[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 11:26

@Ava: Mick gaat super, hij geniet van een leventje als pensionada... de baas gaat lekker keertje of twee in de week met hem het bos in voor de kar en dat is puur genieten. Ik vind het zo gaaf om te zien hoe die twee met elkaar omgaan. Heel bijzonder, die band! Een beetje zoals de band die ik met Har had (die afgelopen maandag twee jaar geleden is ingeslapen, had er een slechte dag van). Ik weet ook niet of ik het rijden ohz nog op ga pakken, ik heb er nog helemaal geen behoefte aan, wie weet komt dat later terug. De modus die we nu hebben werkt in elk geval voor het hele gezin ;-)
En even complimenten voor hoe je erin staat met accepteren waar je het mee te doen hebt, ik weet hoe lastig dat is en vind het bijzonder knap als iemand dat kan! +:)+

@Biancacoo: :(:) Voor jou was het ook een turbulent jaar he meid, ik ben blij dat het met de honden op zich zo goed gaat! En ook voor jou respect dat je altijd weer de schouders ergens onder zet! Hoe gaat het nu met je cursus Zweeds??? En met Eagle zijn herstel? (toch Eagle, sorry als ik de verkeerde hond noem, ik twijfel nu ineens heel erg :o )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:31

@Smickey: wat fijn dat de baas het zo heeft opgepakt, dat is toch geen pensioen, nog lekker 1-2 dat is super en relaxed! Na de geboorte van Connor ben ik eerst weer heel fanatiek begonnen (ik mocht er na 6 weken weer op, dus had meteen een privé-les geboekt :D ), maar daar kwam al gauw de klad in, je wilt er zijn voor je kindje, manlief was hier altijd pas laat thuis etc., dus ben toen gaan buitenrijden, toen vriendin van stal verwisselde en ik niemand meer had om af te spreken om te gaan rijden, ging hij echt met pensioen, toch vond hij het zelf wel prima, want heb hem vanaf die tijd altijd gewoon weer op kunnen pakken. Geniet maar lekker van jullie prinsesje, paardlief komt niks te kort en wordt ook nog lekker bij gehouden, dus als het weer eens begint te kriebelen, kun je altijd weer lekker wat met hem doen en wie weet doe je het over een paar jaartjes samen met jullie meisje <3 <3

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 11:39

@Ava: oooh dat hoop ik, dat ze de paardjes leuk gaat vinden en we er samen heen kunnen gaan met hele gezin! Ik droom er al van dat we de boel inpakken en vakanties op de Veluwe gaan vieren! :D

stukje naar Lanous is verzonden

en nu ga ik flesjes uitkoken, lakentjes en hydrofiele doeken in de wasmachine stoppen en oja, zelf eens fatsoenlijk douchen en aankleden, haha, nog een weekje en dan is de kraamtijd helaas voorbij, het is wel genieten nu alles nog kan en mag :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:43

Ja Smickey, het is idd Eagle die in de lappenmand zat, van december 2012 tot half augustus 2013 was het erg onzeker of hij nog 100% zou worden qua beweging en lopen, voor dit moment lijkt het supergoed, en mag weer helemaal mee gaan trainen..
ik zoek zelf nog naar juiste balans thuis qua klussen en uitrusten....valt niet mee, baan kwijt, lijf wat niet meewerkt.. voel me vaak schuldig..dan vraagt wat heb je vandaag gedaan...dan klinkt het bar weinig.. :o en daar schaam ik me dan voor en baal ervan..maar meer is niet haalbaar..soms wel, soms niet, meestal doe ik veel te veel..
Ik heb veel plezier om doekjes van airbrush in opdracht maken..zo kan ik mijn gedachten verzetten..
en ik leer zo iedere keer nieuwe dingetjes.. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:40

Bianca: zo herkenbaar wat je schrijft. Ik voel me ook een enorme nietsnut. -O- Super dat je honden en je airbrush je gedachten kunnen verzetten.
Smickey: lekker bezig voor de beeb.

Sorry, trek het even niet om op de rest te reageren. Ga nu naar bed. Vanmorgen bij osteo geweest. Mag vandaag neits meer doen, dus menles net maar weer afgezegd.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:21

haha net ook terug zitten kijken in oude opening, en dan zie ik in foto van floris en sophie, wat gaat het dan hard, nu inmiddels 1 en 5 jaar oud. Vanaaf rest even terug lezen van jullie, zo eerst even hier afsluiten en dan floris op school ophalen met zijn vriendje.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:44

zeker leuk om terug te lezen,zag dat ik 2 paarden en 3 ponys had toen,nu nog maar 2 ponys en volgende week ga ik dat verdubbelen _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:49

HT, heb je er 2 bijgekocht ??...laat zien laat zien... *-:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:51

Jeetje zeg alweer een jaar geleden de openingspost.... en wat jullie zeggen, er gebeurt veel in een jaar.... HT bij jou inderdaad mega verschuivingen in het paarden/pony bestand en wat zeg je volgende week plus 2? Wat's gebeurt??

