[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:46

Ok heb even bijgelezen, over het al dan niet mennen op stal, IvysToeter die maar op haar sulky aan het wachten is :(:) , Milanka die ons komt vergezellen met haar bijna-verzorgshetlander waarmee ze kan gaan mennen(welkom trouwens :+ ), een enorm slecht georganiseerde wedstrijd bij Royaltjuh en tine, ik zou hen toch wel inlichten over hun fouten...

Mijn vriend had gisteren avond van 9 tot 10 een voetbalmatch in de zaal, ik was gaan kijken (jongens nemen hun vriendin mee, wij zijn dan de voetbalvrouwen :o ). Na de wedstrijd hadden we afgesproken dat we nog iets gingen drinken op 10 km van waar we waren. Op een kruispunt waar we links af moesten slaan, stonden wij op het rechter rijvak om links af te slaan.(het rijvak rechts van ons was dus voor de mensen die rechtdoor moesten) In de bocht voelden we plots een slag en de auto begon te zwenken. Plots stak rechts ons een auto voorbij tegen hoge snelheid. Mijn vriend bedacht zich niet en begon de auto te achtervolgen. Ik heb onmiddellijk de nummerplaat genoteerd en een vriend van ons die achterin zat, heeft de politie gebeld. De auto probeerde ons voortdurend af te schudden(ons de pas af snijden toen we links van hem wilden gaan rijden om teken te doen om aan de kant te gaan, 130 rijden waar je 90 mag, een parking oprijden, rondjes draaien rond de rotonde en dan tegen hoge snelheid er vanaf gaan in de hoop dat we niet konden volgen,...), maar na enkele kilometers is hij gestopt. De bestuurder (een Marokkaanse jongen, ik schat hem ergens in de 20) stapte uit en vroeg erg kwaad: "Wat is jullie probleem?" Toen we hem uitlegden wat hij had gedaan en hem de schade lieten zien, riep hij dat dat niet waar was en dat hij helemaal niets gevoeld had. Ondertussen ging ik naar zijn auto kijken en zijn bumper was ook kapot. Toen ik dit zei, begon hij te roepen dat hij die schade al lang had en dat wij aan het liegen waren. Hij zei dat hij zijn vrouw ging bellen en ging in de auto zitten, waarna hij onmiddellijk de motor startte en probeerde te vluchten. Mijn vriend is onmiddellijk in de auto gesprongen om hem te volgen, maar toen kwamen 3 politiewagens aangereden. Ook tegen de politie ontkende hij alles en hij weigerde mee te gaan naar het politiebureau. Toen de politie dreigde hem te arresteren gaf hij toch maar toe. Wij zijn toen geëscorteerd naar het politiebureau waar we allemaal verhoord werden. We hoorden hem(de kamer ernaast) tegen de politie roepen dat wij het hele verhaal aan het verzinnen waren omdat wij racisten zijn en zulke onzin(alsof ik niets beters te doen heb dan zoiets te verzinnen en 2 uur op het politiebureau te gaan zitten |o )
Om 1 uur kwam ik thuis, we hadden besloten dat we toch maar niets gingen drinken :o Maar zeg, wat een bewogen avond! Ik stond te trillen op mijn benen! Uiteindelijk kunnen we wel van geluk spreken dat er niets ergs gebeurd is.

Ik ga zo dadelijk Romeo nog even longeren, en namiddag ga ik helpen om de koetsentocht van morgen voor te bereiden (onze club organiseert de tocht). Naar het schijnt kunnen we kiezen tussen een tocht van bijna 20 km, en eentje van 26 km. Welke zou ik kiezen voor Romeo? 20 km ben ik zeker dat hij haalt, dat hebben we donderdag ook gereden...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:50

@Sander-Lotte: tjee, wat een avontuur :(:)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:34

Evelii gefeliciteerd, ik zag een kadootje bij je naam
Afbeelding
Alstjeblieft, van mij

