Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tine10 schreef:Te wijd is het zelden. Maar te smal volgens mij best vaak. Heb het thuis is nagebouwd en erdoor gereden en dan had ik toch echt (behoorlijk) meer ruimte dan vaak het geval is op een wedstrijd. Dus ik vraag me dan af of de parcourshulpen bijvoorbeeld meten tussen het staande deel van de kegels ipv de rand.
En met een meetstok zou het goed te regelen moeten zijn, maar ja, zoals ik al schreef het is mensenwerk.
Anke schreef:Valt me ook op dat er een Bproef rijden die zeker M aan kunnen.
tine10 schreef:Vandaar dus ook mijn vraag Janouk. Want soms pas ik er met de kar nauwelijks door. Ik wilde graag weten of anderen ook zulke ervaringen hebben. Nu is de ene parcourshulp waarschijnlijk ook wat nauwkeuriger dan de andere, maar soms heb ik het gevoel maar 5 cm aan beide kanten te hebben. Dat is niet heel veel zeg maar.
Vandaar ook dat ik het thuis maar eens ben gaan nameten. En toen kwam ik er dus achter dat ik vaak een te smal parcours moet rijden. Ik wil er tijdens een wedstrijd niet over gaan zeuren, maar ik wilde controleren of mijn gevoel klopte dat het te smal was.
Gem schreef:*gaat weer heel erg op handen zitten*
janouk schreef:tine10 schreef:Te wijd is het zelden. Maar te smal volgens mij best vaak. Heb het thuis is nagebouwd en erdoor gereden en dan had ik toch echt (behoorlijk) meer ruimte dan vaak het geval is op een wedstrijd. Dus ik vraag me dan af of de parcourshulpen bijvoorbeeld meten tussen het staande deel van de kegels ipv de rand.
En met een meetstok zou het goed te regelen moeten zijn, maar ja, zoals ik al schreef het is mensenwerk.
Niet mijn ervaring: hier zijn de parcoursbouwers en parcoursen hulpen heel nauwgezet.![]()
hier is 1.49m echter 1.49m: Gelukkig maar, want op snelheid is 20 cm al smal genoeg soms.