[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:57

Ben weer terug van al mijn afspraken.

Leuke taarten. Knap hoor ik doe het je niet aan. Ik heb een burdeaux rode met zwarte wagen.

Ik ga nu even slapen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:07

hallotjes wat gaan we weer hard.

@ tine geniet van je middagdutje.

@naaltje, succes op je laatste stagedag.

@ollie1,sorry was inderdaad weer lekker tactisch van mezelf :o
wat een supermooie taart, ik kijk heel vaak in het topic van taarten decoreren, vind ik zo leuk om te zien.

over kleuren, tsja iedereen weet dat we met de bontes alles helemaal geweldig af hadden tot aan de manenstiekjes toe in het blauw. bij thijs rijden we met een zwarte wagen, afgewerkt met RVS zwarte truien en grijze caps, de kleur van de pony varieert nog al es :o

zo ik ga straks weer op voice rijden, eigenaresse is erg blij dat ik er zo'n zin in heb :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:19

@Marrianne, geeft niets ;) maar dingen kunnen nu eenmaal anders geïnterpreteerd worden. Rijdse :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:30

Goedemiddag allemaal,

Weer een hoop geklets hier.

Prachtige taarten gezien. Naaltje laatste dag op stage, Tallechie gaat het rustig aan doen.
Verder weet ik het even niet meer.

Had vanmorgen knullies willen longeren, maar de bodem was vrij hard. Alleen bovenste centimeter was los, dat durfde ik niet aan. Dus hoop straks nog iets te kunnen doen, zon schijnt de hele dag. Hoop dat dat voldoende is. En anders maar vrij. Ben vreselijk moe, maar kan niet naar bed, want zoon is uitzonderlijk fit. Vanmorgen ook nog bezoek gehad van artsen in opleiding. Was leuk en ik hoop zinvol.

Had gisteren nog naar een wagenbouwer gemaild, hij heeft wellicht wel wat, wacht nog op mail met info. En ik heb Jannes van der Wal vanmorgen gesproken. Die wilde graag een mail (jaja, dat na alle commentaar dat ik het via de mail deed hihi), hij gaat het dit weekend even bekijken, wat hij voor me kan doen. Ben benieuwd.

Wilde kar van pony nog even mooi schoon maken ivm bezoeken aan Van Schie en Van Boven morgen. Maar het vriest hier 2 graden, dus kan niet met water aan de slag.

Ik ga nu even op de bank liggen, hopen dat ik toch een beetje kan rusten zo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:34

Wat is het rustig hier. :wow: Iedereen is vast aan het genieten van het prachtige weer. Oke, het is erg koud (vriest), maar die zon.... *\o/*

Heb het huis even 2 uurtjes voor mijzelf. Zoon is net opgehaald door een moeder die alle kindjes van onze school naar de judoles brengt. Ik was vorige week hiermee begonnen, en hoef nu dus nog maar 1x in de 3 weken heen. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik nu niet zie hoe het gaat, aan de andere kant 2 uur kan ik heel veel in doen. Of juist niets :D

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:43

Suc 6 dan morgen! Hoop dat je een goede inruil deal kan maken wbt je kar!

Hier indredaad lekker weer met een zonnetje maar wel steenkoud.. Vanmorgen les gehad met Buck, echt een drama hij is zo vreselijk eigenwijs en lastig als je hem echt aan het werk zet het is echt een dondertje en maakt er een spelletje van jij werkt harder dan hij en ik krijg er zoveel pijn van... Ik denk dat ik ermee stop en weer lekker mee buiten ga rijden met lang teugeltje,.. Ik heb zoiezo al veel moeite om die zweep maar constant vast te houden, maar ook nog dat eigenwijse (dan word hij sterk) doet erg veel pijn ookal is hij maar zo klein! Ander persoon ook even met hem gereden die zegt ook dat hij gewoon echt moeilijk te rijden is als je echt met hem aan het werk wilt... Ben je nou gezond maakt het niet veel uit maar helaas ben ik dat nog steeds niet en word ik dat ook niet meer.. Dus heb maar besloten dat ik ermee kap, en lekker relaxte buitenritje blijf rijden.

Net als tweespan daar ga ik ook maar mee kappen rijden doe je voor de lol en niet als je pijn hebt toch. ? Tweespan is te sterk voor mijn handen.. Ik had de sterke merrie al altijd aan de mindere kant van mijn hand lopen maar word gewoon niets... niet eerlijk voor mezelf. Balen maar is niet anders..
Laatst bijgewerkt door Buckje op 28-01-11 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:46

Lot wat balen dat het zo moeilijk gaat. Je moet idd niet iets doen, dat pijn doet.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:07

Buckje , opnieuw heel veel sterkte

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:17

@Buckje Beetje pijn maar nog in evenwicht met het plezier wat je eraan beleeft is nog wat anders, maar te veel pijn en geen plezier is geen hobby :(:) Misschien is Buck je eeuwig dankbaar kan me niet voorstellen dat hij het gewoon leuk vindt steeds dwars te liggen. Snuit doe ik ook echt geen plezier met dressuren je ziet hem dan gewoon denken :? en |o Alwyn vindt het wel leuk. Rizanta ook.

