[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:17

Citaat:
Sl @ janouk: februari 1991... Toen was ik... 11 maanden oud! Jeetje wat voel ik mij een snotbel

haha ik ben dan ook al echt heeeeeeeeeeel oud. :j :x

Citaat:
IM@Janouk gaat schaatsen, veel plezier ! Hee ik lees dat je man uit Schipluiden komt, is bij mij om de hoek haha.

De baan lag er top bij: is een bouwterrein vlakbij; stuk ijs van 10 bij 40 meter met super mooi ijs en niemand weet het te liggen; dus heeeeeeeeeeel lekker rustig.
Ja, hij komt uit Schipluiden: Abstwoude : op de boerderij hadden ze een parketbedrijf Ranch Parket. Maar dat was jaren terug.

Citaat:
Ollie1@Janouk, wij zijn getrouwd in Oostenrijk op 02-02-2000 en weet je waar ????

ZELL AM SEE

Echt waar????!!! Dat geloof je toch niet. Toeval bestaat niet. Gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Laatst bijgewerkt door janouk op 02-02-12 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:20

Dat meeeeeeeeeeeen je niet !!!!!! Daar ben ik nog wel eens wezen kijken hoor voor een vloertje, wat lachen zeg !!! En de shetjes staan er dichtbij !! Leuk !

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:22

Paul is uit het bedrijf gestapt destijds en bij mij in Haarlem opnieuw begonnen. Chalet Parket in de Zijlstraat Haarlem. Dus als je opnieuw een parketvloer nodig heb. Weet je ons te vinden. hahaha kleine wereld. _/-\o_

@frensie
mooi dat de arts zo tevreden over je was! *\o/*
Laatst bijgewerkt door janouk op 02-02-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:24

Jullie zijn weer aan de klets geweest. Lanouska al bijna klaar???

Hier liep mijn dag anders dan gepland. Ik was op weg naar mijn ouders toen vriendlief belde. De buurvrouw had onze hond gevonden, die was ontsnapt. Haar gebeld en overlegd dat ze hem in huis zou nemen, ze had hem eerst in de garage gedaan. Ik zou rond de middag thuis zijn. Eerst bij opa geweest, daarna bij mijn ouders. Daan is bij mijn ouders in slaap gevallen, hem daar in bed gelegd. Overlegd met vriendlief en besloten om hem daar te laten. Was rond half 2 terug, naar buurvrouw gelopen, kopje koffie en toen besloten dat ik wel naar de kapper kon. Maar we kunnen niet vinden hoe de hond ontsnapt, buuf bood aan om op de hond te passen. Nu net weer thuis.

Boodschappen zijn binnen, nu nog opruimen, eten koken en aan de studie.

Zo'n touraeg lijkt mij ook wel wat

Schaatsen die te klein zijn. Ik moet die van ons ook nog opzoeken. Weten alleen nog niet wat we met Daan gaan doen als we gaan schaatsen.

lanouska vervelend van die brandwond.
tine die het weer druk heeft
ik hoop ook niet dat het gaat sneeuwen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:29

tallechie: daan kan mee in de kinderwagen op het ijs,mooiere rollator kan je niet hebben :=
janouk: nog heerlijk geschaatst? ik kwam vlak bij,ff naar de tandarts rijsenhout geweest,daar lag de ringvaart ook al aardig dicht.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:31

happytime was ook mijn bedoeling, maar vriendlief vindt het te koud voor hem, omdat hij al zo snel ziek is.
Vanavond is hij er niet, dus misschien kunnen we vanavond.

Frensie fijn van de therapie.

Ik zal de boodschappen in de kasten opbergen en wat gaan doen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:36

Wat een bezig & druk dagje Tallechie heen & weer :+
Tja met zo'n klein mannetje is er maar een oplossing, compleet in de wagen inpakken en erachter gaan schaatsen of op de slee 'binden' en hem achter je aan slepen :7 (goed opletten dat je niets verliest :P )

Wij zijn dit jaar alweer .... 15 jaar bij elkaar *\o/* en van die 15 jaar dit jaar 9 jaar getrouwd :+:
Wat leuk Frensie dat je de Enjoy the Ride gaat doen, dan zien we elkaar misschien wel. Ik weet nog niet wat en hoe allemaal, wel endurance met Bente, maar dat is dus de zondag en nog even in dubio vwb de mendurance. Wil heel graag en het liefst met het tweespan maar Snoetekop kan het in zijn eentje ook, alleen zit ik nog met 'het vervoer' heb eerlijk gezegd geen zin om ook voor de wagen nog een keer apart op en neer te rijden (mijn groom kan niet met aanhanger rijden, helaas) .

