[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:16

sonjim:moeilijk hoor keuzes maken, zit hier zelf ook vaak mee.
geen kinderen die wat willen rommelen met de ponys? of ben je net als ik: ik heb mijn dieren niet voor anderen?
ik wil ook best wat ruimen, maar welke?
sunrise niet,daar kan ik mee mennen/rijden,tiamo ga ik beleren,maatje voor sun op de wei
kwpner happy is al 25 jaar(ga geen gezond oud paard naar de slager brengen die ik al 23 jaar heb)
kwpner showtime: wie wil nou een PROK ster merrie vol met tumorren?
kwpner easytime,die is nu 2 jaar en mag wel weg

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:23

goeiemorgen!

sonjim, lastig...
eens rustig over nadenken...
maar plezier houden is wel belangrijk hoor!

maisie, bedankt voor de mooie samenvatting! 8-)

ollie, wat schrikken zeg, sterkte voor jullie!!

maisie, dat klinkt wel positief van Ferro, merk je er nu nog wel eens iets aan?

tallecie, je hebt het maar druk met daan zeg...
succes op stal vandaag en veel plezier natuurlijk!

en dan ook een mooie samenvattig van biancacoo! :D
geniet van je vakantie!!

ik ga zo maar eens de appeltaart aansnijden! :9

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:42

@ nouvel gefeliciteerd met je verjaardag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:22

*\o/* Nouvel is jarig *\o/* maak er maar een gezellig dag van en nu kan Fief je ook feliciteren!

Het einde van het topic nadert met rasse schreden en we hebben nog niet van iedereen foto's. Als je nog geen foto's hebt gepe-beet :o? vandaag dan even p-b-en naar Lanouska, dan legt zij de laatste hand aan de openingspost. Want manlief is net weer thuis na 2 weken India en dat zit ik lieven niet steeds achter de laptop te wachten tot het topic vol is :=

Moet me nog maar eens goed inlezen in het schapen-gebeuren dan.
@Sonjim komt me enorm bekend voor wat je schrijft. Met mijn eigen land en stalletjes en de drie pony's was ik meer aan het verzorgen en opruimen dan dat ik uberhaupt een keer kon mennen. Ik mende hooguit 2x per week. Met het tweespan mennen is gewoon niet van de grond gekomen. Ook niet toen ik ze bij Peter had staan, durf gewoon niet tweespan te mennen zonder groom. Als ik Han meeheb als 'groom' voelt het toch niet veilig, het zijn toch twee pony's voor de wagen waarvan bij mij een heel pittig en de ander redelijk onervaren. Han kan best een paal opzij leggen of een hek openen en uitkijken voor het verkeer maar meer mag ik toch niet van hem verwachten. Mijn 'echte' groom springt als er iets is gewoon snel van de wagen, loopt naar voren en kan bij de pony's gaan staan / meelopen, dat durf ik met Han niet ben als dood dat hem dan wat overkomt (dat hij een auto niet ziet, dat pony op hem springt, met grote volwassen groom heb je dat gevaar niet / minder). Ik miste het op het paard zitten ook erg en ook het omgaan met een paard. Vind het ook heel leuk om te mennen en te rijden met een paard. Toen ik bij de stalhouderij mocht rijden was dat gevoel er helemaal. En als je een eigen paard hebt kun je zelf beslissen wanneer je wel of niet wilt/kunt/moet rijden (of mennen).

Maar ja, het dilemma, wat doe je weg. Zou kijken of je er de tijd voor kunt nemen. Komt tijd komt raad denk ik dan. Weet ook niet of je direct kunt zeggen die of die moet weg. Ik dacht dat Snuitje bij B485 terecht kon, ook voor langer, maar dat klikte niet, en toen is het uiteindelijk eerst Freddy geworden omdat die echt een leuk plekje kon krijgen en later dus Alwyn, omdat ik begreep dat Tallechie net zoiets zocht als wat wij hadden.

Dus nu hebben we een soort mini - maxi uitvoering, want Snuit en Bente hebben dezelfde kleur, zo toevallig.

@HT als je de tweejarige deze winter/volgend voorjaar laat / gaat beleren kun je hem wel leuk verkopen dacht ik? Als je dat zou willen natuurlijk, ik vind verkopen altijd een ramp hoor, vind het helemaal niets. Klinkt net alsof ik dat makkelijk doe maar dat is alleen maar zo als ik zeker weet dat ze goed terecht komen en dan sta ik nog te brullen en voel me enorm schuldig hoor.