Gisteren om 4 uur naar stal gegaan en om 9 uur weer thuis. 28 km gereden, lekkere zware route, veel galop. We zijn geloof ik klaar voor volgende week.
Pony's zijn nog lang niet uit hun vacht. Het koelde snel af en ze waren natuurlijk nog nat. Eerst met twee dekens op stal, tuig en kar afspuiten, dekentje minder, koffie drinken, dekens af, vegen, en hup de wei in.
Nickey was eindelijk weer stuurbaar na drie weken gekloot. Vandaag gewoon weer te rijden aan een los leidsel. Was erg lekker. Maar aan de andere kant...... zit hij wel goed in zijn vel? Hij heeft jeuk bij/onder de manen. Had hij afgelopen najaar ook. Ik weet niet zeker of de plekjes op zijn hals eczeem zijn of broei. Het zit alleen onder zijn manen. Wie weet wat het kan zijn? Vandeweek ga ik hem in ieder geval weer invlechten, heeft in het najaar ook wel wat geholpen

Ivetoeter: ik zou nog even een telefoontje naar Andries wagen. Sinds zijn operatie heeft hij wat werk uit handen gegeven en is wat 'vergeetachtig'

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:21

@ Evelli: Gefeliciteerd :D succes met het vieren.

@ Sander_lotte: Bedankt *D

Jenkins

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:28

Evelli gefeliciteeeeerd :D nog wat leuks gepland?

k wou om 10 uur opstaan, maar schrok net om 12 uur wakker :P ben weer door me wekker heen geslapen!
Zo maar even naar sil om te knuffelen, moet om 5 uur weer werken :)

Oow ben jaloers op jullie kms! klinken echt als heerlijke ritjes!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:17

gefeliciteerd :D

Vandaag sliep ik bij me vriend.. wekker gezet heeft die sukkel hem uit gezet :P.. dus ik wordt na 20 minuten langer slapen wakker en kijk op de klok.. aahh opschieten moest les geven gelukkig op tijd.. ik vroeg nog aan me vriend waarom zeg je niets.. zegt hij half slapend.. oh ja wilde je het nog zeggen haha moest er nog best op lachen (dit keer wel omdat ik nog op tijd kon komen)

Net erg leuk nieuws gehad van de stichting waar Quenzo vandaan kwam. Hij is opnieuw geadopteerd naar een friezenfokkerij en de nieuwe eigenaar is zelf dierenarts. Beter kan het gewoon niet,,het voelt erg fijn.. kan het eindelijk een beter plekje geven nu met dit nieuws :D

Ook kreeg ik net een mailtje van kennissen waar ik rivaldo mee op gehaald had 3 jaar geleden dat hun een leuke stekelharige vos ruintje van 10 jaar gezien hadden die te koop stond (hun fokmerries staan daar) pony heeft gelopen in 1,2 en 4 span :D.. klinkt leuk

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:26

Mijn baby's hebben een kadootje gekregen :). Ze moeten er allen nog wat in groeien.

Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:48

leuk :D.. bij die eerste past hij al mooi :D..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:10

Schattig dennis!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:58

goed nieuws laura!

en leuke halsters dennis :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:04

Zo ben ik ook weer :wave:

Wat een schattige halstertjes plus baby's <3

Zie hier serieus poetswerk en hoe maak je een 2-jarige kindmak, let niet op hoe ik erbij sta... :+
Afbeelding

Gisteren Freddy en Alwyn naar de grote wei gebracht en wat vinden ze het fijn :):)
Ze kunnen nu echt keihard heel ver rennen en dat konden ze bij mij in de wei natuurlijk niet. Is dus goed keus geweest. Sim staat nu wel alleen...hij gaat dus toch echt gecastreerd worden (sorry ben zo'n twijfelkont wat dat betreft maar het gaat nu echt gebeuren). Bel morgen voor afspraak. Is toch echt sneu voor mannetje dat hij er niet bij kan staan.

Voor degenen die het niet meer volgen, ik had immers een stuk dijk dat ik kon gebruiken. Vissers die daar vaak staan halen steeds het schrikdraad ondersteboven en ik heb al twee keer kinderen bij de poowns in de 'wei' gehad, dus dat zag ik niet meer zitten. Dan maar op de wei eindje verderop bij boer die inschaart. Ze worden gelukkig door de groten met rust gelaten...Freddy zit wel weer overal achteraan 8)7 lekker irritant pubertje....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:21

Leuke foto :).. Hier ook zo'n twijfelkont hoor :P.. Als jij een pony houd voor bij de andere en lekker voor een kar. Ja dan hoef je hem natuurlijk niet hengst te houden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:26

sander_lotte, hoe groot is jouw pony Romeo? En hoe groot is jouw wagen (dutch toch?)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:43

Citaat:
Ja dan hoef je hem natuurlijk niet hengst te houden.