Dat je mijn haar herkende hahaha :+

@Ollie zou leuk zijn Sim ook onder het zadel, het is ook zo'n ongelovelijk mooie poown....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:42

we hebben geen slee, dus wordt de kinderwagen dan. Heb wel een skipak voor hem, dus op zich moet dat wel lukken.

Wij zijn in oktober 6 jaar bij elkaar en in april wonen we 5 jaar samen

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:43

Dames dames, ik heb sinds gisterochtend ofzo niet op bokt gekeken. Wat hebben jullie weer gekletst! En ik was echt van plan het weer meer te gaan bijhouden :D Maar ik zie allerlei verhalen over trouwdata ed Gefeliciteerd ollie! Hier zijn we niet getrouwd, vanaf 2003 zijn we ongeveer samen :P Ik duim net zo hard als de rest dat het morgen niet gaat sneeuwen. Wilde eigenlijk wel naar les, volgende week eerste wedstrijd van t jaar dus moet eigenlijk wel weer wat gaan doen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:48

Bedankt allemaal voor de 'complimentjes'!!!

IM denk je dat je eraan toe bent om over 2 weken weer te gaan werken?
Ollie spannend hoor die kijkers en lijkt me heel erg moeilijk!
VHU leuk als je met tweespan mendurance mee zou kunnen doen. Wie weet zien we elkaar dan.
Tallechie wat vervelend dat de hond weer ontsnapt was. En vooral lastig dat je niet weet hoe hij het doet!
Lanouska hoe gaat het nu met je hand? Wil het lukken met de stukjes?
Janouk je bent zo oud als je je voelt!!! Ik ben in december voor de 6e keer 23 geworden :D
HT bij de tandarts geweest
Tine wat vervelend van Thabor!!!!! Er zijn een paar mensen bij ons op stal die de paarden nu liever niet buiten hebben, de paddocks zijn niet helemaal gelijk. Ik zet Gwin wel buiten. Vorig jaar waren de paddocks nog veel ongelijker en toen heeft ze er weken opgestaan zonder problemen. Toen moest ze de paddock ook nog delen met 2 andere paarden. Nu staat ze alleen en een groot deel van de paddock is bijna helemaal gelijk. Dus lekker naar buiten dat beesje! Vindt ze zelf ook veel fijner.

Sorry als ik iemand vergeten ben!
Ik hoop dat manlief zo thuis komt, hij zou patatjes meenemen :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:49

En nu we het toch allemaal vermelden ;) Manlief en ik zijn 5,5 jaar getrouwd en 8 jaar samen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:49

Ollie en Tine gefeliciteerd....
ik vergeet altijd trouwdagen.... :o zelfs die van ons zelf. :Y)

schaatsen zijn hier al langer uit het vet....we schaatsen al weken in het weekeinde op de ijsbaan in assen.
verder koud hier........en op zoek naar een honden-slee voor najaar van 2012. :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:01

Hier ook "eeuwig in zonde levend" (hokken dus). Al ...... 22 jaar? We kennen elkaar al zolang.... ook van voor die tijd ;) . Doe niet aan data, niet aan papiertjes, voegt niks toe :P .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:23

Wat vervelend Tine de gekneusde zool van Thabor..... Heb je hoefschoenen bij de hand? Kan oplossing / erg makkelijk zijn. Die van ons lopen ook gewoon buiten, een kneuzing heb je inderdaad maar zo met dit weer, is kwestie van pech.... alleen vind ik binnen laten ook net als jou echt geen optie....

Citaat:
voegt niks toe

Als het goed is ...... leuke feestjes :P vond het echt wel heel leuk hoor, eindelijk eens te trouwen (we waren toen al 39 en met een kind) was prachtige dag met al onze familie en vrienden.

