[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:42

:O zo..lui dagje...gisteravond een erg leuke seminar gehad van iditarod en yukon quest musher superleuk !
maar erg laat thuis ! :O
Tine, succes met de stof.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:43

Leuk Biancacoo!
Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn Tine. Zag foto's van de stofjes op facebook zag er prachtig uit. Maar idd niet eenvoudig een colbertje -:)

Vandaag Ber ontdaan van een enorme klei-laag :7 en haar manen wat bijgewerkt. Hoop dat alles lang wordt, vorige winter is door de deken stuk begin van de manenkam heel kort geworden, is nu wel wat bijgegroeid maar het is nog ongelijk. Hou erg van lange manen <3
Nieuwe staleigenaar ment recreatief met tweespan Friezen. Had ze nog niet van dichtbij gezien, heel mooi span. Een met manen van ruim een meter :oo echt prachtig.
Met een paard wat tegenover Ber staat wordt ook gemend.
Dus toch weer beetje in het mengebeuren eindelijk.

Verder vooral dozen ingepakt, opgeruimd en schoongemaakt :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:10

Rustig hier -O-

Hoe gaat het met iedereen? Honden, paarden, ponys, kippen, weet ik veel wat nog meer ;-)

Ber was bij de schoonheidssalon geweest haha, en Bianca had interessante avond gehad over mushen, VHU ziet overal dozen.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:13

Idd rustig! Beleef hier niet zo veel en heb dus ook niet veel te vertellen; hihihi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:08

Hier fijn totaal niet paardendagje gehad :-) Ollie heeft wel gereden, op de hei :D Ber heeft lekker in de wei gelopen. Wei en hei haha.

Verder met vriendinnetjes uit burnout-traject gelunched. Was gezellig. Genoten van het heerlijke weer. En bij de verbouwing is de keuken nu 'dicht', da's wel fijn :+ is goed gelukt :D
Het is nu zoooooo'n zooi beneden, allemaal bouwmateriaal, stof :oo zal wel goedkomen allemaal maar is even slikken als je het huis inkomt :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:41

Ik durf het haast niet meer te schrijven, want het wordt wel heel opschepperig, maar zoonlief had vandaag zijn 3e wedstrijd in de L2. Eerste proef ging echt zoooooo mooi. Liep hij 203 punten en 2e prijs, naar het schijnt bij een jury die altijd heel laag punt. Tweede proef ging in onze ogen niet goed (maar ja, wij konden vergelijken met de 1e proef, de jury niet), daar haalde hij 188 punten en 3e prijs. Oftewel, na 3 x starten 4 prijzen en 8 wp.

Vanmiddag zouden we lekker een aangespannen bosrit gaan maken met Rembrand. Komen we in het bos aan, staan er allemaal hekken en linten. Wordt er morgen een crosswedstrijd gereden. Hekken stonden zo in de weg, dat ik met auto eerst helemaal niet weg kon, moesten een paar weggetild. Zo jammer, zoonlief was helemaal verdrietig, hij vindt het zo leuk om door het bos mee te gaan en dan te "groomen".

In onze overvolle agenda hebben we niet zo vaak tijd (zeker nu het savonds weer snel donker wordt) om een bosrit te plannen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:21

Vhu, paardloze dag gisteren, en overal stofffffff, ik hoop dat jullie verbouwing voorspoedig verloopt.
Tine, gaaf dat je zoon zo goed gaat, gefeliciteerd met de winstpunten, balen van het afgezette bos..nooit leuk !
misschien morgen naar ander bos ?

wij hebben heerlijk gewandeld, bijna 2 uur, en heel veel paddestoelen gezien, het was er heerlijk weer voor, fijn dat het weer kan.
Ik hoop morgen met de honden een mooie route te kunnen doen, zoon wil graag mee op de kar, dus dat is gezellig, mijn man helpt me met harnassen aandoen en inspannen..Hoop dat t lekker koud word vannacht.

Fijne zondag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:17

Morgen heb ik viertaltraining met Rembrand, dus dat wordt helaas teveel van het goede voor hem.
Eerstvolgende mogelijkheid wordt pas ergens in november helaas.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:02

hoi hoi! :wave: Ik lees en leef nog steeds mee hoor :D
Moeten we nou met 500 pagina's de overstap gaan maken naar deel 8? :D Of heb ik dat verkeerd :P
Nog 5 dagen en dan zitten we alweer 2 jaar in dit topic!

Zouden jullie eens een kijkje kunnen nemen in dit topic? en misschien ook reageren
[AR] Welk voer en waarom voor menpony/paarden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:54

Nog net Goedemorgen..
tine ik hoop dat jij ook net zulk mooi weer hebt met 4-tal training, als wij hier.
vanmorgen met Hulp van mijn man met de honden en de kar kunnen trainen, de start
is nog wat hectisch...maar dat komt omdat ze graag willen starten, mooie ronde gedaan van 8 km, in 28 minuten, heerlijk genoten, in de ochtendzon.
Hallo jenkins, kan je vragen niet beantwoorden over voer, niet van toepassing.
Idd bij 500 pagina's word normaal een nieuw rijtuigje klets topic geopend..geen idee hoe dat werkt,.....en ik ben niet zo handig met pc.....Lanouska heeft het de vorige keer voor ons gedaan.... <3 maar je bent hartstikke druk volgens mij Lanouska. ..
We zien we,.. komt vast goed, t gaat niet zo hard momenteel hier dat scheelt.
janouk, hoe gaat het, nog getraind voor working equitation? En hoe is t met anton?
Fijne dag iedereen, succes bij wat je van plan bent.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:06

Goedemorgen.
Janouk vanochtendvroeg getraind dressuur onder het zadel: de working equitation proef gereden op muziek. Ik merk wel dat Janouk heel anders te rijden is, nu ze niet meer 2 x per week voor de koets loopt.
Een stuk taaier in de aanleuning, maar wel heel buigzaam.

En daarna met Meneertje Anton naar het bos met de koets: veel rechte lijnen rijden: mega druk is hij, maar goed te sturen: bochtenwerk is nog lastig. Maar dat kan alleen maar beter worden door training.
Er zit nog heel wat werk in, maar het begin is veelbelovend: hij is goed actief, gehoorzaam op de stem.
Rust en vertrouwen gaan we eerst aan werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:04

Rust en vertrouwen, de basis van alles :j +:)+
Lekker bezig zo Janouk! En Biancacoo nou het was errrrrug koud vanochtend dus denk dat jij ook lekker bezig bent geweest. Ben zo blij voor je dat het weer kan!
Zal zo eens kijken in je topic Jenkins. Hoe is het met Silly?

Hier zo gelukkig. Met Ber gaat het zo ontzettend goed. Ze heeft het enorm naar haar zin op haar nieuwe stal. Iedereen vindt haar ook lief. Bij de andere stal vonden ze haar vooral een neuroot en een lastpak. Nu gedroeg ze zich daar bij tijdens ook soms uitermate randdebielerig :x maar ze was volgens mij vooral steeds heel bang. En vooral bij stal, ze vond dat een vreselijke plek.
Nu staat ze gewoon rustig op stal, volkomen ontspannen met in de wei zetten en eruit halen, heb vanochtend heerlijk met haar gewerkt aan de longe. Wat een verademing.
En dat terwijl ik van de zomer periodes heb gehad dat ik zoiets had van ik geef het op, dit komt echt nooit meer goed....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:11

ZIe idd dat het zo'n 2 jaar terug is de opening van dit topic. Jammer dat er momenteel niet zoveel mensen inzitten... Zelf mennen we al een flinke tijd niet meer. Wie weet komt het er ooit nog weer van, wie weet niet, geen idee dus :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:10

:+ ik men ook niet meer...en idd jammer dat niet veel mensen meer posten hier..
Wie weet komen er nieuwe bij, in nieuw hk topic..

Mooi te lezen dat jullie ook al buiten rijden met anton, ik vind dat juist erg belangrijk voor jonge paarden, een groot gemis als je dat niet doet, gewoon idd km-ers maken, zo belangrijk.
fijn dat anton het zo goed doet..ik las op fb het enge hoek ogen dicht verhaal. ..ondeugende haffen !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:32

Goedenavond alweer, de dag is hier omgevlogen.

