[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:09

sander_lotte schreef:
Heb gehoord dat een van de volgende dagen de MAX temperatuur overdag -4 is en dat het tot -12 gaat. Tot volgende week woensdag voorspellen ze hier niets meer boven het vriespunt. :brr:

Huh, het is hier al 2 dagen overdag maximaal -4 en dat is dan nog op het warmste moment van de dag. Afgelopen nacht was het -9 en komende nacht wordt het ook zoiets.

Maar liever dit dan regen hoor.

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:33

Lanouska je bent wel een bikkel 12km door dit weer.
Sl fijn dat de examens erop zitten, ben benieuwd naar je punten.
Tine nog gewerkt met de paarden?
Tallechie bevroren, is koud nu op de bok.
Frensie hard gewerkt en nog een behoorlijk volledige samenvatting dat doe ik je niet na.

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn rugleuning van de wagen te slopen en weg te brengen het hout was helemaal zacht, nu wordt hij opnieuw gemaakt en volgende week krijg ik hem terug.
Mijn pony's hadden vandaag vrij maar als het van de week te doen is worden ze wel weer gelongeert of lekker voor de slee of sleep gezet. De kar doe ik maar even niet, grote straten zijn nu weer ver schoon, maar de binnenwegen zijn ijsbanen.

Manon ik heb huub Korsten, betaal niks voor controle alleen als hij iets doen moet betaal ik. En hij is super met de ukken (de meeste doen niet eens ukken) schijn je andere vijlen voor te moeten hebben en dergelijke. Zelfs mijn da doet geen shetten vijlen.
Hondje loopt gelukkig nu zonder pijnstillers nog steeds goed, dus het lijkt met een sisser af te lopen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:37

@Sonjim: gelukkig dat het toch goed gaat met de hond *\o/* . Ik heb wel eens van hem gehoord, maar verder geen ervaringen mee.

@Tallechie: gauw kijken voor een fijne skibroek, thermomailloot etc.

Ben net terug met de hond en het ziet er naar uit dat iig de fietspaden naar het park/de stad toe gewoon perfect zijn, dus zou nog een mogelijkheid zijn om daar te mennen *\o/* .

Welke bokker maakt ook alweer die menschorten, mendekens etc?
Heb enkele jaren geleden eens menschorten voor mij en Connor laten maken en wilde er altijd nog dekentjes bij, maar is er nog niet van gekomen, zouden nu wel fijn zijn met dit weer :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:47

Nou jullie hebben flink gepost :list:
Zie paarse Royal Badness, vragen over gewicht menwagen, overwegingen over wel of geen extra deken, bevroren bakken, wel niet trainen en nog veel meer langskomen, maar weet niet meer precies wie wat zei en waarom.... sorry heb hele dag vergadering gehad en ben beetje gaar :O }:0

Het wagentje van Snuit weet ik gewicht niet van maar zal max 150 kg zijn schat ik in, trekt hij dus op gemakkie, Alwyn kon hem ook prima trekken en met tweespan vind ik hem zelfs wel wat erg licht....
Mijn Dutch woog 165 kg maar vond ik veel zwaarder trekken / rollen dan de Clever van Snuitje. Maar kan me niet voorstellen dat die Clever heel veel lichter is eerlijk gezegd....?
Wagen van Bente loop super soepel geen idee wat hij weegt, maar is zeker 200 / 250 kg.

Bente is gisteren en vandaag gelongeerd, erg fijn want gisteren dus ook geen gelegenheid naar stal te gaan. Ben benieuwd hoe het vanavond afloopt bij tandarts met Snuitmans, zal ik dan nog wel horen, of anders morgen. Hoop morgen toch onder het zadel ritje te kunnen doen (nu wel erg handig dat ze niet op ijzers staat). Longeerring schijnt dus nog goed begaanbaar te zijn, bak geen idee....

Oja, vwb zout slecht voor hoeven, geen idee maar likje vet voor het erin zetten /er doorheen gaan kan volgens mij nooit kwaad?

Ga maar eens eten. Manlief en zoonlief zijn bij lekker eettentje gaan eten want ik stond in de file, dus ik moet voor mezelf zorgen |( :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:55

@VHU: potverdrie, ook maar wat lekkers gaan halen, dan maar.

@Bicci: dankjewel! Haar bedoelde ik idd.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:06

pfff weer hoop bijgelezen.. maar kan het ook niet goed onthouden.. vind het maar koud brrr.. Wilde eigenlijk aan de poets maar daar heb ik eigelijk ook geen zin in.. bleh..

Voor de liefhebbers..:

:D :+ :(:) *\o/* :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :x }:) -:(- Y;( -O- +:)+ := ~~}> :O /3 _/-\o_ *D :7 }:0 :o :D ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:14

't Is een gebakken ei geworden :Y) moet zeggen dat ik wel heerlijk heb geluncht, ach you win some, you lose some :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:15

gewicht van karren. De mijne weegt rond de 200 kg. Maar is ook voor een grote pony of klein paard.
Ik las ook wat over fietsen. Vind ik zomers al niks laat staan met dit weer. Petje af hoor.