Zo patatjes zitten in de oven, worstjes in de pan, appelmoes staat al klaar lekker makkelijk vandaag :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:25

Bij ons op stal lopen ze ook allemaal buiten, weilanden zijn niet echt vlak, maar ze doen wel voorzichtig. Nu wel een voordeel dat er een aantal apart staan.

Wij zijn ook niet getrouwd, als het aan mijn vriend ligt gebeurt dit ook niet.

Wij eten snitzel, krieltjes en huzarensalade en appelmoes. Ook lekker makkelijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:39

VanHuisUit schreef:
Citaat:
voegt niks toe

Als het goed is ...... leuke feestjes :P vond het echt wel heel leuk hoor, eindelijk eens te trouwen (we waren toen al 39 en met een kind) was prachtige dag met al onze familie en vrienden.

Ook niet zo'n feestjes - mens :o . Opzitten en pootjes geven :r , zonde van mijn dag! Verjaardagen heb ik ook een bloedhekel aan, kerstmis en sinneklaas kan nog net... eigenlijk heb (had) ik maar 1 écht feest waar ik zin in had: het "Grote Brusjes - feest" op 2e Kerstdag . Helaas sinds 2 jaar niet meer uitvoerbaar door teveel kinderen en te weinig oppassende opa's en oma's.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:44

Ollie gefeliciteerd !!!

Wij zijn in mei 2 jaar getrouwd. Ben nog een broekie dus haha.

Schaatsen kan hier nog niet. Heb ook niet echt goede schaatsen (zijn nog van mn moeder geweest)\
Dus ollie stuur maar op !!!

Balen van Thabor Tine met zn hoef. En vervelend dat ze in de bak moeten staan. Bij ons kunnen ze nu ook weer lekker de wei
op.

Nou het topic is inmiddels weer bijna vol.

Ik heb weekend maar eigenlijk geen zin om de kou nog een keer in te gaan naar de pony's. Zo eens even naar
mn ouders bellen. Mn zusje komt nu ook niet meer s'avonds omdat ze nog maar halve dagen werkt.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:14

@Maisie, is goed hoor... weet alleen niet of ik je adres nog heb ;)

Wij hebben ook lint en isolatiemateriaal om onze leidingen.. de boel bevriest daardoor niet, echter wel de lepel bij de drinkbak... om de 2 uur sta ik met een fohne de bak te ontdooien :7

Ik moet zaterdag wel starten, echter geven ze toch morgen behoorlijk wat nattigheid op... als ik maar enigszins twijfel dan ga ik niet met de trailer op pad... dat is me een wedstrijd niet waard :o

Vwb Simba is het ook moeilijk..... maar keuzes maken in het leven is ook niet altijd gemakkelijk. Ik heb als doel gesteld dat het een goed passend tehuis moet zijn, anders blijft hij gewoon staan. Hij staat ook niet op MP etc... en op Bokt heb ik de advertentie gesloten want ik had niet zoveel zin in al die penny vragen :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:38

:wave:

Dokmans liep uit :( Had tien voor half 9 afspraak en mocht tien over 9 (da's dus 50 min!) naar binnen (en binnen 3 min weer naar buiten gezet). Moet vanzelf overgaan, omdat er geen koorts is, helpt anti-biotica niet. Kreeg spierverslapper voor pijn bij schouderbladen/middenrif/borstspieren en moet nu binnen week over zijn.
Daarna bij ouders geweest, was gezellig, maar helaas zo'n eind rijden...

Lanouska, voel je vrij om m'n 2011gedeelte weg te halen en stukje aan te passen hoor!!! Had even over het aantal regeltjes heengelezen en had alleen ergens gelezen ' stukje 2011 en doelen 2012 ' maar heb ik mss mis begrepen :o

Verder over samenzijn: hier ruim tien jaar en blijvend ongehuwd (been there, done that hiervoor en hoef ik nooit meer)

Ollie, spannend voor jou en Simba, had je er een goed gevoel bij???

SL mss heb ik overheen gelezen, maar hoe ging je examen?

