[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:32

wat een braaf paard tine!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:34

ik heb weer ff de balen...maar voor een goed doel.

de burry van de nieuwe kar was te lang..hij kon ook niet verder meer ingekort worden.
dus deze is mee naar de reparateur.
ook de langboom is mee om er een nieuwe hoes voor te maken. nu zat er tape omheen :')
dus weer even niet rijden voor mij...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:35

Tine wat ontzettend gaaf zeg!

Ik heb vandaag gement met handschoentjes, het lukte, maar kreeg toch na kort al vrij veel kramp dus weet niet goed wat ik zaterdag moet doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:38

@Rhine: lieverd, stuur een mailje of neem telefonisch contact op met de organisatie en meld het even, kan me niet voorstellen dat ze geen begrip hebben voor de situatie.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:38

leuke foto's hier boven.

ik ben net eventjes naar Asmiro wezen kijken.
Gisteren had hij een beetje gek gedaan maar vandaag was hij heel braaf en rustig geweest.
ze hebben vandaag een kwartier met hem gereden in de wei en hij vond de kar niet eng.
alleen het trekken/druk op de borst moet hij nog een beetje leren, daar hielpen ze hem steeds bij (ze drukten de kar een beetje als hij moest beginnen met stappen)
morgen gaan ze waarschijnlijk een klein stukje met hem weg (vanaf hun zijn er alleen maar zandpaden in de buurt)
zaterdag ga ik misschien een buitenritje met hem doen (ohz)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:47

avaluna schreef:
@Rhine: lieverd, stuur een mailje of neem telefonisch contact op met de organisatie en meld het even, kan me niet voorstellen dat ze geen begrip hebben voor de situatie.

Ik denk er aan om het pas op de wedstrijd zelf te zeggen gezien het contact heel moeizaam gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:04

Gewoon zeggen Rhine, even als je gaat betalen, bij het secretariaat melden. Lijkt me dat dat gewoon genoteerd kan worden op je startcoupon. Gaat helemaal goedkomen. En niet meer proberen hoor met die handschoenen, gewoon lekker mennen :j

Citaat:
@vhu; dat is stom geen zoonlief met camera op de bakrand nu?

Nou hij zag het dus wel....weet je wat hij zei? Mama, wil je dat nog een keer doen dan kan ik er een filmpje van maken voor papa _O-

Vandaag ook echt lekker zitten knuffelen met Bente, ze is heel vriendelijk en heel voorzichtig. Echt lief paard zo in omgang, ook met Han, die kan haar ook lekker kriebelen zonder dat ze begint te stampen of met haar hoofd heen en weer te gooien. Da's goud waard.

Hier trouwens positieve ervaringen met schapen? Omdat nog steeds niet echt duidelijk is hoeveel ik van mijn land kwijtraak ( >;) ) zou ik zo graag een paar schaapjes willen hebben erop. Die kunnen het goed kortwieken en het is goed voor het land. Leek me dus. Ik had er dus drie rammetjes op, maar dat waren echt vervelende schapen. Waren vrij grote schapen, Swifters (?). Nu zie ik wel eens advertenties met van die Ouessant schaapjes, zijn vrij kleine schaapjes en makkelijk ras, zegt men dan.
Vroeger hadden we thuis Gotland pelsschapen, maar dat waren van die bler-schapen die trouwens ook zo over een hek heensprongen, waren net hertjes. Ook niet handig....
Dus vandaar ook de vraag over het maaimonster :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:33

Mijn man heeft vroeger schapen gehad, maar wil ze nooit meer. Vreselijk domme beesten en zitten snel onder de maden. Dus hier geen positieve berichten. Wij hebben geiten, maar dat is ook niet alles. Tenminste, zijn erg leuke beesten, maar kunnen heel goed uitbreken. Dus heb even geen oplossing voor je.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:22

