[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:16

sharani: top gedaan
ik zag net de locatie van de indoor DK dressuur west voorbij komen....25/26 febr 2017 nieuw en sint joostland....helaas te ver voor me,jammer vind een Dk altijd altijd leuk om te rijden met 2 jurys

Dennis

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:24

Indoor kampioenschap heb ik wel in mn agenda staan, maar betwijfel of ik ga. 180 km en bijna 3 uur voor 2 dressuur proefjes vind ik echt te gek.
Het zou natuurlijk leuk zijn om mijn indoor en outdoor titel in een klasse hoger te kunnen verdedigen, dus zeg nog niet definitief dat ik niet ga. Maar vind dit wel erg ver.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:31

In regio west houden ze de districtskampioenschappen wel in een uithoek van het district zeg! Kan me voorstellen dat je dan twijfelt om te gaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:40

Vorig indoor kampioenschap had ik mazzel, ong 15 km van huis.
Het district is zo enorm lang gerekt dat je onmogelijk iedereen blij kan maken.
Ik wil best wat verder rijden voor een kampioenschap, maar dit is wel heel ver.

Outdoor ook, Maasdijk is 2 uur rijden en werd afgelast door slechte bodem, 2e optie Hoogland 1,5 uur en ut eindelijk werd het Hoofddorp met een uurtje.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:58

dai is steeds wat dichterbij dennis,voor mijn was dat een thuiswedstrijd, alleen dan met heeel veeel uurtjes opbouw,ringmeester,afbouwen enz en tussendoor dressuur /vaardigheid rijden,maar.....mag deze zomer best wel weer in hoofddorp hoor *\o/*

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:03

Dk indoor marathon is ook zo ver, met 3 verplicht, barsingerhorn is dan de enige onder de 100km enkele reis.
Dan maar geen kampioenschappen hoor, volgende keer beter.
Eind van de maand 4 spannen in Benningbroek, met nog wat menners die tandem gaan proberen, super leuk !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:42

Ik ga ook echt niet naar DK indoor.Het kan te gek ook voor 2 proefjes dressuur.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:03

Vind ik wel jammer dat er nu geen mensen gaan. Voor mij is Barsingerhorn en zelfs hoofddorp ook een takke eind rijden. Ik vind het wel eerlijk dat het verdeeld word over het district.

Voor mij eindelijk eens een meevaller.

@ letsdunit de DK is gewoon in Houten. Voor de selectie strijd der districten moet je er 3 rijden. Zwartewaal, nieuw en st Joosland en dan verplicht Houten.

Gisteren ook weer D&V gereden. Robin voor het eerst 2x winst *\o/* 180 en 184,5

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 01:29

Maar als ik dus jou was, Maissie zou ik ook niet naar Barsingerhorn gaan voor DK indoor dressuur. Ik bedoel er hangt indoor verder geen ticket naar t nk vanaf ofzo. Ik weet niet zo goed wat voor ons district nou een goede oplossing is. Net even gekeken maar vanaf mijn huis is het al 207 km. Voor Dennis is het nog een 50/60 km verder. Er zou een goede vereniging in Gouda ofzo moeten zitten, dat is soort van centraal haha.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:24

Wat Dennis zegt is waar; het district is te groot om iedereen gelukkig te maken.
Toch vind ik dat het district hun best doet om kampioenschappen door het hele district heen te organiseren. Dan is het eens in de zoveel tijd dichtbij voor iedereen en mag iedereen voor zichzelf beslissen of ze ook ver weg willen voor een DK.
Als je het altijd in Utrecht doet, dan is het wel centraal, maar moeten mensen uit Noord Holland en Zeeland elk jaar ver rijden. Dus zijn uiteindelijk ook alleen de menners uit Utrecht blij.

Het is wel een hele mooie locatie in Zeeland! Super mooie wedstrijdbaan, binnen losrijden, bij mooi weer ook een ruime buitenbaan om los te rijden, veel parkeerruimte en vlak langs de snelweg.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:36

Maisie schreef:
@ letsdunit de DK is gewoon in Houten. Voor de selectie strijd der districten moet je er 3 rijden. Zwartewaal, nieuw en st Joosland en dan verplicht Houten.

Even mijn reactie aangepast nadat ik de bijlage in de mail gelezen had :

* Kampioen per rubriek is degene die het minste plaatsingspunten over drie wedstrijden heeft behaald in zijn/haar rubriek.

