[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:48

@ Magicmist: die dressuursingel is met 2 gespen zeker? En van welk stof?
Een ideal hoofdstel zoek ik eerlijk gezegd, die schijnen erg goed te zitten. Romeo is wel 1.25m, of had jouw welshje gaatjes over? Dan zou het wel kunnen dat het past. Een foto zou ook handig zijn.

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:51

SL ik ga binnekort naar de koetsen maker die dealer van ideaal is, moet ik ander wat mee brengen?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:54

Afbeelding

ik heb zo 123 geen betere foto

dressuu singels. dat zijn er twee.

de een is stof die is 45 cm,

de ander een soort neoprene. die is iets langer

Afbeelding

en dan heb ik die binnensingel, maar die is wel flink korter volgens mij.
heb ik geen foto van nu

ik ben toevallig me kast aan het opruimen, vandaar dat ik het een en ander te koop heb

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:55

@ Rhine: als je gaat, zou je me even een pb'tje willen sturen? Ik kan je nu nog geen antwoord geven, want het kan zijn dat ik vrijdag naar die tuigenmaker ga, en dan is het nog afwachten of hij het wil/kan maken voor me. Als ik geen oplossingen vind, kan ik je inderdaad wat vragen om mee te brengen. In ieder geval bedankt voor het aanbod!

@ magicmist: het hoofdstel ziet er wel mooi uit. Hoe oud is het? Wat ook belangrijk is, hoe wijd staan de kleppen?(je hebt toevallig geen foto die van voren getrokken is?) En heeft het hoofdstel gaatjes over als jouw pony het aan heeft? Omdat Romeo toch 8 cm groter is...
Met de dressuursingel ben ik helaas niets, ik heb maar 1 singelstoot, dus kan niets met een singel met 2 gespen doen :Y)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:08

Maisie schreef:
Citaat:
Ik zoek nog een uit zichzelf werkende grasmaaier

Dacht dat dat paarden waren :+ Die van mij kunnen iig goed grasmaaien.

Ja...
Gras wel.
Maar al die lange stugge troep laten ze hier mooi staan... :Y)
en driemaal raden wie dát dan op mag lossen ;)

vandaag weer lekker paardendagje. Vanmorgen heerlijk met Diddle mogen mennen, hij was hartstikke lief :) nieuw paadje op gegaan, naaltje zat me lekker nerveus te maken "Ja, uhh... ik denk dat we straks wel midden in de stad zullen staan..." maar het viel allemaal mee en het blijkt een heel leuk rondje te zijn.
Daarna de friesse mama nog even gereden, die was heel kijkerig vandaag, maar er gebeurde ook wel heel veel rond de bak. Kreeg ze niet goed bij de les, maar uiteindelijk liep ze wel braaf haar rondje en daar hebben we het maar bij gehouden voor vandaag. Morgen weer een dag he :)
Toen met Stormpje nog maar een rondje gedaan, wilde even naar het trainingsveldje in het dorp; bedacht me halverwege dat hij daar nog nooit geweest was. Maar hij liep heel dapper en braaf overal langs. Op het veldje het eerste gevraagde galopje voor de wagen gedaan, en dat ging heel netjes. Toen via de andere kant weer terug, kwamen we over van die witte zigzagstrepen die voor een drempel liggen, springt dat malle beest ineens met 4 benen de lucht in! 2 bokken gegeven, 3 passen in flinke draf en daarna stapte hij gewoon weer verder... 8)7
Thuis mn mafkees ff gewassen, was al een tijdje nodig en nu was het warm genoeg. Hij was heel even heel erg mooi zwart... tot ik hem losliet in de zandpaddock :P

Nou, vanavond nog lesgeven, en dan zit het er weer op voor vandaag.
Groetjes, lacuna

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:09

het hoofdstel is denk 5 jaar oud, wel goed onderhouden.
bij mij zit ie op zijn strakst. dus er zijn gaatjes over.
ik heb geen idee hoever de kleppen uit elkaar zitten.
ik ga ff kijken voor een foto van voren. die heb ik vast wel ergens.

van de singel dacht ik al wel.. maar zal kijken hoelang de andere singel is.
misschien dat je daar wat aan heb, die is van het merk picasso for horses.
ik heb de singels van mijn tuig nl vervangen door die van zilco.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:13

Afbeelding

een foto die ik zo 123 gevonden heb.

let niet op de versiering.. :D
was met kerst en we hadden jackson in een kerstoutfit gehezen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:19

sonjim schreef:
Naaltje als verzorgster eventueel ook mee wilt groomen heb je er altijd wat aan en een beetje tutten gaat dids niet dood van hoop ik. Been vind ik akelig dat het dik blijft. Als ik me goed herinner heeft hij dat van vlak nadat hij op strafkamp gezet is (kleinere weide) heeft hij daar veel geijsbeert of staat hij daar meer stil als in de kudde, wellicht heeft dat ermee te maken. Wordt het dun na het werken, wandelen of dikker.

exact mijn gedachte :j En als ze beetje met hem aan de slag kan is dat de tijd waarop ik tuig kan poetsen etc! :) Ik heb er ook echt wel zin in :) Ze moet alleen eerlijk zijn want anders is dids niet leuk ;)

Been werd vandaag dunner na 12km mennen. Ik denk niet dat het van zijn strafkamp ( :)) ) is, hij loopt nu alsnog hapje stapje namelijk.. Ik denk nogsteeds dat hij zich toen gewoon hard geraakt heeft.. Maar hij loopt ontzettend netjes rad, been kan gewoon alle goeie kanten op zonder dat hij reageert, dus het voelt verder niet fout. Nu moet ie gewoon gaan werken ;) :))

@tallechie; fijn dat 't nu beter gaat tussen jou en vriend :)

@magicmist; leuk dat ze ineens langskwam! :D

@sander_lotte; in ''beek'' of in ''Prinsenbeek'' In Prinsenbeek ken ik een hele goeie tuigknutselaar namelijk :j

@lacuun; whaha! 't was wel wat vandaag dan met dingen op de weg :P
thanx dat je wilde mennen met dids :) Denk dat het met mij niet goed was gegaan ;)
je belde me trouwens nog.. maar ik was te laat, pb anders? ;)

zo, ik heb weer heel eventjes internet. Ik word er echt strontziek van dat ik niet gewoon kan internetten en doen wanneer ik wil maargoed.. geen router dus dan maar zo

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:34

even 2 fotootjes, de rest stuur ik door naar lacuun, die mag wel topicje maken :))
Afbeelding
_O- _O- :')
dids heeft allemaal jeuk en geniet onwijs als ik hem kriebel :(:)

Afbeelding
dansende maantjes! :D

nou, ik ga m'n internet weer afstaan..

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:36

volgens mij vond ie het gekriebel wel lekker :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:36

Naaltje wat voor deken heb jij op dids liggen en hoe heb je dat bevestigd.
In sept gaan we de 4 daagse rijden en dan wil ik evt ook een deken op doen ivm vliegen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:41

't is een gewone grof gaas vliegendeken. Gewoon een maatje 175 geloof ik. Ik heb hem erop liggen, en de leidselogen zitten door een geknipt gaatje. De borst heb ik niet dicht omdat ik bang ben dat dat gaat schuren, dus dat heb ik door de halsriem gehaald en teruggeslagen. 't is een gewone voorsluiting-gesp namelijk. Ik pb je even een duidelijkere foto goed? :)

kriebelen vond hij goed plan :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:44

Naaltje, lacuna een fijne paardendag gehad, heeeerlijk !!
M.M. wat een gaaf paardje heb je toch !

Tallechie, toch leuk dat je zo'n paard aangeboden krijgt ! kan me wel voortellen dat je het niet doet..
leuk dat je de 4-daagse gaat rijden !! super.

Oh ja, iedereen nog bedankt voor de complimentjes over de avatar..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:48

ik zou vanavond niet naar stal, maar wordt gek van Daan. Hij huilt al 2 avonden van een uur of 18 tot een uur of 23. Wil niet slapen. Ik wieg hem in slaap en dat is ook niet de bedoeling. Heb tegen mijn vriend gezegd dat hij hem naar bed mag doen. Heb ook het idee dat hij eenkennig wordt en alleen maar bij mij wil zijn.

Het is inderdaad leuk aangeboden, maar wordt nu te veel. Ik laat daarom Alwyn niet staan dus heeft de fries maar pech. Heb wel gezegd dat ik hem tijdelijk wil rijden, maar ik ga er niet voor betalen.

naaltje dank je wel voor de foto. ga even kijken als ik het zo kan krijgen. En leuke foto's
magicmist want een leuke foto's en mooie wagen
lacuna goed bezig geweest

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:27

:wave:

jullie gaan weer veul te snel! :D
heb even 2 hectische dagen achter de rug, dus even snel de laatste pagina's 'doorgescrold'... :+
zal proberen morgen weer even goed bij te lezen...
zag nog wel wat leuke foto's voorbij komen!

even heel in 't kort, zal straks wat uitgebreider verslag uitbrengen in Fifi's topic...

Maar we hebben gisteren Fifi opgehaald uit Friesland.
Maandag werd ik gebeld dat het daar ook vreselijk nat was (waar niet...) en dat ze op stal eigenlijk niet kon omdat ze vreselijk veel pijn in haar rechtervoorvoetje had op de harde vloer...
Dus ze stond buiten, wel lekker met een dekentje op en hooi, maar ik had er toch een naar gevoel bij, ik maakte me de laatste dagen eigenlijk zo'n zorgen over haar voetje(s)...
En dan is het zo lastig dat ze zo ver weg staat en zelf de veearts niet hebt gesproken etc...
kortom, maandagavond besloten dat we haar terug zouden halen, zodat we hier even goed zouden kunnen achterhalen wat er nu precies aan de hand was...
Dinsdagochtend stal en paddock in orde gemaakt en 's middags vertrokken en na veel file eindelijk aangekomen...
terug ging gelukkig vlotter en na 2 uurtjes stond ze weer in haar oude stalletje!

Vandaag hier in de buurt naar een kliniek geweest, kreupelheidsonderzoek, voetjes verdoven, foto's maken en aan beide voorbenen blijkt ze toch inderdaad hoefbevangen te zijn...
Straalbeen is gelukkig nog maar minimaal gekanteld, dus het gaat wel goed komen, maar ik ben zo blij dat we toch op tijd nog meer actie ondernomen hebben!
Ze moet nu in het zand met alleen hooi, en dan even kijken hoe het gaat...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:53

@nouvel; wat jammer dat het niet goed voelde, maar wat moet het fijn zijn om je spookje weer lekker dichtbij je te hebben! :)
over vreselijk nat land etc.. bij ons niet :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:05

Heb wel bijgelezen maar geen puf overal op te reageren. Zag wel erg leuke foto van Dids, Fifi weer thuis en Tallechie kan er nog wel een paard bijkrijgen.

Dierentuin was erg leuk, nieuwe leeuwen ook gezien. Weer thuis heeft zoon op Rembrand gereden, eerst nog met halstertouw erbij, daarna los. Man liep er wel naast, dat was op zich niet echt nodig maar wel om Rembrand aan het lopen te houden. Hij voelt de beentjes van zoon niet en gaat dan gewoon stilstaan. Zolang er maar iemand meeloopt, bleef Rembrand ook lopen en kon zoontje zelf overal heen sturen.
Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:12

Sl je hebt pb

Tine je zoon is stoer zeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:33

Tallechie laat Veale en Alwyn voorgaan :D ben ik natuurlijk erg blij mee...kreeg het al benauwd...geheel onterecht :o

Zoontje Tine zo ontzettend dapper, wat goed van hem zeg (en Rembrand zo braaf <3 )

Diddle gemend door Lacuna, Naaltje blij met mogelijk maatje voor Diddle, Diddle blij met Naaltjes kriebelactie

Lacuna lekker met pleegmoeder aan de slag, wat een lief paard is dat

Werkelijk prachtige avatar van Biancocoo

Magic kreeg bijrijdster op bezoek, gezellig en haf staat toch stoer op de foto!

Fief fijn weer thuis....denk dat ze gewoon nog moet bijkomen van alles. Van die pijnstillers /antibiotica misschien ook nog cortico's ? in die hoeveelheden worden veel paarden hoefbevangen, zo te horen valt de schade nog mee en zo fijn dat je haar weer bij je hebt :(:)

S_L ik heb geen goede ervaringen met Ideal hoofdstelletjes. Bij mij heb ik het samengesteld van Pfiff ponymaat hoofdstel en Ideal dus en een merkloos iets. De maat van Ideal matcht niet met die hoofden van mijn pony's en de stiksels zijn ook heel hard (bij de gewone luxe marathon) voor die ponyhoofdjes. Moet wel zeggen dat ik laatst een hoofdstelletje cob heb opgehaald voor Bente en dat die onderdingen voor de bakstukken wel heel mooi dun waren. Maar bij haar waren de oogkleppen weer veel te nauw en te klein, dus toen heb ik een combi gemaakt met het hoofdstel van Rizanta.
En er is vast nog meer gebeurd maar ben het even kwijt :)

Met zelfmaaiende grasmaaier bedoel ik ook eentje die niet poept en totaal geen verzorging nodig heeft of door het draad gaat (had/heb drie schapen op het land staan maar die zijn er nu dus af, vanochtend teruggebracht, wat een krengen zeg, kruipen steeds ergens door het gaas, schuren zich, hopeloos, werd er gek van, en ze eten ook nog kieskeurig, vond het geen succes). Land wordt inderdaad erg rommelig als je het niet bijhoudt, maar het is nu alweer aardig getemd, het weiland dan. Grote bossen eruit gehaald. Paddock ziet er nog niet uit en moestuin.... tja, er staat erg veel op maar niet precies zoals ik het in gedachten had :+

Beentje van Bente is nog wat dikker maar stuk dunner dan wat het was. En ze had er totaal geen last meer van, dus aan de longe, zo die had erg veel pit *\o/* toch nog even opgestapt maar ik moet mezelf even toespreken want ik kom niet verder dan rondje stappen, dan staat ze stil }:0 gelukkig staat ze dus stil maar ze moet ook vooruit zeg maar, het principe van paardrijden is voorwaarts en dat snapt ze voor de wagen zeer goed maar onder de man lijkt ze steeds heel verbaasd :?

Echt zo'n domme actie gedaan.... had mijn beugelriemhaken open gezet, de 1e keer dat ik op haar zat en dat was ik dus vergeten :o? dus ik stap af..... lig ik opeens op mijn kont....in het zand :o gauw kijken of niemand me ziet :)) Bente schrok er wel van maar was ook weer snel normaal. Beugelriem weer vastgedaan en er maar weer opgegaan, ze was gelukkig niet vreselijk geschrokken. Heb nu dus beurse bil :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-07-11 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:53

sander_lotte schreef:
Pff ben net naar de paardenwinkel geweest. Eerst nog naar een andere geweest, maar daar hadden ze geen menspullen en geen leveranciers die menspullen hebben. Ik heb gevraagd naar een langere singel en een ander hoofdstel.

Ze hebben naar verschillende leveranciers gebeld, niemand kon ons helpen voor een binnensingel van 45 cm en een hoofdstel met de juiste afmetingen. Imperial had niets meer in voorraad, zij zouden in augustus een nieuwe bestelling binnen krijgen en dan zouden ze pas kunnen meten of er iets bij zit wat ik nodig heb. Het probleem is, ik ga 12 augustus op vakantie met Romeo en ik zou het toch graag willen hebben als we op vakantie gaan.
De mensen van de winkel hebben me doorverwezen naar een zadel/tuigenmaker in Nederland (Beek), daar zou ik naartoe moeten en vragen of hij me het nodige kan maken. Want die mensen hebben geen gegevens van die tuigenmaker (enkel een achternaam), zelfs geen precies adres of telefoonnummer.

Is hier misschien iemand die in (de buurt van) Beek woont en toevallig een oude tuigenmaker kent? Anders zou ik echt niet weten wat ik moest doen!

Als het Beek (Limburg) is, weet ik wel wie ze bedoelen, daar ging ik vroeger ook, geen idee hoe hij heet, ging er altijd langs, is ook niet zo gemakkelijk te vinden is op een boerderij in een piepklein dorpje/straatje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:01

@VHU: hahahah, niemand gezien :D :(:)

@Tine: wat stoer 8-) *\o/* ! Beter dat hij gaat staan, dan dat hij ervan tussen gaat, natuurlijk. Hier komt dochter van vrienden van ons volgende week logeren, wilde al eens kijken of ik die op de grote kan zetten, ze is negen jaar, ben benieuwd.

@Tallechie: daar zou ik ook niet aan beginnen, lekker gemakkelijk van de eigenaar, is mijn mening.

@Nouvel: :(:) , pfff, maar goed dat je d'r opgehaald hebt :j .

@Lacuna: lekker lang paardendagje voor jou!

@Naaltje: hahaha, die eerste foto is geweldig!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:24

VHU, auw dat zal wel een blauwe kont worden

Tallechie, kan me voorstellen dat je een klein beetje gefrustreerd bent dat dan zo slecht wil slapen

Nouvel, oeiii fifi dus hoefbevangen? gelukkig ben je er goed op tijd bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:27

@ VHU: heel herkenbaar, eerst kijken of niemand het gezien heeft :j Hoop dat je niet weer hele blauwe plekken gaat krijgen. Rembrand is gewoon een kanjer <3 . Fijn dat been al dunner is geworden en ze geen last heeft met werk.
@ Avaluna: Rembrand gaat er niet vandoor. Die is zo superbraaf. Daarom kan dit ook gewoon allemaal. Met Thabor trouwens ook hoor. We hebben alle paarden op hun karakter uitgekozen. :D
Inderdaad van die eigenaar van Fries lijkt het wel heel makkelijk. Ander heeft de kosten en het kost hemzelf geen tijd. Beetje vreemd allemaal. Moet er niet aan denken om zo met een van mijn eigen paarden om te gaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:29

@Tine: die van ons ik ook heel erg braaf, maar een kind erop, heb ik nog niet gedaan, weet wel dat hij toen hij in training stond eens steeds harder ging, als mensen niet kunnen rijden, die gaan dan nog wat knijpen ipv opvangen en dan wist hij het ook niet meer, is dan wel akelig, maar ik probeer het eens aan de longe, kind kan best netjes rijden, gezien leeftijd en ervaring en dan kan dochterlief op d'r eigen pony.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:29

volgens mij wordt er op zo'n manier wel vaker ''met paarden omgegaan'' in plaats van verkopen het paard in bruikleen
meestal gaat dat gepaard met contracten en een heel geregel.

@tine; pas op om te zeggen dat ze superbraaf zijn.. elke keer als ik zoiets zeg breekt de pleuris uit met dids :')

@vhu; :') dat is stom _O- geen zoonlief met camera op de bakrand nu? >;) hopelijk valt je blauwe plek mee. en geweldig dat bente weer heel is! :)