[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:07

Goedemorgen,

@ Lacuna: ik had idd gevraagd naar de dubbelmama. Wat fijn dat het zo goed gaat. En ze wordt er dus ook nog liever van. Kan soms gek gaan. Veel plezier bij Naaltje.
@ Biancacoo: leuke avatar. Naar verhaal van die jongen. Hier ook een hond die doof wordt. Kan knap lastig zijn.
@ Naaltje: ben benieuwd of het klikt met dat meisje, zou leuk zijn. Jij veel plezier met Lacuna.
@ Ollie: nog maar paar dagen genieten. Hoop voor je dat het weer meevalt.
@ Prinsje: balen van je longen, hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Vandaag komt de osteopaat langs voor Amerigo. Arme zoon kan dus voorlopig even niet rijden, nou ja, niet op zijn pony dan. Moet hij maar een van de 2 grote gaan rijden. Daarna gaan we naar de dierentuin, want zoon heeft een vrije dag, omdat het gisteren jaarsluiting was en het erg laat werd voor de kinderen.
Weet niet of ik daarna nog puf heb om Thabor en Rembrand iets te doen.

Baal van mijn kuilbalen. Die staan nog steeds op het land. Het is te nat om ze weg te halen. Nu is een baal opengebarsten. is op 1 lijn, dus denk niet dat een vogel zo netjes aan het werk is geweest.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:07

mooie ava biancacoo!
en eeks, zulk nieuws laat je wel even schrikken inderdaad..

@tallechie; hopelijk kun je het uitpraten :)

@prinsjeH; :(:) op kantoor. Ik ga dus met dids mennen, of nou.. Ga dat denk ik Lacuun laten doen omdat ik even niet durf _O-

Meisje heeft trouwens al gereageerd, en we hebben gisteren al wat geklept op msn :) Ze woont in elk geval erg dichtbij (handig met eventueel ophalen enzo) en ze wilde wel langskomen. Volgende week zondag hebben we zo goed als zeker afgesproken :)
Ik ben echt heel benieuwd, ook of ik er voor Dids wel goed aan doe, maar als ik het niet probeer weet ik het natuurlijk nooit ;)

Nou ik ga wat drinken en dan de fiets op :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:31

Naaltje als verzorgster eventueel ook mee wilt groomen heb je er altijd wat aan en een beetje tutten gaat dids niet dood van hoop ik. Been vind ik akelig dat het dik blijft. Als ik me goed herinner heeft hij dat van vlak nadat hij op strafkamp gezet is (kleinere weide) heeft hij daar veel geijsbeert of staat hij daar meer stil als in de kudde, wellicht heeft dat ermee te maken. Wordt het dun na het werken, wandelen of dikker.
Tine super dat je buiten gereden hebt, je bent wel actief bezig met je angst buiten mooi om te horen hoe je dat nu gewoon bent gaan doen.
Lanoeska fijn van het veulen dat het nu goed gaat en veel plezier met Naaltje en dids.
Tallehie fijn dat je vandaag weer doorgepakt hebt met Veale en dat het steeds eeen beetje beter gaat. Jammer dat je vriend jouw niet steunt.
Avaluna, ik wil ook een menvereniging met lessen en wil me misschien lid maken van stein omdat daar ook in de winter les is in de binnenbak, dan blijf je toch een beetje in een ritme. Waar ga jij nu lessen? Ik heb bij Dassen gevraagd die zouden van de zomer starten met lessen en daar zou ik iets van horen maar ik heb niks gehoord, moet er zelf nog maar eens achteraan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:47

mannen ik snap er soms niks van. Zegt mijn vriend tegen me vanochtend dat ik ook wel gelijk heb..... maar in ieder geval gaat hij met zijn vader praten. Wat ik nu maandag met Daan doe is nog niet bekend, is afhankelijk van zijn vader, die zal alles in het weekend moeten leren.

Heb wel bijgelezen, maar heb daan op mijn arm dus typt niet zo snel en handig en ga hem nu een flesje geven

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:23

o jongens wat gaan jullie snel :o

biancacoo hele gave avatar (of hoe heet dat plaatje) superknap hoor!
Lacuun en Naaltje gaan met Dids in de weer, leuk, heel veel plezier!
en Naaltje, altijd leuk, een 'paardenvriendinnetje', bij mij komt Lotte één keer in de maand, is ook gewoon leuk om ze saampies bezig te zien, en... ik laat ze ook eigenlijk nooit alleen hoor, niet omdat ik haar niet vertrouw, als ik niet kan mag ze rustig alleen, maar meestal vinden we het zo gezellig samen :D
Tine, balen van je kuil en ben benieuwd of stoere zoon op een grote durft
Sonjim wil lessen, succes met zoeken
Tallechie, geniet van Daan en laat de rest maar ff rusten... mannen zijn ook onbegrijpelijk soms :j

Ben nu al tijd bezig met dit berichtje tussen werken door, dus misschien zijn er weer wat posts die ik niet voorbij heb zien komen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:25

Zo ben ik ook weer. Zit ook op kantoor.