Sim heeft nu een ontzettend leuk vrolijk pittig karakter...ik wil dat karakter juist zo graag houden...hoop niet dat hij inzakt tot een duffe ruin (met alle respect voor alle duffe ruinen in de hele wereld natuurlijk). Kijk voor het zelfde bij hij helemaal hetzelfde maar ik ben juist op hem gevallen omdat het zo'n echt mannetje is.

Maar het leven van een hengstje is wel erg beperkt als je denkt aan ergens even een paar weekjes op de wei (met vakanties bijv). Dus hebben we de knoop toch maar doorgehakt.
Poor Sim.

S_L heeft dezelfde als ik heb, 18 inch wielen, gewicht 165 kg, spoorbreedte 1.26 alleen is die van mij (ik heb het plaatje gevonden :+ ) van 2007. Enkelspan vind ik hem mooi bij pony's vanaf maatje Alwyn / Romeo (plm 110 / 115). Met tweespan kan kleiner ook prima.

@SL, ik zou gewoon gaan voor die van 20 km. Je weet dat je dat goed kan, doe je volgend jaar die van 26 km. Hou het vooral lekker relaxed, ook voor jezelf ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:49

Duffe ruinen haha praat me er niet van! Jelle was een stuk frisser toen hij nog hengst was. Mennen (enkelsp) met hem doe ik ook niet echt voor de lol, maargoed ik vind dat als je tweespan rijd ook je paarden enkelspan moet bijhouden zegmaar.
Gelukkig doet hij het in tweespan een stuk beter.

En bedankt voor je antwoord haha. Weet je toevallig ook de zithoogte van die wagen? Ik wil geen andere marathonwagen ofzo, maar wil eens kijken wat voor maat er max. voor mijne kan. Volgens mij mijne iets kleiner dan die dutch.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:05

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:11

Rivaldo was eerst wat meer duffer zeg maar toen ik hem had.. wel pittig met bokken enzo.. nu hij veel in het werk staat is hij lekker pittig en laat hij echt zijn karakter zien.. ik geniet daar nu steeds meer van :D..

VHU: daar kan je inderdaad gelijk in hebben.. maar ik denk dat er veel verschil in zal zitten in een hengst die ouder is en gedekt heeft en in een jong hengstje die nog nooit gedekt heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:18

Citaat:
En bedankt voor je antwoord haha. Weet je toevallig ook de zithoogte van die wagen?
zou ik even echt op moeten meten (en kom pas maandag weer bij de wagen :o ). Ik schat zo in 110/120?? Zal er even foto van de zijkant bijnemen. Alwyn is dus 117, kun je het zo'n beetje inschatten...
Afbeelding

@Sasika, goed dat jij dat onderwerp hebt geopend, ik heb ook werkelijk geen idee :+ :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:28

Oke. Ik vind jouwe er netjes voor passen. Ik vind dat je ongeveer ter hoogte van de schoft moet zitten. Dat je er nog mooi overheen kan kijken enz.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:31

Citaat:
Oke. Ik vind jouwe er netjes voor passen
Thanks!
Toen we er voor de eerste keer mee naar buiten gingen stopte er een meneer met een auto (ik dacht sodemieter toch op vent, ik vond het allemaal al zo spannend), zei hij met zo'n echt Engels accent: 'is this all for sale?", nee natuurlijk maar we vonden het wel erg grappig :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:32

Hahaha, wat een vraag :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:33

:wave:

*gaat véél pagina's bijlezen :+ *

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:37

Die bontjes passen echt goed bij alwyn :D

Jeej mijn strengen zijn op de post hopelijk kan ik maandag al gaan mennen. 2/3 weken niet mennen is echt niets voor mij

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:53

Zo, ik ben erdoor. En nee, geen 15 minuten over gedaan maar 3 dingen tegelijk gedaan :P
Heb leuke foto's voorbij zien komen.
Pony's die niet te koop zijn, maar toch interesse voor is.
Mensen die mooie ritten hebben gemaakt.
Verhalen over de mooie omgeving, bos of strand. Sommigen zijn jaloers want die hebben et niet in de buurt.
Menstallen.... tsja zou niet weten waar er hier 1 zit, of nouja, 1 misschien.
Er is iemand omgeslagen met de kar, brrr.... dat lijkt me doodeng, moet er niet aan denken.
Martine is al zenuwachtig voor dit weekend, wedstrijd oh zadel met Rembrand.
Rivaldo gaat endurance rijden oh zadel met een hele club.
Romeo moet leren te stoppen op leidselcommando ipv stemcommando.

En verder, ik zou et niet weten :P

Ik heb vanmorgen eerst ff pony's opgehaald, die stonden een paar km verderop int land. Men dacht dat er wel gekeerd kon worden int land met de auto + trailer, maar toen ik erin reed zat ik na 10meter helemaal vast tot mn assen :+ De buurman heeft me er uiteindelijk met de trekker uitgesleept... wat een gedoe. Maar de pony's zijn thuis :D
Daarna richting andere stal, met Viva een blokje om. Die wordt echt enorm zwaar... Maar ze vond het wel lekker, tempo er weer goed in. Ik ben benieuwd, ze veranderd met de week dus ik denk niet dat die gaat wachten tot eind juni.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:14

Jenkins heeft zich 2 uurtjes verslapen, als het je deugd heeft gedaan is het goed hé ;)
Dennis leuke halstertjes!
Jelleee: Romeo is 1.25m, ivm de wagen heeft VHU al gezegd :+ De hoogte van de bok weet ik niet, kijk maar eens op deze foto, daarop kan je misschien wat zien ivm de grootte. Romeo was ongeveer 1.23m op deze foto (ongeveer 1 jaar geleden):
Afbeelding

VHU: Ik denk ook dat ik voor de 20 km ga. Ik ben vandaag gaan helpen met de voorbereiding, en er werd gezegd dat "de kuilen" ook bij de tocht zitten. De kuilen zijn dus 2 vrij grote kuilen vlak achter elkaar, de ene wat dieper dan de andere. Een paar jaar geleden is het eens gebeurd dat een span niet boven geraakte, dus waren ze mij een beetje bang aan het maken. Maar ik ga het rustig aan doen, voldoende stappen zodat er energie over blijft om de kuilen met succes te doen. :Y)
Haha ik heb ook al eens een bieding gehad op Romeo mét koets, iemand (hij was echt serieus) wou 3500 betalen ervoor. Ik had toen nog mijn tuig van 150 euro erop liggen, koets van 1700 euro, dat maakt dan 1650 voor Romeo :D Ik heb hem toch maar vriendelijk bedankt, hoewel het toch een mooi bedrag was :o Helaas voor hem verkoop ik Romeo nog niet voor een miljoen!

En ik heb ook nog wat nieuws!! Vanmiddag kreeg ik telefoon van de paardenshop, het hoestdrankje en het pessoatuig waren gearriveerd. Zodra ik klaar was met het voorbereiden van de tocht morgen(helpen met de organisatie), ben ik de auto ingesprongen. Heb beide gekocht na een heel gesprek met de eigenaars van de winkel. Ik had hen uitgelegd over Romeo, hoe hij hoest, en dat het longeren niet zo lekker loopt met bijzetteugels enz...
Eigenares heeft wat foto's laten zien van hun paarden, waaronder ook een welsh b'tje, een spierwit ding, echt prachtig! Ze hadden me uitgebreid uitgelegd hoe de pessoa in elkaar zit en hoe je het kan verkleinen, ze hebben de verschillende standen uitgelegd enz...
Toen ik thuis kwam, heb ik onmiddellijk Romeo vastgezet en toen ben ik begonnen met puzzelen (Romeo stond gewoon te slapen :+ ), en geloof het of niet, maar de pessoa is op maat!!! *\o/* Ik heb er geen knoopjes ofzo moeten inleggen, je kan het zo verkleinen tot het het kleinste minipaardje ter wereld past!(hoewel het bontje dan wel wat groot gaat zijn :o ) Ik heb maar 37 euro moeten betalen aan de pessoa, vond het geweldig! Ben enorm tevreden! Romeo er onmiddellijk mee gelongeerd, hij liep er ontzettend netjes mee! Ik kon duidelijk zien of het te strak of te los zat, ofwel liep hij met zijn neus naar voren, ofwel liep hij in een te felle krul, met wat bijstellen heb ik het uiteindelijk netjes op maat kunnen krijgen. :Y)