Ik vind het niks die kou. Alle water bakjes bevroren. In het hok met de hoofdkraan staat een verwarming dus die blijft het doen. Maar moet wel alle paarden van water voorzien met een tuinslang. Daar krijg je verrekte koude vingers van.
In het buiten bakje breek je je nek. Nee hoor Geef mij maar regen en een blubber bak

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:23

Duidelijke taal Baudyh :brr: }:0

Oja, las nog over de marathon-clinic-les op het KNHS centrum.... de dag ervoor is een mendurance in Ysselsteyn waar we of gaan kijken of meedoen en als het meezit gaan we twee weken later weekend Onder de Kastanje ivm (m)endurance en tja....je kunt je geld maar een keer uitgeven :=

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:23

Baudy ik durfde het al niet te schrijven maar ben ik erg als ik ook liever regen heb dan deze kou en sneeuw.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:39

bedankt voor de antwoorden voor de zwaarte van de wagen.
ben langzaam aan het kijken voor wat anders,maar zoveel maten,gewichten :j
weet nu waar in niet voor gaan..... :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:44

Tine...accu leeg van je traktor :o? , ..... met die kou is dat hier niet anders..we hebben onze mega grote traktor gestart met startkabels aan de auto... ~~}> auto daarna wel gebruikt, anders start die nooit meer, want onze grote trekker heeft 3 accu's :wow: !!!! dus die trekt zo'n auto wel lekker leeg, hahaha... <<)
Heerlijk lekker zonnetje hier vandaag, wel koud idd overdag was het -5, dus het zal nu wel kouder zijn, alles lekker bevroren, hondenwaterbakjes...kippenwatertoren ^) paarden krijgen water uit huis, dus lekker sjouwen maar weer...het heeft allemaal wel iets vind ik....het is zo'n korte periode wat maakt het uit, ik vind het heerlijk +:)+ voor je het weet klagen we weer dat het veel te heet is := en zo is er altijd wel wat...... :list:
kan niet wachten tot ik een hondenslee op de kop kan tikken ergens en dan duimen dat er komend najaar of voorjaar van 2013 lekker wat sneeuw komt en dan de hussen ervoor....gaan met die.....slee !!! ik zie het helemaal zitten. SORRY !!! =:)

Tallechie lekker bevroren op de kar...balen is dat idd wel van dit weer, je moet niet stil gaan zitten.
vhu lekker eitje gegeten, eefje zwaait even voorbij....
sonjim en baudy zijn de vorst zat..hihihi..het duurd nog eventjes voort..
Tine je kar...en het minder soepel lopen, wellicht vet in de wiellagers smeren, maar wel dat echte wagenvet ,niet dat moderne spul wat niet echt vet is....
Frensie kwam ook nog even langs tussen de drukte door...gezellig !
prinsjeh al helemaal beter ?? mick eet in ieder geval goed ,dus dat is fijn.
avaluna morgen voltige...is toch super voor de kids om te doen, wat voor paardje gebruiken ze bij jullie ??
Verder.......ben ik het even kwijt... :roll:

BTW nog maar 10 pagina's te gaan..... :Y)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:46

nog maar 10, jee, dat gaat wel snel :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 21:54

ik heb morgen ook weer menles van 9 tot 10 dus trek me thermo ondergoed en ski broek aan, vele laagjes t'shirt en trui, dikke jas aan, 2 sjaals, muts op en 2 paar handschoenen oh ja en 2 paar sokken en als ik het dan nog koud krijg weet ik het echt niet meer |o volgens mij kruip ik dan maar bij iemand anders in de jas (is dan weer jammer dat leuke jongen ver weg woont)
mag ook weer met okkie rijden tot aan de les van gerard leijten in annen dat is dus nog 6 weken heb er wel zin in les van gerard *\o/*

nog 10 pagina's zo we gaan hard. wie gaat het nieuwe deel open ? ik wil het best wel weer doen
Laatst bijgewerkt door lanouska op 31-01-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:55

avaluna schreef:
Welke bokker maakt ook alweer die menschorten, mendekens etc?
Heb enkele jaren geleden eens menschorten voor mij en Connor laten maken en wilde er altijd nog dekentjes bij, maar is er nog niet van gekomen, zouden nu wel fijn zijn met dit weer :D

ifever bedoel je, denk ik :) .
Een menschort en men-wollen-halszweetdeken moet ik ook nog hebben (al kan ik er ook eentje uit de voorraad verbouwen :Y) )... Mag je trouwens met een dressuurjasje (van de dressuurwedstrijden onder de man), zwarte cap, witte wedstrijdbroek, witte handschoenen, zwarte laarzen en menschort beginnen met de dressuur en vaardigheid wedstrijden? Of moet je dan zo'n vreselijk mantelpakje aan? Dat ga ik nl echt niet leuk vinden....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:56

Zo ik zit weer lekker warm binnen.