gave foto's Tine van zoonlief op de mooie bonte <3
ook van MM leuke foto, echt leuk dat verzorger nog zo benieuwd was naar paardje :j
Naaltje en Lacuun met Dids aan de slag geweest, gelukkig beentje wat inderdaad gebaat lijkt bij veel beweging, heerlijke foto met die snoet in de lucht <3 en de dansende manen natuurlijk ook
Tallechie kiest voor Alwyn, groot gelijk meid, je wilde sowieso iets kleins voor de kar zodat je ook alleen eens wat kon doen met de kar toch??? Daar is een Fries dan niet geschikt voor. Jammer dat Daan zo huilt, hopelijk slaapt ie vannacht wat door en zijn de gemoederen weer tot rust gekomen bij jullie met alle familieperikelen :(:)
VHU die zomaar op de grond ging zitten naast Bente O:) gelukkig nog een beentje wat opknapt
Ik las ook nog over een hoefbevangen paardje (ben even kwijt van wie de post was, supersorry :oo ), gelukkig hebben jullie het met de onderzoeken nu redelijk op tijd ontdekt, hopen dat 't gauw beter gaat!!!

en wie ik ben vergeten... Y;(

Wij hadden vanavond menles en die hield in een rit buiten met Harley, waarbij de lesgever zelf op de bok ging en wij achterin. Wederom was het een rit met af en toe een demonstratie van Harley op twee benen _-:( op het laatst zelfs echt een situatie die menens was, echt geen pretje -O- Een recht omhoog stekende pony die klauwend naast de kar springt zodat ie schaart is best heftig... Uit nijd gaf hij ook nog een Harley-Hup (het 'bokje' van circa 1 cm :+ ) Bij terugkomst stond ie zeiknat en dan vooral van druk maken helaas... Wanneer komt die steigende lijn omhoog nou in plaats van de steigERende lijn neerwaarts ^)

Trustuh allemaal... zit morgen half negen bij de tandarts een zenuwbehandeling te krijgen ;(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:48

nou ik heb een heel verhaal getypt en nu ben ik alles weer kwijt :( ik hou t even korten vanaf komende week zal ik mijn leven beteren....
Vanuit ermelo niet zo'n goed bericht,ik ben met simba vandaag omgegaan met de kar.ik ben erg geschrokken en ook simba is beschadigd en krijgt nu metacam.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:51

oei Ollie, bij jou ook geen succesvolle dag :(:) Wat heeft Simba???

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:52

Super van r.
De vrouw vn de fries heeft geen tijd meer door omstandigheden maar ze wil hem ook niet verkopen. Dus heeft deze oplossing bedacht.

Vervelend van har prinsje
Fifi weer thuis, hopelijk knapt ze op.

Daan slaapt vanaf half negen én heb hem niet wakker gemaakt voor de voeding, ben benieuwd wanneer hij komt.

Super van asmiro

Meer weet ik niet meer én zit via de tel én kan niet terug lezen

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:53

goedeavond

maandag avond weer les gehad met uzma en hij was weer ouderwets vervelend aan het springen, hupsen en galoperen

daarom vandaag op tijd naar coevorden gegaan om eerst de stallen te doen daarna uzma te rijden en om half 9 hadden we menles alles is op tijd gelukt met dank aan de stapmolen

ik was om kwart over 6 in coevorden en heb eerst de stallen gedaan eenmaal daar me klaar de paarden naar binnnen gedaan en uzma uit zijn stal geplukt en opgezadelt en ben ik die gaan rijden met de muziek in de bak aan. hij liep aanmerkelijk beter als maandag *\o/* onder het uitstappen het hek van de bal opgedaan zodat we later met de karren de bak in konden daarna snel uzma afgezadelt, afgespoten en in de stapmolen gezet onderwijl dat uzma droogstapte de kar uit de vrachtwagen gehaald en annika aan de vrachtwagen vast gezet ondertussen was uzma droog en heb ik die weer op stal gezet. inmiddels was ook klaas gearriveerd voor de menles en hebben we onze paarden opgetuigd en met dat we allebei onze paarden voor de kar wouden zetten kwamen de instrecteur en onze mede lesgenoten ook er aan

annika liep erg fijn in de les ook al weer beter als vorige week en ik had er een ander bit in gedaan.. ook annika heeft na de les nog even in de stapmolen gelopen om uit/droog te stappen... net na de les kon H zijn nieuwsgierigheid toch niet bedwingen en moest ie toch vanuit schotland even weten hoe de les gegaan was

al met al een zeer geslaagde avond dus

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:58

@Ollie: :(:)

@Prinsje: :(:)

Iemand uit een ander topic heeft ook schapen en raadde mij die echt aan m.b.t. weidebeheer.
Ik denk dat het veelal rasafhankelijk is, niet alle schapen zijn gemakkelijk en je hebt er ook selectieve grazers bij, wat je dus eigenlijk juist niet zoekt.
Ik vind het zelf erg lastig...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:57

Stijgende lijnen ipv steigerende lijnen zal wel even duren voordat hij overal gaat luisteren, is kwestie van vaak en regelmatig doen. Als je naar buiten gaat moet hij ook stilstaan. Dat is een moeten, en is het stilstaan, steigeren of scharen maar niet vooruit. Ik denk dat Harley daar erg veel van leert, zolang je niet toegeeft een eerlijk en duidelijk bent, zal je zien doet hij het de volgende keer weer beter. Hij weet nu al vrij goed dat hij zich binnen, bij de optuigplaats moet gedragen. Nu ga je een stapje verder. Dus begint het hele gebeuren weer opnieuw. Maar dat gaat ook weer opnieuw goedkomen hoor :j En dus zeer verstandig dat je niet met z'n tweeen naar buiten gaat maar met instructeur :j

Ollie even niet fijn bericht zo, :(:) arme Simba. Tegen een boomstronk zit je in het bos zo aan, ik heb ook wel een aantal narrow-escapes gehad de afgelopen maanden (vandaar dat we ook zo op zoek waren naar een stevige wagen met zitting in het midden voor de pony's).

Nou ik ga nu echt naar bed :O
Hoe zit het dan met zo'n UBN nummer weet jij dat Tine?
Mensen die nog met foto in de openingspost willen hebben morgen nog een kans dat foto wordt opgenomen.... want we naderen rap het einde zie ik :):)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 02:58

ollie wat vervelend. veel schade? Hoe is het met jullie én met simba.

zelf rond half één gaan slapen én daan kwam on half drie. flesje gehad én gaan nu weer slaap poging doen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:32

Zal even helpen om dit topic vol te maken... :+ :Y) hahaha.(SOLLY :+ )
Tallechie, vervelend van Daan...

Ollie, om gegaan met de kar....kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent..
Hoe gaat het met jullie...en hoe is het met Simba ? geen fijne manier om je vakantie af te sluiten...

Asmiro die het goed doet, zeg, maak je een keer een foto van die kanjer voor de wagen ??

Prinsjeh..wat vervelend dat Harley nog zo'n punt maakt van het halthouden voor de wagen...doodeng zou ik dat vinden.
Vond het al niks als Melody een beetje stond te dribbelhupsen...

VHU, schapen heb ik ook gehad, veel papier rompslomp,...wil je niet weten, veel handiger is het om een schapenboer te vragen om er wat schapen op te zetten, dat doen ze hier gratis, ieder weiland is welkom voor schapenhouders.
En die regelen dan ook hier de omheining, en de verzorging van de schapen, ideaal !!
onze schapen hadden idd ook om de haverklap maden..vreselijk vies gezicht, en ontwormen en allerlei andere zaken waar we geen weet van hadden...dus als er nu schapen nodig zijn, bellen we een schapenhouder, veel eenvoudiger...maar geen idee of dat bij jullie ook een optie is.
er zijn ook wel particulieren die schapen even "uitlenen"

Lanouska hard aan de slag met de paarden van H. Uzma die de ene keer wel de andere keer niet zo z'n best doet...tja, dat hoort erbij.

Nouvel...goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt over Fifi...hoefbevangenheid...balen zeg !! gelukkig is het nu nog goed te behandelen en ben je op tijd !!

tallechie kiest voor Alwyn, gelijk heb je !! lijkt me een vreselijk leuk dier !!

Tine, brave rembrand !! en dappere zoon !
hoe gaat het met amerigo ? de osteophaat was toch bij hem geweest ?