Nou ga lekker met manlief koffie drinken!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-07-11 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:24

thanx!

mijn appeltaart was aan de onderkant nog niet helemaal gaar... :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:25

_O- tja, je kunt niet overal goed in zijn :+
Kan zo'n ding nog weer opnieuw in de oven? Heb er totaal geen verstand van!

** man doet laptop dicht **

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:26

:D
daar zat ik ook al aan te denken, zal ik 'm er opnieuw inzetten...
toch maar niet...

maar hij was best lekker hoor, de onderkant was net appeltaartpudding _O-

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:39

VHU jij hebt mij ook aan het verder twijfelen gebracht, als ik jou verhalen lees nadat je je lastige keuze gemaakt heb denk ik dat wil ik ook. Eigenlijk vond ik een grote en een kleine het leukste. Ik ben wel een twijfelaar wat dat betrefd, maar diep in mijn hart is dat wel zo als ik terug kijk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:45

Nouvel; gefeliciteerd!!!!!!! :D smakelijk met je appeltaartpuddingtaart :))

@sonjim; ik kan je verder niet met raad en daad bijstaan. Maar je moet zelf goed onthouden dat het een hobby is, en hobbys zijn leuk en moet je lol in hebben he :) :(:)

@ollie; jeetje!! :(:) schrikken, en hartstikke vervelend dat simba nu niet goed loopt. Vind het stoer van je dat je vandaag met de andere toch weer gaat!!!
(zegt zij die gisteren lekker niet gemend heeft omdat ze eerst weer eens een keer wilde zien dat Dids braaf is na zijn sleep-sloop-cross-actie :o )

@VHU; gezellig manlief weer terug :D En Han heeft humor. Wil het filmen zodat papa het ook kan zien :') _O-

rhine nog geprobeerd met handschoentjes te mennen maar was niet fijn
daan is beetje braaf vannacht en sliep gewoon netjes ;)

zo! :D môge!
Zo ventje uit bed trekken en eens peilen of we wat gaan doen vandaag.. :=
anders ga ik lekker vanmiddag naar Dids. Maar als we wat gaan doen kan ik vanavond natuurlijk ook :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:00

Nouvel proficiat, ik wens jouw alle goeds voor je verjaardag en dat fifi snel beter wordt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:19

Ik heb misschien een oplossing gevonden voor mijn hoofdstel-probleem *\o/* Een vriend van me heeft een hoofdstel liggen dat nog maar 1 keer gebruikt is. Hij komt het vandaag passen, dus ik hoop dat het past en dat ik het kan overkopen! Ook voor een singel kan hij me misschien helpen, maar dat is afwachten.

@ Lacuna: Met Diddle mogen mennen, wat leuk!

@ magicmist: dank je voor de informatie en de foto’s! Het hoofdstel ziet er goed uit en zou Romeo zeker moeten passen (gezien hij bij jouw pony op het strakst zit)

@ Naaltje: het was in Beek, niet in Prinsenbeek. Die man in Beek schijnt al oud te zijn, de mensen van de paardenwinkel wisten ook niet of hij het gaat willen maken voor me, het zou afwachten zijn.
Leuke foto’s trouwens! :j

@ tallechie: vervelend dat Daan maar bleef huilen. Heeft hij wat kunnen slapen?

@ Nouvel: gelukkige verjaardag!! *\o/* Geniet er van! Wat naar dat Fief hoefbevangen is… Gelukkig ben je er nog op tijd bij!

@ tine: je zoon is geweldig!! Heerlijk om zulke brave paarden te hebben! Ik ken veel paarden die echt een eitje worden in het bijzijn van kinderen, bij de baas kunnen ze ontzettend klieren, maar bij kinderen worden het knuffelbeertjes <3

@ VHU: dank je voor je ervaring over Ideal hoofdstelletjes! Het zal uitproberen zijn denk ik… Hopelijk krijg ik het voor mijn vakantie voor mekaar! Ik zou heel graag op vakantie gaan zonder zorgen dat Romeo zich open schuurt..
Wat je zegt over die zelfmaaiende grasmaaier die niet poept, dat zou handig zijn!! De verzorging wil ik er wel bij, en ’s nachts mesten vind ik niet erg, dat is op zand en kan ik prima opruimen. Maar vorige week heb ik de weide nog eens uitgemest, helemaal proper, maar nu ziet het er weer helemaal vies uit!

