Ilona moest er weer eens aan geloven onder de man in de bak, maar met uitstappen had ik begeleiding natuurlijk, anders te gevaarlijk ej dus kon met gerust hart de teugels los laten en alles overlaten aan de baas
Zo, tuig helemaal ingevet. Ook direct schoongemaakt. Heerlijk hoe soepel het dan weer is. Tuigmaker ook gemaild. We gaan een afspraak maken voor waarschijnlijk volgend weekend ofzo.
Jeetje wat een verhaal van bij EJ. Ik geloof dat ik boos zou worden. Maar gelukkig goed afgelopen. Db is nog geen teddy maar zijn vacht groeit toch wel Al aardig ondanks dat ik hem al een tijdje onder een 200 gram heb. Zal wel weer scheren worden. VHU succes en plezier morgen En de rest die het kan gebruiken.
Ik en db hebben morgen clubkampioenschappen in dressuur en vaardigheid. Zin in.
goedemorgen. Wat een pokke weer zeg. Het regent best wel hard nu. Nou ja gelukkig is de wedstrijd binnen.
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-13 08:07
Hier gewapend met regenjas, broek, schort en nog een stel kleren voor na afloop naar stal. Want ook hier regent het pijpenstelen en we moeten toch echt buiten rijden Gelukkig valt de kou mee (probeert optimistisch te blijven ) Iedereen veel suces op wedstrijd en fijne zondag!
Veel plezier VHU en Mist, dat zal vast goed komen ondanks het weertje. Wat jammer deze regen he, nadat gisteren zo'n prachtige dag was!
Maisie meer mazzel met binnenwedstrijd, succes! Gaan alle pony's mee?
Baudy succes met de clubkampioenschappen!
Nog twee weekjes met allerlei kraambezoekafspraken hier en dan heb ik het eerlijk gezegd compleet gehad met alle kraambezoekjes mensen. Ik ben de 'rotzooi' (= alle versieringen) zat en ook de verplichting om dan thuis te blijven, beschuiten te smeren (ondanks dat vriendlief dit steeds doet hoor, maar de rotzooi die je daar weer van hebt ) en steeds dezelfde verhaaltjes te vertellen... erg he?
Biancacoo
Geplaatst: 13-10-13 10:10
Goedemorgen.. Vhu, veeeeel plezier ondanks het natte weer.. En ook misterlady veel plezier.. andere wedstrijdgangers veel succes..
Het is hier nog droog..heerlijk getraind met de hondjes, ze deden het perfect !! wandelaar met hond..gewoon passeren zonder te kijken !!! Mountainbike tocht...elkaar netjes passeren..zonder aan de verkeerde kant van het pad te lopen !! ik ben dus erg trots op de jongste 2...die doen net of het altijd zo "druk" was in het bos..hahaha..toppers !! en een flink aantal goedemorgen's zo in de ochtend..is ook geen vervelend begin van de dag..
Helaas, de oefendag gaat niet door. Hoop dat VHU haar mail nog heeft gecheckt en dat ze mijn smsje nog op tijd heeft gezien.
Biancacoo
Geplaatst: 13-10-13 10:17
Dat is jammer Misterlady..maar als het inderdaad zo nat is als iedereen schrijft..is het misschien beter... hele dag in de regen is ook niets..komt wel weer een oefendag.. ik hoop idd dat vhu het nog op tijd leest..en anders..even bellen als je haar nummer toch hebt.?
Ollie1
Geplaatst: 13-10-13 10:21
Jammer van de oefendag maar wek begrijpelijk...hier regent en onweert het al de gehele morgen....en niet zo'n klein beetje ook. @Obelix, welkom leuke beestenboel heb je
Zou vandaag mee gaan naar Noordwijk om foto's te maken bij de schnauzerwandeling. Maar wat een pisweer zeg... Ik ga dus niet mee, ga daar die camera niet aan blootstellen..
Had mijn wekker gezet om tevoren naar stal te gaan en met Dids 't bos in te gaan, maar heb me nog eens omgedraaid Straks wel even naar stal, Dids zijn deken moet af die kan niet anders dan doorweekt zijn... bleh.
avaluna
Geplaatst: 13-10-13 10:46
Hier is het nu wel droog, maar vannacht heeft het flink geregend; wij rijden straks met de pony naar de hal, eens een andere omgeving voor Romeo. Ik zag nog een topgroom en kraambezoek; kan me voorstellen dat je het gehad hebt , hier hadden we een baby-bbq na een maand, vond ik wel erg fijn, want anders zit je idd avond-aan-avond . Zo zelf maar even opzadelen, wil toch proberen een paar keer per week ohz te rijden, bevalt me goed.
Ik heb hetzelfde gedaan vanochtend Aks, nadat ik de hond had uitgelaten en de paardjes had gevoerd ben ik lekker weer even terug naar bed gegaan. Straks moet ik mijn vriendin nog groomen bij een wedstrijd ohz. En ik denk dat ik Brutus straks maar even ga scheren.....