Ik zat me toen al ernstig af te vragen of het met mij en Bente wel goed zou komen ... nog steeds dagelijks last van mijn rug ten gevolge van onze giga-val vorig jaar mei (die foto van onder het zadel in het openingstopic was twee weken voor die val, daarna heb ik er nooit meer zo fijn opgezeten). Vertrouwen is nooit meer goed gekomen... gelukkig heeft Ollie zich nooit iets aangetrokken van mijn angst en kunnen we weer fijn paardrijden en mennen. Toch erg fijn dat er van die vergevings-gezinde paarden zijn :)

Hieronder het resultaat van 1.5 uur worstelen met Ollie en het scheerapparaat want die worden beslist geen vrienden :+
Afbeelding
kontpartij had ook nog streep moeten hebben maar dat geduld kon ik niet meer opbrengen :=

Hero weer gepoetst, hoofdstelletje aan en uit gedaan, en nu deken op incl singels plus stuk gewandeld met deken op. Vond hij eerst maar raar maar met wat braaf zo en wat ben je knap liep hij uiteindelijk keurig mee.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:05

@VHU: ziet er wel netjes uit en wat glimt ze toch mooi <3 , ook nog lekker gewandeld met Hero *\o/* .

Hier is er dus eigenlijk "niks" veranderd, soort van stilstand, hahaha, nee, hoor ben en blijf tevreden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:09

Ik hoop bij ons nu ook eindelijk op zo'n 20 jaar stilstand. Met een pony van 2.5 en een van 6 moet dat kunnen lijkt me :+ Dan zijn we dus in een rijtuigje deel 26 of zoiets en ben ik 70 :oo tjeutje.

Ollebol ziet er goed uit ja, thanks en ze is niet eens gepoetst voor de foto kun je nagaan. Hero zit ook zo'n mooi glans op <3 komt denk ik ook door dat Mijten voer wat ik ze erbij geef. Daar zit lijnzaad door.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-10-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:13

Hahaha, ik zie bij ons nog wel wat verschuiven, de komende 20 jaar, heb er 2 die dan zo'n 40 zouden zijn := , nog een grote pony voor de sport voor dochterlief (zijn we mee bezig), ooit nog eens een rijpaard voor moeders en een jaarling grote Welsh zie ik nog wel zitten, de komende tijd.
Dan hebben we d'r dus zo'n 6 <<)

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:18

VanHuisUit, uiteindelijk nog weg kunnen komen met je auto?

Biancailona, handig zo'n rustig paard wat gewoon gaat slapen als je het tuig op maat moet maken hihi.

_Dingetje_, balen dat je zo'n last hebt van je rug. Hopelijk valt het zondag mee zodat je wel lekker je wedstrijd kunt rijden. En hopelijk kunnen ze in november erachter komen wat je precies hebt.

Avaluna, wat voor noten heb je geraapt? Kastanjes?

Baudyh, vanavond een luisteravond.

Smickey, druk met je dochtertje. Lijkt me wel dubbel als je weer bijna aan het werk moet.

Happytime, binnenkort weer uitbreiding. Wat spannend!

VanHuisUit, ik vind dat het resultaat toch wel netjes eruit ziet hoor!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:21

@Claud: walnoten :j , emmer na emmer, hahahaha, ik verdeel ze altijd onder familie, vrienden en buren; kom net thuis en staan er tig kilo's appels, van de pianoleraar.
Eens kijken dat we appelmoes maken, appeltaart bakken en de paardjes niet vergeten, natuurlijk.
Is hier altijd een echte ruilhandel in de buurt, zo geef ik ook altijd eitjes weg en dan krijg je weer eens jam of iemand bakt een taart oid, erg leuk, vind ik.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:40

O lekker!
Wat leuk dat jullie dat allemaal zo onder elkaar kunnen ruilen. En heerlijke dingen kun je er mee maken hihi.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:59

Drukke 2 week achter de rug ivm Australische gasten. Deze week en volgende week nog even hard doorwerken voor toetsweek en daarna zal ik mijn best doen om dit topic een beetje bij te houden. Mijn excuses!

@tine10, Sterkte en slaaplekker!
@VanHuisUit Ziet er keurig netjes uit zo, met zo'n stoer patroon. :D

Zou ik ook een stukje in mogen sturen? Ik klets nog maar heel kort mee en ben ook niet zo heel actief enzo...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:04

30 jaar vooruit kijken....van kwpners naar welshjes en dan van welshjes vast naar minipaardjes...loopt wat makkelijker naast een rollator :j Ik ben moed aan het verzamelen voor een ritje friesland....2blonde dames wachten daar op me,onbeleerde moeder en jaarling dochter
Gewoon weer opnieuw beginnen met zelf beleren dat bevalt me beter...
Voor tara zoeken we een baasje ,want het is een toppony

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:06

Mijn stukje is verzonden!! En HT vertel, vertel!! Echt kleintjes?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:11

Leuk HT !! ik ben erg benieuwd !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:15

Ik heb mijn stukje van vorig jaar met kleine aanpassing ingestuurd. Erg he?

