[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:35

Ik leef nog hoor. Lees wel een beetje mee maar heb het druk. Wilde eigenlijk naar les vanavond maar ben niet 100% en heb geen zin om te zitten blauw bekken. Dus wacht nog wel een weekje.

Ben db weer lekker aan het longeren. Maar nog niet heel fanatiek.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:46

Vond het vanochtend ook flink koud met het honden uitlaten :brr:
Wat fijn als jij zoiets wilt doen Jenkins _/-\o_
Lekker aan het longeren met DB, dat gaat dan weer de goede kant op Baudyh. Kan me er alles bij voorstellen dat je geen zin hebt naar de les te gaan, ik vind het ook erg wennen met dat koudere weer. Het is wel heerlijk weer met die zon {:}

Hier ook weer heel gedoe :list:
Vandaag zou ik dus eigenlijk beginnen bij mijn andere baan. Zou... lang verhaal kort (dit speelde allemaal vrijdag }:0 ): de opleiding is verplaatst naar Amsterdam (daar zit ook een vestiging) en alles leuk en lief maar mij krijg je niet 5 dagen per week naar Amsterdam >;)
Alternatief was later starten, 30 november.
En dan gaan we dat doen :-)
Was wel even gestress maar manlief had gelukkig ook zoiets van dat Amsterdam is per definitie kansloos (2 uur extra reistijd per dag op stress-traject) dus nu richt ik me op het verhuizen en verbouwen plus heb nog 4 dagen training die ik geef voor NCOI.
Vanochtend wel beetje van geprofiteerd :P lekker de stad in geweest. Naar prachtige kookwinkel voor spulletjes voor ons B&B. En even de Bijenkorf in, hebben ze uitverkoop om mijn garderobe wat aan te vullen, ben zeer geslaagd zowel bij de B&B spulletjes als de Bijenkorf *D

Zou hier ook een keer iets normaal gaan :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:07

Pfff VHU wat een gedoe weer. Gelukkig is er een alternatief. En voordeel is dat je nu meer tijd hebt voor de verhuizing.
Db komt langzaam weer op gang
Bianca in sleezak, zie het helemaal voor me.

Ik zat vanmorgen lekker warm in mijn skibroek. Heerlijk. Amerigo ging heel fijn. Zouden die medicijnen dan nu al aanslaan? Heb vanmorgen zijn 4e 1/8 pil gegeven.

Vanmiddag lekker begonnen met naaien. So far so good.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:14

Goedemorgen

Gisteravond lekker geknutseld met muziek voor de kur op muziek van zoonlief. Nu hoeft hij zich alleen nog maar te kwalificeren hahaha. Het is wel grappig geworden en in ieder geval erg origineel.

Zometeen naar de binnenbak voor menles met Sam. Zin in!!
En dan hopelijk verder knutselen met rijjas. Ik had gisteravond ruzie met de naaimachine, dus kon niet meer verder. Hopelijk gedraagt hij zich vandaag ;-)

Fijne dag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:16

Afbeelding

Mooie dag, allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:04

Goedemorgen,
wat was de lucht mooi vanmorgen hè Ava ?! Schitterend !

Wij hebben de afvoeren van de badkamer verstopt zitten oeps.... :+ is al een drama sinds we hier wonen, maar ineens gisterenavond nu fulltime stop...no go.....en daar zit ook onze enige wc.... :+
als het goed is komt onstoppingsservice straks.....niet te veel drinken maar..... :+

vhu, wat vervelend dat ze dat nu naar A'da verplaatst hebben, gelukkig is er een andere optie,.... heb je wel meer tijd voor de verbouwing maar toch, gooit je planning behoorlijk in de war zeg maar.....

nou...tot later......

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:18

Oh jee dat is lastig bianca. Dat word achter een boom. Ha ha.

Ik ben ff in Emmen. Ff 2 truien gehaald en de aardappelen waren op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:24

De gemeente pompt zat helemaal tot de rand toe vol,..... :wow: die hoort het afvalwater het riool in te pompen..werkte niet, heel raar, want vorige week, zijn ze van gemeente langs geweest...maar niets was schoongemaakt zei de service meneer....dat konden we zien, toe de put eenmaal weer leeg was....
maar goed, alles stroomt weer mooi Door.
Baudyh, nieuwe truien, Emmen das vlakbij, haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:33

Hebben wij hier ook een keer gehad Bianca. Ontstopbedrijf erbij. Hele hoop werk en kosten en bleek de gemeentepomp te zijn (we zitten aan uiteinde van persriool). Als we nu klachten hebben (en het niet vergeten), kijken we eerst in de put of de pomp nog wel werkt.

Vanmorgen weer heerlijk gelest met Sam, nu veel meer draf ook kunnen doen. Wel braaf na half uur gestopt en dat moet dan ook wel, dan is ze wel moe. Maar ze liep heel fijn. Manlief is nog even komen kijken en heeft een stukje gefilmd. Helaas ligt zijn telefoon nu aan de beademing, maar als hij terug is, zal ik proberen het filmpje te uploaden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:12

Zo gelukkig was het snel opgelost Biancacoo... naar toilet kunnen gaan wanneer je wilt is wel soort van basis dingetje :+

Ja ik had ook zoiets van jeetje zeg wat weer een gedoe. Maar het is nu wel erg lekker want druk zat idd. Alleen mis ik wel 1.5 maand inkomsten...

Hier vanmorgen eerst maar eens de honden-en kattenvoorraden aangevuld plus wat voer voor Ber. Hele auto vol (koop altijd van alles in een keer scheelt veel gesleep en grote pakken zijn veel voordeliger). Daarna op oude stal zooi opgeruimd, moet er nog een keer heen want mijn wei staan de paaltjes nog e.d. En Ber gelongeerd, ze gaat nu zowaar zelfs in jog-draf met neusje over de grond af en toe, gepoetst en slobbertje gegeven. Zat erg te twijfelen of ik haar geen deken op moet doen maar ze valt niet in en ziet er goed uit dus laat het nog maar even zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:57

Ber ziet er echt super uit zeg. Wat ontspannen. Heerlijk voor jou en haar!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:07

Ben haar nu aan het leren als de rest op de wei staat dat ze mee gaat naar stal en daar voeren en poetsen. Was eerst altijd drama. Maar nu idd compleet relaxed :*
Loopt ook relaxed met me mee oprijlaan van de stal op en neer en naar de bak (is nog beetje bang op bepaald hoekje maar daar zitten de honden steeds, is gewoon spannend, geen paniek).

Ze lijkt ook opener. Dat ze om zich heen kijkt en dingen opneemt ipv in zichzelf gekeerd paniek zit te schoppen.
Vind het wel bizar hoor. Dat dat verschil in nog geen twee weken tijd zo enorm is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:31

Waarschijnlijk voelde ze toch heel goed aan dat ze bij vorige stal minder welkom was en hier wel. Dit was toch stal die ervaring hadden met Arabieren?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:30

Nee daar staat Ollie.
Ber staat 'gewoon bij de boer' zoals ze het hier noemen :D simpele stalletjes aan elkaar gelast met golfplaten erboven. Niets luxe maar wel veilig. Man heeft zijn hele leven al paarden en schapen. Is ook een menner, zijn meestal stuk nuchterder dan andere types ;-) En dat voelt ze volgens mij. Wordt op vaste tijden door hem gevoerd. Voordroog van eigen land. Goed voer. En ze ziet altijd wel ergens een paard.
Naja ik hoop in ieder geval dat dit een goede plek voor haar is en blijft. Zou pak van mijn hart zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:57

http://www.magisto.com/video/KwcYNAAFB21qTgZpYw

Voor de liefhebber.

VHU, iets met klok en lepel haha. Maar goed, maakt niet uit. Ze staat op een fijne plek. Is het nog iets om die andere 2 van de zomer ook daar te plaatsen, want het is wel vlakbij toch?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:51

Vhu, heerlijk dat Ber zo goed op haar plaats is, mijn Vamor was ook erg moeilijk, volgens sommigen..levensgevaarlijk...bij ons thuis, had hij een grote weide, stond heel veel buiten..en was er super met hem te werken,..maar ik moest hem niet bij een stal zetten zoals soort manege ofzo...dan ging t helemaal mis met hem..bizar.
kunnen wat gebruiksaanwijzing hebben die rarebieren
Fijne dag allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:12

zo...heerlijk met 2 hondjes met de step op pad geweest, totaal 7.4 km ze deden het supergoed ! *\o/* een filmpje van de laatste paar honderd meter staat op fb.

werkze en fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:45

Geweldig filmpje. Heerlijk om te zien!!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:10

@ bianca.. geweldig filmpje.. blijf het toch stoer vinden.. 'mennen' zonder stuur in de handen..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:50

Haha, Lanouska het is niet te vergelijken met een paard eigenlijk,..een hond zal niet vluchten, of op hol slaan..
En als ze de verkeerde kant op willen, zie je dat meteen, en kun je ze afremmen en is nog een keer aangeven met het commando, maar eigenlijk, gaan ze altijd de juiste kant op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:50

Bij jou in ieder geval wel _/-\o_
Die gekke Vamor :+ ook zo'n bijzonder type. Ja die rarebieren accepteren het gewoon soms niet. Veel paarden keren in zichzelf als ze in een rotsituatie zitten, maar dit soort types gaat in gevecht met alles en iedereen, die geven niet op of over...
Hoe ik het van de zomer doe weet ik nog niet want ik weet niet of Ollie tegen het gras kan van de weilanden van deze stal. Het is 'koeiengras'.

Vandaag 1e boeking binnen (nou ja, bijna boeking, ze hebben gereserveerd) voor ons B&B. Gaf wel een mega-motivatie-boost *\%/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:55

Klopt vhu...bij mij wel...maar heb ook een heul goede band met ze....heerlijke honden, hoe meer je ermee doet...hoe beter het werken gaat...je inzet word beloond, maar dat is bij de paarden ook zo.
Vamor knokte zich dood als het moest....idd.....heel heftig, daar moet je mee om kunnen gaan...niemand kon dan bij hem in de buurt komen....als hij flipte..bleef ik bij hem...greep hem om zijn hals..en dan verstijfde hij...en greep mijn jas of vest..met zijn tanden, ik vloog dan wel eens met hem door de stal..of rijbak...liet niet los..en dan kalmeerde hij weer...heeeeel triest, maar ik had een enorm goede band met hem..zo geflipt als hij was...Ber is net zo....heeft wat meegemaakt..en dat breekt soms op..Vamor kwam bij me toen ik 16 jaar was...en hij is 19 jaar bij me geweest..ik mis hem nog elke dag, we hebben zoveel meegemaakt... |( <3
nou..genoeg emo...nu heb ik de honden...en dat is net zo mooi als mijn tijd met vamor.

Leuk je eerste reservering ! B&B gaat vast lekker lopen !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:09

Goeienavond!

Biancacoo, ik ga zo je hondenfilmpje ff opzoeken!
VHU heeft al haar eerste reservering voor de B&B, dat moet vertrouwen geven!
Tine heeft gelest met Sam
En Ava staart naar de lucht..... ik heb die prachtige luchten ook mogen zien vanuit de auto 8-) .

Gisteren met de Anda naar les JvdB geweest in Straelen (DL) waar Ster ook staat. Op het open veld, mais weg, was het berekoud! Was blij dat ik mijn winterpak had meegenomen, was geen overbodige luxe!
M. heeft geleerd dat ze veel meer moet werken aan zichzelf, veel meer vragen van de Anda als ze over wil stappen naar M-niveau; dan is het opeens een heel ander paard! En met Ster gaat het goed, heeft afgelopen weekend nog ergens in DL een tweede plaats behaald!

Vandaag met Mosel naar Rodinde Hoogenraad in Beers geweest, omdat hij rechtsom zijn achterhand er niet goed onder krijgt. Ze merkte dat zijn SI-gewricht vast zat en nog wat knopen en scheefheid in lendenen en bekken. Het hele arsenaal aan kennis en kunde ging open: rubberen "tent"hamers, acupunctuur, staart trekken, duwen, hals "kraken" 8)7 :D . Heb nu instructies voor een week gekregen en wat oefeningen, daarna een week rust ivm vakantie. Ben benieuwd hoe hij daarna loopt :) .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:47

agosie moos letterlijk in elkaar getimmerd _-:( als het maar helpt
heb je ster nog een knuffel kunnen geven of was ze weer de hort op?
gisteren erg dik ingepakt voor de vaardigheidsles,gaat de wind weg.....sun ging zo razend snel en midden door de pionnetjes dat ik het er warm van kreeg(of was het angstzweet?) ik moest maar 31 okt indoor marathon gaan starten vond instructie,jammer....lig ik heerlijk een week te {:} op gran canaria :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:48

Kan een wereld van verschil gaan maken Gem ben heel benieuwd!
Het was echt :brr: :brr: vandaag brrrr.
Heftig met Vamor Biancacoo dat vergeet je nooit... hij is heel lang bij je geweest en dat zijn van die paarden die maar met een paar of misschien zelfs maar met een persoon 'iets' kunnen. Bijzonder als je dat hebt ervaren :j
Volgens mij doe je heel veel met je honden, ze gaan helemaal voor je, mooi om zo die verhalen te lezen :j heb geen idee of het zo is maar kan me voorstellen dat als de honden zo fijn lopen dat je net zo'n soort flow ervaart als met omgang met een paard (sorry als ik wat zweverig ben maar ja zo ervaar ik dat dan zelf zeg maar).

Heb jij het niet vreselijk koud elke keer op de wagen Tine? Ik vond het de afgelopen dagen echt koud ... niet als ik bezig was buiten maar als je stilzit brrrrr.

Jenkins jij gaat de opening maken klopt dat? Van het nieuwe topic?