@ avaluna: ik denk wel dat het die is. Ze hebben me gezegd dat ik naar een manege in de buurt moet gaan en dat zij het me zouden uitleggen waar het is. Ik moet daar bij die manege ergens een zandweggetje in en dan is het de 2e boerderij aan de rechterkant. Maar ik moest het eerst bij de manege gaan vragen, omdat het niet gemakkelijk te vinden was.

@ Rhine: ga jezelf niet overvragen en laat die handschoentjes mooi in de kast liggen!

@ Ollie: kan me inbeelden dat je geschrokken bent! Is iedereen ongedeerd gebleven?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:54

Tjonge, stelletje kletsmiepen :j

@ SL: fijn dat je een oplossing hebt. Ik geniet ook iedere dag enorm dat we zulke brave paarden hebben. Ook als ik in de wei loop, gedragen ze zich keurig. Ook de jonge hengst. Is dan zo fijn. Het blijven paarden, dus ik hou ze natuurlijk wel in de gaten, maar ik kan ze zo met een gerust hart aan mijn ouders overdragen die echt geen paardenmensen zijn.

@ Nouvel: gefeliciteert, lekker appeltaart pudding ;) :Y)
@Sonjim: lastige keuze. Sterkte ermee, maar zou in ieder geval niet overhaast beslissen
@ Ollie: schrikken zeg, sterkte!
@ Prinsje: klinkt allemaal wel erg spannend. Ik hoop dat het snel beter gaat. Ik zou het zelf niet meer durven, maar ja, ben dan ook geen held.
@ Biancacoo: hoe gaat het nu met Melody? . Amerigo had heel veel blokkades (oude) in zijn lijf). Hij heeft ook een gebroken staartbeen (dacht ik al, voelde zo raar), ook oud hoor. Hij moet nu een week weiderust en mag daarna weer rustig opgepakt worden. Ben heel benieuwd of het dan nog beter gaat. Nu zijn eerste 20 minuten altijd behoorlijk slecht en daarna gaat het best goed. Kan er echt de klok op gelijk zetten. Hopelijk gaan alle oefeningen straks beter, vooral de middendraf. In een altootje pas heel veel hoor. :D Ging vroeger met zo'n vierkant koekblik met 3 honden op vakantie. Achterbank plat, daar zaten de (grote) honden. Reistas met mijn spullen op de passagiersstoel en voer en hondenzooi voor de stoel. En dan soms ook nog een fiets achterop de trekhaak (trekhaak zat er speciaal voor de fiets, iets anders kon er niet achter, auto woog zelf nog geen 600 kg)

Volgens mij zo iedereen wel gehad.

Vanmorgen Thabor en Rembrand gemend, gingen beide weer heel fijn. Nu snel slapen, huishouden, koffers gaan inpakken, tuin maaien, wei uitmesten en nog heel veel kleine klusjes

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:00

Ollie fijn dat de schade beperkt blijft, maar zijn vervelende dingen. veale doet dit dus ook.

sonjim vervelende keuze, maar kun je niet tijdelijk ergens rijden om te kijken als dat wel wil. Net zoals vhu heeft gedaan. Maar als je geen tijd genoeg hebt voor 4 moet je ook in het belang van de dieren denken. En net wat naaltje zegt het moet leuk blijven.

Nouvel gefeliciteerd. Jammer van je appeltaart :-) appeltaarpudiing, misschien een nieuwe uitvinding

sl heeft waarschijnlijk een oplossing. Fijn

Rhine gewoon even bij de organisatie aangeven, en als je je paspoort moet laten zien kan je voorlezer het ook nog tegen de jury zeggen.

Ben net weer terug van stallen mesten. Was een stal van 5,5 x 5,5 waar merrie met veulen heeft gestaan, maar daar worden nu 2 stallen gemaakt. 1 voor Alwyn en 1 voor een ijslander. Maar moest dus flink uitgemest worden. Een uurtje bezig geweest met zijn tweeen. Daan heeft daar lekker in de box gelegen.