HT: leuk. Foto's
PeerAppel: helaas niet kunnen slapen, maar goed, doe verder heel rustig aan.
Avaluna: wat leuk zo met die ruilhandel.

Nou, ik ga Rembrand even terugzetten in de wei. Fysio kon niets bij hem vinden. Volgens haar zou het zomaar kunnen zijn dat Rembrand zich wat verveelde in de training, dus proberen meer af te wisselen. Maar ja, zonder groom kan ik niet op buitenrit. Gelukkig ga ik straks beginnen met marathontraining.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:40

Misschien wat hindernissen opstellen in de bak Tine met het mennen? Gewoon balken en vierkanten/driehoeken maken en daar wat omheen galopperen enz niet te krap, moet kunnen zonder groom? Dat je zo de afwisseling wat op je eigen terrein kunt opzoeken? Op zich wel fijn natuurlijk dat fysio niets heeft gevonden.

HT ik ben benieuwd :j ik leer ze het liefst ook gewoon alles zelf. Weet je tenminste wat ermee is gebeurd en kun je direct bepaalde dingen aanpakken die je niet wilt of die je juist wel wilt stimuleren. Was ook altijd al zo met onder het zadel. En blijkt voor ons ook het beste te werken met voor de wagen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:05

Biancacoo schreef:
Eagle is nog steeds erg vrolijk, en zijn poot ziet er met de dag beter uit ! er groeit nog geen haar op de plek, maar wij zijn al heel blij dat het nu zo goed eruit ziet !

Fijn zeg, zolang het maar vooruit gaat he. Hoeft niet snel te gaan, als het maar gaat.

VanHuisUit schreef:
Hier is straat versperd door bouwverkeer, mijn auto staat er precies tussenin }:) kan nog half uur-uur duren. Lekker dan.

Lekker begin van de dag :D

biancailona schreef:
Gisteren is ilona haar tuig gekomen, overgenomen van een vriendin van mij. Gisteren meteen aangedaan om op maat te maken. Stond ze bijna bij te slapen, toen voor de kar om daar de strengen passend te maken en de burries, nu hangt alles op maat. Niet gereden, was donker.
Ilona bleef rustig. Niet eens gepoept van de spanning. Volgende stap. Opnieuw inspannen en kijken hoe het gaat.

Altijd weer spannend zoiets.
Heeft ze al eens eerder voor de wagen gestaan of wordt dit haar eerste keer?

Smickey2011 schreef:
Mick gaat super, hij geniet van een leventje als pensionada... de baas gaat lekker keertje of twee in de week met hem het bos in voor de kar en dat is puur genieten. Ik vind het zo gaaf om te zien hoe die twee met elkaar omgaan. Heel bijzonder, die band! Een beetje zoals de band die ik met Har had (die afgelopen maandag twee jaar geleden is ingeslapen, had er een slechte dag van). Ik weet ook niet of ik het rijden ohz nog op ga pakken, ik heb er nog helemaal geen behoefte aan, wie weet komt dat later terug. De modus die we nu hebben werkt in elk geval voor het hele gezin ;-)

Als dit voor jullie werkt, prima toch.
En wie weet kriebelt het over een jaar weer, kun je altijd nog kijken.

VanHuisUit schreef:
Hieronder het resultaat van 1.5 uur worstelen met Ollie en het scheerapparaat want die worden beslist geen vrienden :+
kontpartij had ook nog streep moeten hebben maar dat geduld kon ik niet meer opbrengen :=

Ziet er keurig netjes uit hoor.
Maarre..............Ollie vond het dus niet zo'n goed plan? ;)

Weer redelijk bijgelezen.

Hier ook walnoten in de tuin. Gisteren heb ik nog net mn cap niet opgezet toen ik naar buiten ging. Het regende gewoon noten!
Het zijn er dit jaar behoorlijk wat, voorgaande jaren vrij weinig. Eerst allemaal goed laten drogen en daarna brengen wij ze naar Stichting Aap.

Nu heerlijk een weekje vrij. De kinderen hebben na morgen herfstvakantie en dan hoeven ze niet naar de BSO. Hoewel ze het daar prima naar de zin hebben, vinden ze dit toch ook wel fijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:22

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:29

Leuk Gem! Alleen beetje uit de richting voor ons (zeker gezien het feit dat we nog geen eigen vervoer hebben :D ).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:06

Scheren ging kwartiertje goed. Toen schrapen, steeds trillen met de huid als ik een streep wilde doen of even goed wilde kijken hoe het nu moest, wegdraaien, precies de verkeerde kant op kijken, gaan schudden met de touwen (staat tussen twee touwen) zodat het een enorme herrie was :roll: heb haar tussendoor nog even gelongeerd en op andere plek gezet en even op stal. Toen wilde ik de benen nog doen nou dat was echt een brug te ver dus die heb ik er maar in gelaten :=

Maar goed, het grootste deel is eraf. Misschien haal ik er in de loop van de week nog meer af maar het is nu in ieder geval toonbaar :=

Moet nog wat voor school doen maar totaal geen zin in >;)