[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:58

Baudyh, wat een dapper veulen, ik hoop dat het goed blijft gaan met haar !!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:09

Wat een heerlijke dag vandaag eindelijk weer een dag vol zon *\o/*
Afgelopen weken de geplande rijtuigritten moeten annuleren door storm en/of regen.
Vandaag op pad met gezellige australische mensen.
man man wat een plassen in het bos Puck heeft haar waterangst vandaag weer verslagen :+

https://youtu.be/CesFgWHHxpA

Afbeelding

Afbeelding

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:47

Hi HI ik was juist het bos uit gegaan. Lekker in de zon met het span.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:56

haha Het bos is maar een klein stukje van mijn ritten.
Dus we hebben heerlijk in het zonnetje gereden.

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:27

Zalig

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 07:42

O wat lekker!!!

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:55

Dat ziet er heerlijk uit, lekker buiten op pad.
Hier wedstrijd weekend gehad, was erg gezellig, de tent ging prima !
Honden hebben fantastisch hun best gedaan, en we behaalden de 3e plaats superblij mee. Zoon liep ook mee en werd ook 3e in zijn klasse
Kwam nog een meisje met paard tegen op de route tijdens de wedstrijd, maar die was erg braaf, en we konden er zo langs.

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:28

:9k +:)+

Pagina 494 .. als het 500 zijn, moet er een nieuw topic komen, stuur mij een berichtje met leuke tekst over jezelf,... dan open ik tzt een nieuwe.. leuk als iedereen even een openingsstukje wil sturen.

En dan hoop ik dat het mij lukt, ben niet zo handig. _O-

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:39

ik heb je een stukje gestuurd.

Vandaag weer een mooie dag hier.
Ik ben er blij mee zo droogt alles weer wat op.
Die prutbende hebben we nu wel genoeg gezien.
Verder weinig nieuws onder de zon.
Druk met ritten,verhuur enz enz
Suzie heeft a.s zaterdag de veilige 300 dagen bereikt.
Dus het komt steeds dichterbij *\o/*

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:51

Thanks tinkertje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:15

Bianca, je hebt pb. Ik hoop dat het zo goed is, anders hoor ik het wel
Tinkertje, eindelijk een beetje zon.

Ik zou morgen mijn 2e les hebben van IJslanderinstructrice, tref ik net dit aan in de wei

Afbeelding

Dat wordt geen hoofdstel om dus. Nou ja, gaan we maar weer wandelen. Tenzij de bak morgen droog genoeg is om te freestylen. Maar ik vrees dat we dat niet gaan redden.

VHU: hoe gaat het met de honden?
Janouk: sterkte
Baudy: hoe gaat het met veulen en pleegmoeder?

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:20

bedankt tine..
auwch voor Thor, hopelijk snel hersteld.
geen idee of het lukt tzt hoor, het openen van het nieuwe topic.... maar ik zal m'n best doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:00

Zo ober is net opgehaald. Het laatste veulen van 2019. Nu onderweg naar zuid Duitsland. Hopelijk
Groeit hij uit tot een mooi menpaard.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:48

Spannend Baudy, maar wordt vast een knap paard.

Nou, ik had al wat vreemde ervaringen met de mensen uit de IJslander wereld. Die wordt er niet beter op. Wat een bekrompen mensen zeg. Alles moet, omdat het nu eenmaal altijd zo gaat. Je moet met een bit van 10 cm rijden.... maar als dat te klein is pak je toch een grotere?? Je moet met IJslanderbeugels rijden... andere veiligheidsbeugels lijken mij ook prima. Je moet dit, je moet dat. Bleh.....
Nu Thor een wond heeft bij zijn mond, geef ik hem dus even vrij. Ik ga daar geen bit in doen. Nu "moet" ik dan gewoon bitloos gaan rijden. Wat is er mis met het paard even een paar dagen vrij geven, zodat het kan helen. Oke, met bitloos komt het hoofdstel er niet bij in de buurt, maar dat wil niet zeggen dat het dan prettig is voor hem. Het was best dik namelijk.
Volgend weekend is er hier in de buurt een IJslander wedstrijd. Ik wilde gaan kijken wat die wedstrijden inhouden en of dat ook iets voor ons zou kunnen zijn in de toekomst. Maar door al die rare reacties weet ik niet of ik daar wel bij wil horen. Er wordt enorm afgezet tegen "gewone" paarden. Waarom? Dat zijn toch ook gewoon paarden. Ze klagen steen en been over de verhaar periode. Nou, ik zie eigenlijk geen verschil met andere rassen die uit de wintervacht komen.

Sorry voor mijn geklaag, moest het even kwijt :+

Zometeen even naar mijn vereniging, daar worden de indoor vaardigheidskampioenschappen georganiseerd (wel bijzonder, want we hebben geen menvereniging). Even kijken of ik nog wat bekenden zie. Heb op de startlijsten gekeken, en zijn bijna allemaal vreemde namen voor me. Grappig dat dat in een paar jaar tijd zo is veranderd.