Vanmiddag maar flink aan de studie. Vanavond komt lanouska dus, morgen gaat daan wennen op de creche en moet ik mee, dus morgenochtend ook weg. Zaterdag en zondag ook .lekker druk en verkeerde planning, want heb woensdag examen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:01

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:06

SL: fijn dat je een oplossing hebt.
Nouvel: gefeliciteerd met je verjaardag
Sonjim: Sterkte met je keuze
Ollie: sterkte
Prinsje: vervelend hopelijk gaat het snel beter.
tallechie : leuke foto

Biancacoo schreef:
Asmiro die het goed doet, zeg, maak je een keer een foto van die kanjer voor de wagen ?
ik heb hem zelf nog niet voor de kar gezien, maar als ik er bij ben ga ik zeker foto's maken :)

hij is er dinsdag volgens mij alleen ingespannen en een klein stukje wezen lopen, gisteren hebben ze een kwartiertje gemend met hem in de wei en vandaag is eigenlijk meer de 2e keer dat hij er echt voor moet lopen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:22

@Askazita: idd gauw foto's maken!

@Nouvel: *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , mmm, lekker appeltaart!

@Sonjim: erg lastig, ik heb jaren vrijwel niets met mijn beestjes kunnen doenen, alleen maar puin ruimen, ben nu ook heel blij dat ik aan huis wat meer kan.
Heb vaak gefrustreerd geroepen dat ze ook wel allemaal weg kunnen als ik er toch nooit eens iets mee kon.
Ik droom al van twee keer per week eens inspannen, hahahahaha, dat is me nu al een paar keer gelukt, maar dat is ook voor iedereen anders.
Mijn paard reed ik vroeger elke dag wel en de weekenden waren concours, sommige facetten daarvan mis ik wel, ik heb ook het voordeel dat ik genoeg ruimte heb, nu eindelijk, dus zou best een paard bij kunnen dat ook alweer weinig doet ;) .
Volgens mij twijfel je idd al een hele tijd, zou je vader niet ook meer gaan mennen?
Misschien idd eens kijken en weer beginnen met rijden ohz met een grote, misschien valt het nemen van een beslissing dan wat gemakkelijker :(:) :(:) .
Sterkte iig.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:24

Mijn vader is eigenlijk mijn groom, maar die kan alleen als ik niet kan, erg handig dus. Ik denk dat we er uiteindelijk op komen dat we dan hooguit 1 keer per week samen gaan mennen en hij heeft ook een eigen pony staan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:30

Bedankt allemaal voor de felicitaties! *D

sonjim lastig hoor...
succes met het nemen van een besluit... :(:)

askazita, foto's inderdaad!!! :D

tallechie even flink aan het uitmesten geweest!

tine al lekker aan het mennen geweest!
succes met de rest van de werkzaamheden!

naaltje, en vent al uit bed gesleurd??? :D

Ik ben ook net terug van stal, even wat uitgemest, mest uit de paddocks gehaald, voer klaar gezet voor Fifi en even geknuffeld natuurlijk.
Volgens mij had ze het liefst achterop de fiets mee naar huis gewild... :D
ze kwam hard dravend achter me aan toen ik weg fietste...
zo even eten en dan vanmiddag nog even terug naar stal.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:35

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:41

@Sonjim: geen idee om tweespan onder begeleiding klaar te maken en dan misschien met jullie dochter samen in te spannen? Is toch een stuk kleiner, hier groomt Connor sinds kort bij enkelspan en natuurlijk heb je ook zorgen als er iets is, dat haar niks overkomt, zoals vhu ook al schreef, maar enkelspan durf ik het wel aan.
Geloof dat ik als ik merkte dat het goed ging met een klein tweespannetje zoals jij dat hebt ook zo mennen met haar als groom.
Geen gekke dingen "opzoeken" natuurlijk, maar wel lekker op pad en dan hebben er toch al weer mooi twee gelopen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:46

avaluna schreef:
@Askazita: idd gauw foto's maken!
Nouvel schreef:
askazita, foto's inderdaad!!! :D

zaterdag ga ik er waarschijnlijk heen en hem even rijden (ohz) dan hoor ik wel hoe het gaat,
en misschien dat ik dan even vraag of ze er zondag mee bezig gaan en hoe laat, dan ga ik misschien wel even kijken en foto's maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:48

Nouvel, van harte met je verjaardag !! *\o/*

* ben druk voor de kinderboekenweek aan het neuzen, dus doei.... :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:49

foto's.. foto's ik mis van enkele mensen nog foto's

diegene die al foto's opgestuurd hebben (of nog aan het zoeken zijn: avalune) hoeven zich niet aangesproken te voelen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:50

ik wil wel nog meer fotos sturen maar dat bedoel je niet denk ik he? :))

Ik ga zo maar naar stal rijden.. Dids even wassen, beest is hartstikke vettig :+ en daarna met de bal spelen ofzo maar..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:01

@ naaltje nee dat bedoelde ik niet jij hebt al een super mooie foto