Ik zal helpen met volkletsen. Gwin was vanmiddag licht ontvlambaar... zeer explosief... is met wandelen ontplofd en meerdere keren op mijn voet gesprongen. Deze is nu dik en bont en blauw en dat doet zeer....
Morgenochtend maar even de dierenarts bellen of ze misschien beetje gesedeerd kan worden met binnen en buitenzetten. Vanochtend nl samen met stalhoudster Gwin buiten gezet en alsnog is ze er tussenuit gepiept en rende ze los... is niet goed voor pees...
vandaag bij HA geweest voor oren.. heb een doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis in assen.. daar is de wachttijd minder lang als in groningen.. gelukkig denkt mijn HA ook dat het niet niks is zo als de KNO is het ziekenhuis in stadskanaal eigenlijk zei..
ook heb ik een pees in mijn rechter schouder ontstokken. dus ik zit een beetje in de lappenmand
sander_lotte
Geplaatst: 16-10-12 20:41
Wat wordt er hier gezegd??? Zondag 25 graden??? Wat goed zeg! Zondag is er een koetsentocht
@ VHU: Hoe is het nu met Bente? Het is normaal dat je ongerust bent, zeker na alles wat jij hebt meegemaakt. Jij hebt wel al genoeg tegenslagen gehad, dus Bente zal er wel weer bovenop komen!
@ Lacuna: gefeliciteerd! Ik had inderdaad ook je zwangerschap gemist. Veel plezier met je prachtige dochter!
Ruitertje is net weer komen rijden, Romeo begint aardig met haar voeten te spelen. Rechts galoppeert hij plots niet meer graag, dus van zodra ruiter hem in galop wil zetten, gaat hij bokken. Meisje bijt, op mijn aandringen, wel goed door, maar het is toch vervelend dat Romeo zo doet. Zondag gaan we met z’n tweetjes een koetsentocht rijden, zou super zijn als het zo mooi weer wordt!
Ik zie trouwens net dat er WEERAL een nieuw topic aankomt? Wat gaat dat snel!
Gwin krijgt al paar weken geen krachtvoer meer, het was verbazingwekkend hoe rustig ze tot nu toe is geweest. Magnesium helpt de scherpe kantjes eraf te halen, hier helpt dat niet tegen.
Smikkel ik heb al paar weken niet gequild, geen tijd gehad. Wel allerlei leuke projectes liggen om mee aan de slag te gaan. Maar eerst meer tijd vinden...
arme explosieve Gwin, is rot zo'n lang rusttraject voor zo'n energiek paardje qua karakter. Hopelijk heeft DA iets!
En tijd vinden, dat is moeilijk Maar ideeën te over dus bij jou, die lopen niet weg en nu worden de avonden weer wat langer binnen voor het handwerken misschien he?
Avonden zijn hier vrij kort doordat ik pas 19.00 uur thuis ben, dan nog koken en volgende dag gaat wekker weer 06.00 uur dus vroeg op. Wel jammer want het is inderdaad heerlijk om in de winter lekker 's avonds te freubelen.
Hellup wat is er met het topic gebeurt ga even naar Eindhoven op en neer en naar stal, kom terug, denk net ga even bokt kijken en zie dat er 4 pagina's zijn bijgekletst.... zal zo ff bijlezen maar eerst mijn bijdrage aan het volkletsen hahaha.
Nou Bente stond er gelukkig weer opgewekt bij toen ik om een uur of 19.00 uur voor haar staldeur stond. Kan ik weer slapen, anders had ik me alleen maar ongerust gemaakt... ben er nu nog niet 100% gerust op maar heb haar wel even gezien in ieder geval. We denken nu dat het misschien van het natte koude gras komt / kwam 's ochtends? Morgenochtend gaat ze in ieder geval op de paddock en even niet in de wei. Kijken of ze dan wel actief en alert is/blijft...
Maar even aanzien deze week, als ze zo half/half blijft (ze is niet ziek, maar ik vind haar er niet topfit uitzien) zeg ik endurance af...anders voel ik me er niet zeker bij en als het dan niet goed gaat of ik ga twijfelen halverwege de rit kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan...
Nou ik ga bijlezen
Smickey2011
Geplaatst: 16-10-12 20:53
nee, ik hou ook nauwlettend in de gaten of vhu langs komt
EDIT daar was ze ineens en gelukkig goed bericht toch!!!
@VHU: gelukkig dat ze al een stuk fitter is, idd maar even goed in de gaten houden, maar nu kun je toch wel gerust slapen, straks.
@Frensie: autschj. Zo vervelend en zo lastig, hoop dat je een beetje Sedalin of zo mag gebruiken, zeker met zo'n herfstweer en de winter in aantocht.
@Lacuna: prachtige foto!
@Aks: super avatar.
@Janouk: staat er weer mooi op, zoals altijd! En ook nog goed te rijden, ondanks de storm.
VanHuisUit
Geplaatst: 16-10-12 21:07
Tussen het bijlezen door hebben jullie alweer gepost!
Wat lief dat jullie zo mee hebben geleefd ik heb het ook wel erg benauwd gehad vandaag zeg getverdemme kwamen allermaal lang verdrongen beelden langs bah kost je een jaar van je leven zo'n dag.
Maar hopen dat het de komende dagen 'gewoon' een herfstdepressie'tje blijkt te zijn, soms hebben ze daar last van, fysiek door het verharen e.d., of misschien heeft ze ook wel gewoon last van mij (psychisch dus ivm naderende afscheid van mijn stal ben ik misschien wel wat belastend voor haar, klinkt zweverig maar ik geloof er dus wel in dat paarden je gevoel kunnen overnemen...). Ik heb net ook maar even lekker met haar gewoon gestaan beetje kriebelen, vond ze erg gezellig
Hmm... Ik hoor net dat het geplande ritje van morgen toch weer een wedstrijdje verdwalen gaat worden... *zucht* mijn stalgenote buit mijn nieuw verworven lef uit
laat er eerst maar tegendeel bewezen worden, dan land ik wel ergens
VanHuisUit
Geplaatst: 16-10-12 21:15
Ik heb een keer een paard met een echte depressie gehad, althans volgens Eric Laarakkers. Ik deed toen elk half jaar / jaar een check up bij hem en hij mat toen heel veel negativiteit bij Nebraska was dat. Hij navragen is er iets veranderd etc etc. En jawel, ik had sinds 2 maanden een paard wat ik er behoorlijk serieus bijreed in die tijd dat had ik in de periode met Nebraska niet zo vaak. Dit paard stond ook bij haar gedeelte in de stal. Ik deed dat paard dus als ik haar deed altijd als 1e en dan pas Nebraska. Volgens hem moest ik dat omdraaien. Dat dus gedaan. En jawel na twee weken had ik weer een vrolijk paard. Geweldig he.
Dat was trouwens ook zo'n paard dat wegrent in de wei of je de kont toekeert in de box als je een week op vakantie bent geweest
nog 5 pagina's
**edit d/t fout **
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-10-12 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt