[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:27

haha, groot gelijk...

sterkte!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 13:27

naaltje boksbal aanschaffen???
Waar is er brand gesticht dan?

Ik heb geen zin meer maar moet tot minimaal tot 1400 uur. Daarna maar richting huis en slapen en om 1700 uur feestje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:47

Goedemiddag,

Nou als jullie zo doorgaan is het vandaag wel gebeurd met dit topic :D .

@ Naaltje: balen van die entingsticker
@ Patrick: nog steeds ziek, :(:)
@ Eveli: heb een uitgebreide (in interessante) mail gehad van Van Schie. Enige minpunt is de spoorbreedte, die is 115. Geen probleem als gebeuren van 1.25 voor kleinsten niet doorgaat, maar dat is nog niet zeker en valt mijn pony onder kleinsten?

Ik ben zoooooooo blij met mijn instructrice!!!!!!!!!

Vanmorgen nog prive menles gehad en dan gaat R zo fijn lopen. Als ik het zelf doe, kom ik best een eind hoor, maar als ik dan les krijg gaat hij zo mooi lopen. Zou wel fijn zijn als ik dat alleen ook voor elkaar krijg. Aan de andere kant, dan zou les wellicht niet meer nodig zijn.

Ik weet al weer wat ik gisteren wilde delen met jullie. Ik vroeg gisteren aan mijn menistructeur wat er eigenlijk na de ZZ komt (ben tenslotte al Z 8-) en hij gaat best lekker). Blijkt dat er daarna niets meer is ;( . Internationaal is alleen maar met samengesteld. Dus riep ik, nou dan moet dat toch maar. Maar hij raadt dat zeer af ivm grote combinatie. Zeg ik: ja maar Tallechie heeft ook een grote en die lukt het ook. Maar blijkt dat haar kar 10 cm smaller is dan de mijne. Tja, met vaste hindernissen dan wel lastig.

Nou, ik ga mijn paspoorten eens nakijken, tuig poetsen en de rest van mijn lijst afwerken. :wave:

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:50

Waarom denk je dat Roos al een jaar uit haar neus staat te vreten? Ik heb geen doel meer omdat ZZ het hoogst haalbare is.
Leuk dat het zo goed gaat, maar het is jammer dat het dan een keer op houd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:52

Tine: kan me niet voorstellen dat hij niets heeft in 1.25. Zag zelfs een MP advertentie van hem waar hij 1 model in aanbied in zowel 115 als 125.
Denk alleen niet dat je ponys onder de kleinsten valt :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:53

hmm, tine, da's balen
maar wel al supergaaf dat je zover gekomen bent natuurlijk! :)
doe het je niet na!

Er is hier achter brand gesticht, de schutting/poort/overkapping
alleen was 't een idioot die 't gelukkig probeerde nadat het al een dag goed geregend had, en 't hout dus nat was :)
alleen de poort is 'n stuk afgefikt..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:56

Tine, ik ben denk ik een maand ? mischien 1,5 maand geleden bij hem geweest en toen had hij wel karren in 125 spoor staan want die vond ik nog te breed (voor Buck 80cm). Ik had op paard en koets hem zien staan en was toen verliefd geworden op een racer maar uiteindelijk toch niet gedaan Buck was er te klein bij. Maar de meeste karren van hem liepen wel echt super licht dat moet je pony wel kunnen trekken.
Suc 6 met tuig poetsen!

Dennis, heb jij nooit de gedachte om Roos te verkopen gezien je jou eind resultaat berijkt hebt ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:03

Buckje schreef:
Tine, ik ben denk ik een maand ? mischien 1,5 maand geleden bij hem geweest en toen had hij wel karren in 125 spoor staan want die vond ik nog te breed (voor Buck 80cm). Ik had op paard en koets hem zien staan en was toen verliefd geworden op een racer maar uiteindelijk toch niet gedaan Buck was er te klein bij. Maar de meeste karren van hem liepen wel echt super licht dat moet je pony wel kunnen trekken.
Suc 6 met tuig poetsen!

Dennis, heb jij nooit de gedachte om Roos te verkopen gezien je jou eind resultaat berijkt hebt ?

Ik wacht even wat de anderen doen, maar anders ga ik met V Schie een afspraak maken om langs te komen. Is alleen allemaal zover weg. Maar ja, wil wel een goede andere wagen.

Verkopen omdat het eindresultaat is bereikt?????? Nou Rembrand gaat echt niet weg hoor als hij straks (nou ja, duurt nog wel even hihi) ZZ is. Mijn paard, krijgt verder niemand (heel egoistisch van me)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:05

Gedachte heb ik wel eens gehad. Maar wat ze nu zou kunnen opbrengen staat niet in verhouding tot wat voor plezier ik nog met haar heb.
We gaan nu voor ZZ vaardigheid en Zwaar aan de lange teugel. En hopelijk ook nog L2 en L onder het zadel bij de juiste ruiter, maar dan moet ik die eerst vinden (Roos kan het wel).

