[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:21

lacuna: gefeliciteerd met je dochter(en daar kom je nu pas mee? foto"s *-:) ) weer een bokt-baby erbij!
VHU: hoe is bente ? al opgeknapt? ik had gisteren een sunrise plat in de wei....maar na 1,5 uur stond ze weer te grazen (met masker op)
tine: sterkte met je oorpijn
Aks: 20 graden???? mag het 40graden worden zodat Al het water op mijn wei gaat verdampen O:)
maar wel lekker scheer-weer!
avaluna:ga je aan de schilder in je slaapkamer?
vanmorgen maar 2,5 kilo taart gehaald...tja moet natuurlijk wel tracteren op de menclub vanavond :roll: (hey nog maar 10 pagina's te gaan) *\o/*

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:49

@VHU, arme bente, is ze al opgeknapt?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:49

@HT, stuur maar hierheen al die taart,
je heb mn adres nog wel he?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:52

Ik hou niet van dat vage.... doet me denken aan Rizanta, sloom, wat kieskeurig met eten en paar uur later was ze dood. Dus toen net de telefoon ging schrok ik me rot maar was gelukkig school met vragen over dat beleidsstuk -O- ik weet dat ik nuchter moet denken ze is even niet lekker en trekt natuurlijk allemaal weer bij maar dat basis-ongeruste-paniek-gevoel is er dan wel weer en dat is zwaar K. Bah dat raak je toch nooit 100% kwijt.

Nou ik ga maar even wandelen met Wis. Heb gelukkig erg goede stalhoudster die zaak goed in de gaten houdt dus als ik niets hoor, is er ook verder niets bijzonders en vanmiddag ga ik wel even langs.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:00

@VHU: ik zou ook ongerust zijn en dan heb ik niet die verschrikkelijke ervaring die jij hebt gehad :(:) , je weet wel dat je rationeel moet denken, maar dat is dan gewoon moeilijk. Fijn dat ze het zo ontzettend goed in de gaten houden, daar.
Even lekker afleiding zoeken.

@Lacuna: ik heb je hele dracht ;) gemist. Gefeliciteerd met jullie dochter en dan staat idd je hele leventje op z'n kop.

@HT: wij hebben zo'n twee jaar geleden een boerderij gekocht en die zijn we aan het opknappen, het oorspronkelijke gedeelte is zo goed als af, maar we hebben een gedeelte van de stallen bij het woonhuis getrokken, waar o.a. de woonkamer gekomen is, beneden zo ver klaar, maar boven wilde ik o.a. een heel grote :o slaapkamer, mooi met de spanten in zicht, is dus een ruimte van zo'n 50 vierkantemeter :o geworden en dan heel hoog tot in de nok, ik vind het prachtig <3 en nu zijn we dus aan verven toe gekomen.
Nou ja, we, gezien de ruimte, hoogte e.d. gaat manlief dit weekend aan het plafond en de werken werken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:02

VHU: hoop dat ze herfstdipje heeft en snel weer de oude
aveluna:dat zijn veeel potten verf met zo'n grote slaapkamer....en spierpijn de volgende dag ;)
en hier...ik zie ,ik zie wat jij niet ziet en het is: geel,warm(achter het glas) en rond.....
HET ZONNETJE SCHIJNT *\o/* ik ga weer buiten spelen 8-) :evaw:
Laatst bijgewerkt door happytime op 16-10-12 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:03

:(:) voor VHU, zo rot om in te schatten wat er aan de hand is, hopelijk is ze snel de oude :(:)

HT: aan de taart vanavond voor jouw overwinning, geniet ervan!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:09

-O- zon schijnt, had nu maar niet extra rit aangenomen straks -O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:19

@Ava: zie nu jouw post pas en sjonge, manlief heeft hoop verfwerk nog ;-) Klinkt wel supergaaf zo'n mooie slaapkamer met die nokhoogte !!! Reuze nieuwsgierig :))

Zat net documentaire op zo'n pluspakket zender te kijken over jong stel met 2 huizen en hoe dit dramatisch afliep; met veel verlies ene huis verkocht, dit verlies in hypotheek huidige huis gestopt, waardoor nu al duidelijk is dat bij een verkoop nooit meer een opbrengst gerealiseerd kan worden die de hypotheek helemaal aflost, relatie uiteindelijk stuk gelopen... Wat maken mensen dan soms ook - in mijn beleving - verkeerde keuzes: Terwijl het ene huis al twee jaar te koop stond, werd de nieuwbouw pas opgeleverd, casco. Dan denk ik; blijf nog even in je huisje zitten waar alles al af is, want die mensen zouden keuken/badkamer/verdere afwerking van deze casco woning bekostigen met overwaarde uit verkoop van dat huisje. Maar nee hoor, er wordt gewoon een flink extra stuk hypotheek afgesloten om dit alles mee te betalen. Vervolgens worden er allemaal nieuwe meubels uitgezocht etc., een trouwring gekocht... tsja, en de schulden lopen maar op en op. Ik begrijp werkelijk niet hoe je dan nog kunt slapen, zou daar echt aan stuk gaan denk ik. Ben ik zo ouderwets opgevoed met geld??? Ik hoor het mijn ouders nog zeggen: "men wordt rijk van het geld dat men niet uitgeeft" en "je kunt pas iets kopen als je een veelvoud ervan aan geld gespaard hebt" en "reken niet op geld of goed dat je nog ontvangen moet"...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:25

blij dat ik geen schulden heb,
op een rekeningetje na die wel eens weekje blijf tliggen na, is hier alles op orde...

zou idd niet kunnen slapen smikkel....
erg hoor..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:29

@Smickey: ik ben ook zo opgevoed en daar ben ik mijn ouders ook heel erg dankbaar voor :j .
Hahaha, ben je nieuwsgierig? Ik zal je eens foto's doorsturen per pb.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:32

@Bic: haha, dat heb ik ook wel 'ns... dan krijg je rekening en komt ie onder stapeltje boeken of tijdschriften te liggen :o Maar idd, ben ook zoooo blij dat we geen schulden hebben, behalve hypotheek, maar die is heel netjes denk ik. Ik kan er ook echt niet bij dat je met zoveel schulden dan nog stukjes extra gaat lenen voor meubels en je geld uitgeeft aan vakanties :?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:37

:wave:

lacuna hoooooooi :D

hier ook netjes opgevoed met geld!!!

