[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:24

Prachtig sfeerplaatje en super van je zoon.

Breuk wellicht ook een heel stuk erger en duidelijker te zien gemaakt na het doen van al mijn oefeningen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:30

Avaluna, dat noemen ze nou "achteruit-boeren" -O- . Getverderrie...
VHU is Klusserdeklus en Greetje wordt een dikke pup :Y) !!
Janouk staat op haar strepen, gaat nog een leuk duo worden :P .
Tine, goe gedaan! Zoon komt er wel, rustig opbouwen.
Biancacoo met zoon naar zwemclub, blij dat ik daar van af was....

Morgen zouden wij een verenigingswedstrijdje hebben, maar is afgezegd. Snel op de evenementenkalender gekeken wat er in de buurt morgen nog te doen is op paardengebied, want van dit najaarsweer moeten we nog even profiteren 8-) . Gelukkig is er een EtR oriëntatierit in Nunhem / Haelen, dus daar konden we last-minute voor inschrijven. Dit keer mag Moos mee, kijken hoe hij de 25 km gaat volbrengen. Afsnijden is mogelijk, dus als hij het (letterlijk) niet trekt, dan korten we de route in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:46

Gem, jammer dat het niet doorgaat, maar een leuk alternatief gevonden. Veel plezier alvast

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:58

Veel plezier met Moos, morgen, Gem!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:00

Gem, klinkt als een leuk alternatief. Veel plezier.
Zoon zit op wedstrijd zwemmen, hij zwemt recreatief. Maar misschien in de toekomst reddingszwemmen of waterpolo.
Tine fijn dat het zo goed is gegaan, gefeliciteerd voor zoon !
Blijft ongelooflijk Ava. Zo'n breuk missen....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:50

Wat een prachtige foto Tine, eentje voor boven de keukentafel echt heel mooi.
En wat knap van je zoon, super zeg. Vind het ook zo knap van dat ventje dat hij zo'n heel parcours onthoudt _/-\o_
Bizar Ava :(:)
Wat een heerlijk vooruitzicht Gem, heel veel plezier het is prachtig weer morgen genieten dus!
Wat leuk zeg dat je zoon door is gegaan met zwemmen Biancacoo. Onze zoon vond zwemmen ook vreselijk leuk maar de waterpolo is hier echt een eind uit de buurt, hij moest van ons toen kiezen tussen waterpolo en hockey, is het hockey geworden.
Ben echt zo super super trots op Hero, waarom gaat Ollie1 hier hopenlijk zelf vertellen =:)

Vandaag dus Ber verhuisd. Nou dat was nog een heel gedoe := ze brak los rende ze hard terug naar de wei, sprong dus jawel voor de zoveelste keer over het hek en kwam ongelukkig terecht, ik zag in ieder geval dat ze of rolde of direct terecht kwam op haar schouder. Schouder ontveld -O- en hinkepinkend dus mee voor volgende poging **zucht** dat bedoel ik dus met Ber's onhandigheid en twaalf ambachten dertien ongelukken :roll:
Maar goed.
Uiteindelijk na heel veel geduld en tig-keer in- en uit de trailer (kon stang er niet achter krijgen) Piet er maar naast gezet. Maakte niet veel uit, Piet was erg onrustig }:) rende ze opeens zomaar de trailer op een bleef zowaar ook gewoon staan. Kon toen de stang er rustig achter leggen en hop naar nieuwe adres.
Dat was maar 10 minuten rijden dus ze konden er ook weer zo uit.
Piet vond het erg gezellig. Heb ze de rest van de dag samen in paddock gehad, kon Ber even rustig wennen en in beweging blijven met die schouder... Toen alles van de wei/paddocks op stal ging heb ik Piet weer mee naar Ollie genomen en daar weer afgeleverd. Hij vond het allemaal wel gezellig geloof ik :7
Ber liep in ieder geval in stap weer rad toen ik haar op stal zette. Alles maar goed ingesmeerd om de schaafwond met arnica en wond schoongewassen met betadine. Zat toen ik wegging flinke bult op :\

Morgen mag ze met het groepje waar ze van de winter mee op de paddock gaat staan op een enorme wei. Daar lopen ze nu nog op gelukkig. Dus met beetje geluk kan ze komende week nog goed wennen in de groep. Hoop wel dat ze niet in elkaar getrimt wordt, zou echt wat voor haar zijn.... dus nog wel spannend....