Er is voor de rest flink wat afgekletst over dekens, setjes, kou en wel of niet gaan mennen en....van alles zeg maar :o :+ En wat een prachtige taarten.... dat is dus echt niet mijn ding (maar vindt ze wel erg lekker, vooral met marsepein :9 )

Moest hele dag training geven, dus vanochtend snel bij pony's langs. Vanmiddag is het dus niet goed gegaan met het spelen van Han bij vriendje, vriendje was naar huis gelopen zonder Han... lekker he. Kind heeft het niet expres gedaan maar was er gewoon niet bij, tja 8,9 jaar wat kun je verwachten. Gelukkig merkte een moeder op dat Han op het schoolplein achterbleef en heeft Han dus naar dat vriendje toegebracht maar goed. Zo zie je maar weer. De ouders van dat vriendje in kwestie hebben ook een oppas en die oppas had weer niet doorgekregen dat Han kwam spelen >;) Vandaar dat ik gewoon standaard mijn oppas wil hebben op dagen als het er echt om spant :( Dit doe ik dus ook niet weer.

Poowns staan op de wei, alles is toch licht bevroren, lekker voor ze. En Rizanta is gelongeerd. En nu moet ik aan de kook etc :Y)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-01-11 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:18

Buckje idd doen wat je het beste kunt zonder pijn, anders word het een frustratie, en gaat de lol eraf.
Veel sterkte ook van mijn kant !

Tine veel succes morgen, ik hoop dat je de wagen vind die je zoekt !!

lekker buiten bezig geweest idd, heerlijk in die zon, maar die kou :brr:

VHU; balen zeg dat ze je zoontje hadden laten staan !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:45

@Buckje, jammer dat je zoveel pijn krijgt met mennen .... denk aan jezelf en ik denk dat Buck het niet erg vind om lekker buiten te crossen.
@Tine, ik ben benieuwd of je morgen iets naar je zin kunt vinden
@VHU, mijn zoontje is even oud als die van jou...dus kan me zo goed voorstellen dat ook al kunnen ze er niets aan doen het allesbehalve plezierig is dat je niet met een gerust hart aan het werk kunt.

Zo ik ben écht goed bezig geweest.... heb manlief lief aangekeken toen hij uit zijn werk kwam dus kon ik met Simba ook nog een rondje doen. Hij vond zijn eigen schaduw wel erg spannend zo met het zonnetje vandaag en ook in de molshopen zaten allemaal kabouters := . Ik het zo anders mennen dan met mijn vertrouwde Bruutje :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:58

Laura, gelukkig kon de dealer die 400euro er weer afhalen.

lizzy al 1.12m? dat word een leuke rijpony!

evelli, wat doet jouw pony dan met die BR deken dat het een lappendeken is?

ollie, wauw! die taart ziet er heeeeeeelll smakelijk uit!

naaltje, monchoutaart is zooooooooooo lekker!! jammie!

ik heb ciska ook herkent op die foto hoor :j

lot, heb je vanochtend les gehad? dacht dat je altijd in de clublessen reed of is dat veranderd?
priveles is wel fijn! vervelend alleen dat buck dan zo sterk word als je hem wat meer aan het werk zet.
ik denk dat buck het wel leuk vind om alleen maar buitenritjes te maken :j

Ik vandaag een lekker middagje pony's gehad.
Heb met alle 3 wat gedaan en dat geeft een voldaan gevoel :)
En ik geloof dat er iemand stiekem bij wobbe een gaspedaal heeft gemonteerd :+
hij liep vandaag zo lekker door! hij had nog net net geen haast voor zijn doen.
Braaf door draven, versnellen als ik daar om vroeg en ook langzamer als ik daar om vroeg.
helemaal goed +:)+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:30

-over bruin tuig,
-karren op peerden afgestemt
-uber gave taarten gezien
-maandag iemand jarig hier,
leuk, stalgenootje ook al :))
was vast en vruchtbare dag ooit..haha

morgen hopelijk niet al te koud, dan gan manlief mee groomen, en kan ik weer een rondje mennen :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:37

masak je dan ook foto's bicci?

