HT: natuurlijk tijd gemaakt voor Ster ! Ze liet zich weer van haar beste kant zien. Gezellig theekransje met de mens en de Friezen in de buurt mochten kennismaken met haar edele achterhoefjes. Wat kan ze toch snel zijn. Wámmes !
VanHuisUit
Geplaatst: 14-10-15 22:07
HT voor indoor marathon haast jammer dat je op vakantie gaat dan
happytime
Geplaatst: 14-10-15 22:37
die ster,nog steeds een knuffelkont met vliegende achtervoetjes zeker jammer vhu dat ik de zon in ga ipv marathon,thema is heloween....
tine10
Geplaatst: 15-10-15 07:30
Goedemorgen Wat is het nog donker zo smorgens. VHU, ik heb een dikke winterjas en mijn skibroek aan op de bok, dan is het prima vol te houden
Weer een prutnacht achter de rug. Dit is echt niet leuk meer.
Fijne dag allemaal
Biancacoo
Geplaatst: 15-10-15 07:50
Goedemorgen,.. beetje duf nog...maar wakker. ht, wat lekker dat sun zo goed liep in de vaardigheid, en nog lekker naar de zon, heerlijk genieten. vhu, klopt, als de honden eenmaal in het ritme van trainen zijn..ga ik het liefst dagelijks Door met trainen, erg leuk, train nu in een ander gedeelte van het bos, en daar zit veel wild, dus honden ruiken van alles en vinden dat geweldig !
gisteren een fietsendrager voor achterop de auto gekocht via mp, hier in de buurt voor wel 10,- mijn step past erop, dus..hoef ik alles niet meer uit elkaar te halen in in mijn autotje te proppen. Stuk makkelijker. Moet alleen de verlichting nog nakijken... Gem, ik hoop dat je duidelijk verbetering zult zien en voelen bij Moos. tine, slecht geslapen, hoe kan dat toch altijd ?
tine10
Geplaatst: 15-10-15 08:03
Citaat:
tine, slecht geslapen, hoe kan dat toch altijd ?
Tja, als dat bekend was zouden veel ME/CVS patienten een normaal leven kunnen hebben
Biancacoo
Geplaatst: 15-10-15 10:21
Dat snap ik Tine.....maar mensen met cvs me slapen niet per definitie slecht..dus vandaar mijn vraag..wat is bij jou de oorzaak dat je slecht slaapt. Een goede vriendin van me heeft cvs, het herstellen na inspanning is het grootste probleem bij haar. Als zij heel goed rekening houd met dat ze na inspanning eerst een uur NIETS doet, echt niets !! dan kan ze s'nachts wel doorslapen, ze voelt zich dan niet uitgerust, maar wel meer energie als de dag ervoor. Het is moeilijk om de balans te vinden denk ik tussen herstellen en inspanning als je cvs hebt. de theelepeltjes theorie....ken je dat ?
tine10
Geplaatst: 15-10-15 10:46
Theelepeltjestheorie ken ik niet. Ik ben benieuwd Oorzaak weet ik niet. Nou ja, deels. Mijn lichaam maakt geen melatonine aan (heel onderzoek gehad in ziekenhuis, moet er weer van kotsen als ik eraan terugdenk). Maar in tabletvorm doet het ook niets bij me. Mijn lichaam reageert sowieso vreemd, slaappillen of verdovingen bij operatie oid werken ook veel minder dan gebruikelijk. Een ander zou compleet onder zeil zijn en ik ben er nog.
Laatste jaren heb ik wel veel minder last van pijn aan spieren en gewrichten gelukkig. Behalve dan mijn rechterhand, dat blijft een lastig ding. Nu weer geregeld last van, ondanks de operatie.
Zometeen weer stukje verder met het rijjasje. Ik zal eens zien of ik later vandaag even een foto kan plaatsen van de vorderingen
Er zijn diverse verhalen van..maar komt op t zelfde neer..
tine10
Geplaatst: 15-10-15 12:40
Wow, dank je!!! Dat is super geschreven.
