PeerAppel geeft niet hoor.
Zo hier lekkere pizza's laten bezorgen en nu onderuit StudioSport
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tine10 schreef:Hier wordt niet op de kar of op de pony gezeten zonder zadel. Niet door zoonlief, maar ook niet door mij. Ongeluk zit in zo'n klein hoekje. Braafste paard kan een foutje maken, er kan iets met het materiaal gebeuren, enz. En kinderen die net met de voeten aan de grond zitten, vallen er heel snel af.
. Solly, geintje
.
? Iedereen doet waar hij / zij zich het prettigst of het meest veilig bij voelt. Caps zijn niet verplicht, behalve dáár waar cap-plicht geldt en zolang er tijdens dressuurwedstrijden met hoed gereden mag worden, zie ik niet in waarom iemand buiten de ring opeens een cap op zou moeten.
. En toch blijkt de cap te kiepen tijdens het rijden. Veilig? Mwahhh....
.

. Dressuurmatig klopte er niet zo heel veel van: wel rond, maar niet de gewenste lichte aanleuning, maar heeeeeerlijk gereden
.
.
.
)

In de eerste proef 205,5 punten en een tweede prijs en in de tweede proef 206 punten en de eerste prijs.
Mijn vader en Ab hadden maar 1 puntje nodig, nou dat werden er dus vier
Met de opmerking van de jury dat hij nu echt naar de M moest
(dat jurylid komen we wel vaker tegen op wedstrijden). Wel twee keer een fikse hagelbui op ons dak gehad. Ik word wel een beetje moe van die plensbuien als ik op wedstrijd ben zeg
Het was wel binnen inrijden trouwens, maar die buien waren dus precies op het moment dat paard en spullen de vrachtwagen af en op moesten. (Zie hier een fotootje van het losrijden - had geen goede camera bij me dus telefoon foto geworden. Ab had vandaag voor het eerst zijn KWPN muts op
)

Nu het kouder wordt pak ik mijn cap er wel bij (ook door de harde wind is Sam wat huppelig + hij staat minder vaak voor de wagen en dan mis je toch ritme) daarnaast is dat ding ook lekker warm op je hoofd met dit weer
Maar wat ook al gezegd wordt, waarom mogen menners in de dressuur met een hoed op? Je werkt nog steeds met hetzelfde vluchtdier. Al kom je dan ook uit bij de huifkarren in Drenthe bv. die kunnen ook aan de kletter gaan, net als de gouden koets (daar staan zelfs 8 vluchtdieren voor en als die hard willen dan helpt dat mannetje er naast ook niet meer). Zie je W.A. en Maxima al met bodyprotectors en caps de koets in gaan?
Het blijft een superlastige kwestie. Dus vooral doen waar je je het prettigst bij voelt. (Ik vraag mij trouwens ook af of wedstrijdmenners bewuster zijn van capgebruik dan recreanten, omdat het reglement de cap af en toe vereist).
). Tien jaar geleden speciaal voor verhuisd om de boel bij huis te hebben. Die dompelpomp moeten we er wel helemaal zelf inzetten hoor. Lekker heen en weer sleep klusje en het is ter ondersteuning van de drainering. Vanochtend stond de boel weer onder water, jammer genoeg. Dus helaas niet met Sam kunnen trainen.
Ik stond laatst in een ruitersportzaak en ik vind dat er veel caps zijn die nogal een eventing look hebben (kunststof/ventileergaten etc.). Een mooie dressuurcap (iets klassieker: suede of leer look) is toch wat lastiger te vinden. Zeker in mijn maat (60) ik zag een hele leuke Harry's Horse cap - leer look en strass steentjes - en dan gaan ze maar tot maat 59
En 400 euro aan een cap uitgeven gaat mij echt een beetje te ver.
vond Irola een prachtige veulen, al jullie veulens trouwens
maar die Irola, wat een benen en hoofdje zeg schitterend
zou mooi zijn als ze in de sport komt.
alleen in de trein kan ik wat lezen in de auto niet.... moet erg veel lezen de komende dagen (scripties) en dan is elk uurtje meegenomen. Moet me er soms doorheen worstelen door al die teksten en als ik dan toch niets anders kan scheelt het toch weer.
..alleen thee drinken..het helpt echt..ook niet duimen draaien..