[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:41

hahaha, ach ja, vergissen is menselijk :+ .

Hier toch (nog) niet gemend.
Wel met heel veel plezier, piano gespeeld, zat twee weken geleden beetje in een dip, kon wat weinig oefenen doordat het op de zaak zo druk was, maar nu weer vol goede moed aan de slag en meteen een paar nieuwe stukken snel onder de knie gekregen *\o/* , heerlijk, krijg daar echt energie van.
Zo eventjes eentje longeren, dan dochterlief van school halen, boodschapjes doen en naar ballet brengen, ondertussen nummer 2 longeren, dochter ophalen en dan aan de avondspits beginnen, hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:10

Muzikale Avaluna. Heerlijk is dat he, muziek maken. Pingel zo af en toe op de gitaar of wat met blokfluit/choroi fluit en dat is zo heerlijk ontspannend :)ddd

Tine wat heerlijk dat je met zo'n fijn gevoel hebt gemend +:)+ en hoop dat het meevalt met het vriendje :):) :roll:

Aks opgedoft op kantoor =:) veel plezier vanavond!

Smickey, how's life trouwens?

Hier heerlijke ochtend gehad, wat is het toch heerlijk weer, beetje :brr: maar als je bezig bent vind ik het heerlijk. Nu zal het hier wel een paar graden warmer zijn dan in het hoge Noorden waar Tine woont schat ik zo in.

Eerst met Bente gedressuurd in de bak, hou het inclusief doorzitten nu half uurtje goed vol, maar dat moet dus weer richting drie kwartier wil ik uberhaupt weer aan wedstrijdjes gaan denken. Maar ze loopt zo heerlijk, ik blijf hopen dat we, of vooral ik dus, weer zover kom :) daarna nog half uurtje buiten gestapt ze was lekker relaxed, heerlijk vind ik dat zo'n actief stappend ontspannen paard <3

Daarna met Blondie gewandeld, vergezeld door Wiske die het een sport vond elke patrijs, eend, reiger, kraai, meeuw of duif op te jagen := naja Blondie wordt wel shockproof zo :+

Nu zometeen maar even in de versnelling. Zoonlief naar hockey maar ook trailer ophalen (morgen wagen wegbrengen, zondag naar mijn oude stal voor snertrit :7 ) en nog boodschappen doen en koken aaaahhrrggg }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:44

VHU: klinkt als een drukke middag/avond, maar wel leuk natuurlijk. En mocht ik het vergeten, alvast veel plezier zondag. Hier was het vanmorgen 1 graad boven nul, nu zowaar 2 graden. Lekker warm :brr: En weer lekker met Bente gedressuurd. En Blondie kreeg paniektraining van Wiske.
Avaluna: tuurlijk is vergissen menselijk, maar deze was wel heel erg grappig. En jij hebt ook een volle planning zo te lezen.
Baudy: heel veel plezier bij P en K

Heb vanmiddag prive springles aan huis gehad. Alle andere lessers voor vanavond hadden afgebeld, dus juf vroeg of ik op ander tijdstip kon. Dat was prima, maar omdat vriendje hier speelt (die zich ietsjes beter gedraagt dan vorige keer; heb ze eerst 2,5 uur buiten laten spelen, dat hielp goed. Nu kijken ze een film van Sinterklaas), gevraagd of de les dan hier thuis kon (scheelt me weer gezeul met trailer en tijd). Wat is die Thabor toch een heerlijk paard. Ondanks zere mond zoooo braaf en meewerkend. Het ging weer beter dan vorige keer. Veel meer gecontroleerd, nou ja, veel sneller gecontroleerd. Alleen op linkerhand is hij in het begin nog sterk. Dus dan zet ik hem stil, want heb geen zin in dat getank. Maar ik durf ook steeds meer. Neem nu alle hindernissen uit galop ipv draf. Oke, ze zijn niet zo hoog, maar dat komt straks vanzelf wel. Eerst absolute controle.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:47