Nu morgen Ollie en Piet nog verkassen.
En nu naar bed, ben gesloopt :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 07:12

Goedemorgen,
vhu,...klinkt als een heel avontuur met Ber....jammer dat ze zo'n uitgebreide gebruiksaanwijzing heeft...Hoop dat ze het goed zal redden in de groep, als ze een beetje de ruimte heeft, zal het meevallen met in elkaar getrimd worden hoop ik !
Ollie1 zal mega trots zijn denk ik !! Vhu, je hebt hem een fijne basis gegeven waar Ollie1 nu superfijn mee aan de slag kan gaan !
vanmorgen is het plan om voor t eerst met Hulp van mijn man de 5 honden samen voor t eerst met de "nieuwe" kar te gaan trainen...ben erg benieuwd ! *\%/* Hoe ze zullen lopen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 07:18

Veel plezier, bianca, kicken 5 honden voor de slee

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:41

Zooooo onwijs blij met de "nieuwe" kar !! Superfijne stabiele kar, honden liepen echt fijn, zeker gezien ze nu pas weer voor t eerst samen liepen sinds februari dit jaar. Heel erg blij met ze !! *\o/*

Fijne rit vandaag Gem !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:15

gem: hoe was je rit vandaag?
VHU: hele volksverhuizing gehad
biancacoo: weer met de hussen op pad,ook mistig vanmorgen?
janouk ook vroeg met de hafjes op pad
ava: hoe gaat het met je?
hier eindelijk eens kunnen uitslapen,en schrok ook toen het al 10 uur was :o
camera maar eens meegenomen en de dames op de kiek gezet

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:50

@HT: Ah wat leuk! Vergis je je nooit?

@Biancao; super dat de wagen zo goed bevalt.

Hele preek om dus alleen te liggen, zo min mogelijk te draaien etc. en dat valt zwaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:58

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) voor Ava
HT: wat een leukerds. Wat lijken ze op elkaar
Bianca heeft nieuwe kar getest

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:03

Biancacoo, 5 honden voor de wagen, wat stoer!!
HT heeft 3 vosjes met veel wit en moet gewoon naar de benen kijken. Daar is de ene beter geverfd dan de ander :P
Ava, ja... stilliggen is een vak apart! Ik hoorde van de "moeder van" dat het met C+C goed klikt +:)+ !
VHU, bloedpaardje die Ber.... zoveel bloed zou ik gek van worden. Moos heeft mij wel genoeg :') . Gelukt met Ollie en Piet?

Vandaag een superleuke EtR Leudal-rit gereden. Goed georganiseerd, bij elk oversteekpunt klaar-overs, pijltjes overal goed te zien en mooie omgeving. Tel daarbij op het mooie weer en dat Moos errug veel zin had, dus toen de motor opgewarmd is zat het tempo er tot het einde goed in. Een enkel stuk gestapt + de eerste en laatste km en tussendoor wegens voorgangers, die we rap voorbij gingen. Moos is niet het type "stukje stappen, stukje draven, picknick-mandje erbij en liedjes zingen". Gewoon de cruisecontrol erop en daar gaat-ie weer :') .
Tot mijn grote verbazing kon hij het tijdens de rustpauze, temidden van zo'n 30 paarden, opbrengen om gewoon relaxed stil te staan, appeltje eten en al die paarden te bekijken, terwijl wij een kop koffie, een broodje knakworst en een stukje chocotaart/mousse met monchou nuttigden.
Terug op de parkeerplaats kregen we "onderwijs" van een aardige medewerker, die allerlei goed bedoeld commentaar had op onze gelegenheids-aanspanning :P . We vroegen ons af of we ook nog Achenbach-les zouden krijgen :') .
We hebben 2,5 uur gereden waarvan een half uurtje rust, dus we kunnen concluderen dat Moos het Mendurance-schema klasse 1 prima aankan. Later onder de fleecedeken op de trailer wel veel nagezweet.
Laatst bijgewerkt door Gem op 04-10-15 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:17

Ht, wat een schitterende dames heb je !! Super mooi !
ik houd daar wel van !
Gem, wat super dat Moos het zo goed gedaan heeft, en zelfs rustig een appeltje eten ! En nog "les" gekregen gratis en voor niets, haha.. klinkt als een gezellige dag !
Ava,..verbod op alles behalve liggen...dat zal niet meevallen...Gelukkig zag ik op foto's wel superleuke lieve honden om je heen, en je word verwend met heerlijk eten gemaakt Door je dochter ! Knap hoor !!

ik ben vanmiddag begonnen aan een nieuwe opdracht voor een schilderij,...Hoop dat het lukt, ik zag dat janouk ook een heel erg mooie haflinger heeft getekend ! Erg mooi.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:46

Ben benieuwd naar je opdracht, Biancao!

Super dat het zo goed ging op de rit! Altijd spannend zo stilstaan in de groep.
Ben zo blij dat het idd goed klikt tussen die 2; is voor mij natuurlijk het belangrijkst; vooral als ik straks weer elders ben! Lieve meid is het; top tip van jou!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:18

Ja, het was voor mij meteen duidelijk dat als C er oren naar had, zij echt de meest geschikte zou zijn die ik ken :j . Maar ik begrijp dat jij weer terug moet -O- ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:38

Ja, eventueel nog transplantatie in Essen als ze er wat in zien, na de 12 weken als ik normaal mag/kan zitten naar revalidatiecentrum en daarna nog wat kleine operaties met revalidatie...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:39

Super Gem! En wat knap van Moos dat hij netjes stilstond in de groep (vond dat altijd zo'n doodeng gedoe ... niet zozeer vanwegen mijn eigen spul maar vooral van dat gedoe er om heen (kinderen, honden, niet stilstaande paarden, van die niet oplettende koetsiers ...)
En Biancacoo met 5-span kijk dat doet niemand hier na :P wat gaaf! En wat mooi dat je dat toch weer kunt _/-\o_
Ava heel traject voor de boeg... genieten maar van die momenten thuis maar dat doe je vind dat erg knap van je.
En wat een prachtig setje heb je toch HT, erg mooi. Past prachtig bij elkaar.
Hoe is het eigenlijk met Fera Ips?

Nou hier grote verhuizing achter de rug. Met naar het nu lijkt Ber helemaal 'zen' op haar nieuwe plek. Vind dat toch wel ongelovelijk als het zo blijkt te zijn (hou nog slag om de arm, you never know met Ber) maar zoals het nu lijkt lijkt ze er erg op haar gemak. Piet en Ollie ook afgeleverd.
Wat een heerlijkheid dat ik morgen niet meer met hooi hoef te sjouwen naar de wei en mest van de wei af. Trok dat echt niet meer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:03

Kinderen en honden kan Moos wel hebben, zenuwachtige paarden is een ander verhaal. Maar moet eerlijk zeggen dat er tijdens ónze pauze geen neuroten bij stonden. Moos keek zijn ogen uit, had blijkbaar geen tijd om zelf te klieren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:59

Beter zo dan mooie positieve ervaring voor hem :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:11

klinkt gaaf die rit van je gem,en moos te druk met kijken ipv klieren :j (en ik tel inderdaad de witte benen +:)+ ,hoewel dat in de winter met modder minder goed kan)
ava ,echt balen zo stil liggen,geen bed op wieltjes en dan 'duwers'zoeken die je verplaatsen :)*
vhu: alles op zijn plek,gaan ze nu wel gewoon bij elkaar in de groep staan?
biancacoo: worden het weer honden of paarden? hoe is de zoldermuur geworden? nu echt af?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:48

