[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:18

Goedemorgen

Niet te hard kletsen dames. Ik ben onderweg naar hengelo en OP is nog niet klaar.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:08

Mogge, het is droog hier *\o/* alleen moet ik zo gaan werken -O-
@Lanouska, heel veel succes in Hengelo +:)+
@Janouk, succes voor je nichtje +:)+
@Biancacoo, trains ze vanochtend :):)
@VHU, verschrikkelijk als zulke dingen gebeuren...die blijven dan zo hangen.... :(:)

Ik heb mijn enkel-en dubbelspan koetsiersbewijs. Ik heb er wel veel van geleerd. Veel gereden en mijn enkelspankoetsiersbewijs heb ik samen met Brutus gedaan...zodat ik lekker vertrouwd werd met mijn eigen pony....

Morgen kijken of ik Brutus nog een x kan scheren...is echt een teddybeertje. Donderdag wordt hij preventief nagekeken door Ellen Kral. Verders doen we deze maand lekker rustig aan. Geen wedstrijden etc. In de planning staan....

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:19

Goeiemorgen ! :wave:

Bedankt voor het welkom heten :j

Ik ben Sandra,30 en woon samen met mn vriend Erik onder Eindhoven,tegen de belgische grens aan.
Samen hebben wij een jack russel DJ, wat kippen en konijnen.
En natuurlijk mogen de paarden/pony's niet missen.

Zal ze even voorstellen :

Lodewijk, Groninger ruin van 17 jaar, M1 dressuur,maar door wat blessures zijn we samen nu heerlijk van het bos aan het genieten. En zo af en toe doen we een rondje dressuren in de bak om de spieren wat los te houden :j
Afbeelding

Twilight, Groninger ruin van 3 jaar, net zadelmak en voorlopig rijdt mn vriend hem onder het zadel.
Afbeelding

Switch Bakker,ofwel beter bekend als Blits,6 jaar oud, onder het zadel en aangespannen. Is de pony van Erik,die rijdt hem aangespannen en het buurmeisje rijdt erop.
Afbeelding

En als laatste mijn pret-shet Asterix, ruin van 11 jaar waar ik zelf aangespannen mee rij. (Moet nog even zoeken naar een aangespannen foto :)) )
Afbeelding

Verder werk ik part time in een winkel,fotografeer ik veel en zijn we veel op pad met een menteam, 4 span rijder :)
Waar mijn vriend bij groomt al een lange tijd :j
En ik ben actief voor het Groninger Paarden stamboek,zit in t promotie team met een leuke groep enthousiaste mensen :j

Als jullie meer willen weten? Vraag gerust :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:46

Goedemorgen!

Janouk veel plezier !
Lanouska succes maar weer.
Ollie lekker geen wedstrijden, ik ook ff niet, heerlijk!
Obelix welkom in ons gezellige topic!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:22

Ha San/Obelix, gezellig! Wanneer komen jullie weer een keer met Blits naar stal? En voor de andere topiccers: Obelix maakt echt prachtige (actie)foto's tijdens marathons *-:)
Ollie rustig aan, heerlijk toch.
Lanouska veel succes. We kletsen vast in die twee dagen al die pagina's niet vol hoor :x
Vanmiddag vaardigheid en hindernissen verkennen en even Ollebol voor de wagen. Voor de rest bekende zaterdag gedoe.... boodschappen doen, huis schoonmaken & opruimen, en heel veel :9k
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-10-13 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:26

Ik haat het dat er op mijn dekens niet staat hoeveel gram ze zijn :\ heb nu geen idee onder hoeveel gram sil staat..

Koetsiersbewijs heb ik niet.

obelix welkom!

Fijne zaterdag iedereen!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:31

Koetsiersbewijs heb ik wel. Alleen voor enkelspan en pas gehaald toen ik al een paar jaar mende.
Heb meer gehad aan de man die mij heeft geholpen met het beleren van Cindy.

Osteo bij pony kan zeker wel helpen. Miss dat ik van de winter robijn nog een keer laat nakijken.

Vandaag beetje hetzelfde als VHU. Huis opruimen cavia hokjes nog uitmesten. Dan naar de pony's
denk robin longeren en 2-span rijden. Dan kar wassen en alles klaar zetten voor de wedstrijd morgen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:47

Bedankt allemaal ! :#

Hee Maaike ! Weten we nog niet,moeten we wel weer een keertje doen ja ;) :j Keer met een rit ofzo ? :) Ben ook benieuwd naar je nieuwe aanwinsten :j Waar heb je morgen wedstrijd?
Thanx voor de reclame haha :j Vind het zelf ook gaaf om foto's te knippen tijdens de marathon (ook vaardigheid of dressuur hoor ;) )
Nieuwsgierigen kunnen kijken op : https://www.facebook.com/SGFotographics

Jenkins, staat het niet in de labels binnenin? Hier staan ze nog onder ongevoerde regendekens,maar als het zou koud blijft,dan gaatr er binnenkort ook wat dikkers op. Ik ben nog in dubio of ik Lodewijk moet scheren,aangezien hij laatst niet vooruit te fikken was met rijden en hij toch al wel een behoorlijk teddy vacht heeft :=

Koetsiersbewijs heb ik niet,maar op school veel les daarin gehad,daarna tijdens mijn werk bij de handelaar ook wel wat ingespannen,maar sinds ik nu met Erik ben,men ik weer volop. Mn schoonfamilie ment ook fanatiek,zwager en schoonpaps, dus altijd een helpende hand waar nodig :j
Moet wel zeggen sinds ik met vriendje ben, ik fanatiek aan het mennen was,terwijl ik daarvoor alleen maar reed onder het zadel.
Doe nu beide en ik vind het toch wel errug leuk :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:02

@Obelix: welkom! Wat een leuke paardjes, stuk-voor-stuk :j <3 .

Hier ook in huis klussen, zo maar eens de kachel aan, het is nu echt fris aan het worden, binnen.
Dan even O. ohz rijden, dochter heeft vanavond les, tussendoor even de bak slepen.
Hoop morgen even tweespan te kunnen rijden en mijn tuig uit te proberen, al moet het dan wel droog zijn, anders wordt het meteen al vuil :') .
Verder eens kijken wat we kunnen gaan doen in de herfstvakantie, even wat leuke uitjes met dochter plannen.
Vanavond lekker rustig thuis op de bank met chocoladefondue :~ .

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:07

obelix schreef:
Bedankt allemaal ! :#

Hee Maaike ! Weten we nog niet,moeten we wel weer een keertje doen ja ;) :j Keer met een rit ofzo ? :) Ben ook benieuwd naar je nieuwe aanwinsten :j Waar heb je morgen wedstrijd?
Thanx voor de reclame haha :j Vind het zelf ook gaaf om foto's te knippen tijdens de marathon (ook vaardigheid of dressuur hoor ;) )
Nieuwsgierigen kunnen kijken op : https://www.facebook.com/SGFotographics

Jenkins, staat het niet in de labels binnenin? Hier staan ze nog onder ongevoerde regendekens,maar als het zou koud blijft,dan gaatr er binnenkort ook wat dikkers op. Ik ben nog in dubio of ik Lodewijk moet scheren,aangezien hij laatst niet vooruit te fikken was met rijden en hij toch al wel een behoorlijk teddy vacht heeft :=

Koetsiersbewijs heb ik niet,maar op school veel les daarin gehad,daarna tijdens mijn werk bij de handelaar ook wel wat ingespannen,maar sinds ik nu met Erik ben,men ik weer volop. Mn schoonfamilie ment ook fanatiek,zwager en schoonpaps, dus altijd een helpende hand waar nodig :j
Moet wel zeggen sinds ik met vriendje ben, ik fanatiek aan het mennen was,terwijl ik daarvoor alleen maar reed onder het zadel.
Doe nu beide en ik vind het toch wel errug leuk :j

ze heeft in zeeland wedstrijd bij de kroo nw sint joosland

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:19

Maaike aka vhu is in etten leur morgen als ik me niet vergis?..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:28

Jenkins welk merk is t? En dan welke kleur. Ach en je voelt toch gewoon hoe hij voelt. Det staat ook al onder 200 grams dek. Maar deken is wel al 4 jaar oud ofzo. De pony gaat onder 100gr pablo alleen regendeken. Sil staat ook in een buitenbox toch (zo stom voor mijn idee staat hij naast jacco maar die is niet meer natuurlijk)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:31

Yep VHU is in Etten-Leur bij Jochems. Mysterylady ook. Is gewoon oefenen hoor, net doen alsof zeg maar. Voor het eerst door andere waterbak dan bij stal *\o/*

Hier Ol nu onder een 200 grams, of what's left of it. Vorig jaar Bente eerst onder 100grs gedaan maar daar moest ook al snel nog onderdeken bij. Eigenlijk wilde ik haar eerst onder 100 grams, wil geen watje creeren zeg maar, maar die heb ik niet in haar maat en om nu nog meer dekens aan te schaffen heb ik geen zin in. 't Wordt vanzelf kouder :brr:

Hero staat nog nergens onder. Maar die heeft ook genoeg spek om nog ff nergens onder te staan plus dat we toch van de winter nog niet enorm aan de slag gaan, dus mag nog jaartje bloot. Heeft wel regendekentje voor als het erg koud/nat/ellendig is :*

Maar ja dat zeg ik nu he. Als hij gaat rillen of zoiets en ik het zielig vind ligt er 200grs deken klaar :o

Nou zal nu niet meer posten vandaag, anders is het topic wel zo vol :7

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:47

en de andere maaike is in nieuw en st joosland morgen.

hier staan ze ook onder ongeveer 150 grams. Straks gaan de 300+ dekens er op.

Nou zo ff 3 stallen uitmesten. Was ik even vergeten maar ze staan nu weer binnen. Moet
ook nog een paal fixen in de wei.

Net ook de uitslagen gekregen van vorige week. 1 hindernis met strobalen liep heel lekker
en daar ben ik omgedraaid na de A poort zodat ik heel snel bij de B was. Gok dat
niemand anders dat gedaan heeft want had daar een snelle tijd.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:25

He das super Maisie :j Altijd leuk om andere lijnen te rijden en zeker als het een snellere tijd oplevert :j

Avaluna, thanx ! Hier de kachel ook aan, het werd hier ook koud in huis nu :brr:
Jij hebt ook welshjes zie ik in je profiel ,leuk ! :#
Ik ben ook welsh fan sinds ik samen ben met Erik. Als Asterixje ooit mocht gaan(over een jaar of 20 hopelijk ;) ) dan wil ik ook graag een welshje om mee te mennen ;)

Maaike, vast veel succes morgen !

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:56

Welkom hier Sandra.

Bijlezen probeer ik vanavond.
Net terug van wedstrijd. Dochterlief had FNRS-wedstrijd, f3. Promotiepunt is binnen met een gedeelde eerste plaats. Had ze totaal niet verwacht :D

Zo nog even naar stal en daarna nog naar een verjaardag. Morgen net als VHU oefendag. Ben benieuwd.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:07

Gefeliciteerd Misterlady! Altijd leuk zo onverwachts goed presteren :)

Succes morgen bij de oefenmarathon. Ook voor vhu en de andere wedstrijdgangers dit weekend. :)

Welkom Obelix! Leuke veestapel hebben jullie :D

Vanmiddag ga ik parcours lopen voor minimarathon no.2. Ben benieuwd hoe t gaat. Geen brug dit keer maar wel 2 koeien in het parcours :P

Zit op telefoon dus helaas gaat reageren naar iedereen even niet lukken. Sorry! Fijn weekend in ieder geval allemaal :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:35

leuk resultaat bij de fnrs ! goed bezig.
verder wel bijgelezen..maar even brak..
ben naar almere heen en weer geweest..is bijna 2 uur rijden.. :O

moest even onderdeeltje voor airbrushspuit halen..en apparaatje na laten kijken....alles weer in orde..ein-de-lijk !!!

Vanmorgen vroeg heeeerlijk getraind !!! +:)+ superhonden zijn het..wat een pret al dat bagger en water...hahaha...de wielen spoten het water wel 1,5 meter hoog...ik was van top tot teen nat....zoontje ook hahaha... :)) :#

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:39

}:0 }:0 }:0
Nee he? Koeeeeeeeeeeien
Gelukkig doen wij niet mee. Ik heb janouk wel opgegeven voor cow cutting clinic onder het zadel, mag ze leren op koeien jagen *\o/* mag ik een cowboyhoed op haha nieuwe barbie westernoutfit

Biancacoo is hlemaal in haar element, als het maar kouder wordt.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:26

Ipsilonka schreef:
Jenkins welk merk is t? En dan welke kleur. Ach en je voelt toch gewoon hoe hij voelt. Det staat ook al onder 200 grams dek. Maar deken is wel al 4 jaar oud ofzo. De pony gaat onder 100gr pablo alleen regendeken. Sil staat ook in een buitenbox toch (zo stom voor mijn idee staat hij naast jacco maar die is niet meer natuurlijk)

Hihi ja Sil staat in de laatste stal buiten. Merk is Harry's Horse en het is een donker blauwe. Maar waarschijnlijk was dat gewoon een 0gram met fleece. maar daar stond hij dus onder te rillen.
Had vannacht een 200 op dan van PowerHorse en heb voor nu even een andere 0 gram op want vond het te warm voor 200 en ga zo maar even naar de EJ kijken voor een 100.

Net mijn tuig weggebracht, die word even helemaal nagekeken en gemaakt waar nodig.
2 weken niet mennen, ik weet niet of ik dat trek hoor -O- een dag niet gemend is een dag niet geleefd zeg ik altijd...

VHU succes en vooral veel plezier morgen!!
Maisie, goeie lijnen gereden, super!
ML, wat goed van je dochter!
Biancacoo, wordt altijd jaloers van jouw verhalen met je hondjes, lijkt me zo vet :D
Janouk, haha koeien jagen, leuk zeg!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:47

@tine10 :(:) Wat naar zeg! Beetje laat, maar ik hoop dat de bixiewedstrijd leuk was!
Bedankt iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd. Interessant.
@VanHuisUit Wat fijn dat Ollie zo lekker liep! Veel plezier zondag!
@baudyh Erg gaaf tuig zeg! Laat je ook een foto van het tuig op je pony zien?
@Akshay Fijne rit achter de rug gehad dus, mooi. :D Schaap ziet er goed uit, nu maar hopen dat de schuurplekken van Diddle snel overgaan. Die kleur van jouw deken vind ik ook erg mooi.
@janouk Succes met de bixie!
@Sandra, Welkom! Leuke pony's en paarden heb je! Je maakt inderdaad leuke foto's. :j
@avaluna Ooooh, chocoladefondue. Eetsmakelijk!
@Misterylady Wat heeft je dochter dat netjes gedaan dan! Gefeliciteerd!
@Jenkins Jammer dat je je tuig 2 weken moet missen!

Poging tot bijlezen gedaan.
Ik ga zo even een mailtje naar een tuigmakerij sturen met de vraag of hij mijn tuig zou willen maken. Dan het tuig even een vetje geven.

Zijn jullie paarden ook al helemaal teddybeer. Mijn Haflinger helaas wel. Maar doordat ze nu zo hard bezig is met die wintervacht aanmaken valt ze echt eng in. Toen ik er gister was schrok ik er gewoon van en dacht echt; Ab, je wordt bejaard. (In Februari wordt ze 22) Nu ligt er een deken in mijn kast, maar aangezien mijn moeder ook wat over Abby te zeggen heeft mag die er niet op. Want dat is "sielugh". Ze vindt dat Ab gewoon zelf haar wintervacht aan moet maken en zich daarmee zelf maar moet beschermen, want dat is "natuurlijk".
Persoonlijk vind ik haar op dit moment zonder deken veel zieliger. Ze valt helemaal in en wordt dof. Maar goed, overtuigen lukt me niet.
Daar baal ik best een beetje over. Wat vinden jullie?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:52

Geen teddyberen hier. Ze zijn allemaal kaal. Robijn is wel al weer bijna aan de beurt voor de 2e ronde.

Heerlijk bezig geweest bij de poowns. Eers alle 3 de stallen uitgemest zodat ze kunnen drogen.
Toen robin gelongeerd en daarna een ronde 2-span gereden.Ze liepen weer fijn samen. Vind dat toch
ook wel echt leuk om te doen dus toch stiekem maar op zoek naar een ander tuigje voor robijn
zodat ik deze in 2-span kan laten zitten en niet steeds hoef om te bouwen.

Verder nog noten geraapt (we hebben er echt al een berg!),kar gewassen, tuig gewassen, palen in
de wei vervangen en robin gewassen.

Nu thuis en eten aan het maken en dan vanavond bankhangen en morgen vroeg op (half 7).

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:01

PeerAppel, tsja sil staat onder een deken.. is wel deels geschoren. Maar een aantal paarden bij ons op stal staan zonder, iig een haflinger en een fries.
Maar als ze zo invalt zal ik wel een deken op leggen, wel een gevoerde dan.

Wat ik nou weer meemaak >;)
Sta in de Epplejeck op zoek naar een nieuwe deken voor sil, iemand om hulp gevraagd maar die zei dat ze niet de deken hadden die ik wou hebben. Nou daar nam ik geen genoegen mee dus ging zelf maar opzoek tussen al die dekens.
Vervolgens komt er een vrouw naast me staan, ze had geen bedrijfskleding aan, en vroeg of het allemaal lukte. Nou ik ging gewoon terug praten en legde uit wat ik aan het doen was enz, dacht al zal wel de bedrijfsleider zijn ofzo. Maar ze bleef echt heel lang en ongemakkelijk bij me staan :P zelfs toen ik alleen nog moest kiezen welke kleur en haar al paar keer had duidelijk gemaakt geen vragen meer te hebben. Uiteindelijk maar een kleur gekozen en weggelopen om nog bij wat andere dingen te kijken. Die vrouw bleef mij echter een beetje volgen en ik zag haar met ander personeel praten terwijl ze naar me keek. Ach ik denk ik beeld het me vast allemaal in, niets aan de hand.
Uiteindelijk na 2x die winkel zijn doorgelopen ging ik afrekenen, dus die kassière rekent die deken af en een ander personeelslid zegt ineens: ja en die laarzen!!
Dus ik denk wat bedoeld ze nou :? welke laarzen?? Had ik dus mijn nieuwe laarzen aan die ik daar 3 weken geleden heb gekocht en helemaal heb ingevet, dus ik zeg neejoh die had ik al.
Maar die kassière snapte niet waar die ander het over had dus rekende die deken af en wenste me een fijne avond, ondertussen zag ik die het andere personeelslid om dr heen kijken opzoek naar de bedrijfsleider.
En op het moment dat ik weer de trap af naar buiten loop word ik aangehouden omdat ze wouden kijken of ik de laarzen niet gestolen had, omdat het stickertje er nog op zat... Gelukkig konden ze dat via de klantenkaart zien.
Dan denk ik Jeetje zeg dat gewoon meteen en ga me niet een half uur lang in de gaten houden en bespieden om me vervolgens te beschuldigen van diefstal :roll: Voortaan goed mijn spullen controleren op stickers ed :P
Ik zou nu wel naar binnen kunnen lopen, nieuwe laarzen aantrekken en vervolgens zeggen dat ik ze al betaald heb want ze staan op mijn klantenkaart hahaha _O-

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:38

janouk schreef:
}:0 }:0 }:0
Nee he? Koeeeeeeeeeeien
Gelukkig doen wij niet mee. Ik heb janouk wel opgegeven voor cow cutting clinic onder het zadel, mag ze leren op koeien jagen *\o/* mag ik een cowboyhoed op haha nieuwe barbie westernoutfit

Ja we zitten weer midden in de Beemster klei, dus de beemsterkaas koeien }:0 kunnen niet ontbreken ;) Ze hebben deze keer 1 grote in 1 hindernis (verstopt tussen grote bollenkisten) en 2 kalfjes in een andere hindernis (maar daar kom je niet echt bij in de buurt). Eerlijk gezegd denk ik dat alle spandoeken langs de kant morgen veel spannender zijn door de wind.

Cool dat je mee gaat doen aan die clinic. Komt janouk vanzelf over haar koeien angst heen ;)

@Jenkins wat een verhaal! Gelukkig werken ze daar met een klantenkaart.
@Maisie wat fijn dat je zo lekker hebt gereden :) Geniet van het bankhangen vanavond ;)
@HT ben heel benieuwd naar je twee nieuwe pony's!
@PeerAppel mooie samenvatting :) En goed dat je met je tuig aan de gang gaat. Met invetten blijf je trouwens bezig als het wat stug is ;)

Ik zou zelf je haflinger onder een deken zetten, omdat ze duidelijk invalt. Bij ons gaan alleen het paard en mijn pony die nog op wedstrijd moeten in de winter onder een dek (200 grams). Die staan namelijk ook vol in training en dan is zo'n teddyberenvacht niet praktisch met al dat zweet (daar ben ik vorig jaar bij Sam wel achter gekomen - wat een beertje wordt dat!). Fanatiek scheren doen we trouwens niet, alleen de benen een beetje. Ons tuigpaard wordt anders net een Fries :P De andere twee ohz paarden worden wel wollig maar hebben van zichzelf korte haren (ze worden daarom niet zo'n giga teddybeer) dus daar is het niet echt bij nodig, ook omdat ze niet zwaar aan de bak moeten en dus nauwelijks zweten. Ik ben benieuwd wat Sam van zijn 24/7 deken gaat vinden (aan zijn gedrag kon ik vorig jaar merken dat ie niet veel dekens heeft gedragen in zijn leventje). Vanaf morgen leggen we die erop, nu de temperatuur definitief gaat zakken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:29

Ik zou de haflinger onder een deken zetten, en toh even proberen te zoeken naar de oorzaak van het invallen... Zelfs 31 jaar fjord met zeer slecht gebit bij Dids op stal staat zonder bijvoeding 24/7 buiten zonder in te vallen nu met vacht aanmaken... Lijkt me dat een haflinger dat met 22 ook nog zou moeten kunnen in gezonde toestand? :)

Teddyberen? Hier nog niet hoor. Dids heeft nu iets charmants wat voor een normaal paard doorgaat als wintervacht. Maar de meesten hier weten dat 't nog veul erger kan bij hem :))

misterylady een talentvolle dochter! :)

Jenkins; wat een geweldige service toch bij de EJ :=.. Ik probeer zoveel mogelijk naar een andere winkel hier in de buurt te gaan ;)

maisie drúk geweest!

Vandaag gewerkt, en ben helemaal versleten nu :)) :+
Morgen mee met hondenwandeling.. Wil eigenlijk proberen tevoren naar stal te gaan voor een ritje met Dids.. Maar ik weet nog niet zo zeker of ik tegen die tijd al weer minder versleten ben _O-