[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:41

Tis zeker koud, maar ik kan er eigenlijk wel van genieten. Gewoon dik aankleden en gaan!
Maarja, dat is natuurlijk heel makkelijk te typen vannachter mijn computer op het werk, hihi.
Net even naar de bakker geweest broden halen. Dus ben wel een beetje buiten geweest ;)

Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!
Werkze voor iedereen die gaat werken.
En geniet van het weer! Tis nu eindelijk een keer droog ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:49

nou,
ben op stal geweest om de maten etc van de trailer op te nemen,
iemand heeft veel intresse nl
en foto's gemaakt...
mn knollie op afstand gezien....
en ik vond het wel best zo, hihi
brrrrrrr

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:35

@ Frensie: in principe is het inderdaad zo: dik aankleden en gaan. Helaas heb ik nu al vanaf 7 uur koude voeten en dat maakt dat ik over mijn hele lichaam koud heb. Ik heb wintersokken aan en warm schoeisel, dus veel meer kan ik er niet meer aan doen :D Ik ben altijd al zo geweest, ik heb het ontzettend snel koud, dus geef mij maar een heerlijk warme zomer en laat de winter maar vallen :D Winter kan gezellig zijn, maar niet als je het voortdurend koud hebt :(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:41

Ja als je eenmaal koude voeten hebt... dan is het heel moeilijk om ze weer warm te krijgen! Ik kreeg gister tijdens het rijden wel warme voeten. Maar soms ben ik thuis na een tijdje buiten geweest te zijn en dan kan ik het niet meer warm krijgen. Dan neem ik altijd een heel warm bad :)

Zaterdag moet ik naar de FNRS jurybijscholing, dat zal wel ijskoud zijn in de rijhallen! En als je dan zelf in beweging bent, kan je het nog wel warm krijgen, maar we zullen niet heel veel moeten bewegen... brrr...

Werk hier is traag vandaag. Ben redelijk door mijn taken heen. Heb al de hele ochtend zin om te vreten...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:50

tegen koude voeten,
teiltje heet water,,
steeds voorzichtig dompelen , net zo lang tot je langer erin kan blijven... :))

owjah....gecombineerd met warme kruik in de rug :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:36

hier nog 1 met emmertjes water halen,ach beetje fitness en ben met frensie eens HET IS EINDELIJK DROOG *\o/*
ponys hun benen eens goed kunnen borstelen(normaal onder de modder) en geen mok zag er perfect uit.
en zeker warm aankleden voor buiten, in "woon" momenteel in mijn skibroek :=
lanouska: heb het doorgegemaild naar je

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:22

Goedemiddag.

Hier vanmorgen heerlijk alle drie de paarden kunnen trainen. De bodem is nog niet perfect, zitten nog wel harde stukken bij, maar hij is vlak, dus het geeft niet zo. Eerst Thabor gelongeerd, daarna de andere 2 om de beurt ingespannen. Ze liepen heel fijn. Ik had het gewoon warm vandaag op de bok :j

Ik was vannacht om 2 uur wakker, nog naar stal gegaan om te kijken of de drinkbakken niet bevroren waren, maar alles was nog vloeibaar dus weer snel naar bed.

Zo meteen eerst met zoon naar muziekles en boodschappen halen, daarna moet ik nog uitmesten (wei en stallen) bak slepen (als het zo wordt aangereden door het mennen wil ik het wel weer even los maken) en erf schoonmaken. Overal ligt hooi en stalresten.

Avaluna: dat thermolint hebben we met tieraps op de waterleiding vastgezet, overal tot aan de drinkbakken (hebben 4 stallen). Daaroverheen hebben we flexibele isolatiebuizen gemaakt (van die grijze) Met een schakelaar kun je hem aanzetten, dan houdt hij de waterleiding op 7 graden. De waterbakken kunnen nog wel bevriezen als de paarden de bak vol laten lopen en vervolgens het water laten staan (doet pony nogal eens). Maar goed, dat is op te lossen door emmertje met warm water uit huis mee te nemen. Dit erin te laten lopen en dan met de hand het ontdooide ijs eruit scheppen. Netzolang tot alle ijs verdwenen is en de staaf weer vrij kan bewegen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:19

@Tine: wat ontzettend fijn dat je zo lekker met de paardjes hebt kunnen werken! Wanneer gaat Thabor ook alweer naar de keuring?
Bedankt voor je uitleg m.b.t. de waterleiding, vanavond even manlief laten lezen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:13

Haidiehai

is ik ook weer, heb bijgelezen (half sorry :o ) :D

Vanochtend op de fiets ( :brr: ) naar de fysio geweest, het voelde niet lekker in m'n nek sinds het ongeluk en er zit ook iets niet goed, maar hij is fysio, dus volgende keer naar de collega die manueel is. Effe de boel weer rechtzetten }>

Verder vandaag voor het eerst weer een paardje verzorgd *\o/* Mag nog niet autorijden dus vriendinnetje heeft me opgehaald en thuisgebracht en ik heb lekker getut met "mijn" moppie Ulla.
Niet veel bijzonders gedaan maar al met al doodvermoeiend, moet echt conditie weer opbouwen pffff
en nu wel wat pijn en ook (spier?)pijn in rug, geen idee waarvan, nog nooit gehad op die plek.

Morgen bedrijfsarts, mijn vriend speelt taxi ;)

doeiii

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:26

Lekker bezig geweest dus IM! Mag je nog niet autorijden vanwege de duizeligheid?

HT skibroeken wonen heel lekker ;)
Tine nog lekker bezig geweest met de paardjes!
Bicci kwam, zag, fotografeerde en vertrok op stal ;)

Ik zit hier beetje tijd uit te zitten en dan weer druk te werken en dan weer tijd uit te zitten, gek werk...
Vanavond komen mijn ouders even langs. Die hebben via spaarpunten van de bank een stofzuiger met korting gekocht voor me. Een Philips ergofit zonder zak. En vandaag is de schilder in huis bezig geweest, ben benieuwd welk kleurtje manlief heeft uitgezocht ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:52

Je precies Frensie, ivm de duizeligheid was het zeer onverstandig zei de huisarts en bovendien krijg je dan denk ik heel veel problemen met de verzekering als je een ongeluk veroorzaakt......

Weet je het kleurtje niet ? Spannend ! :-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:58

Druk, koud, waterbakken ijs-vrij houden en geschoren pony's warm houden (heb voor het eerst sinds ik pony's heb er 2 binnen staan omdat het zo koud is! wel alleen de 2 geschoren pony's hoor).

Ik had ook het bitje besteld waar over gepraat was van het weekeind (deze: http://www.ems-webshop.com/a-22427158/b ... port-mouth ) en heb hem vandaag binnen gekregen. Echt een heel mooi bitje! Kijken of ik hem morgen maar even uit kan proberen. Het kan goed zijn dat ik er over een tijdje nog meer bij ga bestellen als ze er fijn op lopen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:27

Super dennis van het bitje. Ik wacht je reactie in gebruik nog even af en dan ga ik er ook 1 bestellen denk ik. Zit dus geen kinketting aan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:41

Dennis: ik ben ook heel benieuwd hoe het bitje bevalt.
Frensie: welke kleur is het geworden?????
Ingrid: hopelijk helpt behandeling van manueel therapeut en ben je snel van je duizeligheid af. en lekker bij paard geweest

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:58

@dennis wat is het voordeel van dit bit? Ziet er wel mooi uit.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:03

Zelfde kleur als de andere muren :) Deze wand was opnieuw gezet na het bouwen van de aanbouw maar nog niet behangen en geverfd. Nu dus wel, gewoon zelfde kleur, beetje beige-achtig. Zaten gister nog te denken aan wat anders, maar zo is mooi.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:04

Ik ben afgedraaid. Lees later bij en reageer ook later....

Als ik de puf nog heb straks nog even aan de studie en anders bankhangen

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:06

Ik ben ook wel heel benieuwd naar t gebruik dennis! Fijn dat je proefkonijn wilt zijn! ;)

Voor de anders sluit ik me bij samenvattingen aan. ow en ik haat kou! Moet zo met kleine hondje naar hondentraining. :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:25

Grrrrr.... winterse problemen met de auto. Het sluit-mechanisme van de deur (niet het slot, maar het binnenwerk van de deur) vriest vast sinds een jaar of 2 à 3. Gisteren al trammelant mee gehad toen ik de oppaskindjes ging halen.
Vanmorgen zonder problemen de auto in gestapt, hoorde een achterdeur rammelen (zat dus niet goed dicht), wilde weer uitstappen.... ging niet -O- . Passagierskant... ging niet -O- .
Heb de kachel op vol vermogen gedaan, ben in de bloedhitte naar Schinveld gereden, en kon daar weer uitstappen :+ . Heb de auto daar expres tegen de boshut (de kantine) aan gezet, autoraam wijd open, zodat ik in geval van nood een straalkacheltje vanuit de boshut in de auto kon zetten met een verlengkabel door het raam :)* . Je moet wát!