* De kampioenen en reservekampioenen in de enkelspan pony en enkelspan paard, tweespan pony en tweespan paard en vierspan pony zullen tevens namens het Mendistrict West worden afgevaardigd naar de Strijd der Districten op zondag 19 februari 2017 in Ermelo.

Zoals ik het lees moet je ook 3 wedstrijden starten om kampioen te worden.

Maargoed dat is marathon, ander onderwerp :)

Zeeland zou je een weekendje van moeten maken, alleen in de winter beetje koud in een tentje :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:59

Ik zit even te brainstormen. Zou het voor het indoor DK west niet wat zijn om op 2 plaatsen het te organiseren. Dan niet zaterdag paard en zondag pony. Maar dan de jury wel 2 dagen laten jureren. Mmm, klinkt al ingewikkeld als ik er nu zo over denk haha.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:07

Dit jaar zal opnieuw de district kampioenschappen van mendistrict West worden verreden. De deelnemers van district west zijn van een startplaats verzekerd bij inschrijven voor 12 november 2016.

Dit staat in de mail van Houten. Nou ja dan snap ik het ook niet meer.

Blijft gewoon dat we een heel rottig district hebben kwa afstanden. Zou ook zo geen oplossing daar voor weten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:19

Ipsilonka schreef:
Ik zit even te brainstormen. Zou het voor het indoor DK west niet wat zijn om op 2 plaatsen het te organiseren. Dan niet zaterdag paard en zondag pony. Maar dan de jury wel 2 dagen laten jureren. Mmm, klinkt al ingewikkeld als ik er nu zo over denk haha.

Dan krijg je twee kampioenen per rubriek. Ook niet echt handig.
Je kunt natuurlijk niet twee rubrieken samen voegen als het op een andere dag en een andere locatie is. Dat is geen vergelijken.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:12

Weet iemand hoe het zit met de hobbyklasse? Ik heb zelf een start pas. Mag mijn vriendin gewoon met mijn pony in de hobbyklasse starten ? Ze is lid van een menvereniging.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:24

@ roekes als jou vriendin lid is van de knhs mag ze in de hobby klasse starten.. ongeacht wat de pony gelopen heeft..

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:30

Dus alleen lid van een menvereniging is niet genoeg?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:40

als zij via de menvereniging lid is van de knhs wel..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:44

Je moet KNHS lid zijn. Meestal ben je dit ook via je rijvereniging. Of via een ruiter of koetsiersbewijs.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:47

Ik heb sinds kort een nieuwe pony voor de kar, deze wil ik graag een keer meenemen maar mag ik nog hobby klasse starten ook al rijd ik officieel met een andere pony?
Vind een startkaart aanvragen voor 2 wedstrijden onzin ook al kost het dan niks extra.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:51

Startpas is niet meer 12 maanden geldig he. Niet van 1 januari tot 31 december. Als je hem nu aan vraag is hij tot volgend jaar oktober geldig.

Maar je mag ook hobby starten als je officieel start.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:01

Dennis schreef:
Startpas is niet meer 12 maanden geldig he. Niet van 1 januari tot 31 december. Als je hem nu aan vraag is hij tot volgend jaar oktober geldig.

Maar je mag ook hobby starten als je officieel start.

Merrie is drachtig dus gaat na de ibop met verlof :)
Maar wil der graag eerst keer meenemen voor de ibop :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:23

Je hebt toch al een startlicentie voor je andere paard? Dan kun je gewoon voor deze een startpas aanvragen. Is alleen een administratieve handeling, je krijgt er geen nieuwe pas voor volgens mij.

O nee dat was je vraag niet.

Maar ja, je mag gewoon hobbyklasse starten.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:32

assie schreef:
Je hebt toch al een startlicentie voor je andere paard? Dan kun je gewoon voor deze een startpas aanvragen. Is alleen een administratieve handeling, je krijgt er geen nieuwe pas voor volgens mij.

O nee dat was je vraag niet.

Maar ja, je mag gewoon hobbyklasse starten.

het is een beetje onzin vind ik om een startpas aan te vragen bij een pony die waarschijnlijk pas over 1,5 jaar de sport in gaat :)
ze gaat alleen mee om een keer van huis te zijn, het interesseert me niet of ze punten scoort zolang ze maar braaf is en te rijden is :) en als ik 140 punten rij staat er gelijk zo'n lelijke minpunt bij der score ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:46

In de B kan je toch geen verlies rijden :+ .