Stoer tine! :D En hoogte komt wel. Maar als je al hartkloppingen krijgt bij 20 cm moeten ze met 50 cm helemaal niet aankomen (bij mij in elk geval :)) )
Enneh, nee geen galajurk hoor! :D Wel een chique blousje met sjaaltje, nette spijkerbroek en giga hoge hakken :))
Als mijn collega's me zo zouden zien schrikken ze zich helemaal suf, die schrokken vorige week al van een lang shirt op een legging met laarzen _O-

Het is hier werkelijk om je dood te vervelen... Heel het kantoor leeg, teminste.. van de 30 bureau's zijn er, inclusief de mijne 3 (!!) bezet.. Iedereen in complete stilte aan het werk.. Ik word daar dodelijk duf van ^_^

Heb intussen gigantisch harde muziek aanstaan op telefoon met oordopjes in m'n oren _O-

en ik mis m'n paard! :oo Zondag ga ik 'm platknuffelen....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:48

Rustig hier.

Wel bijgelezen maar ga snel naar mijn bed.

Daan heeft afgelopen nacht wel doorgeslapen maar was al wel om half 6 wakker.
Verder een drukke dag gehad, wel op stal geweest pony's losgegooid maar verder niets.
Vanavond vergadering gehad.

Morgenochtend mogen de pony's weer werken.

O ja de les van veale met meisje ging echt super. Instructeur noemde haar een natuurtalent. Zit nog wel heel veel werk in, maar kwam wel goed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:03

Goeienavond!
Heb het druk gehad, gisteren en vandaag, dus weinig inbreng van mijn kant op dit moment. Y;(
Morgen met Neonlight al vroeg naar P&K, dus Dennis en Maisie, tot morgen! :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:54

Goedemorgen.

Rustig hier.

Ik ga zo Thabor even rijden en vanmiddag lekker een aangespannen bosrit met Rembrand. Dat is al paar maanden geleden, dus heb er heel veel zin in. En het lijkt ook nog mooi weer te worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:17

Buitenrit aangespannen gaat helaas niet door, -O- Groom heeft zich afgemeld. Balen, had er zo'n zin in. Nu ga ik maar onder het zadel, maar ik kan Rembrand zo moeilijk uitzitten, dus dat wordt vooral een staprit. Zooooo jammer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:16

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:02

Wow, wat ben ik dan moeilijk bezig....

Heb vanmorgen "les" gehad van zoonlief. Hij had (helemaal zelf!!!) een heel schrikparcours en hindernissen voor mij gebouwd. Dus moest ook nog springen....
Vrees dat mijn bosrit niet doorgaat, want moet nog heel veel klussen rond het huis. Dakgoten, bladruimen, uitmesten, schapen tellen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:39

wat jammer dat je buitenrit niet door ging. Wel goed van zoonlief.

Daan is weer helemaal beter. Vanochtend zelfs tot half 8 geslapen en maar 1 keer wakker geweest vannacht.

Vanochtend al vroeg naar stal geweest. Met beide pony's een blokje om gereden. Ging braaf. Verder nog wat klusjes gedaan. Net even naar sinterklaasintocht geweest. Daan ligt net op bed.

Zo nog even ander bit halen voor veale voor ohz en boodschappen doen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:05

Wat een prachtig filmpje Gem! Ben je al zenuwachtig voor vanavond :):) ik denk dat ik als ik voor zo'n publiek zou moeten echt onder de manegebodem zou kruipen :oo Wel erg grappig dat er meer bokkers meedoen: Dennis, Gem en Maisie (ben toch niemand vergeten Y;( ).

Tine wat jammer dat je rit niet doorging en onder het zadel dus ook waarschijnlijk niet.... -O- maar wat ongelovelijk schattig van jouw zoon, is het je gelukt, alle hindernissen in de juiste volgorde?
Tallechie lekker bezig met de poowns en Daan weer 'op regel', heerlijk!

Vandaag erg druk met niets := vanochtend werd stro/hooi gebracht, hele klus had zelf maar 10 pakken hooi maar is toch nogal gesleep want ook rest geholpen totdat ik niet meer kon :7 en toen ben ik maar gaan koffie zetten :9k daarna stallen gedaan, voer klaargezet, wagen in trailer gemanoevreerd en wagen weggebracht en nu dus net weer terug. Tjonge zeg, paar uur verder }:0 en maar weer aan de :9k

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:59

MellanieB doet morgen ook mee en chanfritsje ook.

@ gem ik moet morgen rijden niet vandaag. Ben wel heel benieuwd hoe het was en wat je er van vond !!!

Hier staat pony gewassen en gevlochten op stal en ook mijn kar ziet er weer toonbaar uit. Nu eerst even eten en dan nog een doekje over mijn tuig halen en mn kleren bij elkaar zoeken. Heb er wel zin in !!!

Ollie moet morgen trouwens ook rijden en ook darwin die van het facebook veulen (weet niet of jullie dat gevolgd hebben?)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:59

lekker eigenwijs stuk vreten he VHU :)) Klinkt bekend ;)
Gaat het nu met je rug? :)

Succes morgen allemaal die het kan gebruiken! :)

Ik zou morgen kijker/koper hebben voor m'n zadel. Stond al 2 weken vast. Pb't ze net af..
>;) echt stijlloos... ''ja heb intussen een zadel'' .. Zucht, en ik dat ding maar 2 weken reserveren. Doe ik dus niet meer..

Verder vanavond weer een hoop gezelligheid ^_^ :)) Helemaal blij :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:37

Fijne avond Aks! Wij hebben hier net lekker gegeten met z'n drietjes, dus ook helemaal top. Waardeloos van je zadel, ik was eerst ook altijd heel aardig, reserveren e.d., maar ben daar ook van teruggekomen. Wat een ge-K is het soms dat verkopen.

Nog meer bokkers op P&K grappig!

En mijn rug gaat best wel OK *\o/* of het ligt aan de wijn die ik net heb gedronken .... nee hoor, afgelopen week ging het ook best goed. Zolang ik goed afwissel tussen belasten en lopen / staan / zitten gaat het eigenlijk best goed.... **klopt af en hoopt dat het zo blijft** ik kan er eigenlijk ook geen peil op trekken, denk dan dat het beter gaat / gewoon goed komt en soms slaat het zo hard weer toe maar zoals het nu is, ik teken ervoor :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:42

Kom even binnenvallen! Wil dit even laten zien, ben onwijs trots!
Voor wie wil zien!
[AR-ITP] Intocht Sinterklaas met mijn topper Lizzy

Afbeelding

Voor de rest ik ga morgen naar paard en koets!! Druk weekend, eigenlijk te druk voor mij maar wil zo graag dus hopen dat t allemaal goed gaat. :)

Morgen lees ik bij en anders maandag.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:44

Maisie schreef:
MellanieB doet morgen ook mee en chanfritsje ook.

@ gem ik moet morgen rijden niet vandaag. Ben wel heel benieuwd hoe het was en wat je er van vond !!!

Hier staat pony gewassen en gevlochten op stal en ook mijn kar ziet er weer toonbaar uit. Nu eerst even eten en dan nog een doekje over mijn tuig halen en mn kleren bij elkaar zoeken. Heb er wel zin in !!!

Ollie moet morgen trouwens ook rijden en ook darwin die van het facebook veulen (weet niet of jullie dat gevolgd hebben?)

Moet jij op paard en koets ? hoelaat ? kan het wel even filmen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:45

Goedenavond allemaal :wave:

Vandaag P&K bezocht en heb Gem met Ster gezien, wat een leuke combinatie en die knappe Ster net zo rustig <3
Dennis ook zien rijden, ook super leuke combinatie en wat een knappe Whitney :j

@ Maisie en Ollie veel plezier morgen *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:50