IM, het waren echt enge stoeltjes voor mijn postuur hoor :o _O-

Tine, balen van Thabor z'n hoef :(:) Heeft ie last??? Bij ons mogen paarden allemaal 3u in groepen in binnenbak (60 x 20) Is niet ideaal, maar ik kies daar toch voor met paard op ijzers (ze mogen wel buiten als je wilt, maar daar zijn de weiden ook kleiner gemaakt om de rest te sparen, de weides zijn nu ong 100 x 200)

Ben t weer zat op kleine schermpje :D Ben weg... Toedeloe :wave:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:11

Hier staat alles dag en nacht buiten, maar de wei is leeg geweest met de regen en dus wel vlak gevroren.
Vriendlief en ik zijn 10 en een half jaar bij elkaar op 4 februari. Wij leven ook in zonde haha, sinds 7 jaar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:33

@Sonjim: wat vindt jij van de les in combinatie met dit koude weer...?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:10

@ iedereen. willen degene die zich aangesproken voelen nog hun stukje inleveren

ik heb vanavond gekookt en wat hebben we gegeten. aardappel rosti, slavinken en witlof omhult met ham, kaas en bladerdeeg. mmmm was erg lekker :9

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:58

Manon ik heb de pony's vrij gegeven want hier zijn de hoofdwegen begaanbaar maar alle tussenwegen een ijs al ijs, morgen en zondag wordt weer nieuwe sneeuw verwacht. Dus kou geen probleem maar het moet wel begaanbaar zijn, plus in mijn wei klonterd de sneeuw onder de hoeven, dus sneeuwvrij terrein en toegangswegen dan ben ik van de partij, maar daar lijkt het nu niet op.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:14

Hier nog 1 die ongetrouwd is, zie ook het nut er niet zo van in.
En reden voor een feestje vind ik een slechte reden, dan geven we die zo wel.
Ga van het geld liever 3 weken naar Mexico hahaahaha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:14

Prinsje: jammer dat dokter niets deed. Hier loopt hij standaard minimaal 45 minuten uit. Blijkt erg moeilijk goed te plannen. }>

Ollie: fohn is heel omslachtig, deed ik eerst ook. Veel makkelijker is om emmer warm water mee naar stal te nemen (is je stal niet bij huis dan in thermofles). De waterbakken aanvullen met warm water. Even (paar minuten maar) wachten en dan drijft de ijsklont gewoon rond. Dan schep ik (is wel even koud klusje) met hand al het water in een emmer en alles werkt weer.

Maisie: ik heb hier ook heel oude schaatsen (van toen ik nog op middelbare school zat, oei...) en die zijn ook nog bot en volgens mij niet meer te slijpen. Maar goed, hoef maar paar meter met zoon te schaatsen hier op de sloot bij huis, dus dat ga ik vast overleven hahaha

VHU: denk dat hoefschoenen in zijn maat lastig te vinden zijn. Bovendien zijn die niet geschikt om lang achter elkaar te dragen (ivm schuren) en ben ik verder niet zo'n fan van die dingen (ze remmen te veel af op ondergrond t.o.v. blote voeten of ijzer, althans dat is mijn mening ;) )

Thabor loopt niet kreupel, maar wel wat tammer als normaal (niet dat hij normaal gek doet, maar wat actiever). Thabor heeft geen ijzers, maar goed, de wei is ondanks het slepen toch behoorlijk oneffen opgevroren, dan loop je helaas dit risico. Heb het afgelopen jaren nooit gehad, ze doen ook heel voorzichtig, maar kan natuurlijk zo gebeuren. Wat ook nog de oorzaak kan zijn: hij trapt het ijs uit de waterbakken. Misschien is hoef bevroren in de kou en heeft hij daardoor soort blaar gekregen. Ik zal morgenochtend kijken hoe het eruit ziet, vanmorgen kwam er bloed door sijpelen. Arme ziel.
In ieder geval hou ik hem nu voor de zekerheid maar tot de keuring in de bak. Alles beter dan op stal houden.

Nou, ik ga sinaasappeltje eten en dan naar bed. Manlief is voorlopig nog niet thuis.

En please, laat er morgen geen sneeuw vallen. Hoe leuk het sleeen ook was vorig jaar, ik krijg nog nachtmerries van al dat sneeuwschuiven.