Dennis, die staat pas te niksen :+. Word 1 á 2x per week ohz gereden en verder alleen heel veel geknuffeld en verwend :D. Ook soms aan de lange teugel, hij heeft al aardig wat meiden leren longeren en naast de fiets.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:09

Tine, die vraag was niet aan jou gericht eigenlijk had wel verwacht dat jij hem niet weg zou doen. Maar omdat Ciska volgens
mij Roos wel eens aan wou bieden als leerpony of iemand die haar wou uitbrengen vroeg ik me dat af. :)

Ik wil dit jaar een paar wedstrijdjes met Buck gaan rijden, alleen hij is wel redelijk flegmatiek en dat vind ik lastig. :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:12

Tine, als je toch deze kant op komt om naar Van Schie te gaan :D maak er dan een dagje van en kom gezellig buurten :) woon ook daar in die hoek :) (zaandam, maar als je toch al ver van huis bent)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:18

Uitlenen doe ik niet, zo lang ze van mij is blijft ze bij mij op het erf :).
Maar zou het leuk vinden als iemand anders haar zou gaan rijden (of dat nu onder het zadel of voor de wagen is maakt mij niet uit). Roos loopt voor de wagen ZZ, onder het zadel ook L/M nivo en daarbij niet gek te krijgen. Druk je de goede knoppen in doet ze alles voor je, doe jij dat niet doet ze het ook niet zonder gekkigheid uit te halen :+ . Het is dus echt een fijne leerpony.

Een flegmatieke pony kan het ook prima. Roos is ook zo (net als Dennis en Lotje, en ook als Marengo). Ik ben gek op flegmatieke, onverstoorbare vreetzakken. Dat hete hupselige hoeft van mij niet zo (zoals Whitney, en Trendy ook).
Roos kan je heet rijden, maar zal het niet uit zich zelf worden ;).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:20

zo ben ik ook nog even

* eet tosti aangestoken door naaltje en VHU*

Heb eigenlijk weinig te melden op pony gebied. Wel stond gisteren hier de complete tuin blank. Inclusief
een cm of 3 in het tuinhuis. Moest gewoon met laarzen de tuin in. Nu heeft de gemeente achter onze tuin (is bouwgrond hebben
ze 20 cm hoger gelegd als onze tuin 3x raden waar het water naar toe loopt :+ ) een sloot gegraven zodat het weg kan lopen.

@ tine is idd jammer dat er niets meer is na de ZZ ben gelukkig zelf nog niet zo ver.

Enten: Hier laat ik 1x per jaar de da komen. Dan doet ie ze gelijk allemaal. Is ook wel makkelijk.
Wel balen dat je door 1 sticker weer 2x moet enten.

Zo ga ff verder eten daarna was strijken enz en dan maar eens bij de pony's kijken. Het waait hier behoorlijk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:57

Lot, ik denk dat buck het wel goed kan gaan doen op wedstrijd hoor.

Naaltje had je inmiddels al de uitslag van die scan?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:03

Gefeliciteerd IT *\o/* *\o/*
Al lekker verwend door vrienden, familie?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:34

IT: Y;(

Zou eigenlijk moeten slapen, maar er spookt van alles door mijn hoofd, dus maar weer opgestaan. Die menkarren houden me wel bezig. Net als de wagenverkopers trouwens, man wat onvolledig steeds. Je zou er een punthoofd van krijgen |o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:39

zit nu bij neurologie te wachten op uitslag.ben benieuwd. Daarna even dids rijden,heb k opeens zin in. En dan keukenprinsesje uithangen.
Is IT jarig?of wilde je graag ballon? :p gefeliciteerd! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:40

Er hangt een ballonnetje boven haar avatar, dus ik denk het.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:40

@Naaltje; Ja, ze is jarig. Als je je muis op het ballonnetje zet, zie je staan 'IT is vandaag jarig!' :D

@Tine: Vanwaar die zielige smiley?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:41

hey, jah leuk een ballon...

doen ze die kadootjes niet meer, jammels...vond die zo leuk..
maarrr....

IT, proficiattttttt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:41

Nou, ik moet maar eens aan de slag...... kan niet zo goed van deze stoel wegkomen geloof ik

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:42

Poeltje schreef:
@Naaltje; Ja, ze is jarig. Als je je muis op het ballonnetje zet, zie je staan 'IT is vandaag jarig!' :D

@Tine: Vanwaar die zielige smiley?

Hihi foutje, zag een bloemetje. Zag pas later dat smiley zielig kijkt. Ik wil een vrolijke smiley met bloemetje :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:44

Tine van die spoorbreedte is onzin. Ik heb ook met een wagen van 1,40 gereden, je hebt minder ruimte ja, maar je moet toch ergens beginnen en je moet op een laag niveau beginnen.

De vierspannen hebben ook een bredere wagen, die zijn weliswaar breder en langer maar de poorten blijven hetzelde. Tuurlijk is het voor een kleinere wagen makkelijker, maar je moet ook ervaring opbouwen.

Om de spoorbreedte zal ik het zeker niet laten. En ja ik heb een nadeel met een grote aanspanning en een lange aanspanning, maar als anderen fout rijden en jij goed heb je nog kans. Ik ben nu 2 x gestart en 2 x onderaan geeinigd. Nou en het is een leerproces. Zijn mensen die al jaren marathons rijden waar ik tussen start.

Tine als je wilt dat ik een keer mee ga zo'n eind weg en als E niet kan moet je het zeggen. Dan wil ik wel rijden. Waarschijnlijk werk ik nog maar 2 weken dus heb dan alle tijd.

Gefeliciteerd IT

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:45

Ik ga nog even liggen. Om half richting schoonzus om te douchen en om kwart voor vijf mijn schoonvader ophalen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:45

@ VHU: leidsels zijn 4.60 meter lang