[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:16

Ik kook wel, maar ik heb een beperkt assortiment zeg maar ;)
We gaan ook minstens 1x per week uit eten bij een van de buurtrestaurantjes, halen 1x per week pizza of iets bij de toko of een hele lekkere traiteur hier in de wijk op. Dan eet ik twee keer per week op school (en dan maakt de oppas van Han eten voor Han en Bart :)* )
Tja... erg he :+

Dat dacht ik ook Tine, zo van, he hallo, ik ben een klant _-:( ~~}>

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:18

VHU je bent slecht :P

ik vind het leuk om te koken, maar moet wel voor meerdere mensen zijn :) moet ik niet alleen voor mezelf moeten doen. Máár! Ik wil geen dingen met gekookte aardappels maken, want die vind ik vreselijk smerig :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:22

Ik vind het ook leuk om te koken :D en om dingen te bakken.
mijn vriend vind koken ook erg leuk! en hij kan het ook wel goed (vind ik)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:26

Als er mensen komen gaan we ook vaak uit eten. We wonen midden in Rotterdam in een leuke wijk met veel van die buurtcafe/restaurantjes. Is gewoon gezellig en je hebt er geen zooi van in huis :+

Maar als ik het echt wil kan ik mega lekkere gerechten op tafel zetten hoor, als ik wil he :P
Ben wel kampioen pannenkoeken bakken en tosties maken. Han zijn vriendjes en vriendinnetjes zijn daar dol op :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:28

ik vind uit eten ook lekker hoor! en is makkelijk want hoef je niet af te wassen.
maar iedere keer uit eten vind portemonnee niet fijn :n

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:31

nee idd IT :=
ik ben een krent, heb nooit geld om uit te geven.. vind het dus altijd wel leuk om goedkope meuk te eten zoals spinazie tonijn pasta etc :P

overigens @VHU; tostie kampioen he
heb je deze al eens geprobeerd:
boterham aan binnenkant besmeren met tomatentapenade, dan ham erop, wat rucola en gesneden tomaatjes, flink kaas erop, en dan toasten
ham vervangen door salami is ook heerlijk!
:9

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:31

ik heb weer even mijn nieuwe verslaving achter de PC gespeelt (bokt is óók een verslaving :+ )
en nu heb ik last van mijn nek van het ingespannen kijken haha.
dus ga even lekker een warme douche nemen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:32

haha jij ook al naaltje?
ik maak er soms ook echt een sport van om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, maar wel lekker te eten.
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 13-01-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:33

Wat gaaf Rizanta voor de wagen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:49

heb net van happytime mailtje ontvangen met fotos! :) gelukt dus ;)

ik ga een excelletje bouwen nu.. voor stage

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:50

IvysToeter schreef:
haha jij ook al analtje?

Ivy pas je op je schrijfwijze _O-. Als je snel leest saat er iets heel vreemds haha.

Goedkoop boodschappen doen is niet zo moeilijk. Ik ga altijd naar AH en die hebben echt goedkope merken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:51

:')
ik wou niks zeggen :P ik las het ook :o

goedkoop boodschapjes doen is idd niet moeilijk, maar er gevarieerd en lekker mee eten wordt lastiger :) vind ik dan toch, met m'n aardappelbeperking :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:52

:D

Vroegah toen ik student was heb ik altijd in de horeca gewerkt. En dan at ik daar ook altijd :Y) Voor de rest van de dagen at ik dan vaak 's ochtends havermout/brinta en 's avonds pasta of bij de mensa (maar volgens mij heb je die studenteneethuizen tegenwoordig niet meer?). Vult wel, lekker goedkoop, maar jongens, wat goor als je er nu aan terug denkt. Ben ook jaaaaren vegetarier geweest, ook lekker goedkoop :o

Toen hebben we een poos gehad dat we allebei mega verdienden, pre-kinder-tijdperk. En bij dat mega-verdienen zitten ook heel veel etentjes. En voor de rest heb je het zo druk dat je nauwelijks tijd hebt om te koken dus jawel, weer uit eten gaat.

Ik vind uit eten gaan zo heerlijk, is soort levensbehoefte.... net als lekker terrasje doen in de zomer en eindeloos koffie verkeerd drinken met appelgebak bij Dudok of bij Hotel New York, of bij ons langs de Kralingse Plas aan het water :D
Tegenwoordig belanden we dus altijd in minder dure tenten maar we blijven vaak uit eten gaan :D
Zoonlief is er ook mee opgegroeid en is ook nooit vervelend ;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-01-11 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:56

jeetje sorry! heb het al veranderd.

Melanie, ik vind AH echt een prut winkel als ik dat zo mag zeggen.
maar dat zullen andere mensen wel weer van andere supermarkten vinden.
ik kom alleen bij AH als er iets speciaals in de aanbieding is of als ik echt niet anders kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:57

haha maakt niet uit hoor IT, maar het las gewoon even krom :P

@VHU; zo hoop ik ook ooit te kunnen gaan leven :) ben nu nog studentje he, dus armoedzaaiertjezijn hoort erbij ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:59

Zeker als je als student ook nog zo bent dat je nog een paard hebt blijft er echt vrijwel niets over om te eten :+ Heb ook heel vaak gehad dat ik dacht jeetje alle kasten leeg, alleen nog maar muf brood en met een beetje pech alleen nog een kopje thee of zoiets. Echt, die horeca baantjes hebben volgens mij mijn leven gered :D

We namen ook heel vaak de toetjes of de taarten mee die nog over waren (ooooo erg he) en die at je dan als ontbijt.