Voor het eerst sinds weken weer eens goed geslapen. Wat is dat lekker zeg. En nog uitgeslapen ook. Normaal word ik om half 7 wakker, nu pas om kwart voor 9.

Eerst met zoonlief wat huiswerk voor typen en gitaar gedaan, daarna gesprongen met beide ponys, ging uiteindelijk heel erg goed. En met Sam ook nog even de kur gefilmd, zodat ik met de muziek aan de slag kan.

Ik had gehoopt ook nog wat te kunnen naaien (ben zo benieuwd of het me gaat lukken), maar daar was geen tijd meer voor, want vanmiddag had ik carrousseltraining met Rembrand. Het was weer erg leuk, wel jammer dat er heel veel op het laatste moment zich weer afmelden.

Bianca ment wel, alleen met honden ;-).
VHU gaat wellicht ooit weer mennen, maar dat is verder toch ook niet zo belangrijk. Jullie verhalen zijn veel te leuk!!!!!
Die Ber, haar plekje gevonden. Wat ongelooflijk fijn. Voor jou natuurlijk, maar vooral voor Ber. Wat moet het haar een rust geven op een plek te zijn waar ze wordt geaccepteerd. Echt helemaal geweldig

Janouk en Anton hebben ook met het mooie weer mogen werken. En voor die puppies is bochtenwerk nog lastig, komt vanzelf.

Jenkins, ik heb je vragen beantwoord, weet niet of je er iets aan hebt. Ik ben fan van liquihorse en als ik jouw verhaal lees, denk ik dat jij er ook baat bij zou kunnen hebben. Dan hoef je veel minder voer te geven, waardoor je het gewicht beter in de hand zou kunnen hebben

Ik ben heel onhandig met computers, dus vrees dat ik niet van nut kan zijn bij het openen van een volgend deel. Solly

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:45

zoo Biancacoo 8 km in 28 minuten? dat is best snel toch? Als ik zo naar mijn endomondo kijken de ritjes van sil dan red ik dat niet :P

Janouk, fijn dat het lekker gaat met Janouk alleen ohz. En super leuk dat Anton ook goed gaat :D

VHU, Klinkt als een super plekje voor Ber <3 Met Silly gaat het goed hoor, zowel voor de kar als ohz.

Tine10, Bedankt dat je iets in mn topic hebt gezet. Vind het erg interessant om de verschillende meningen te horen over voeren en net zoals die ene ook zei dat haar paard het goed doet op voer, maar toch te dik is :? Daar loop ik met sil ook een beetje tegen aan. Ik zal me eens verdiepen in liquihorse.

Ik vind het altijd erg lastig om ze mee te praten en te reageren op iedereen, vind het daarom ook wel fijn sommige op Facebook te hebben. Dat vind ik makkelijker reageren O:)
Ik zou kunnen proberen een opening te maken voor het nieuwe topic? Word niet heel spannend, gewoon wat we bij deze hebben gedaan? Dat iedereen een stukje tekst en 1 a 2 foto's instuurt? De openingspost is natuurlijk al weer 2 jaar oud :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:25

Jenkins,..ik vond t netjes idd, maar heb ook nog 4 minuten stil gestaan water drink pauze, ze hebben gemiddeld ongeveer 18 km p. Uur gelopen, heel tevreden over, flinke draf en stukken galop, marathonlopertjes zijn het.
Het is heel anders als met paarden, haha..soort honden endurance, ik vind t ook fijn om wat meer naar de langere afstanden toe te gaan trainen, gewoon op bosrijke. .maar dan met honden.

Fijn dat sil het zo goed doet.

Tine drukke dag, jammer van de afzegging. .
en goed geslapen, dat is fijn,.... _/-\o_

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:30

vanmorgen zitten blauwbekken op de wagen in het bos,zo dat was ff handschoenenaanweer! moest ook meteen aan biancacoo denken: heeeeerlijk hussenweer brrrrr
volgende week maar eens de tondeuse over sun zijn teddyvacht halen,wel jammer dat ze zo gaat zweten ,vind haar vacht zo heerlijk knuffelen( waar sun absoluut niet van houd)
Jenkins: ik heb hem niet ingevuld omdat sun alleen maar krachtvoer krijgt als ze aan het werk is en dat is zomers anders dan swinters.
tine: dat was schrikken voor je vanmorgen, zooo lang uitslapen :z heb ik ook gedaan(1 dag in de week dat dat kan heerlijk)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:01