Zag een mooie wagen van magicmist en lieve veulentjes van dennis.
Biancoo heeft melody ge-airbrushd ziet er knap uit !!

Naaltje baalt van dids zn pootje het is toch wel raar dat het dik blijft maar hij er geen
last van heeft? Veel plezier met rijden vandaag.
PrinsjeH heeft goed geslapen en is helemaal fit :D
VHU heeft lekker gereden met de groom erbij over de weg en door het bos. Vind het soms
wel jammer dat we hier geen bos hebben.

Zo gisteren naar rockanje gereden voor het zilco tuig. Was 2 jaar oud maar 3x gebruikt en dat kon je ook wel
zien zag er mooi uit dus meegenomen en gelijk gepast. Nu heeft het paard van mijn zusje ook zo'n stoere
voorgevormde borst. Had ferro nog even gelongeerd ging wel goed alleen met longeren is ie altijd een beetje
tammetjes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:38

En ook goedemorgen!
Zit in 'thuiskantoor' haha. Net laatste cijfers ingevoerd voor school en nu dus officieel 'vrij' gevoel de komende drie weken *\o/* daarna zijn weer introducties, intake gesprekken en herkansingen, is dan wel niet zo druk maar ja, wel weer werk. Maar komende 3 weken dus nada de noppes.

Ga zo grastrimmen ~~}>
Willen jullie niet te hard kletsen want we hebben de openingspost nog niet 100% compleet....foto's!!!

@Magicmist, is dat de wagen bij Snoys vandaan? Vond hem ook heel mooi maar te groot/zwaar voor enkelspan Snuit-formaat.
@Tallechie om in de termen van Rene vd Gijp te spreken 'laat gaaaaan'. Mannen zijn werkelijk soms onbegrijpelijk & zeer irritant maar ach....laat gaaaaan :+

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:23

hee ja dat is de kar van snoijs.
voor enkelspan jackson is ie ook net iets te zwaar. al scheelt het niet veel met de oude wagen die ik had(50 kilo)
ik rij meerendeel dubbel, dus vond een iets zwaardere wagen niet zo erg.
heb gereden gisteren dubbel en zaterdag enkel, maar ze hadden er totaal geen moeite mee

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:30

PrinsjeH schreef:
Tine, balen van je kuil en ben benieuwd of stoere zoon op een grote durft

Stoere zoon durft dat wel hoor 8-) . Heeft hij al vaak gedaan. Hij zat een tijdlang liever op Rembrand dan op Amerigo (Thabor was er toen nog niet). Rembrand heeft veel ruimere gangen, dus dat vond hij fijner zitten. Even kijken hoeveel puf we straks nog hebben na bezoek aan dierentuin.

Amerigo had heel veel blokkades in zijn lijf, dus die loopt hoop ik na de vakantie nog beter.

Nou, we gaan naar Emmen. Tot later.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:46

gister heeft de oude verzorgster van eefje even op haar gezeten.
ze heeft eefje ingereden( eefje wordt 26)
een maand geleden stond ze ineens op de dam met de vraag of eefje hier stond.
en wat een ontmoeting!!
echt super

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:51

@MM: dat is leuk, zeg!

@Sonjim: het is de bedoeling dat ik hier in de buurt (Geilenkirchen) ga lessen met Romeo. Volgens mij heet die man Konen of zo, hij geeft normaal geen les, maar mijn buurvrouw heeft het gevraagd. Ik moet nog steeds beginnen :o , maar ik houd je op de hoogte.

@Tine: foto's van je zoon op de knoeperds!

@Biancao: wauw, mooi hoor :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:10

Even snel bij mijn zus op de pc. Daan en Ismay zijn net samen op de foto gegaan.

Ik heb een friese ruin aangeboden gekregen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:46

Nou dat grastrimmen is echt vermoeiend zeg, 't is nog niet echt opgeschoten maar het staat ook zo bizar hoog :7
Wat leuk zo'n foto <3
Een Friese ruin, waarvoor Tallechie? Die houdt SGW niet vol hoor...je hebt straks Alwyn er nog bij en je wilt meer met Veale doen plus je werk/stage en je opleiding en natuurlijk met Daan. Worden volle dagen :7

Ik krijg het in ieder geval maar net rond qua tijd maar goed, is bij iedereen anders natuurlijk.
Ik zoek nog een uit zichzelf werkende grasmaaier :Y)

Even huis aan kant doen, boodschappen doen en dan naar stal :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:52

@Biancocoo naar verhaal.... het werk van Bart is ook niet zonder gevaar ivm de rare landen / plaatsen in de wereld waar hij dan zit. Moet er maar niet teveel bij nadenken anders slaap je niet meer.
Nou ik ga....ben echt beetje afgedraaid na al dat tuin-gedoe. Het is er net een oerwoud, echt niet normaal. Hebben 2 enorme kruiwagens onkruid / los gras bij mesthoop gedaan. Maar nog 3/4 van paddock staat vol met onkruid, moeten we er allemaal nog uittrekken, anders ziet het er echt niet uit <<)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:08