Maar 't peerd stond op een goede stal en ik heb in die tijd wel ongelovelijke lol gehad hoor :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:04

idd zo probeer ik ook maar te denken :)) toetjes en taarten mee dat mocht bij de hema nooit, moesten we altijd wegmikken, terwijl ik dacht dat je daar nog dagen van kon eten :) :+

zo, nu ga ik proberen excel onder de duim te krijgen :+ ff aan die kabouter vragen of ie op wil houden heipalen in m'n brein te rammen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:05

Zo wat gaan jullie hard zeg, sorry echt niet bij te houden :P

Sonjim: dat is een leuke deal zo voor je menwagen!

VHU: hihi erg leuk om te lezen je studenten dingen. Ben helaas nooit student geweest.

Vanavond nog een hoop te doen.
Waaronder Startkaart in orde maken en aanmelden bij een vereniging.
Ook nog even geld overmaken voor mijn hooinet (heb toch dat dure kreng besteld, ogen dicht en niet nadenken pfff.. wat een geld niet normaal!)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:06

Melanie5 schreef:
Ik kook nooit :o. Alleen met Kerst. Geen tijd om te koken.
Ik heb mijn kar trouwens gekocht via Marktplaats, bij een wagen handelaar. Zal even zoeken of ik hem kan vinden. Hij was erg behulpzaam en heeft de kar gebracht vanuit Gelderland naar Amsterdam.

Volgens mij (oke er zijn natuurlijk meerdere daaro) hebben we daar ook de kar vandaan van een vriendin van mij. Erg fijne service en kwam hem ook aan huis brengen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:09

VanHuisUit schreef:
*\o/* +:)+ *\o/* +:)+ Het ging super!!!!

Sorry, even ego, want ik ben blij en heel trots!
Was zo leuk. Peter zei we gaan ervan uit dat het helemaal goed gaat, met tuig opleggen en erachter lopen was ze super en volgens de verhalen van de vorige eigenaars kan ze het dus geen problemen maken als ze er niet zijn := Eerst tuig omgedaan, vindt Rizanta dus allemaal al helemaal prima, alleen aansingelen staat ze wat te hengelen met een voorbeen maar goed :+ Krijgt ze haar menhoofdstel om zie je haar oortjes al helemaal spitsen zo van ja, ja, gaat het nu dan eindelijk weer eens gebeuren (ze had 6/7 jaar niet voor de wagen gestaan). Met haar naar de wagen lopen, haar ervoor gezet, lamoen naar beneden....bleef keurig staan...Peter gaat op de wagen zitten, ik sta er dus nog voor, loop naar achteren, ga erop zitten en voorwaarts .... daar ging ze alsof ze nooit anders heeft gedaan 8-)

We zijn de bak ingegaan, was best zwaar want het had natuurlijk giga geregend. Nou braaf echt zo heerlijk! Links/rechtsom stappen, draven, voltes, afwenden, tussendoor halthouden / weer voorwaarts. En ook echt lekker door kunnen draven, iets wat ik onder het zadel nog wat minder durf omdat ze heel groot draaft en ik dat moeilijk kan uitzitten. Die oren, helemaal naar voren af en toe even zo'n tikje naar achteren om goed te begrijpen wat ze moest doen <3 Linksom (=kant blinde oog) is ze ietsje minder gebogen dan rechtsom maar waar hebben we het over. Volgens Peter had ze er ook echt plezier in. Na zo'n half uurtje/drie kwartier zijn we gestop. Ik heb zelf ook zo'n minuut of 10 gemend. Lekker licht in de hand, mooi aan de teugel :D zo netjes heb ik nog nooit gemend!

Dus jullie hadden helemaal gelijk, het ging super. En wat een prachtig gezicht zo'n swingende rug en zo'n prachtig paard zo mooi voor de wagen. Na afloop stond ze ook zo tevreden op de plaats. Ook met aftuigen / van de wagen afhalen goed stilstaan. Ze ging zelfs helemaal gapen, zo grappig :+

Super gedaan zeg!! LEuk om te ''horen'' dat het zo goed gegaan is!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:11

Naaltje schreef:
idd zo probeer ik ook maar te denken :)) toetjes en taarten mee dat mocht bij de hema nooit, moesten we altijd wegmikken, terwijl ik dacht dat je daar nog dagen van kon eten :) :+

zo, nu ga ik proberen excel onder de duim te krijgen :+ ff aan die kabouter vragen of ie op wil houden heipalen in m'n brein te rammen :D

Dat is inderdaad best zonde. Moet ik even kloppen dat hij wat zachter aan doet?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:14

je mag 'm lenen! permanente adoptie is ook mogelijk!
*kijkt wanhopig* :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:19

mmmm ik weet niet of mijn ouders nog een kabouter in huis willen hihi :P

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:49

Jullie gaan zeker het topic vol kletsen vanaaf :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:54

L_Rivaldo schreef:
mmmm ik weet niet of mijn ouders nog een kabouter in huis willen hihi :P