Rhine, gewoon mennen zonder handschoenen, even noteren op de startcoupon: om medische redenen geen handschoenen mogelijk, en dan houd de jury er rekening mee ! niet te moeilijk over denken, in het ergste geval kost het je 4 of 5 punten, nou dat is hun probleem ! als je verder een fijne proef gereden hebt, daar gaat het om, niet of de jury begrip voor je handschoenen op kan brengen of niet !! :\

ik heb vakantie ! *\o/* moet tussendoor nog wel wat dingen doen op mijn werk/thuis, en nog een workshop/cursus...maar dat is voor een certificaat, dus daar gaan we voor !!! :):)
vandaag boodschappen doen, hondenvoer halen, honden kauwbotten enzo, enne...allerlei prullen..heb maar een klein suzuki alto-tje...dus hoe gaat dat allemaal passen ??? :o? ^)
zoontje heeft vandaag laatste schooldag, en dan doen ze allerlei leuke dingen op school, superleuk dus, ook eet hij tussendemiddag op school, hij vind het helemaal spannend.... +:)+
vanaf volgende week woensdag lijkt het droog te worden...dus dan weer veel werk met hooien !! jajaja, het moet er hier ook nog af !!! en dan voor ouderwets kleine baaltjes.....heel veul kleine baaltjes.. :$

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:01

VanHuisUit schreef:
Echt zo'n domme actie gedaan.... had mijn beugelriemhaken open gezet, de 1e keer dat ik op haar zat en dat was ik dus vergeten :o? dus ik stap af..... lig ik opeens op mijn kont....in het zand :o gauw kijken of niemand me ziet :)) Bente schrok er wel van maar was ook weer snel normaal. Beugelriem weer vastgedaan en er maar weer opgegaan, ze was gelukkig niet vreselijk geschrokken. Heb nu dus beurse bil :=

Waaahahaahhhhhahahaha, vallen van een stilstaand paard :+ .

@ Ollie: Bah, ongelukjes zijn nooit fijn, ik hoop dat de schade mee valt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:11

Mag ik mee liften op de samenvatting van Biancoo
Shapen geen ervaring mee, ik heb wel shetten zijn ook graasmachines hoor.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:33

Schapen, wij hebben eerst geiten en toen Shetlandschapen en Quassantschapen gehad.
Een vreselijke papierwinkel, breken voortdurend uit, en je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Wij hadden op het laatst ook 2 rammetjes Shetlandschapen, dus uiteindelijk uit uiterste nood maar besloten dat we ze dan maar zouden laten slachten. Eerste slager wilde ze al niet eens hebben, tweede slager komen we aan "Goh mevrouw, dat zijn niet echt slachtschaapjes he?" waarop mijn moeder acuut zei "Nee, kan wel wezen, maar ik neem ze ABSOLUUT niet meer mee terug"
Slager heeft toen een nieuw baasje voor de schaapjes gezocht, dus nu staan ze ergens anders een omheining te vernachelen...

Ollie en Poeltje :(:)
Vallen van een stilstaand paard, dat doe ik liever dan vallen van een ren-galopperend paard.. ;)
Vervelend Nouvel van Fifi, maar gelukkig ben je er op tijd bij en kun je haar nu zelf weer voorzien van de beste zorg en dan komt het echt weer goed :)

Groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:34

Ik lees straks de samenvatting even, want moet weer weg.

Daan lag om 2015 te slapen. Om 2130 krijgt hij normaal voeding maar we hebben hem laten liggen. Hij kwam nu om 2.30. Daarna viel hij weer in slaap en om 6 uur was hij wakker. Niet omdat hij honger had, maar omdat hij wakker wakker was. Bij mij op bed gelegd en om 8 uur is hij weer in slaap gevallen.

Ik ga nu naar stal, helpen mesten. Vanmiddag leren en vanavond komt lanouska om veale te rijden

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 08:45

Lacuna schreef:
Ollie en Poeltje :(:)
Vallen van een stilstaand paard, dat doe ik liever dan vallen van een ren-galopperend paard.. ;)
Vervelend Nouvel van Fifi, maar gelukkig ben je er op tijd bij en kun je haar nu zelf weer voorzien van de beste zorg en dan komt het echt weer goed :)

Groetjes, lacuna

Hier gaat alles goed hoor, foutje denk ik? :D

Vervelend dat Daan zoveel huilt, Tallechie.