:(:) voor bente!!

2,5kilo taart :wow:

moet nu nog ff droog blijven zo naar stal en stront scheppen :

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:44

hpotheek ontkom je niet aan met koophuis he...
is heel normaal :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:54

Hier ook ouderwets opgevoed: als je geen geld hebt voor een pak suiker, wordt er een boterham zonder suiker gegeten. Zelfs de auto wordt cash afgerekend. (Alleen huis en schip niet :+ )

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:03

@Gem; pcies, hier ook, de auto's zijn ook allemaal keurig direct afgerekend. Geen fratsen, dat scheelt :-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:18

Hier zelfs ook nog alles gewoon afgerekend en geen schulden. :D Gewoon goed opgevoed heet dat geloof ik ;)
Ook Felix is meteen betaald. Braaf studentje :)

Al moet ik zeggen, 'k kan niet wachten tot ik geld verdien.. Want vanalles betalen van niks word je wel moe van :P

Vanochtend heel vruchtbaar gesprek gehad met een aantal leden van een werkgroep. Net gegeten en even hond uitgelaten. Nu een paar paracetamol eten en verder aan de slag. Ben maar thuis gaan zitten.. Voel me echt niet best.

Hee lacuun, toch maar weer terug :D :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:25

Ik snap daar ook helemaal niets van (van dat maar lenen en lenen). En dan wordt nu ook nog in de media gezegd dat banken hun verantwoordelijkheid hadden moeten nemen, hoezo? Mensen lenen het zelf en tekenen er met hun volle verstand voor. En dat er een regeling moet komen, ik dacht dat ik van mijn bank afviel! Regeling omdat je je zaken niet op orde hebt? En als je je zaken wel op orde hebt (hier ook alleen hypotheek, 13 jaar geleden afgesloten op een huis dat zo ongeveer in waarde verdubbeld is dus who cares), geen gekke dingen doet en zorgt dat je de paasei naar de nering zet is het enige wat je krijgt is meer belasting omdat je blijkbaar geen schulden hebt of zelfs, hoe is het mogelijk, iets 'bezit' 8)7

Maar goed misschien word ik oud :+

En tja, die auto's bij ons zijn lease 1x en dus ook gewoon betaald (dan maar een oudere of kleinere auto). En die paarden zijn er altijd geweest, soms luxe, soms sober, maar daar kun je ook veel in varieren...afhankelijk van je inkomsten... moeten natuurlijk wel iets van inkomsten zijn :7

Lekker lang gewandeld eerst met 2 honden (Mies en Wis) daarna nog alleen met Wis het bos in ballen gooien, dus weer enigszins uitgewaaid en bijgekomen.

Aks lekker thuiswerken, goed gedaan! Is heerlijk toch.

edit :~ als ik me dan in de schuld zou moeten steken dan liever voor zoiets dan een badkamer :P
http://www.bokt.nl/markt/ad/82242/full- ... athonwagen

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:57

Nou VHU inderdaad! Dat het dan ook nog zogenaamd de schuld van 'de regering' is 8)7
En uiteindelijk worden dus weer een hoop schulden afgewenteld op de maatschappij en wij maar belasting betalen. Soms word ik er echt gek van, de omgekeerde wereld! Altijd maar hard werken en nadenken over wat je met je geld doet en dan van die mensen die op te grote voet leven :n Om zeer chago van te worden eigenlijk!

Ik ken het merk van de koets niet maar ziet er mooi uit!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:01

Vraagje: heeft er hier iemand toevallig een zwart hoofdstel kleine cobmaat / grote ponymaat met losse neusriem te koop? En / of een zwarte set marathon-oogkleppen (halve oogkleppen) met bakstukken? Ik wil wat onderdelen langzaam aan vervangen, maar liefst stukje voor stukje om het effect ervan beter te kunnen waarnemen.

VHU: lesmees heeft al een paar jaar een Glinkowski, Stalhouderij 't Woud is er dealer van. Volgens mij is hij er wel tevreden over, anders had hij hem allang weg gedaan :)) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:06

Was grapje hoor die koets hahaha. Dat gaat echt nooit gebeuren hier, Bart ziet me aankomen. Of we moeten de staatsloterij winnen :P

Hier geen zaken beschikbaar maat cob.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:11

Nou jongens nog 10 pagina's dat lukt toch wel voor morgen hahaha

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:13

He nog maar 10! Stelletje kletskousen! haha

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:14

Ik zou 't wel leuk vinden als 't lukt... hou nu steeds angstvallig het topic in de gaten, wil natuurlijk het moment dat 'ie vol is niet missen om gelijk met nieuwe deel te komen :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:26

nou dan zal ik ook nog wel even meehelpen... :D

hier ook geen spulletjes maat cob meer voorradig helaas...

kopen wordt hier ook alleen gedaan zonder lenen, moet wel zeggen dat er op 't moment niet zoveel spaarrekening meer over is... :+