[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:51

avaluna schreef:
Ik zou wel een VW willen hebben een Touareg, de rest wordt ik niet echt warm van :brr: :') .

Owwwwww jaaaaa!!! Of een Audi Q8! Kan het hele gezin in en kan nog trekken ook :j .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:32

Zo, ik ben ook alweer thuis :o Bedankt allemaal voor de succeswensen!
Ik sta er nog steeds van versteld hoe koud het is... Ik heb net de kipjes, de hondjes en de poown vers water gegeven, arme stakkers hadden zulke dorst! Ik wou Romeo water geven(met emmers) in zijn stal, maar ik had de emmers even aan de achterdeur laten staan omdat ik eerst nog even met de tuinslang tot aan de wei wou omdat daar ook geen water meer was (na de ijsblok eruit gekapt te hebben :o ). Kom ik na 10 minuutjes terug, is er gewoon al een laag ijs op dat water in de emmers!! 8)7

@ tallechie: alvast van harte gefeliciteerd!

@ PrinsjeH: hoe is het bij de dokter geweest?

@ tine: gefeliciteerd! Jammer dat je man zo laat thuis is vanavond, maar je viert het dit weekend maar!

Mijn vriend en ik zijn 5 jaar een stel als we in Nieuw-Zeeland zitten, dus dat is ook een leuke plek om dat te vieren :D

Nu ga ik lekker opwarmen in de zetel, kachel aan, dekentje over me, filmpje opzetten en genieten van de vrijheid! :D Maandag wel weer gewoon les, maar daar denken we nu nog niet aan! :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:39

@Tine en Ollie: gefeliciteerd *\o/*

@SL: geniet er maar even lekker van!

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:21

Zo, ik ben weer opgewarmd. Vanochtend gereden in de binnenbak, maar die bodem was ook erg hard! Het rijden ging eigenlijk alleen om het warm worden, Gwin was behoorlijk stijf door de kou en de harde bodem vond ze ook niet prettig. Daarna gezellig op stal koffie gedronken en even opgewarmd. Thuis een heel warm bad genomen.

PrinsjeH hoe was het bij de dokter?
Ollie gaat trainen, succes in de kou!
Tine en manlief 10 jaar elkaar kennen, gefeliciteerd!
Tallechie was er al vroeg bij!
S_L alles bevriest echt super snel! Wat is de temperatuur bij jullie?

Even wat eten en dan zo naar ziekenhuis.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:10

Citaat:
Ollie 1 ......en manlief en ik hebben vandaag precies 12 jaar geleden elkaar het ja-woord gegeven in Oostenrijk... 2 augustus dus 12,5 jaar

Hoe zo ben je getrouwd in Oostenrijk?
Paul en ik hebben elkaar leren kennen op de rodelbaan in Zell am See Oostenrijk (you'll never forget Club Escolette :D ) (februari 1991 ; 21 jaar terug }> ik word oud)
Gelukkig was hij geen Oostenrijker, maar een Nederlander (Schipluiden lag dichter bij dan Zell am See).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:23

Kon vanmorgen op stal kiezen: óf poown losgooien, er naar gaan staan kijken en het koud hebben. Óf losgooien en het lekker warm hebben door te helpen met mesten. Óf thuisblijven... *ziet berg strijkwas* :n O:) .
Ben nog even over het terrein gesleurd door een verschrikkelijk drammerige legertank .... ehhh Fjord :( . En dan maak je niet veel klaar met die sneeuw :n . Goed dat het niet mijn paard is, dan had hij een flinke heropvoeding NH kunnen verwachten ~~}> .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:42

@Gem: hahaha, had hij je schoenmaat geweten :D .

Hier ook al meer dan 18 jaar met manlief samen, ben toch nog wel jong (35 :') )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:08

janouk schreef:
Citaat:
Ollie 1 ......en manlief en ik hebben vandaag precies 12 jaar geleden elkaar het ja-woord gegeven in Oostenrijk... 2 augustus dus 12,5 jaar

Hoe zo ben je getrouwd in Oostenrijk?
Paul en ik hebben elkaar leren kennen op de rodelbaan in Zell am See Oostenrijk (you'll never forget Club Escolette :D ) (februari 1991 ; 21 jaar terug }> ik word oud)
Gelukkig was hij geen Oostenrijker, maar een Nederlander (Schipluiden lag dichter bij dan Zell am See).

