[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:38

Goedeavond...

Alleen van aks mis ik nog een stukje..

Vandaag weer op cupido gereden in de bak.. moet nog even wat gesnoeid worden. Zit in draf steeds met me hoofd in de bomen.. na kwartiertje nog even naar buiten geweest. Moeders mee geweest op las Vegas.. op nieuwe stal zitten we met krap 300m via breede berm op een zandpad van 3km lang.. waar ook wat zijtakjes aan zijn kunnen daar dus heerlijk buitenrijden. En met een kleine km zijn we op de manege in bronneger. Ideaal dus voor de winter.

Edit.... wha nieuwe pagina... Nog even door kletsen dames

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:43

aks heeft nu pc aan, en gaat wat bouwen!
Sorry.. ik ben beetje druk met pogingen tot leventje bouwen hier :) Er wervelen een hoop plannen rond hier in huis namelijk.
En dat schaap moet nog af voor die strengen..

HT nieuwe ponies gekocht, leuk!
ollie geschoren
eagle weer mee lopen

:evaw:
Ik ga stukje typen en dan verder streng-schaap-hoes maken... *druk*..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:45

@mist, bij mij nog nooit voor de kar gestaan, verleden onbekend, ze loopt wel als karrepaard soms, dubbele lijnen geeft ze ook niks om en inspannen en voor de kar zetten was zeer verslaap verwekkend :')
later nog rest proberen bij te lezen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:19

Biancailona..spannend zeg !! doe je dat in je uppie dat inspannen..of heb je wel hulp....
zou gaaf zijn als het allemaal lukt zonder problemen...kun je lekker gaan mennen !

Aks..rondwervelende plannen door het huis...drukke bedoeling zeker.. :j succes !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 21:31

Nog 9 pagina's vullen dames

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:33

Bianca, ze gaf niet veel kick toen ze in de burries stond om alles op maat te maken. Maar eerste keer denk ik samen. Ben benieuwd hoe ze het oppakt.

smick, pagina's gaan soms hard in dit topic, kan ineens vol zijn

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:18

Ik heb vanavond vergaderd. Over de afgelopen zomercompetitie.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:20

komt wel goed met loontje inspannen..
is zoals dr ken wel aangespannen beleerd.
ze heeft zoveel dingen waaraan je dat ziet :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 07:34

Goedemorgen,
Bicci en bi, ik hoop dat ze het kent, anders kun je voor vreemde verassingen komen te staan.
Maar als ze braaf in het lamoen staat, zal het vast goed komen.

Beetje brak, was om half 2 al wakker...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:42

Gisterenavond naar Grolloo geweest daar was een avond vanuit het KWPN over het dressuurpaard. Drie sprekers over de dressuurfokkerij. Marian Dorrestein, Emmy de Jue en sjak laarakkers.
Eigenlijk niks nieuws. Dat je met goed materiaal moet fokken, maar ja dat weet iedereen. Alhoewel lang niet iedereen dat doet. Maar was wel ff leuk.

Vanmiddag even naar Heeten kijken voor nieuw tuig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:52

@Baudyh: leuk kijken voor tuig *\o/* , heb je al wat specifieks op het oog?

Hier ligt tuig mooi mooi te wezen in de zadelkamer, dit weekend maar eens in gebruik gaan nemen.
Vanmiddag kijken naar een voorstelling van dochters klas, zo leuk. Ze speelt jurylid in een soort van the Voice of Holland, ze speelt een Duitse en geeft dus commentaar in het Duits, ze ging al helemaal sjiek naar school; echt grote meid is het al <3 .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:20

Nee nog niet iets specifieks op het oog. Maar ik denk wel dat het gewoon weer leer wordt. Omdat het kunststoftuig wat ik mooi vind ( zilco en Arden) gewoon boven mijn budjet ligt.
Dus ik denk gewoon leer en dan of een mooie bruine kleur of zwart met bruin onderlegt. Wil niet alleen zwart. Heeft iedereen, dus ik niet. hi hi

We gaan eerst ff naar Simons in Heeten daar kocht mijn vriend vaker zijn tuig voor de aangespannen sport. Dus eerst eens ff kijken.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:27

@ Baudyh, *\o/* tuig sjoppen :+ leuk zeg, ben benieuwd waar of de keus op is gevallen.
@ Aks hoe is het met je streng schaap hoes project? Al klaar?

Wat een pokke weer zeg :( wil toch echt vanmiddag de Pown nog even aan de dubbele longe pakken en morgen even een ontspannen buitenritje gaan doen om vervolgens op zondag te vlammen op de wedstrijd :') Dat is maar een grapjuh, bak er over het algemeen niet zo heel veel van :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:36

@Dingetje: hopelijk klaar het op :j en kun je nog wat doen met ze.

@Baudyh: ik vind kunststof niet zo mooi, uiteraard wel praktisch :j , heb nu de Chessnut, is zeg maar de lichtere roodbruine kleur van Ideal, ik vind het prachtig <3 .

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:26

Hier wel een enorme fan van kunststof. Heb zilco,lessing en ideal. Die van ideal vind ik wel de
minste. Zilco is het best. Ze gaan daarvan ook weer bruin op de markt brengen.

Maar er hangt idd wel een prijskaartje aan.

@ dingetje wat een baggerweer he. Hoop dat het vanavond nog even droog is dan kan ik er nog even
1 of 2 longeren. Morgen wil ik nog even rijden met robin (of longeren) en nog 2-span rijden en dan
ga ik ook enorm knallen zondag (hoop op een klein winstpuntje in de dressuur).

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:19

Inderdaad vreselijk weer! Getver.
@baudyh Ooh gaaf, nieuw tuig! Als je het hebt, laat je dan een foto zien?
@Maisie Alvast succes zondag!

Ik ben deze middag vrij, dus ik was even wat aan het googelen en opeens kom ik uit op koetsiersbewijzen. Verder googelen en me bedacht dat het best leuk zou zijn om die te gaan halen. Vooral omdat ik dan weer dingen leer. :D
Hebben jullie allemaal een koetsiersbewijs?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:38

Peer Appel: ik heb mijn koetsiersbewijs. Zo ben ik begonnen met mennen. Mijn verzorgpaard stond voor de wagen. Ik mocht er mee mennen, als ik eerst dat bewijs haalde.
Maisie: inderdaad vreselijk weer. Ik had de paarden in de winterwei gezet, zodat ze zouden kunnen schuilen in de stal/tent. Deden ze natuurlijk niet, maar het zou kunnen. Net was het droog en volgens buienradar zou het droog blijven (iig tot vannacht). Nou, ik was net n de zomerwei aangekomen, en jawel hoor, het regent weer. Nou ze zoeken het toch maar lekker uit daar.

Zit hier in een vreselijke dip. Echt waardeloos. Maar ja, wat doe je eraan he? De auto vast ingepakt voor de bixiewedstrijd van morgen. Pony wassen en vlechten doe ik pas morgenochtend, hij blijft nu toch niet schoon. Thabor stond vanmiddag helaas weer zonder halsstuk. Daar word ik ook niet vrolijker van. Ik wil graag dat hij kort in zijn vacht blijft, moet die stomme Rembrand niet steeds het halsstuk eraf trekken. Even leek de groene zeep te werken, maar helaas. Halsstuk is nu helemaal vies, dus maar even een andere eraan vast gemaakt en bij gebrek aan betere ideeen toch maar weer met zeep ingesmeerd.

Sorry, ik lees wel bij, leef mee, maar zit even teveel in de mineur om op iedereen te reageren. Wil dus echt niet zeggen dat ik niet met jullie meeleef!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:19

Tine, smeer er cribox op.... ook in spuitvorm verkrijgbaar..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:20

Waar haal ik dat en wat is het precies?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:22

Echte antibijt speciaal voor paarden...

smerig goedje de vaste vorm, maar werkt onwijs goed....

Eventueel heb ik de vast vorm nog wel een galve pot thuis staan, paardendrogist heeft het ook :-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:29

Gewoon bij de ruitersportzaak, en dat stinkt echt ! Brr als je het opspuit moet je ook wel zorgen dat je niet in de wind ofzo staat.
Hier lekker aan het werk, loop giga achter want vanmorgen doorgeslapen tot 9 uur oh oh.
Baudyh leuk tuigen kijken. Ik vrees dat ik voor Det ook echt nieuw moet. Maar ik wil niet, vind mijn tuig veel te mooi :P

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:34

:wave:

Hoi allemaal,

Mag ik me bij jullie aansluiten ? :D :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:23

Voor iedereen die het nodig heeft :(:)

Hier vandaag ook tot mijn onderbroek natgeregend door op het fietsje naar het werk te gaan 11km enkele reis...
Hier weinig te melden momenteel....erg druk momenteel... :):)

Ik wil ook nog wat met Bruutje doen, echter vanochtend gewerkt en het wil hier nog steeds niet droog worden....vanavond weer weg en morgen weer de gehele dag werken..... :7

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:25

Hier ook een paardloos dagje. Zou vanochtend gaan rijden met stalgenootje, maar dat ging niet door. Toen bedacht dat ik eerst boodschappen ging doen en daarna naar stal om dan maar of in de bak of te voet naar het bos te gaan. Helaas..............regen -O-

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:43

Ik ben vandaag 3 x nat geregend. grrrrrrrrrrr ik ben er zo klaar mee. Ik ga nu languit in een heel warm bad liggen :wave: