[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:29

Ik zal eens wat meer over mezelf vertellen en daarna ga ik wat dingen inlezen.

Ik ben Niena ;) 21 jaar, afkomstig uit Groningen maar woon nu in Wapse, de plannen zijn om volgend jaar of dat jaar erna naar Enschede te gaan verhuizen.
Heb nu momenteel nog een 11 jarige KWPN merrie (niet beleerd in het tuig).
Ik wil haar volgend jaar gaan beleren in het tuig en mooi voor de wagen hebben, dat vind me vriend ook mooier.
Ik ben van kleins af aan al opgegroeid met het mennen, vooral shetlanders.
Het kon zo gek niet gaan of er stonden er 4 of 8 voor bij opa _O-
Toen opa overleed deed ik helemaal niks meer aan het mennen, wou geen leidsels meer vast houden.
Tot dat ik met school naar een praktijk school ging en ik weer op de bok zat :D ik was direct weer verslaafd.
Heb toen in 2009 een Hackney pony gehad waar ik super mee uit de voeten kon.
Helaas met komst van 2 paarden heb ik hem moeten verkopen (ruimte gebrek)
Mijn liefde gaat uit naar Tuigpaarden en Hackney's en dat kan ik super delen met mijn vriend :D.
Heb nog een tijdje 2 fjorden op een zorgboerderij voor de kar gehad, rondjes rijden met ouderen door de drentse natuur.
En nog op een stal waar ook tuigpaarden stonden, mee geholpen met beleren van de paarden.
Nu is het helaas even niet mogenlijk om aangespannen te rijden maar gelukkig kan ik ieder weekend als ik in Enschede ben me geluk weer ophalen en lekker bezig te zijn met 'tuigpaarden en hackney's'
Beetje als Groom mee op wedstrijden enzo en op stal werken, af en toe ritjes mee met jonge dubbelspannen enzo :D.
Maar vanaf volgend jaar wil ik dus mijn KWPN merrie beleren in het tuig, ben benieuwd hoe dat gaat..

(voor foto's en paarden verhalen kun je het beste even op mijn profiel spieken)
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 28-02-12 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:31

ghallow nien :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:37

@Bic: hey, die puzzelrit klinkt eigenlijk wel heel leuk, ik ga vriendlief eens even polsen en is het in de buurt van ons ivm nog altijd gebrek aan eigen vervoer… en steeds mensen vragen is best belastend :o Ja, als hij zoiets heeft aangeleerd, dan heb je dat met ander bitje niet in één week weg joh, gewoon genieten dit weekend, maakt allemaal niks uit, als je maar eerlijk richting knollebol bent toch!? :D O, sorry, die medicijnen dacht ik dat je ook al aan het afbouwen was… maar dat komt later nog denk ik dan??? Geen paracetamolletjes meer is *\o/* jippieieieie
@Gem: klinkt als gezellige buurt wel hoor :j hahaha… ik geloof dat wij hier nog even blijven wonen, maar anders…. ;-) Aha, jijzelf ook een aangespannen wedstrijd voor de boeg, leuk leuk!
@Frensie: thnx :D En jammer dat je op zondagen niet kunt, leek me leuke meeting-mogelijkheid met topicers hier, die puzzelrit :)) Veel plezier met wandeling met de hondjes en leef je uit bij de Action (altijd wel wat leuks te vinden)
@Baudyh: ooohhh, helemaal over jouw posts heengelezen, dankzij Frensie ook nog reactie van mij: heerlijk, zo lekker gemend!
@Nienschaap: heb je profiel bekeken, wow wat veel info :oo Gaaf hoor en jullie hebben dus ook een vakantiehuisje voor 'ons' menners te huur ??? In het mooie Drenthe??? Liefde voor tuigpaarden, aaahhh, grappig, de meeste mensen hebben weinig met tuigpaarden op lijkt het wel… ik kende ze niet echt, maar vind 'onze' ook geweldig :))

:x
Heb net ff online geshopt... wereldwijd... :o
Heb nu al zin in volgende week als alles geleverd wordt... Voel me nu net mijn eigen <:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:46

Welkom Niena :) ! Mooi profiel heb je :j . Zag je bruine merrie van 1.60 m en dacht "zoiets zou ik ook nog wel eens willen hebben, maar dán aangespannen" Niet te groot, toch ook odm kunnen rijden, leuk chic paardje, niet te jong .... en jij gaat gewoon dóen! :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:12

Hoi Niena! Welkom! Wat een gezellig profiel heb jij!
Mijn oog viel meteen op Mars, omdat dat een Haarlem is. Mijn merrie heeft ook Haarlem-bloed. Zij is afgelopen zomer beleerd voor de wagen, echt leuk! Succes met ons bijhouden hier, tis nu vrij tam, soms gaat het knetterhard hier ;)

@ Bicci; voor mij geen wedstrijden op zondag ivm zondagsrust. Jammer want had me best leuk geleken! Idd wat PrinsjeH zegt een topic meeting.