Fijn dat Fifi weer thuis is, je lieve paardje in de buurt lijkt me fijn, sterkte ermee!

Tine is gezellig naar de dierentuin geweest en zoonlief heeft paard gereden (zonder beugeltjes, hihi)

VHU viel met haar kont in het zand. banketstaaf acties zijn dat altijd, maar wel grappig. :))

Asmiro is weer voor de kar geweest. Fijn dat het goed ging, askazita.

Balen van het buitenritje met Harley, PrinsjeH. Succes bij de tandarts.

Ollie, dat meen je niet! Whatskeburt? :(:)

Lanouska heeft een geslaagde avond gehad.

Biancacoo heeft lekker vakantie! Ga je nog ergens naartoe?

Ik zal me maar eens gaan aankleden en richting het werk. Fijne dag iedereen!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:56

Goedemorgen, ik ben wat stijf aan mijnrechterkant maar verder valt mijn schade mee, straks even mijn groom vragen hoe die geslapen heeft. vwb Simba is het rechterachtetpijpbeen wat dik en stijf. Ik ga zo nog even naar een plaatselijke da pijnstillers halen een vertamil en koelen en afstappen. Vanmiddag met bruutje toch maar even t bos in ...voor mijn eigen gemoedsrust.....

Vanaf morgen ben ik weer thuis en kan ik beter op iedereen reageren Y;(

@Poeltje, Simba wilde gisteren niet door een plas en brak wat uit over de rechterschouder met t gevolg dat we op een boomstronk kwamen en de wagen daarop ging kantelen.
@Nouvel, wat fijn dat Fifi weer thuis is en dat je er vroeg bij bent vwb haar hoefbevangenheid.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 21-07-11 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:57

Oei ollie dat is niet best hopelijk niet te veel schade en valt het met Simba ook mee.
Je zal wel geschrokken zijn.

VHU met een domme actie met haar kont in het zand :D ach ja die dingen gebeuren. Gelukkig
was bente niet onder de indruk.

Stoere zoon van tine op groooooot paaard. Leuk als dat allemaal goed gaat en rembrand zo
braaf is.

PrinsjeH met een pony op 2 benen voor de kar. Pfff hoop dat er snel verbetering komt snap dat
je zelf even niet rijdt zou ook zo 123 niet weten hoe ik dat op zou lossen.

Tallechie heeft redelijk kunnen slapen.

Fifi hoefbevangen gelukkig ben je er op tijd bij!! en hopelijk is ze er snel weer vanaf. Ferro
heeft uiteindelijk maar 1 dag echt kreupel gestaan.

Biancoo heeft vakantie en gaat boodschappen doen.

Schapen ja vroeger hadden we er ook 2. Gewone texelaars volgens mij. Willen er nu miss ook weer 2.
Maar dan hampshire down of suffolks dat zijn wel rustige schapen. Die kleine zou ik niet nemen en ook
niet met horens die blijven overal in hangen. Of miss van een kinderboerderij die zijn wel tam.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:59

Mag ik jullie eens vragen opjectief mee te denken. Ik ben al een half jaar aan het twijfelen of ik door wil gaan met de pony's in deze hoeveelheid en of ik daar mezelf en de pony's plezier mee doe. Ik heb het hier ook al eens aangegeven, maar begin er steeds serieuzer over te denken toch iets te gaan veranderen.
Ik heb er nu 4 dat is veel werk en ik merk dat ik soms er slecht aan toe kom om ook echt aan het werk te gaan met ze. Daarnaast heb ik eigenlijk geen groom en met Wieneke is dat geen punt, maar nu met beleren of met 2-span is dat wel een probleem. ik denk dat ik uiteindelijk amper 2-span kan rijden. Als ik dan vooruit kijk naar volgend jaar als Candy ook aan het werk mag dan heb ik er vier in het werk en dan denk ik hoe moet ik dat gaan doen. Ik heb daarnaast ook dit jaar voor het eerst het gevoel dat ik het rijden toch wel heel erg mis en mijn lijf mist het rijden.
Ik zit dus heel erg in dubio en als ik een grote wil moeten er 3 weg welke hou je dan en welke niet. Dilemma's alom