[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 23:31

lief van je toydoll!

Net terug van de ponys heb even met ze aan de hand gegraast en de rest van de verzorging gedaan. Ik wacht echt op dat de dagen langer licht zijn dan kan je zoveel meer... afgelopen dagen was er volgens mij een stop gesprongen alle stroom en licht deed het niet meer. Dan ben ik toch blij met mijn zaklampje. Helaas moesten de ponys ook op het kleinere stuk achter de hekken bang dat ik ze dan weer zou moeten vangen als ze het door krijgen. Gelukkig hebben ze nu weer de 2 zandstukken samen kunnen ze lekker aan de wandel.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:09

Ja dat donkere is niets he. Was het maar altijd zomer XD

Ik kreeg deze foto van Milou
Afbeelding

Vanmiddag ga ik kijken als ze met Kyano aan de slag gaat!
Er zat verbetering in zei ze, alleen was hij nog angstig voor achterop komende verkeer. Ben zo benieuwd! Ik hoop zoooo dat Kyano wel de pony wordt die ik zoek; na al die jaren en al die tegenslagen zou ik zo graag aan de slag willen....

LinSa

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:48

Ik kan je foto helaas niet zien Toydoll, maar wat fijn dat het beter lijkt te gaan!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:07

Hij doet het idd niet.

Ahja, heb nieuwe!
Vandaag ben ik mee gegaan achterop bij Kyano op de koets!

Ik had de hoop bijna opgegeven....

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:16

gaaf toydoll hij is toch zo leuk

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:28

Prachtig valkje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:46

Mooooi!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:49

/egopost

<3 zit nog even op een roze wolkje.

Heel trots op die kleine. Was voor hem toch ook niet zo makkelijk, maar hij doet wel echt zijn best.
Volgende week mag ik het zelf proberen *\o/*

hier staat ook het filmpje!!
[AR-ITP] Eindelijk mee met de wagen achter Kyano!

/egopost

Sorry dat moest er even uit.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:19

Wat super gaaf Toydoll, dat ziet er al goed uit

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:06

Hoe is dat bij mendurance mag je dan wel gewoon met een hengstje starten?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:25

Ja je mag met een hengst starten mits je hem goed onder controle hebt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:12

Voorheen moest je 16 jaar zijn en klasse 2 startgerechtigd, maar die regel is er niet meer (ik kan 'm in elk geval niet meer terugvinden).

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:20

Er zitten vaker hengsten tussen, die zaten niet in de klasse twee of waren daar startgerechtigd in. In Groningen deed er afgelopen seizoen weer dezelfde grote Friese Hengst mee. Het zijn wel volwassenen die hem rijden en begeleiden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:52

En een bitje in bij de voorkeuring :list:
Super dat het goed gaat met je pony Toydoll *\o/*

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:10

@Toydoll: Leuke pony!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:19

Heb vandaag maar eens gemaild met de KNHS wanneer nu het nieuwe reglement gepubliceerd gaat worden. Tijdens het overleg was aangegeven dat het eind januari zou worden maar tot op heden heb ik nog niks gezien. Over drie weken start het seizoen al.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:01

Nou zijn ze mooi optijd bij de knhs.

net alle paard weer geent,dus alles in orde voor 2015

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:45

Dat is fijn Nicole, ik zat er toevallig gisteren nog naar te zoeken ivm onze start in Limburg.

Vandaag heerlijk weer om te trainen. 25 km gereden, morgen nog een keer. Deze week wat minder kilometers dan gepland gereden. Maar dan toch nog vijftig gelukkig.

Het weer is een stuk beter om zo lang op de wagen te zitten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:37

het lijkt idd wel of de knhs er geen eens moeite voor wil doen om deze takt van sport te stimmuleren...

barney goed bezig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:40

Ik vind je een held Barney _/-\o_
Wij hadden ritje van 21, wat meer tempo gereden. Deze week 40. Maandag gaan we een echte lange rit maken, of als het weer maandag tegenzit dinsdag. Hoop even naar de Veluwe te kunnen. En dan plm 35 km dieselen, even afhankelijk van hoe ik me voel. Heerlijk vooruitzicht :D

Dan tot Ysselsteijn nog iets meer het gaspedaal erop proberen te krijgen, zoals tempo vandaag ging vind ik zelf het lekkerste. Heeft Ollie meestal niet zoveel voor nodig, zeker niet op wedstrijd, maar soms is ze met trainen heel eigenwijs, dan wil ze gewoon niet, als d'r kop verkeerd staat :P
Had ze vandaag dus ook. Sta je met je kleine draak pony gewoon paar minuten in de discussie vrijwel stil he. Omdat mevrouw een ander idee heeft over de route en over het tempo }:)
En toch moet ik daar ontzettend om lachen, ze is soms zooooo eigenwijs :))
Naja heb dat soort verzet / gedraak liever dan dat ze er vandoor schieten, en laten we wel zijn, anders is het ook maar saai :7

En ach ja KNHS }:0

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:01

Uiterlijk eind deze maand komt het nieuwe reglement op de site te staan is mij verteld.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:19

Vhu: wat grappig dat Ollie daar een eigen mening op nahoudt. Ik zie je daar al staan zwaar in conclaaf hihi.

Fijn dat het eind feb verschijnt, net op tijd voor acht maart. De KNHS is een uitdaging op zich op zijn tijd.

Je gaat lekker met de kilometers Vhu, heerlijk als je naar de Veluwe kunt voor de training. Komend weekend gaan we richting Teteringen en Drunense duinen. Even goed de laatste trainingen erdoor rijden en de tweewieler testen.

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:51

Hihi een stille meelezer hier.
Moet zeggen vind het knap hoe jullie trainen. Ik wil mijn mini shet (82 cm) ook meer op conditie trainen en ooit mendurance rijden. Vandaar dat ik jullie volg ;)
Ik doe hem nu vier keer in de week, waarvan een keer mennen.
Gebruik sinds kort weer de endomodo app om te kijken hoeveel km wij maken met welk gemiddelde snelheid . Maar valt soms vies tegen, de snelheid is vrij contact maar draven dan ook voornamelijk alleen de afstand. Vaak blijven wij toch rond 6 km hangen, in ong drie kwartier maar dat vind ik soms al best een lange koude zit. In de zomer maakte ik ook gerust ritten van 17 km en wil daar zeker weer naar toe werken en dan vind ik dit topic heel fijn om jullie schema's een beetje te kunnen inzien..
Maar als ik dan lees dat jullie zo door bikkelen in de winter met vaak wel vier keer zulke lange ritten!! Echt super knap.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:24

Vandaag 15 km ipv de geplande 25. Deze wel dus 40 ipv over de vijftig. Ik vond de pony's niet lekker starten, niet goed voorwaarts en leek op spierpijn. Wilde eerst naar een stuk met een wat zwaarder pad maar ik ben compleet op het verharde gebleven en rustig blijven draven. Na vijf km verliep het beter maar vond het na 15 welletjes. Dat kun je dus ook hebben, het loopt niet altijd zoals je zou willen en dan is het zaak naar de pony's te kijken.

Cpinnetje, het is inderdaad niet altijd zo tof in de winter. Maar ook als ik geen wedstrijden zou starten dan rij ik in de winter Door want we hebben geen binnenbak. Maar gewoon rustig door oefenen dan lukt het straks vast wel.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 19:40

leuk cpinnetje dat je ook mendurance een keer wil starten

vhu en dat is echt een reden dat ik geen merrie heb dat kan met denk ik botsen. Tum is af en toe ook net een merrie maar die laat mij gelukkig wel in mijn waarde. Rivaldo is echt de doorsnee allemans vriend.

Barney wanneer ga je naar drunense duinen? Mogen we misschien mee liften met mn anspaning?