Ik heb een flinke wandeling gemaakt voor mijn doen, 5.5 km! De honden zijn helemaal op nu, hahaha, gekke beesten. En bij de Action een vierseizoenen dekbed gescoord. Wilde eigenlijk nog naar de Blokker, maar die was aan de andere kant van het dorp en ik dacht niet dat ik dat nog lopend zou trekken ;)
Ga nu lekker bankhangen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:38

@Gem: hahaha, jouw lesgever en vooral z'n vader kennen mijn Romeoke wel, papa werd er gek van, hahaha, de eerste jaren kon je hem niet eens inspannen, hij ontdeed zich ook weer sneller van tuig, koeienband, halster etc. dan dat je met je ogen kon knipperen en zo gauw er een vreemde in de buurt kwam was de hele pony pleite :D , maar wat ben ik gek op die pony en hij is nu gewoon "Plegeleicht" te noemen _/-\o_ .

@Frensie: flink gewandeld *\o/* en een dekbed gescoord.

@Nina: welkom! Flink menverleden, leuk hoor :j .

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:04

@PrinsjeH Ja, terwel mijn profiel nog niet af is hoor _O- haha erg he.
(weet niet of ik mag 'spammen") maar http://www.hoevetwed.nl is inderdaad vlakbij het Drents friese wold en ook super geschikt voor mensen die willen mennen super gelegenheid :D.
Ja tuigpaarden, je moet er van houden ik vind het geweldig, mennen, dressuur, marathon rijden ook allemaal maar de tuigpaarden en hackney's weet niet heeft gewoon zo zijn charmens *\o/*

@gem, Dankje :D Ja die kwpn merrie wil ik gewoon niet verkopen, we zijn samen echt twee handen op 1 buik maar mijn vriend kan helaas niet meer rijden vanwege zijn knie en daarom wil ik haar in het tuig hebben.
Dat vind hij ook veel leuker en kan hij er ook zo een keer mee uit de voeten.

@Frensie ja die Haarlemer was een heerlijk paard, een korte periode maar gereden omdat de eigenaar op vakantie was maar pfff goudenkarakter met pit.
Haha ja soms is het rustig en dan ineens volgas, hoop bij te lezen.

@avaluna Dankje :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:50

groot gelijk frensie :))
jezelf op de eerste plaats zetten :))

voor wie wel graag wil/kan/staat te springen, om deel t nemen :)
www.trailteam.nl en dan de link gebruiken op de home-page :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:34

:o erg druk met werk, Wiske, zoonlief die vrij is van school en o ja ook nog een man en thank god peerd en poown op goede pensionstal (Bente is gisteren gemend en vandaag gelongeerd, ging lekker, Snuitje heeft zondag in vierspan gestaan). Dus ga even mee met super samenvatting van PrinsjeH :list:

NienSCHaap welkom, wat leuk dat je hier gaat posten, met al jouw paardenervaring :j nou ik vind tuigpaarden dus helemaal geweldig, heb er zelf ook een en dat was zeer bewuste keus. Heb bij een stalhouderij gegroomd en ben ze toen gaan waarderen, liefst met scheut hackney erdoor. Ze zijn super veelzijdig, eerlijk en heel ijverig. En als je ze onder het zadel netjes rond rijdt, lekker door de rug kun je er ook prima op zitten.

Hier ook een Haarlem gehad (xRamiro) was heerlijk paard (Nebraska).

Net heerlijk gegeten bij Curry in a hurry, heerlijk restaurantje hier in de buurt :Y)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:42

VanHuisUit, geweldig wat voor eentje heb je op stal staan? ben altijd nieuwschierig.
Ik help nu ook op een handels en trainings stal mee en iedere keer weer als ik maar 1 stap daar zet, kriebelt het om samen met mijn vriend een tuigpaard te kopen.
Maar heb mijn KWPN merrie nog en voor 2 paarden hebben we geen tijd en het geld groeid ons ook niet op de rug, dus helaas.
Maar ik wist het wel hoor als we het geld er echt voor hadden welk tuigpaard ik had gekocht _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:48

Die van mij is een Moneymaker x Waterman, ze heet officieel Benderose, dus uit de Rose stam. Ze heeft voor een tuigpaard te vlakke gangen hoor, maar is voor wat ik wil (mennen en onder het zadel, in die volgorde, al moet ik zeggen dat ze onder het zadel het erg leuk gaat doen :D ) perfect. Wel een ukkie, maar ze toont voor de wagen groot zat (ze is 1.58).
Foto's dus in profiel *-:)
Ze is erg gevoelig maar goudeerlijk en zo ijverig. Vind het een heel fijn paard.

Mijn instructeur kan juist heel goed omgaan met dat gevoelige en sensitieve. Moet ook wel als je vierspan welshjes rijdt :)) dat past dus heel goed bij mijn paard (en dus ook bij onze dondersteen Snuit).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:53

NienSCHaap: welkom hier, hier nog 1 met een zwak voor (kleine) maat hackneys(stond als meisje van 6 te kwijlen bij de hackneyrubriek op concoursen wauwie....maar denk dat ze te nerveus zijn voor mij :j
las dat er weer heerlijk online geshopt is......nou hier ging het heel snel mijn portenomee uit,zonder wat te doen (mestboer kwam en kuil gebracht) ik stond erbij en ik keek erna..... :(
hoe gaat het met Daan? weer wat beter met hem?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:58

VanHuisUit, heb in je profiel gespiekt :D leuk paard om te zien, knap in het tuig :D.

Happytime, haha toch nog meer mensen die tuigpaarden en hackney's leuk vinden.
Ja het zijn bezige bijen en je moet er inderdaad mee om kunnen gaan.
Die hackney die ik heb gehad kwam nuchter over, lekker koel in de kop.
Maar legde er maar eens het tuig op en spande hem maar eens voor de wagen, kon het prima in mijn eentje hoor (zeer streng opgevoed ;) ).
Maar kop kwam er op en voor dat ik het erf af was, was het een compleet ander paard _O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:00

@ Bicci; zondagsrust is deels voor mijzelf, maar vooral vanuit geloofsovertuiging.

Heb paar uurtjes zitten puzzelen met een startlijst. Een middelbare school hier in de buurt heeft sinds een paar jaar een scholenkampioenschap dressuur en springen. Springen is niet voor winstpunten, dressuur kan er met en zonder startpas gereden worden. Onze vereniging (ahum, eigenlijk alleen mijn man en ik ;) ) helpen altijd bij de voorbereidingen en uitvoering. Een flink gepuzzel want die doet wel mee voor de punten en rijd 2 proeven en een ander maar 1 proef en niet voor punten, etc. Maar ik heb er weer wat moois van kunnen maken.

En nu ga ik naar de springles kijken op de vereniging, even aan de bar hangen ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:03

Ik vind dat van dravers altijd zo mooi...... heb ooit een KWPN'er bijgereden die gestald stond op een draverstal. Diertjes stonden doodbraaf in het gangpad te wachten met een sulky achter de kont, nog net niet :O . Werden losgemaakt, oude (!) trainers sprongen op de kar, ze sukkelden naar de trainingsbaan en daar gingen ze LOS!!! Maar dan ook echt zoals je dat in tekenfilms ziet, met een stofwolk van 100 meter achter de kont!! :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:03

Met Daan gaat het weer beter. MOrgen laatste dagje creche. Helaas vanochtend al om 7 uur wakker en nu wil hij niet slapen. Het is vanmiddag te druk gewest voor hem.

We hadden namelijk vanmiddag het hele huis blank staan. Mijn moeder belde mij op toen ik net achter veale zat (had les), waar de hoofdkraan zat want er was lekkage. De hal was namelijk helemaal nat. Nog geen 5 min later belde ze als ik ook naar huis kon komen, want de werkkamer (waar alle pc's staan voor vriends werk) stond ook blank en alles moest daar weg. Dus heb leidsels aan instructeur gegeven, tegen mijn vader gezegd dat ik hem straks wel ophaalde en daarna naar huis gereden. Toen stond de woonkamer ook al gedeeltelijk blank. Ondertussen had mijn moeder het installatiebedrijf al gebeld. Na 2,5 uur zijn we er achter gekomen waar het weg kwam. Dat probleem opgelost en daarna gaan dweilen. Zoals het nu lijkt zijn de meubelen gered. De trap is afwachten, is van hout. Er zijn twee laptops gesneuveld en een grote printer.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:06

tallechie, oeh hoe kwam de lekkage vandaan? hoop dat het ook voor de trap nog mee valt aan schade.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:07

Er blijkt een koppeling geknapt te zijn. Hoe dit kon gebeuren is niet bekend. Had het installatiebureau nog nooit mee gemaakt. We hebben ruim een jaar terug verbouwd.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:13

Oke dat is echt flink balen, maar volgens mij was je moeder er super optijd bij.
Had je raar opgekeken als je thuis kwam en je hele huis stond blank, moet er niet aan denken.
maar gelukkig is het opgelost.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:16

Dat zij de installateur ook al. Wees blij dat er iemand bij was. Morgen moeten we allebei werken, dan was het water waarschijnlijk naar ons toe gekomen via de voordeur.
Gelukkig allemaal wel via verzekering terug te krijgen. Moeten ook alles opnieuw behangen en verfen en de zolders opnieuw.

Je woont in het dorp naast het dorp waar ik geboren ben

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:18

Nieuw Roden, dat ken ik wel :D heb een tijd in Donderen gewoond ;) nou idd zo te horen dikke mazzel.
Ondanks dat jullie nu weer alles moeten behangen en verfen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:33

Nee bedoel Wapserveen, daar ben ik geboren.
Dat hoeven wij niet doen, schakel schilders in en dat betalen ze maar. Hebben vorig jaar net alles zelf gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:35

}:) Tallechie het zit jullie niet mee zeg wat een ellende!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:38

tallechie schreef:
Nee bedoel Wapserveen, daar ben ik geboren.
Dat hoeven wij niet doen, schakel schilders in en dat betalen ze maar. Hebben vorig jaar net alles zelf gedaan.

Oh dat dorpje achter ons _O- ik woon in Wapse :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:41

Ja dat zag ik. Dorpje... gat zul je bedoelen :-)

VHU zit ons inderdaad niet mee, maar na slechte tijden komen goede tijden toch??