Biancacoo
Geplaatst: 15-10-15 12:51
Herkenbaar toch Tine, maar niet alleen voor me/cvs....ook voor mij en veel andere mensen heel herkenbaar. Als ik een "mindere"dag heb, dan denk ik altijd,....aan diegene die mijn steun op dit moment hard kunnen gebruiken, en..ga weer door, en ben dankbaar voor wie ik ben..en wat ik mag en kan doen. Ik heb heel veel respect voor mensen die ondanks alles positief blijven,..
tine10
Geplaatst: 15-10-15 12:56
Heel herkenbaar. En inderdaad van toepassing op veel chronische ziekten. Iedere dag bestaat weer uit keuzes maken. Maar dat is soms zo vreselijk lastig, dan wil je alles en dat kan niet.
En positief blijven is heel belangrijk. Steeds weer kijken naar alles wat wel kan (ook al is het dan niet helemaal zoals je zou willen) en dankbaar zijn wat je toch hebt weten te bereiken.
Ik kende de lepeltjestheorie al; idd op veel chronisch zieken van toepassing. Blijft lastig; knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken xxx
happytime
Geplaatst: 15-10-15 13:42
mooi stukje over de lepeltjestheorie,ik zal er meer van moeten leren......verspil teveel lepeltjes zodat ze eind van de dag allang op zijn.....ik wil gewoon veel te veel op een dag dat de reserves al op zijn
Biancacoo
Geplaatst: 15-10-15 14:15
Knuffel terug Ava Ht..niet te veel lepeltjes in 1x gebruiken...blijft moeilijk,.. Gem, wat gaaf dat Ster het zo goed doet trouwens, en nog steeds snel op dr beentjes haha muts.
morgen komt de schoorsteen veger...ik hoop dat ie de schoorsteen kan vegen, zonder dat ie over ons oude dakje hoeft te lopen...van beneden hoop ik,...anders gaan de dakpannen stuk...zijn van die ouderwetse oude pannetjes....
tine10
Geplaatst: 15-10-15 14:44
Knuffel terug Ava! Schoorsteenveger, lekker met dit weer. Wat een regen zeg.
Ik "moet" zo naar school ivm afsluiting van de kinderboekenweek, maar ga toch maar met de auto ipv de fiets. Prutweer.
Voor de gene die nog een bodyprotector moeten, bij de Lidl zijn er goedgekeurde rugbeschermers in de aanbieding.
VanHuisUit
Geplaatst: 15-10-15 20:52
Da's mooi inkopen als je voor je grooms ook wat wilt hebben goede tip!
Even voor Tine, Biancacoo en Ava een hele grote en een
Gisteren bij de kapper complimenten gekregen over mijn prachtige lange gezonde grijze haren
Vanochtend weer bij ons nieuwe huis geweest, kijken bij de verbouwing. Gaat goed van het weekend even de administratie doen, is nog hele klus
Zou vandaag eigenlijk naar Ollie, maar moest toch nog te veel doen voor de twee dagen training die ik ga geven morgen en overmorgen, dus dat lukte niet. Gezien het weer niet zo erg, was hier nat en koud en kil, nu ga ik dinsdag. Kreeg net een foto'tje dat Piet bij Ollie in de stal is gedoken zo schattig.
tine10
Geplaatst: 16-10-15 17:31
Haha, die Piet, gezellig bij Ollie op stal.
Er gebeuren vreemde dingen op de wei. Normaal gaan de ponys bij de eerste drup regen gelijk naar de schuilstal. Vooral Amerigo. Maar ze staan nu al 2 dagen gewoon in de regen. Het moet niet gekker worden. Nou ja, ze kiezen er zelf voor, dus het zal wel goed zijn.
Hier onverwacht de hele middag alleen, dus ik schiet lekker op met het jasje. Ben inmiddels al met de voering bezig.
Zoonlief is uit school met vriendje gaan spelen en heeft het voor elkaar gekregen dat hij daar ook mag eten. Zit ik zo dus helemaal zielig alleen te eten. Nou ja, kan ik vast oefenen voor volgende week, ben ik ook bijna hele week alleen. Zoonlief gaat logeren bij opa en oma.
Straks nog naar een informatieavond over de kur op muziek. Zoonlief doet weer mee met de competitie indoor Groningen. Als hij finale mag rijden, moet hij weer een kur op muziek rijden. Vorig jaar mocht hij dat met Amerigo. Hopelijk dit jaar met Samoerai. Zou wel super gaaf zijn.
VanHuisUit
Geplaatst: 16-10-15 20:33
Heb je dan opeens veel tijd he Tine. En dan is het zo stil
Hier hele dag training gegeven, in Amsterdam, ging met auto ipv trein want wilde nog bij Ber langs na die tijd, nou dat was dus een totaal verkeerde keuze... file, kon het maar niet vinden, reed verkeerde parkeergarage in, moest er weer uit, was verkeerde uitgang ahhhhhrg maar goed uiteindelijk adres gevonden, training ging goed
Morgen geef ik weer training maar daar rij ik zo heen
tine10
Geplaatst: 16-10-15 21:38
O jee, wat zul je een stress gehad hebben, tijdens je dooltocht. Maar gelukkig toch goed gekomen
VHU dolen door amsterdam een ramp is dat. Ava ik schrik van wat ik nu lees over jouw, heb alleen niet alles gelezen maar las wel dat je weer plat ligt. Houdt niet op de pech. Bianca heeft het over vamor en de speciale band die ze met hem had en nu met de hondjes ook ervaart. Mooi is dat, het gevoel echt iets speciaals met een dier te hebben. Ber is ontspannen en lijkt meer op haar plek op de nieuwe stal. Piet en Ollie staan even elders. En VHU richt zich op een verhuizing verbouwing en opening van BB. Janouk nog sterkte met het verlies van Image, hou dat noukie het nu.
Hier ook veel veranderingen. Na de komst van onze kleine man weinig tijd voor de paarden. Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt ik ga minderen oftewel terug naar 1 pony ipv 3. Billy blijft en dan gaat het ineens heel snel. Candy is vandaag verhuist naar een nieuw plekje en nu staat alleen Chicko nog te koop. Echt gewoon binnen een week een koper en verhuizing. Koets is ook al verkocht. Ik wil nu voor enkelspan terug naar een 2-wieler. Nu nog bedenken welke. Ik heb zelfs even overwogen om alle pony's weg te doen, maar na al snel op alledrie de pony's een reactie hebben gekregen kreeg ik koudwatervrees. En hoe bepaal je dan wie blijft. Ik heb gekozen voor de pony die het niet genoeg vind als hij aandacht van een ander krijgt. Billy lijkt het meest op Wieneke en wat mis ik die dame nog steeds. Mijn lol in de pony's was ook echt gezakt tot het nulpunt dus nu hopen dat met minder werk de lol terug keert.
happytime
Geplaatst: 16-10-15 22:42
sonjim: zo wat een moeilijke beslissing zo opruimen en verkopen van ponys/spullen vhu verdwaald in amsterdam tine heeft ff de stilte in huis ik ben steeds druk aan het opruimen op de zolder achter de schotten,ze zeggen dat je van opruimen een 'opgeruimd' gevoel krijgt,,,,nou als ik zo om me heen kijk en alle spullen zie liggen,raak ik aardig in paniek! wat een zooi om uit te zoeken
janouk
Geplaatst: 17-10-15 08:12
sonjim, wat heftige keuze, maar ik denk wel de juiste. Ik zie het vaker, dat de hobby te 'veel' wordt, dat het meer werk is dan hobby. Dat zagen we toen we op zoek gingen naar nieuwe haflinger.bij die mensen was de hobby uit de hand gelopen, 8 paarden hadden ze in de tijd verzameld. Gegrroeid, vierspan en dan een reserve en nog een. Voor je het weet, heb je teveel. Teveel paarden, teveel koetsen. Ze moesten ook minderen. Ik vind ook lastig mijn aandacht te verdelen over meerdere paarden. Gelukkig heb ik maar drie stallen, dat remt gelukkig.
Janouk dat is zeker bij de shetten wel een ding. Ze kosten zo op eigen wei bijna niks en dan is eentje meer best interessant. Maar nu met de kleine man gewoon te veel. Als je 1.5 uur hebt en je hebt gevoerd water gegeven en hopen geruimd is de tijd weer op.