Ik gisteren een uur gement.
en vandaag ook alweer 3 kwartier.
komt vasdt door het koude weer, maar het mooie zonnetje.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:55

owjah leuk,
als we idd gaan mennen zal ik een poging doen tot foto's laten maken :)

dan kan ik gelijk mn nieuwe (pas 1 keer mee gement, dus nog wel nieuw toch?)
bruine tuig showen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:24

Zo brrr :brr: heb ook een rondje gedaan maar wat een koude wind zeg!!!
Daarna uurtje op bed gelegen maar kreeg het niet warm. Net onder de douche geweest en
nog een rondje met Joep gelopen en nu heb ik het wel weer warm.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:25

er staat idd een fiks koud windje, brrr

ben wezen longeren vandaag, man, wat een kou...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:31

Citaat:
morgen hopelijk niet al te koud, dan gan manlief mee groomen, en kan ik weer een rondje mennen

als je wilt dat hij vaker meegaat kun je morgen denk ik beter gaan rijden ipv mennen :=
"Vandaag en zaterdag is het zonnig droog en koud met lichte tot matige vorst in de nacht." Bron: buienrader/KNMI
En dan heb je er ook nog een lekker NO windje bij :brr: :7

Zondag schijnt iets beter te zijn...dan wil ik weer gaan mennen met het tweespan dus hoop dat het ook echt zo is...maar wat het weer ook is...we gaan :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:39

brrrrr
niet echt super om naar uit te kijken dus, haha

zondag kan ik helaas niet,
mn knollie is gevraagd voor foto-shoot.
een bokster wil graag haar portofio (of hoe je dat schrijft) uitbreiden,
en haar ook was op mn stippie gevallen.
vind ik wel leuk natuurlijk, hihi

maar, we zien wle dan morgen, als manlief het toch te koud vind kan ik helaas nog niet zonder groom,
hoewel afgelopen zondag de groom neit van de kar is geweest.
maar toch, better safe then sorry toch?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:41

VHU, als je gaat 2 spannen, maak je dan weer eens filmpjes?
ik vind die filmpjes altijd zo leuk om te zien van jou :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:43

Zou zondag op wedstrijd, had bij inschrijving gevraagt of ik optijd kon starten. Mijn ouders waren van de week 30 jaar getrouwd, dit voorjaar heeft m'n vader zijn bedrijf 30 jaar en mijn vader is morgen jarig. Dus as zondag etentje met veel vrienden vanaf ong 16.00 uur.

Moest ik om 15.00 en 15.40 starten. Dus ik mailen of het niet eerder kon, krijg ik een bot mailtje dat het niet kan.
Dus ik extra grooms geregeld zodat zodra ik de proef uit kom Whitney uitgespannen kon worden, 1 haar aan de hand uit stappen en 2 mij helpen troep opladen, trailer aankoppelen enzo zodat ik snel weg kon. Meiden wilde de prijsuitrijking zelfs voor me afwachten. Dan had ik wel om 16.30/16.45 ongeveer op het feestje kunnen zijn, ouders vonden dat wel prima.

Staat nu de nieuwe startlijst er op, moet nu om 15.30 en 16.10. Dat ga ik natuurlijk nooit redelijkerwijs redden.......

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:44

*\o/* ik heb enkelspan buiten gemend met tum *\o/*

Hij was zo braaf, veel gezien zoals rennende honden, fietsers, auto's, honden die blaffen achter hek en boomwerkers met zo'n motorzaag.
Hij was de heen weg wel traag om in draf te gaan maar toen we omkeerde en ik zei draf...... weg was ie :P.. dus heb ik hem verrast door ipv naar huis te gaan de andere kant af te slaan en gelukkig ging hij wel wat vlotter als de heen weg. Hij was zo braaf!!!!

Vandaag kreeg ik het cdtje van mijn stalgenoot met alle foto's, bleek dat ik maar echt een klein deel heb gezien en zie zulke leuke dat ik nu niet kan kiezen welke ik op canvas wil (dat was ook de reden dat ik de orginele foto vroeg :P)maar ze gaf alles :D.. zulke leuke misschien maak ik wel een topic ervan geen idee :P

Ollie: hoe maak je zo'n foto op marsepein?
Dennis: vervelend dat ze de tijden nog later hebben gemaakt :(
VHU: paardjes lekker op het land :D
Jelle: ik vind die van jou ook super mooi!
Buck: vervelend dat je zoveel last hebt!
Tine: succes morgen :D
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 28-01-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:44

ow, das wel knudde zeg...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:48

@Dennis, dat is waardeloos zeg, jammer dat ze het niet aan kunnen passen... zeker omdat je het bij inschrijving gemeld hebt. Heb je je al afgemeld ? misschien kun je als je belt nogmaals vragen of je met iemand kunt wisselen.....
@l_Rivaldo, wat heerlijk dat je lekker buiten bent wezen mennen en dat Tum braaf was. Jij zit vast nog na te genieten op de bank ?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:52

Balen Dennis !! wat een hei-kneuters soms !!!

Rivaldo ; super van jou en Tum, iets om trots op te zijn !! gaaf !! *\o/*

Zondag kan ik pas mennen, alles is hier bevroren, pony nog op blote voeten en ook geen groom, in mijn eentje ga ik niet mennen,dus zondag weer in de binnenbak !