Fijne dag allemaal (hopelijk blijft het zonnetje nog even, maar zie alweer veel wolken komen. Gisteren de hele dag regen, dus alles staat weer blank. -O- )

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:44

Tine, lekker je eigen gang gaan met Thor. Niet alle instructrices/ ijslandermensen zijn zo. Ik kom heel veel mensen tegen die er heel gewoon mee omgaan. Geniet van Thor en doe het zoals het bij jou past.
Zoals het er nu uitziet krijg ik er misschien weer een freiberger bij. Wie weet bij de meeting meer nieuws.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:19

Belker, heb jij je IJsco op ijzers staan of op blote voeten? Volgens IJslanderinstructrice moet hij op ijzers voor de tolt. Maar op Vlieland hebben de rittenpaarden geen ijzers onder, maar tolten wel gewoon. Wat is jouw ervaring?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:02

Tine, Svarri staat op ijzers omdat hij zonder echt extreem gevoelig is op de ondergrond hier, zand en steen. Met tōlt moeten ze achter gaan dragen zodat de voorhand vrij naar boven kan komen. De juiste ijzers kunnen hierbij helpen. Dit heb ik van mijn instructrice. Zonder ijzers kunnen ze ook prima tōlten mits de tölt er goed in zit.
Ik rij veel schoudervoor, schouder binnenwaarts en opzij voor het been. Voor Svarri is dit het teken dat we gaan tölten en dan komt hij vanzelf beter op achter. Maar hij tölt volgens het oude plaatje, dus enigszins tegen de hand en niet zo mooi nageeflijk. Maar dat geeft niet, wij hebben plezier. Ik dwing niks meer af, gewoon genieten, wat en hoe hij het aanbiedt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:42

Spoiler:
@Tine... :+ je moest eens weten wat mij allemaal wordt aangeraden vanuit 'tinkerland' :P

Daar zijn we weer :D
Hier erg druk. Vanmiddag eindelijk weer een beetje tijd voor mijn poownie gehad. Betekent wat freestylen en poetsbeurt. Wat een haar }:0

Ik hoop dat het veulen goed blijft gaan Baudyh... en dat Miss G haar hormonen goed gaan opspelen <<)
Jeetje Biancacoo logeren in de tent :brr: maar jullie hebben een kachel toch? Volgens mij heb je een erg leuk seizoen gehad!
Groot gelijk Belker, genieten, daar heb je toch een paard / pony voor :j +:)+ en ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen Freiberger - technisch - gezien :)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 03:49

tinkerwereld (land) breek me de bek niet open.
Gelukkig heb ik er tegenwoordig niks meer mee te makem.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:28

Ok, dus bij meer rassen van die rare mensen. Toch jammer als mensen zo'n beperkte visie hebben. Het lijkt me wel leuk om tzt wedstrijden te gaan doen, maar dan wil ik dat wel in een gezellige sfeer.

Vandaag weer een vol p rogramma. Ik ben met de honden bezig met training, Thor gaat lekker freestylen en beide ponys (of nee 1 paard _O- ) gaan we trailerladen oefenen.

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:15

haha...rare mensen heb je overal, gewoon je eigen ding doen.
hier geen nieuws.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:45

Hier een chaotische week. Woensdag kreeg ik het bericht dat ik per direct met de insulinepomp moet stoppen ivm grote cartridges problemen. Lekkende cartridges, slangetjes die afbreken of er komt geen insuline uit. Het loopt al langer stroef maar dit is echt balen. Het is zo een fijne kleine, lichte pomp met afstandsbediening. Ik heb nog voorraad dus heb nog even de tijd om een keuze te maken. Maar ik moet kiezen voor iets wat ik niet wil.

Verder woensdag ook de oudste merrie op stal ingeslapen. De eigenaresse heeft in een jaar tijd 2 paarden verloren, dat is heftig. Ik was op stal en was erbij.

Verder baal ik van de regen.....ben het even zat.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:20

Belker dat is r*k.

Hier een droge dag, fijn voor de wedstrijdrijders. Zelf helaas af moeten zeggen heb het giga in m'n rug.
Het leek op te knappen, maar dat was schijn, een kleine foute beweging en was weer terug bij af.

Tine gewoon jou ding doen, het is toch lol hebben met jou knol. Ik ben een haflinger (oud model) en shetten gek.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:51

tine10 schreef:
Ok, dus bij meer rassen van die rare mensen. Toch jammer als mensen zo'n beperkte visie hebben. Het lijkt me wel leuk om tzt wedstrijden te gaan doen, maar dan wil ik dat wel in een gezellige sfeer.

Vandaag weer een vol p rogramma. Ik ben met de honden bezig met training, Thor gaat lekker freestylen en beide ponys (of nee 1 paard _O- ) gaan we trailerladen oefenen.

Tine, kijk eens naar een FIT instructrice, die krijgen ook veel mee van hoe jouw lijf inwerkt op je paard. Wat wel een eye opener voor mij was is dat als je je knie naar buiten draait, je zitbeen in het zadel duwt en je op die manier je paard al opzij duwt. Dat soort leuke kleine dingen. Er zijn ook leuke trainingsdagen, ook met ijslandse instructeurs.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:12

Wat vervelend Belker bah. En wat naar voor de eigenaresse van de 2 paarden ;( vind het zelf ook altijd erg verdrietig om het mee te maken op stal. Kan er ook nooit tegen, heeft hoe dan ook toch impact :(:)

Ik ben totaal niet meer wedstrijdgericht vraag me zelfs af hoe ik dat al die jaren heb gedaan en waarom ik dat zo heb gewild. Vind er echt niets meer aan. En ik vind het over het algemeen ronduit paardonvriendelijk. Of dat je daar door de jaren heen meer gevoelig voor bent of zoiets. Kan ook hoor.

@Baudyh hoe is het met jullie veulen en Miss G?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-03-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt