[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:09

Naaltje schreef:
mer jou wil ik ook wel weekje ruilen patrick ;)
hoewel..zou 't doodeng vinden met dids het strand op :o

Wat is er eng aan het strand?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:10

_Patrick_ schreef:
Naaltje schreef:
mer jou wil ik ook wel weekje ruilen patrick ;)
hoewel..zou 't doodeng vinden met dids het strand op :o

Wat is er eng aan het strand?

een gevoel
als ik op het strand kom heb ik altijd zo'n onwijs overweldigend '' ^)'' gevoel (ikke is klein)
en ik heb zo 't vermoeden dat m'n paard dat onwijs goed gebruik van kan maken als ik me zo voel :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:11

Haha, paar boompjes op het strand en Naaltje voelt zich weer thuis ;)

We zitten nu op 493 +:)+

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:12

Ja inderdaad hihihi

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:13

*meeleesmodus aan*
't Gaat mij ff te snel, of ik heb et gewoon te druk.
Duik snel mn bed in, morgen 6u wekker!!
Ik lees gewoon mee, tot int weekend :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:13

:')
dat zou wel helpen inderdaad :D

zoals het er nu uitziet ga ik zondag naar de hei met Dids! :) onder voorwaarde dat ik 't gevonden krijg :)) ga m'n gps opladen en we gaan gewoon rijden :D naja, mennen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:14

Ik ga slapen en hoop dat ik me morgen beter voel truste

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:26

Royaltjuh, sorry :o
We zijn vandaag wel erg, of laat ik voor mezelf spreken, ik dan.
@Naaltje, waar is die hei zo ongeveer :=
Ik moet ook naar bed :z
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-01-11 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:27

hmm vanuit jou eindje hobbelen ;)
maar als je vanuit mijn stal vertrekt is het 1 weg oversteken, en dan een weg volgen.. ik heb ook niet echt een idee hoe ver etc, dat ga k uitzoeken. Maar denk dat je er met 1,5 km wel al bent :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:32

Mag ik even melden dat ik súpertrots ben op zowel Rizanta (zal proberen om haar zo te noemen ipv Roos, automatisme :P ) en Maaike!! :))

Ik ben elke dag nog zo blij en zo dankbaar dat ik zo'n gruwelijk fijn baasje voor haar heb kunnen vinden (nou ja, eigenlijk heeft zij Rizanta gevonden) en heerlijk dat ik zo een beetje 'op de hoogte' kan blijven van haar en van jullie samen!

Heb stiekem even een traantje weg moeten pinken :o

Als het mooier weer wordt, kom ik zelf even langs om foto's te maken!! :):)

VanHuisUit schreef:
*\o/* +:)+ *\o/* +:)+ Het ging super!!!!

Sorry, even ego, want ik ben blij en heel trots!
Was zo leuk. Peter zei we gaan ervan uit dat het helemaal goed gaat, met tuig opleggen en erachter lopen was ze super en volgens de verhalen van de vorige eigenaars kan ze het dus geen problemen maken als ze er niet zijn := Eerst tuig omgedaan, vindt Rizanta dus allemaal al helemaal prima, alleen aansingelen staat ze wat te hengelen met een voorbeen maar goed :+ Krijgt ze haar menhoofdstel om zie je haar oortjes al helemaal spitsen zo van ja, ja, gaat het nu dan eindelijk weer eens gebeuren (ze had 6/7 jaar niet voor de wagen gestaan). Met haar naar de wagen lopen, haar ervoor gezet, lamoen naar beneden....bleef keurig staan...Peter gaat op de wagen zitten, ik sta er dus nog voor, loop naar achteren, ga erop zitten en voorwaarts .... daar ging ze alsof ze nooit anders heeft gedaan 8-)

We zijn de bak ingegaan, was best zwaar want het had natuurlijk giga geregend. Nou braaf echt zo heerlijk! Links/rechtsom stappen, draven, voltes, afwenden, tussendoor halthouden / weer voorwaarts. En ook echt lekker door kunnen draven, iets wat ik onder het zadel nog wat minder durf omdat ze heel groot draaft en ik dat moeilijk kan uitzitten. Die oren, helemaal naar voren af en toe even zo'n tikje naar achteren om goed te begrijpen wat ze moest doen <3 Linksom (=kant blinde oog) is ze ietsje minder gebogen dan rechtsom maar waar hebben we het over. Volgens Peter had ze er ook echt plezier in. Na zo'n half uurtje/drie kwartier zijn we gestop. Ik heb zelf ook zo'n minuut of 10 gemend. Lekker licht in de hand, mooi aan de teugel :D zo netjes heb ik nog nooit gemend!

Dus jullie hadden helemaal gelijk, het ging super. En wat een prachtig gezicht zo'n swingende rug en zo'n prachtig paard zo mooi voor de wagen. Na afloop stond ze ook zo tevreden op de plaats. Ook met aftuigen / van de wagen afhalen goed stilstaan. Ze ging zelfs helemaal gapen, zo grappig :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:35

Oh maaike gaan we zo beginnen:P :+ Wat is er mis met amsterdam :Y)

Vorig jaar was ik voor het eerst in rotterdam :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 08:18

VanHuisUit schreef:
Oja Tine ;) en op een 10 minuten met de auto (is niet zo'n wandelroute) een echt lekkere Japanner (alleen houdt manlief niet van vis, dus die doe ik daar geen plezier mee :+ ).

Hihi, hier hetzelfde hoor. Maar bij de Japanner hebben ze ook heel veel vlees, dus hij neemt vlees menu, en zoon en ik het gemengde menu.

Nou, ik heb vandaag drukke dag. Vanmorgen nog priveles met Rembrand, dan A longeren, R vast manen vlechten (en hopen dat het netjes blijft, blubberpaard ;( ), tuig poetsen, uitmesten, inpakken wedstrijdspullen, judoles, eten, wassen en vlechten mannetjes Oef. En dan hoor ik eigenlijk ook nog 2 uur te slapen. Gisteren is dat ook al niet gelukt, en dat voel ik wel. Morgen gaat het in ieder geval niet lukken ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:23

gofferdomme...
m'n entinglijst is niet meer geldig..
dids moet zijn basisenting dus opnieuw... poedersuiker..
k ga maar gauw mensen mailen en vragen wat dat kost... ^) wil verdikke alleen maar 'n wedstrijdje starten...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:45

Mogge,

tine succes vandaag!

Naaltje dat zijn 2 keer entingskosten en eventueel voorrijkosten..

Ik kruip me bed weer in voel me nog beroerd

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:50

ja, dat weet ik, maar ik wil weten hoeveel het is.. Ik heb namelijk geen idee welke veearts er op stal komt etc. En als k voorrijkosten kan minderen door er zelf heen te gaan doe ik dat, alleen schijnt dat meestal zo niet te werken :))
ik zal eens gaan ontbijten.. heb zin in tostie door VHU :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:58

@Patriciavt Roos/Rizanta is mede zo'n fijn paard door jou en Ellis, haar baasje voor jou en haar eerste baas, die met haar heeft gemend. Je merkt gewoon dat ze nooit iets slechts heeft meegemaakt, ze geeft je alle vertrouwen en is een heel fijn ongecompliceerd paard. Precies wat ik nodig had/heb. Denk stiekem dat Roos mij heeft uitgekozen, zoals ze me die ochtend aankeek toen ik haar voor het eerst zag vergeet ik nooit.

@Tine nou dat is me een dag zeg. Ik ben vandaag echt lekker vrij dus kan doen wat ik wil tot 15.00 uur, dan is zoonlief thuis en moeten we naar hockey.

@Rivaldo, was jij vorig jaar voor het eerst van je leven in Rotterdam ~~}> ik heb het zelfs nog zo bont gemaakt dat ik bij elkaar een jaar of 3 in Amsterdam heb gewerkt...ik vind Amsterdam een hele mooie stad hoor :+ ;) wel een beetje oud :=

Hoe kan dat nou verlopen zijn Naaltje, of bedoel je dat je vanaf vorig jaar naar dit jaar te laat bent? Wanneer is de wedstrijd die je wilt gaan doen? Is er niet iemand op stal die ook moet laten enten (scheelt weer voorrij kosten?)?

***gooit tosti richting Etten Leur ***

Ik ben gisteren zo enorm aan het bokken geweest dat ik me vandaag maar even ban voordat ik echt verslaafd raak. Kijken of jullie zonder mij die laatste pagina's vol kunnen krijgen }:0

:wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:03

@VHU; thanx voor de tosti :P
hoe het kan dat 't verlopen is.. hmm, toen ik dids nog verzorgde is hij geent (ben ik bij geweest) maar toen was het paspoort er niet. Deze is toen dus niet geregistreerd. (2006 was dat geloof ik) Toen hij daarna van mij was, en ik hem liet enten heb ik dat aan de veearts gezegd en hem eens aangekeken, hij heeft toen die enting alsnog ingeschreven. Maar daar zit niet zo'n stickertje bij van de spuit. En dan zijn ze dus niet geldig :)

Ik heb nu gemaild naar de regel-kampioene van stal ( :D ) om te vragen wanneer er geent wordt, welke veearts het is..
De wedstrijd die ik wil doen is eind maart/begin april. Als ik er dus nu de basisenting in laat flossen is dat goed :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:07

VHU super van Roos, en Patricia leuk om je hier even te zien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:33

Zooo hoop gelezen, weinig om op te reageren :+

Tine: ik weet dat Van Schie liever heeft dat je hem even belt. Per mail is hij altijd wat kort van stof. Is een aardige man, bel hem gewoon even.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:33

Goeiemorgen! Nog 7 pagina's, dat gaat snel!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:42

naaltje : balen van je enting dat die verlopen is,ik ent 2x per jaar,dus weinig kans om te verlopen.
wil wel 1 x per 8,5 maand gaan enten ipv elk half jaar.
ga nu snel douchen aankleden,paarden de wei op zetten en dan werken.
enne.....als ik thuis kom.....pagina 500????

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:43

mja, ik vind dat enten maar een beetje bullsht eigenlijk zo.. ik moet dus opnieuw omdat er 1 stickertje mist, de rest is wel geldig.. en dat het 1x per jaar verplicht is :+ achja..

ik ga nu ontbijten, ik maak wel 2 tostietjes.. heb ik wel verdiend na gister :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:51

Wat een lief berichtje, Patriciavt. Lijkt me fijn om je paard te verkopen aan iemand die er nu al zo gek mee is.

Tis wat met die entingen ja.. Onze pony's zijn net weer gedaan.

Geniet van je tosti's naaltje!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:57

geen tostis gedaan :o
omdat ik vanavond ook al lekker ga eten :P heb maar gewoon bruine bammetjes met ham en jam :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:00

Zooo Millanka ook weer blijgemaakt :)