Nee heb ze op twee verschillende plekken. Ber staat vlakbij, op 8 km. Ollie en Piet op de Veluwe. Bij bekende die Ollie ook gaat trainen / rijden. Van het voorjaar haal ik alles weer terug. Dan hoop ik dat verhuizing / verbouwing / opstart B&B op de rit is.
Wilde er wel een in de buurt houden, kan echt niet zonder mijn paardjes helemaal dan word ik ook gek :+ en gekozen voor Ber hier in de buurt te houden, dat is zo'n rare af en toe, die durf ik toch niet uit te besteden. Maar bij de stalletjes die bij mijn wei zijn (de pensionstal die daarbij is) kon ik haar niet kwijt op stal, die stallen zijn voor haar totaal ongeschikt. Plus dat ze daar onregelmatig en veel te kort buiten kunnen staan in het stal-seizoen. Draait ze helemaal door.
Wonder boven wonder stal gevonden waar ze wel overdag lang op paddock worden gezet. Nu staan ze daar nog op de wei. Loopt wel op zijn eind maar ben erg blij dat ze met het groepje waar ze straks mee op de paddock staat nu nog poosje op de wei kan staan. Wordt overgang naar paddock makkelijker van.
Waar Ber staat hoef ik ook niet perse elke dag heen. Ze worden binnen/buiten gezet en gevoerd. Alleen mesten moet ik zelf doen.

Bij mijn wei moet ik elke dag heen soms wel 2x als het slecht weer is. Ging vorig jaar stuk makkelijker omdat ik toen natuurlijk minder werkte en het weer was gewoon veel beter. Vind het zo'n bagger zomer / najaar. Nu gaat het wel de afgelopen dagen maar het is weken toch echt slecht geweest. Krijg dan de kruiwagen niet meer door de wei met mest/hooi etc.
Dus ben erg blij dat we dit nu zo hebben geregeld. Zie ik van het voorjaar wel weer en Ollie blijft ook nog beetje in conditie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:39

Goed geregeld zo, VHU!

Bed is idd op wieltjes en heb grote woonkamer; haha. Ga af en toe in rolstoel mee naar de paardjes of ze worden voor me voor het raam gezet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:25

Goedemorgen

Ava gaat op wieltjesbed door de woonkamer en heeft last van gluurders
VHU heeft ponys verhuisd zodat ze zich volledig kan storten op verbouwing en nieuwe baan, maar heeft 1 pony wel op knuffelafstand
Ht herkent haar ponys aan de benen
Gem heeft een brave Moos die zo onder de indruk is dat hij vergeet te klieren.
Bianca heeft een nieuwe "klieder"opdracht en kan weer lekker met de honden trainen. Ongelooflijk eigenlijk dat dat weer kan, zag er eerst toch naar uit dat dat niet meer ging lukken.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:28

Ava, op wielen groot of klein door het huis heen..met goede hulp !
Tine. Idd heel fijn dat ik kan traineb, maar met 5 kan ik nog lang niet zonder de hulp van mijn man..
En moet zeggen...mijn arm is duidelijk slechter dan voor het trainen met alle hondjes...heeft dus nog duidelijk veel impact.. ook wat vermoeid gevoel in mijn nek gisteren...maar heb groen licht van de neuroloog. .dus...voorzichtig proberen..
En dankbaar dat t lukt !
Heb je trouwens het zadel voor Sam nog moeten laten bijvullen de laatste keer ?

Ons topic is ( weer) bijna vol....ook al gaat t wat rustig hier op dit moment.. zijn we toch een stel kletsers..

Ips hoe gaat t met je nieuwe fjordendame ? En Fera? En Det ?
Maisie hoe gaat t met de paarden.
Baudyh. Hoe gaat het nu ??
En... Y;( voor wie ik vergeten heb..