Hier nog droog. Jammer dat de oefendag niet doorgaat. Onze clubkampioenschappen zijn gelukkig binnen.
biancaaatje
Geplaatst: 13-10-13 11:09
hier ook de boel blank, paardjes naar binnen gehaald, 24 uur buiten staan per vandaag voorbij, wat snert weer. Zullen wel meer wedstrijden afgelast worden, wat betreft foto's maken, zou ik mijn camera ook niet aan bloot stellen. Vannacht hier 30 mm gevallen volgens regenmeter. verder dochter koorts, zouden eigen naar speelhal gaan met kids, alternatief rotzooi uitzoeken en papa en zoonlief naar film van sinterklaas en de pietenschool
Ik ben vanmorgen naar de schuur gelopen om de paarden hooi te geven en de hond los te laten. Maar verder ook nog niet buiten geweest brrr. Beetje in huis schoonmaken, vanmiddag komen mijn schoonouders een bakkie doen na een tijd (schoonvader heeft in het ziekenhuis gelegen) en vanavond uiteten met de oppas voor het huis volgende week als we op vakantie gaan Lekker dagje dus, maar had gehoopt nog even te rijden..
De honden rennen naar buiten. En voor de deur dicht is rennen ze weer terug hihi.
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-13 13:37
We waren dus al bij stal toen we hoorden en lazen dat de dag was afgelast. We hadden zoiets van we hadden toch op een nat pak gerekend dus gewoon alle regenkleding aan en naar het bos. Was leuk want halve bos stond onder water en enorme plassen geoefend Ollie vond het ook leuk liep in flinke draf op de plassen af met oortjes er strak op dus al met al best lol gehad
leuk VHU, als je toch al van nat pak was uitgegaan kun je het hebben he? Deze dag in elk geval lol gehad
Zo hebben wij eens op de Veluwe gereden met enorme regenval, gigantische modderpoelen en uiteindelijk was dat echt één van de gaafste ritten ooit!
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-13 13:58
Op het stukje naar het bos waaiden we zowat van de weg weg, Ol helemaal met haar kont naar de regen voor de wagen, toen maar flink gaan draven, deed ze het niet meer, ze had natuurlijk geen zuidwestertje aan
Mooi gezicht Biancailona het prachtige blonde haar van je zoon en die van de poown
PeerAppel door een deken houden ze de warmte meer vast en kost het ze dus minder energie, blijven ze meer op gewicht (als dat het probleem is, wat je niet zeker weet, kan ook tanden, wormen, zand in maag, stress, van alles zijn). Maar meer ruwvoer zorgt voor een betere kachel. Dus als je moeder geen deken erop wil (ik kan me er iets bij voorstellen trouwens hoor, ze moeten gewoon zonder deken kunnen als ze droog kunnen staan en genoeg voer krijgen en je zet ze niet regelmatig flink aan het werk (dan kan het ook maar is vaak niet praktisch), kun je ook meer ruwvoer voeren. Als ze ruwvoer moeilijk weg kan krijgen, kun je bijv senior priores bijvoeren, is vrij goedkoop en goed voer op basis van bietenpulp (moet je dus wel weken, op de zak staat dat het minsten 6 uur moet weken, maar als je er goed heet water op doet kun je het na een uur geven) met nog bijv spelt en gierst. Is speciaal voor oudere paarden maar mijn Bente deed het er ook goed op. Was geen eter, maar die sp vond ze erg lekker en daar bleef ze goed mee op gewicht.
Bah, het lekt hier weer in huis. We hebben en stukje platdak en dat is wat verzakt. Nu blijft het water erop staan en blijkbaar zit er een lek in het zink. Tja huis is van 1910... heeft altijd wel wat wat niet goed is
VanHuisUit
Geplaatst: 13-10-13 14:08
Wat trouwens erg fijn is dat Ol de laatste paar keer met inspannen voor de wagen gewoon lekker relaxed staat te wachten totdat we vertrekken. Was ze beetje kwijtgeraakt toen we haar voor de wagen zetten ipv de tweewieler. Maar in die tijd zijn we haar ook met ander bit gaan rijden (liverpooltje met tongboog en kinketting) omdat ze enorm onrustig was met haar mond/hoofd. Toen ook sperriempje, werd gerommel met mond beter, maar ze reageerde heel kattig op ophoudingen (rug wegdrukken, oren in de nek, soms niet door willen lopen) en bij overgangen ging steeds zo plotseling/ moest ik er enorm aan rijden om het netjes te krijgen. Toen zo'n twee weken terug latex erom heen gedaan, werd het al stuk beter in ophoudingen en met inspannen. En nu sinds vorige week dus kinketting vervangen door het riempje wat ik bij het Zilco bitje had en jawel, nu is ze gewoon weer relaxed. Kan weer veel beter overgangen rijden en ze loopt beter door plus staat (heerlijk!) gewoon weer stil met inspannen. Ze heeft nu ook veel meer haar oortjes weer naar voren of gewoon voor/achter als ik praat, ze keek regelmatig heel 'boos'.
Kun je nagaan hoeveel invloed zo'n bit heeft.
Wil ook nog halve oogklepjes aanschaffen, ze heeft nu hele (zaten nu eenmaal aan hoofdstelletje en op aanraden instructeur gedaan omdat ze zo raar deed met haar hoofd). Als ik die hele heel wijd zet is ze ook vlotter. Dus denk met halve klepjes dat dat ook weer helpt. Wil wel graag met klepjes blijven rijden omdat we toch ook tzt tweespan willen doen.