Ster kon pas los in de bak als de boxen van 3 paarden die er al in stonden + de Friezen + de Dartmoors helemaal leeggemest waren, dus heb maar een handje geholpen. Was gezellig en goed om het weer acceptabel warm te krijgen :) .
Morgen gaat de indoorles niet door ^) . Hébben we een mooie hal om in te rijden, is het parkeerterrein te gevaarlijk voor vrachtwagens en dus ook om paarden af te laden ^) . Nu pas weer 1 maart les in de hal, door diverse uitvaldata :( . Hopelijk gaan de temperaturen gauw weer in de +, want buiten les is nu ook niet te harden :brr: :brr: :brr:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:59

Hier ook net de paarden gedaan. Water emmers bevriezen ook al. Verder is het als je bezig bent nog wel te doen.

Mijn auto staat bij de garage. Oliefilter is kapot. Hopelijk heb ik m vrijdag weer terug. Verder is het hier
gelukkig niet glad. Dus kan ik vrijdag wel buiten rijden.

Zo met hondje naar cursus. Is lekker binnen gelukkig.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:13

Gem heb je een volkswagen? mesten helpt wel om het warm te krijgen.
Manon dochter nog steeds niet helemaal lekker maar wel naar school.
Tine heeft gewerkt met alle drie de paardjes, fijn dat dat gaat.
Ik loop momenteel ook met water te slepen. Vanavond hebben ze warme slobber gehad en de bakken weer ondooit, nu hebben ze de bovendeur dicht (zijn klein dus kunnen eronderdoor naar binnen).
Maisie cursus met hondje jij liever dan ik.
Ik laat hondjes zo meteen even uit en dan vlug weer terug.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:18

Sonjim: :j , hoe raadt je het! Is dit een echt "oudere-VW-probleem"? Hij is inmiddels 14 jaar oud, rijdt (weer) als een trein, maar sinds een paar jaar dit winterprobleem.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:26

:wave:
Hoihoi, vanmiddag op werk even bijgelezen, maar nu op mobieltje ff niet te doen om op ver terug te reageren
Tine heeft de bak gesleept en pony's getraind
IM op fiets naar fysio en last van nek en naar Ulla geweest, heerlijk joh, die conditie komt vanzelf weer :j zorgelijk je nek, pas je wel goed op!?!
Gem autoproblemen Grrrr
Dennis, dat bitje willen we ook graag (is toch met dat leren kinkettinkje?) Benieuwd naar je ervaringen ermee
Menles van Maisie ging niet door (was toch Maisie, anders sorry)
Dochter van Avaluna naar school geweest (en, was t goed gegaan???)

Verder even geen puf meer

Morgen half 9 naar dok
Net bij Mick geweest, lekker gekroeld en niet getraind, dagje rust mag ook wel eens ;-)

Ga vroeg mn mandje in :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:38

Prinsje: ben benieuwd wat dokter zegt, hopelijk valt het mee
Gem en Maisie: autoproblemen, waardeloos

Morgen komen de hoefsmid en de fysio voor Thabor, om hem zo goed mogelijk voor de dag te laten komen op de keuring (weet niet meer wie het vroeg, maar die is zaterdag 11 februari, nog anderhalve week dus). Verder morgen weer lekker trainen met Rembrand en s avonds met Amerigo naar les. Hopen dat hij dan weer zo fijn loopt als vandaag. De bak ligt er hier weer perfect bij. Heb vandaag 2 zakken zout gebruikt en net gesleept en hij is nu echt helemaal super. Nu maar hopen dat er geen sneeuw komt, dan kan ik voorlopig lekker aan het werk.

De paarden vonden het nodig om in de schuiltent een "raam" te maken. Stomme beesten, hebben gewoon tentdoek in repen getrokken. Rembrand en Thabor samen. Blijkbaar vervelen ze zich, nu ze niet kunnen rennen in de wei. Heb vanmiddag nog een afleidpoging gedaan door een skippybal (zo'n grote fysiobal) in de wei te gooien. Die vonden ze wel leuk, maar tentje slopen was toch leuker :(
Hopelijk blijft de tent nog wel staan tot eind april.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:40

Dit is wel een bekend vw probleem, mijn zus is helemaal vw fan en heeft nog nooit een winter normaal in haar auto kunnen stappen totdat ze nu haar vw voor een fiat inruilde. Haar oude polo stond ook altijd in de garage zodat de deuren het deden, de nieuwe auto van haar man stond dan maar buiten, we hebben herhaaldelijk veel lol gehad om dit probleem, zeker toen mijn pa een stagiare kreeg met een vw en deze op de oprit uit de kofferbak stapte, dan sta je toch even gek te kijken. Rubbers goed insmeren met vaseline wil bij gewone auto's wel helpen.