Citaat:
Ik zoek nog een uit zichzelf werkende grasmaaier

Dacht dat dat paarden waren :+ Die van mij kunnen iig goed grasmaaien.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:51

VHU even de paardjes erdoor heen laten gaan wil ook helpen, ik merk wel dat een ongebruikte wei snel rommel wordt.
Tallechie een friese ruin leuk, maar voor jou of meer dat iemand hem kwijt wilt en jou dan vraagt. Gebeurt hier ook vaker, mijn ouders kregen laatste gratis een welsh aangeboden, hebben ze geweigerd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:56

vhu, hard aan het werk ik het oerwoud,....hiet is mijn moestuin uitgegroeid tot een waar oerwoud... ^) dus ik moet hier ook nog aan de slag...vreselijk.
ja, kan me voorstellen dat als je man vaak in het buitenland zit, dat het helemaal spannend is, nu helemaal, er is van alles aan de gang !!!
ik kan niet zo best tegen die spanning..niks voor mij..
denk dat je er wel mee kan leren omgaan..

tallechie, je krijgt het druk...Vaele, Alwyn en een Fries..
Daan en Ismay samen op de foto, leuk !!!

Hondenkennels moesten weer ontsmet, daar ontkom je ook niet aan....alles weer lekker schoon, maar ik afgedraaid...
ga niet mee rijden met shet op menles, ga nog wel kijken. :j

Tine: zoon op de grote reuzen !! leuk ...foto's !! +:)+

Magicmist, wat grappig dat ineens de beleerdster/vorige verzorgster op de stoep stond, leuke foto.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:34

Magicmist, leuk dat de beleerdster ineens kwam
tallechie om te rijden of kopen ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:52

Pff ben net naar de paardenwinkel geweest. Eerst nog naar een andere geweest, maar daar hadden ze geen menspullen en geen leveranciers die menspullen hebben. Ik heb gevraagd naar een langere singel en een ander hoofdstel.

Ze hebben naar verschillende leveranciers gebeld, niemand kon ons helpen voor een binnensingel van 45 cm en een hoofdstel met de juiste afmetingen. Imperial had niets meer in voorraad, zij zouden in augustus een nieuwe bestelling binnen krijgen en dan zouden ze pas kunnen meten of er iets bij zit wat ik nodig heb. Het probleem is, ik ga 12 augustus op vakantie met Romeo en ik zou het toch graag willen hebben als we op vakantie gaan.
De mensen van de winkel hebben me doorverwezen naar een zadel/tuigenmaker in Nederland (Beek), daar zou ik naartoe moeten en vragen of hij me het nodige kan maken. Want die mensen hebben geen gegevens van die tuigenmaker (enkel een achternaam), zelfs geen precies adres of telefoonnummer.

Is hier misschien iemand die in (de buurt van) Beek woont en toevallig een oude tuigenmaker kent? Anders zou ik echt niet weten wat ik moest doen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:03

Sorry mijn berichtje was even kort maar daan kwam er tussen door en ben nu thuis.

Ik ga die fries niet doen, want dan moet ik 3 x stalgeld betalen en 3 rijden dus dat doe ik niet.
Het is een 20 jarige ruin die voorheen op m1 niveau heeft gelopen en enkel en dubbespan heeft gelopen. Eigenaar zoekt hier een verzorgster voor, je krijgt hem dan gratis, maar paard moet bij ons op stal staan en je moet het stalgeld betalen. Maar ik ga dat zelf niet doen, maar ik heb meelezers die misschien wel belangstelling hebben. Evt wil ik er wel mee helpen, maar veale en alwyn gaan voor.

Dus als iemand belang heeft, maar hij moet dus wel bij op stal staan.

Ik ga nu wederom daan doen en eten koken.

sorry dat ik niet overal op reageer maar is even druk

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:08

S_L wat zoek je voor hoofdstel en singen? Kan je het niet via een webshop bestellen?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:35

@ Maisie: ik zoek een leren hoofdstel met dunne bakstukken. Die van Zilco zijn erg dik en Romeo schuurt zich hiermee open. De verkoopster zei ook dat veel paarden dit hebben met kunststof hoofdstellen, dus zij raadden leer heel erg aan. Ik ken ook veel mensen die een kunststof tuig hebben maar een leren hoofdstel.
De singel moet gewoon langer zijn dan die van mij, ik heb eentje van 35 cm en ik moet aardig trekken om hem in het eerste gaatje te krijgen. De leveranciers die de verkoopster had gebeld, verkochten geen losse binnensingels.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:40

welke maat hoofdstel zoek je s_l en wat voor singel precies.
heb hier nog een kunstof binnensingel liggen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:43

Hoofdstel maat pony en de singel moet ongeveer 45 cm zijn (best niet langer dan dat).
Bij het hoofdstel is het probleem dat welsh pony's een breed hoofd hebben en dat past vaak erg moeilijk.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:45

ik zou het even moeten opmeten. de binnensingel die ik over heb.
heb wel een dressuur singel liggen 45 cm, maar daar heb je denk niets aan.

ik heb een ideal hoofdstel over , die heeft mijn welshje van 1.18 gedragen en pastte goed.
zal s een foto zoeken