Wat leuk Dingetje!
Ik heb zelf met een paar virtuele oogkleppen en orenmutsje op gereden :o , heb niks van het publiek meegemaakt, ben "zelf" gaan rijden, tot ik me bedacht: "Hee.... was het niet de bedoeling dat ik de opdrachten van de lady-speaker zou gaan opvolgen :oo ?" Ben toen wat beter gaan luisteren: rond en voorwaarts rijden, goed voorbereiden in de hoeken, overgang naar middendraf, overgang naar stap en achtief doorstappen (voor het eerst van onze dressuurcarrière lovend commentaar gehad op Ster haar stappen *\o/* ).
Bojengles moest nog een galopje laten zien, bij Ster zat dat er niet in. De menpiste was zwaar voor haar, en ze was wat schuchter aan het lopen voor de tribunes.

Tussendoor in de kleine ring rondgestapt met Neonlight (zij was mijn hulp vandaag), terwijl de volgende 3 koppels reden (o.a. Dennis hier van Bokt!). Daarna werd er in vlug tempo een vaardigheidsparcoursje + marathonhindernis opgezet en omdat Piet nog niet in beeld was, moest ik als eerste rijden. Albertine, de gastvrouw van de DemoTalentencompetitie nam Ster aan de bakstukken mee naar binnen tot ergernis van lesmees, die haar even "wakker" had willen schudden, maar daar nu de kans niet voor kreeg :x _O- .
Ik heb uiteindelijk zelf, maar wel gecoached door lesmees, de vaardigheid en de marathonhindernis gereden *waar is de schouderklop-smiley :D * en hoewel niet in galop, toch in een stevige draf de poortjes afgelegd, zonder balletjes te laten rollen *\o/* !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:52

@ L_S foto's Ja ik moet morgen op paard en koets. Zou super leuk zijn als je zou willen filmen.

Trouwens heb je topic bekeken knap dat je dat durft met lizzy zo in de drukte. Brave pony hoor !!

@ Dingetje leuk dat je de andere bokkers hebt gezien !!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:54

@ gem leuk verslag !! Fijn dat het goed ging. Hoop dat robijn morgen een beetje pit heeft. (als ik zag
hoe hij liep te stuiteren op de wei vandaag denk ik wel dat dat goed gaat komen)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:57

Ja heb dus best wel wat bokkers gezien vandaag Gem, Dennis, bij Sjoerd wat gekocht en Shauni was daar aan het helpen.
Leuke dag gehad, polypads gekocht :D
Nog lekkere warme schapenmuts voor de :brr:
Heb zelf maar voor <:) en :){ gespeeld vandaag, want als je jezelf niet kieteld :+

Zag dat Remko L start...is dat de eerste keer? Heb zin in volgende week....gaan we weer is proberen een winstpuntje te rijden *\o/*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:15

Ja klopt is 1e keer L voor remko. Hij is gelukkig thuis nu ook weer wat aan het rijden. Wel in
de bak want op de weg durft ie nog niet.

Heb zelf weinig gekocht. Alleen een zweep en 2 proefzakken pavo care4life voor ferro. Zocht nog een zweetdeken met hals maar die kon ik niet vinden alleen met halve halsjes en die heb ik al.

Heb ook wel zin in volgende week hoop alleen dat de hoefsmid nog komt want ferro staat echt beroerd
op zn ijzers.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:42

Goedemorgen.

Rustig hier. Ben druk aan het nadenken over het kerstdiner. Moet iets lekkers op tafel krijgen voor 12 personen, beide kerstdagen. Wil eerste Kerstdag 5 gangendiner doen, 2e Kerstdag 3 gangen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:07

Je bent er vroeg bij tine.
Eerste kerstdag hebben wij altijd verjaardag, 2e kerstdag gaan wij naar mijn ouders, krijgen de kinderen hun sinterklaascadeau's.

Daan begint een slaapkop te worden. Gisteren van 1430 tot 1800 geslape. Dus om 2115 weer op bed gedaan. 545 was hij wakker, fles gegeven en daarna tot 930 geslapen. Echt heerlijk.
Vanochtend rustig aan doen, huishouden en studie en vanmiddag op visite. Dus geen paardjes vandaag.