_O- _O- _O- _O-
@Janouk, wij zijn getrouwd in Oostenrijk op 02-02-2000 en weet je waar ????

*\o/* ZELL AM SEE *\o/*

Ik heb de afgelopen dagen wat serieuze reacties ontvangen mbt Simba... gisteren mocht hij zelfs als een échte dressuurpony onder de man fungeren... voor het eerst in een binnenbak, met -4 en met allemaal vreemde paarden... hij vond het wat spannend maar hij was écht super braaf :):) . Wel leuk om zo'n klein meisje rond te zien sturen :j
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 02-02-12 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:10

Avaluna: mét stalen neuzen }> ! Je zou toch opnieuw door je rug gaan van dat monster.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:17

ollie proficiatttt!!!!
*\o/* *\o/*

wij zijn a.s. 8okt 2jaartjes getrouwd en kregen bijna 8jr geleden verkering <3 <3 8-)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:36

goedemiddag

ik ben druk bezig met de nieuwe openings post. volgens mij had ik nog niet van iedereen een stukje dus de mensen die zich aangesproken voelen stuur nog even snel je stukje in.
sommige stukjes zijn ook wel heel lang dus hier en daar is er soms wat in gesneden.

ik heb gisteravond weer met okkie les gehad. en die liep erg goed. veel gewerkt aan het stilstaan en weer netjes met het hoofd op de juiste plek voorwaarts gaan, ging aan het eind van de les ook best wel aardig.
en ik heb alleen maar koude tenen gehad, zag er wel een beetje michelen mannetjes achtig uit maar dat mag de pret niet drukken

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:49

owje, lanouska, moest je de mijne ook inkorten :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:52

nee die van jou was goed.

heb het voorlopig bij iedereen toch nog maar even zo gelaten zoals ze het zelf geschreven hebben ben alleen wel bang dat het openingspost dan een beetje lang wordt maar aan de andere kant.... wat geeft het ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:04

:wave:

Ben aardig kort van stof geweest geloof ik.... moet-ie-langer :PB ?

Hier vanacht wakker gelegen van kou en zenuwen of zoiets ik weet het niet maar kon de slaap niet meer vatten. Was ook erg opgefokt naar mijn werk gegaan (dat werk waar ik die aanvaring had gehad, werk ik vooral in de avonden) maar er was niemand van die vervelende types _O- dus had me voor niets op zitten fokken :+ alleen kon dus niet meer slapen en had het gewoon steeds koud .... handig he.

Vanochtend dus om iets van 5.30 maar uit mijn bed gegaan had om 8.30 uur al meeting in Leiden dus was op zich niet erg. Ben nu weer terug maar ben dus echt wel beetje :O en nog niet compleet bijgelezen dus als er ergens een samenvatting is om mee mee te gaan, doe ik dat graag :list:

Gisteren heerlijke staprit gemaakt met stalgenootje in het pittoreske Rijsbergen :) en dat viel qua kou dus best nog wel mee. In totaal ruim 1.5 uur weggeweest, peerd voor die tijd nog lekker laten uitspringen aan de longe :# . Van alles tegengekomen van bus t/m tractor t/m vrachtwagen, hoogwerker, bus maar ook speeltuintjes, joelende kinderen, kinder- en boodschappenwagentjes e.d. Bente liep er met :wow: soms gewoon trillend / bijna kruipend langs maar ze deed het mooi wel voor haar baasje :D Vond dat toch wel erg braaf van haar!

Vandaag is ze gelongeerd, dat gaat bij ons nog goed.

Rizanta staat trouwens op facebook...
http://www.facebook.com/pages/Endurance ... 6030999224
vind het toch wel wat hebben (positief he).

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 16:18

nee hoeft niet langer. zijn veel verschillende stukjes maar wel leuk

ik heb auw aan mijn hand heb op het werk met het stukje tussen je pols en duim (hoe heet het) op de toaster getikt en de toaster is maar 218 graden, is best heet. en meteen gekoeld natuurlijk maar doet toch best zeer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:26

Au! Da's niet fijn :n vind het altijd leuk al die stukjes te lezen (wel veel werk om het te verzamelen :x )

Oja, wij hebben ook heel lang een VW Golf gehad (zooooo'n fijne auto) maar die bevroor ook bij dat koude weer, vreemd he. Dan ging ik ook via de achterbank :o of ik sloot hem niet af, was toch geen mens die hem nog wilde hebben :+

Heb nu een Fiat Seicento.... kun je overal parkeren, lekker zuinig en je kunt er altijd in :D maar mis mijn golfje wel, reed gewoon super lekker :j

Nou boodschappen doen en met zoonlief naar sporthal :brr: wil morgen nog ritje maken met stalgenoot maar haar paard staat op ijzers en het gaat sneeuwen... hoop dat die sneeuw dus pas laat op de dag gaat vallen. Morgen ook mijn veelzijdigheids zadel ophalen en passen :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:28

@ VHU ik zag die foto van Rizanta vanochtend op de site van endurance KWB en toen dacht ik al dat het jouw haar was onder dat capje vandaan :)

Ik heb me aangemeld voor de Enjoy the Ride 24 maart in KWB. Dat is aansluitend aan de mendurance. Mooie trainingsrit!

Volgens de revalidatie-arts ben ik de succes-story van de afdeling, hahaha. Over 7 maanden ga ik nog een keer langs om te laten weten hoe het gaat. Net heerlijk een uur met de honden gewandeld. Ik dacht dat de ridgeback het wel koud zou krijgen, dus had een bodywarmer van mij aangedaan bij haar, maar daar was ze het niet mee eens, ze wilde niet eens lopen! Toen ik hem weer uit deed ging ze even lekker gek springen om te laten weten dat het zonder véél beter was! Nu even bank hangen en dan zo weer de dienst overnemen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:37

@Ollie: oh, wat leuk, dan kriebelt het hier wel, want Simba staat hier mooi voor de wagen ook met Romeo en staat vast ook mooi onder onze dochter... :o :D .

@VHU: oeh, dat ken ik, voor niets zitten opvreten. Lekker gereden ondanks de kou, zou idd morgen sneeuw komen, hier in de winter geen ijzers.

@Frensie: jij bent ook echt goed opgeknapt *\o/* .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:47

@Ollie: gefeliciteerd. En succes met Simba, zal wel heel raar zijn.
@Frensie: ik vind het ook ongelooflijk wat jij allemaal kan doen. Wilde dat de revalidatie bij mij ook zo was aangeslagen.
@ VHU: onnodig druk gemaakt.
@Lanouska: auwie!! En lekker gelest
@ Prinsje: wat zei de arts? en bijzonder wachtkamer

Nou, hoefsmid ontdekte een kneuzing in de zool van voorhoef. Jakkes. Nou mag hij zo'n 3 dagen niet op harde ondergrond lopen. Tja, de wei is alleen maar hard. De omheining van de bak is niet meer paardproef. Heb daar palen met lint, maar sommige palen zijn afgebroken. Staan wel rechtop, maar kan niets hebben. Maar ja, wil de paarden ook niet 24/7 op stal. Dus maar creatief geweest met staanders en strotouwtjes, pony uit de wei gevist (die stond al buiten) en ze toch maar alle drie in de bak gezet.

Ik wil de paarden liever neit in de bak, de bodem is namelijk heel goed, maar ook duur. Alle mest, urine en resten hooi zijn niet goed voor de bodem. Maar ja, heb weinig keuze. Ze hebben net wel lekker gek gedaan, de honden liepen ook in de bak (bak ligt in de tuin, honden lopen buiten), dus ze hebben allemaal wel beweging gehad. Ik had R nog willen mennen, maar de fysio liep uit en ik had flinke koppijn ontwikkeld en dus even geen zin meer.

Nu moet ik nog wei en stallen uitmesten.
Na de les vanavond moet ik dan nog de bak uitmesten, waarschijnlijk zout strooien en de bak slepen en dan maar heel hard duimen dat er geen 10 cm sneeuw gaat vallen, want dan heb ik weer een probleem.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:00

@ Frensie: hier is het -9, maar eigenlijk is het prachtig weer. Het zonnetje schijnt heerlijk (hoewel die al aardig aan het zakken is..)!
Wat betreft bodywarmers voor de honden, bij ons zijn ze het er ook absoluut niet mee eens. Ofwel lopen ze niet, ofwel slopen ze het onmiddellijk.