Biancacoo, 18km/u ga ik met Sil niet halen nee :P

Happytime, ik vond het heerlijk op de wagen vanochtend! :D met mn gevoerde menhandschoenen en menschort haha. Ik heb nu alleen even borst van sil geschoren, wil het deken gedoe nog even uitstellen :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:16

dan zat je aardig ingepakt Jenkins :brr: ik heb nadat ik sun verzorgd heb bij de ouwe baas(waar mijn ponys lopen) de gaskachel aangezet,bak thee erbij... :9k voeten voor de kachel en ontdooien +:)+
zo zo de winter begint al vroeg bij jou...waren zijn woorden _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:25

Goedemorgen
Wat :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: . Wel prachtig weer, zonnetje erbij. Wil gaan mennen, maar ga eerst maar even wat anders doen. Ik vind het anders voor Amerigo wel erg sneu om in zijn blote buik te moeten werken. Nu heb ik wel een mendekentje voor hem, maar toch. Ga weer eerst wat huishouden doen en hopelijk ook wat tijd om te naaien.

Denk dat ik mijn skibroek ook maar even opzoek. Heb het altijd al koud (thermostaat van mijn lijf werkt niet), dus nu met die wind zeker

Fijne dag allemaal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:08

Goeiemorgen!

Ik zie dat jullie het mooie, koude weekend ook goed benut hebben :D .

Meneer Anton met de koets naar het bos, Ber is geen neuroot meer en heeft longewerk gedaan, hondjes die endurance gelopen hebben in 28 minuten, Jenkins die vragen over voer heeft, zoon Tine die weer met prijzen en wp's aan de haal is gegaan, HT blauwbekkend (ik las eerst "met blauwe plekken op de koets" :') ) in het bos en Ava die niet veel beleeft en dus ook weinig te vertellen heeft :\ :D .

Stalgenootje en ik hebben gisteren mee gedaan aan de MEM-dag (Menners Eindhovense Manege). Een dagje hindernisrijden voor de lol en training van de hobbymenners (en wedstrijdrijders die het gewoon leuk vinden om mee te doen). Vaardigheid ging zoals verwacht drama, maar daar is Moos ook helemaal niet aan toe. Al een jaar geen vaardigheid meer gelopen, wel bij de wedstrijdpaarden ingedeeld, dus met +20 cm had ik drie ballen en veel tijd, terwijl ik voor de nul ballen en veel tijd ging. Daarna B-traject en 3 korte, ruim opgezette hindernissen, waar ik lange lijnen voor bedacht had omdat ik zo vloeiend mogelijk wilde rijden. Ging veel beter dan vooraf gedacht en met H2 en H3 grotendeels in galop was ik erg tevreden over Mosel +:)+ .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:09

Brrrr op de kar ht...idd t'was best fris..
Vanmorgen ook.. ik heb flink mee gestept met de 2honden om warm te blijven...dan is t goed te doen..ik had een dun windjackje aan..brrrr koud.. maar mooie route gedaan, schitterend !
Maar..heb t tich nu wel koud....hahaha.
Tine idd fris als je paardje geschoren is..mendekentje is dan fijn.
Klinkt als leuke mendag gem ! Leerzaam voor moos.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:27

biancacoo: lig jij niet tussen de dikke bontdekens in je sleetje? _O-
tine ook aan de koukleum,hier ook maar ff gewacht met longeren en spelen met de bosmaaien(ga snel weer al mijn handschoenen opzoeken,zal wel weer van alles 1 zijn)
gem; gaaf zo met moos aan het ballengooien,ach wacht maar tot je je nieuwe wagen heb,die laat ze vast liggen, wel goed zo in galop door de hindernissen met lange lijnen, geeft een goed gevoel dat dat lukt(vooral met een paard, pony went wat makkelijker)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:36

Ht, ik zie t voor me :+ lekker warm in de sleezak. ...hahaha... als ik me opvouw. ..pas ik idd in de slee......rits dicht van de sleezak en ik slaap. ... :z bivakkeren maar...