voor de 2e keer scheren ;) Wanneer heb je voor het eerst geschoren?
Ik ga morgen weer even rijden en beslis dan of ik ga scheren ja of nee. Nu is het ook wat kouder als vd week dus ben benieuwd of hij nog last heeft van zn vacht.

Jenkins, dat is wel bizar ja. Misschien hebben ze een hele tijd staan twijfelen over wat ze er mee aan moesten ?
Wij hebben het in de winkel ook wel hoor,maar vragen dan ook idd wel even door enzo.

Biancailona, wat schattig zeg !!

BaudyH, hoe zijn je clubkampioenschappen gegaan?

Smickey2011 is klaar met de kraambezoeken. Nog gefeliciteerd, wat is het geworden ? :)

Maaike en Nicole, jammer dat het niet door gegaan is,maar het was ook wel ontzettend belabberd weer.

Ollie1,dank je wel ! :j Vind jouw Brutus ontzettend gaaf ! Welke regio rij je ? Je komt me nml bekend voor :)

Maaike is lekker door het bos gegaan,mooie water training gehad haha _/-\o_
Balen van de lekkage thuis :=

Oei Nicole heeft last van regenwater en volle wc's,hopelijk zakt het wat.
Wij hadden dat op mn oude werk ook altijd,zat een fout in de riolering, waar ze uiteindelijk wel wat aan hebben gedaan.
We konden iedere keer gaan dweilen als het flink regende :x :=

Happytime heeft haar dames opgehaald en is gelukkig heelhuids thuis.
En wat een plaatjes zeg !! *\o/* <3

Wij hebben vandaag een hang en relax dagje ervan gemaakt. Film op en lekker niks.
Ik lig al 2 dagen ziek op bed/bank, vanmorgen wel even mee naar de paardjes geweest,maar onze bak staat ook blank.. Dus vanmorgen maar binnen gehouden en om 13 uur werd het iets minder dus daarna maar buiten gegooid. Vriendje is ze nu binnenhalen en voeren.. +:)+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:01

@Obelix, ik rij voor regio West en heb schijnbaar een algemeen hoofd want dat hoor ik vaker :=
@HT, gefeliciteerd met je knappe dames <3
@VHU, toch lekker de regen getrotseerd met mijn knappe naamgenote +:)+
@marjola en Maisie hoe is het jullie vergaan vandaag?

Mijn vriendin heeft haar wedstrijd afgezegd, wat een wind...bij ons op de dijk is alles afgezet door de brandweer daar er in het dorp veel wateroverlast is en alles wordt nu weggepompt met het gevolg dat er overal slangen liggen...en wegafzettingen :7

Ik heb Brutus vanochtend geschoren en staat lekker onder zijn Horseware dekentje met hals....
Verders heb ik nieuwe kurmuziek uitgekozen nu nog mijn proef hier en daar wat aanpassen en dan filmen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:10

Regent het dan :Y)

Vandaag wedstrijd gehad. Moest als 1 van de 1e rijden in de dressuur dus lekker binnen ingespannen.

Denk dat ik met robin ook maar eens moet gaan sleutelen met bit en eventueel sperriem want hij
heeft 2 proeven als ja-knikker gelopen en dat kon de jury niet waarderen :o

Vaardigheid ging beter wel wat slingerend en 1 bal en net een tel buiten de tijd dus nog 1 wp.

Mijn vader was foutloos en iets buiten de tijd en heeft de vaardigheid hobby (6 deelnemers) gewonnen.

Verder nog heerlijk uitgewaaid en natgeregend. Ook nog noten geraapt want er lagen er een berg.
En nog door onze waterbak gelopen en waterweiland. Tjee wat een water zeg !!

VHU knap dat je nog bent gaan rijden bij ons was het echt te gevaarlijk met omvallende bomen en
takken enz.

@ HT leuk stel!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:02

Wat een rotweer in NL....behalve hier dan..hele dag al droog hoor !! echt..geen spatje regen gezien..zelfs mooie zon... :o :o :o :o

Balen zeg die wateroverlast..onvoorstelbaar voor ons, dat een uurtje of 2 verderop.....straten blank staan..bizar..

Paardjes krijgen al mooi dikke vacht.

verder..niet veel gedaan vandaag...en toch nog moe...

Obelix, ja ik airbrush zelf..maar ben in theorie..een beginner... *D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:18

beterschap obelix!

Oeh biancacoo :oo 't is dat ik geen geld heb voor de hypotheek, maar anders verhuisde ik nu per direct jouw kant op ;)

wat een prachtige ponies happytime!! En wat ben jij een stoer wijf dat jij die beestjes vandaag hebt opgehaald!

hier net een paar pilletjes naar binnen gemikt om een migraineaanval tegen te houden.. Dacht gisteren dat ie kwam, maar niet dus. En nu zit ie vandaag te dringen.. maar wil morgen eigenlijk gewoon wel werken...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:23

Ai hoop dat het niet doorzet Aks :(:) ellende altijd.
Lucerne is inderdaad ook heel goed ruwvoer. Voer bij Ol en Hero Mijten mix bij, zit lucerne, lijnzaad en zemelen in. Ze eten het erg graag. De 100% lucerne vond Ollie niet lekker. Eigenlijk hoef ik ze natuurlijk niets bij te voeren maar ja ik mieter graag wat na het werken in die voerbak :P

Nou ik ga mezelf maar bannen hoor, ben totaal nutteloos bezig vandaag }:0

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:58

Oeh, bij jullie dus vreselijk weer :(:) , hoofdpijn, zolder op z'n kop, stal nat, bruutje kaal maar warm ingestopt, heel leuke foto's van prachtige rapunzelmanen, echt gaaf dat je ook oude plaatjes hebt en de nieuwe aanwinsten /3 <3 /3 <3 .

Hier vandaag de kippentuin geharkt en met de pony's naar de rijhal geweest, was een primeur voor romeo, die was door omstandigheden ook al een paar weken niet meer ohz gereden en nu dus op een vreemde locatie, in een hal en ook nog eens met vreemde paarden, maar hartstikke braaf. Zo nog even hooinetten ophangen, honden uitlaten en kippenhokken sluiten en dan is het weekend weer voorbij, helaas.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:01

Goedeavond

Wij zijn van het weekend in Hengelo geweest. Zaterdag eigenlijk hele dag droog geweest. Begon om 6 uur te regenen.
Vandaag ook bijna hele dag nat geweest. Behalve toen wij moesten rijden. Door een schuiver van de kar tegen een paal aan verloren wij Jelmer :? dus 10 strafpunten aan de broek...... Maar toch met 30 punten verschil gewonnen *\%/* *\%/* *\%/*