@ janouk: februari 1991... Toen was ik... 11 maanden oud! :)) Jeetje wat voel ik mij een snotbel :D

@ gem: over het terrein gesleurd door een legertank, altijd vervelend! Ik werd gisteren meegesleurd door 2 honden die een puppy zagen :)) Maar helaas, met die sneeuw kan je werkelijk niets beginnen, laat staan tegen een paard :D Als er geen sneeuw ligt, is er geen probleem, maar het overviel me een beetje :o

@ ollie: ook jij gefeliciteerd!

@ lanouska: ookal koel je onmiddellijk, blijft aardig pijn doen, ik kan het me levendig voorstellen! Hopelijk heb je er niet te veel last van, en volgende keer opletten met die toaster hé, ding dient daar niet voor ;)

@ VHU: morgen veelzijdigheidszadel ophalen en passen, hopelijk past het!
Hier valt de sneeuw pas morgen nacht (dus vrijdag op zaterdag), anders kun je hier komen rijden met stalgenoot en haar paard :Y)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 17:12

sander_lotte schreef:
@ lanouska: ook al koel je onmiddellijk, blijft aardig pijn doen, ik kan het me levendig voorstellen! Hopelijk heb je er niet te veel last van, en volgende keer opletten met die toaster hé, ding dient daar niet voor ;)

nee daar dient ie inderdaad niet voor maar het was even druk dus even snel snel natuurlijk en na het branden ook niet meteen naar de kraan gelopen maar eerst de run brood waar ik mee bezig was afgemaakt en toen pas gaan koelen |o

maar heb er thuis koelinggel van de paarden op gedaan en gaat nu wel beter doet alleen nog auw als ik het stoot

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:15

@ Lanouska: verzorg jezelf maar goed! Het is ook niet erg slim dat je niet meteen hebt gekoeld, maar beter laat dan nooit zeg ik dan...
Ik doe altijd Flammazine creme als ik mij verbrand heb, helpt best goed :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:35

Veel gepraat over VW's. Moet zeggen; ik heb ze graag, heerlijke au'to's ! VW of een Seat, geweldig!

Tallechie heeft druk weekend

Janouk gaat schaatsen, veel plezier ! Hee ik lees dat je man uit Schipluiden komt, is bij mij om de hoek haha.

Prinsje bij huisarts geweest, ben benieuwd hoe het nu gaat ! Moest lachen om je stoeltjes-verhaal :-)

Tine heeft wat te vieren met haar man, lekker uit eten is natuurlijk altijd leuk :-)
En Ollie was 12 jaar getrouwd gefeliciteerd meid !

SL moet even opwarmen :-) Moest Frensie ook, die heeft lekker in bad gelegen ohhh die mis ik wel hoor bij dit weer, dan vond ik dat ook zo lekker, had ik in oude huis wel

Gem "bonje" met een fjord gehad hihi

Lanouska; ik heb wat gemist denk ik, een stukje insturen ???

VHU, jij hebt nog lang op je paard gezeten gisteren in de kou dan !

Frensie; wat fijn dat je zo goed gaat bij de revalidatie, gefeliciteerd meis, super !

Ollie serieuze kijkers gehad voor Simmie. Ohhh jaa, sorry........... ik wist het, maar helemaal vergeten naar te vragen schaam schaam.....

Tine, wat balen een hoefkneuzing en niet op harde ondergrond. Wordt lastig nu vrees ik....

Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest. Eind volgende week nieuwe poging tot autorijden doen en dan even bakkie op werk gaan doen en die maandag erna beginnen met 2 uur per keer.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 17:57

@ ingrid voor het openen van het nieuwe topic omdat we op pagina 494 zitten en met 500 officieel vol zijn. :D dit had ik er neer gezet:
willen jullie dan 1 á 2 foto's en een stukje tekst met je hoogte en diepte punten, 3 á 4 regels over 2011 en je doelen en wensen over 2012 ook 3 á 4 regels insturen naar mij

@ sander_lotte kun je mij nog een andere foto opsturen ik krijg de hoofd foto van romeo niet in het topic die ander heb ik via mijn. mijn album gedaan maar dat wil met de hoofd foto niet. of als je het niet erg vindt wordt het 1 fotot als je nog een andere foto erbij wil dan moet je die nog even opsturen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:14

Okee, ga aan de slag :-)