Baudy bij ons moeten we ook water geven nu met emmers. Gelukkig hebben we op het moment maar 7 paarden op stal, vorig jaar waren er tijdens de lange lange winter 18 paarden, dat zijn veel meer emmers!
Staleigenaren bij ons hebben de buitenbak ontzettend goed bijgehouden tijdens de natte periode dus die ligt er nu schitterend bij. De paddocks zijn ook bijna egaal. En het lange pad van stal naar de weg is sneeuwvrij gemaakt en gestrooid. Van de week maar eens een grote doos chocola halen om ze te bedanken.

Heb net best lekker gereden! Ik heb van de lange chaps, die heb ik omgedaan, lekker warm. Gwin had in het begin een beetje spierpijn van de kou en van het rijden gisteren, maar toen ze warmer werd ging het lekker. Tijdens galopperen op het eind zelfs wat meer teugellengte gegeven en ze ging heel mooi naar beneden met haar neusje zonder te versnellen, ze kwam zelfs wat terug in tempo. Dat is echt echt echt heel bijzonder voor die kleine driftkikker die heel veel moeite heeft met beheerst en rustig galopperen. Dus daarna ook goed beloond en lekker uitgestapt.

Morgen nog een dag werken en een dienst erachteraan. Donderdag ben ik vrij, maar heb al van alles te doen. Donderdag ook weer nachtdienst. En vrijdag ook vrij. Misschien menles vrijdag. En dan is het alweer weekend. Zaterdag moet ik de hele dag naar de bijscholing voor FNRS jury's. Zo geen zin in... Maar moet wel. Ben al 2 jaar niet geweest en dat werd niet op prijs gesteld ;) Zaterdagavond misschien nog bij wedstrijd op de vereniging helpen, ze hebben nog een groot tekort aan hulpen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:57

van mij mag je hoor lanouska :))
ik kan er geen klap van nl..
:o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 21:58

@ gem ja dat mag

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:00

Lanouska als jij dat echt persee wilt dan mag je van mij het nieuwe topic openen super dat je dat wilt doen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:01

hihi
zal ze niet persee willen hoor,
meer op-offering denk ik :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:06

Lanouska: als je tijd hebt graag, ik kan dat echt niet :o Veel plezier met je les!
Frensie: wij hebben thermolint op de waterleiding in de stal. Dat kun je met een schakelaar aanzetten. Ideaal, dus wellicht ook iets voor jullie. Het water in de drinkbakken zelf bevriest wel als het lang blijft staan. Lange chaps zijn inderdaad fijn met dit weer om warm te blijven op je paard.
Gem: je mag gewoon in wedstrijdtenue van onder de man hoor, geen probleem.
Bianca: was inderdaad lege accu, had hem aan de oplader gezet en net de bak nog fijn kunnen losmaken. Kan ik morgen weer met het spul aan de slag. Heb het trouwens vandaag op de bok niet koud gehad, maar zat wel als een michelinpop op de bok/of liep alszodanig in de wei. Maar goed, alles beter dan kou lijden. Kan me goed voorstellen dat je het ziet zitten met de honden voor de slee. Lijkt me machtig mooi.
Tallechie: bij Bristol of zo een goedkopen skibroek kopen, is heerlijk warm.

Gezeul met water en alles bevroren is inderdaad vervelend, maar die zon maakt alles zooooo goed. Dus ik heb toch liever dit. Het duurt toch nooit heel lang in Nederland.

Nou, ik ga kopje thee drinken en naar bed. Morgen weer vol programma.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:06

Veale voelde warm aan onder de deken, dus die heb ik geen extra deken opgedaan. Maar die staat 's nachts op stal met de deuren dicht.

Ik ben zaterdag jarig dus zal het nog als cadeau opschrijven

gem inderdaad dat mag. Zijn er niet zo veel, maar is toegestaan.

Wij krijgen hier weer een slechte nacht ben ik bang... Daan heeft weer verhoging en ontzettend rode wangen.

Wie gaan er nu wel naar de oefenmarathon??? Ik zat te denken om als groom zijnde misschien mee te kunnen? Dat is 1,5 uur rijden, maar dan rijdt ik maar met 1 auto

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:08

Tine geen idee of de leidingen 'vrij' genoeg hangen om er lint omheen te doen. Tis allemaal vrij oud bij ons.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 22:12

@ iedereen willen jullie dan 1 á 2 foto's en een stukje tekst met je hoogte en diepte punten, 3 á 4 regels over 2011 en je doelen en wensen over 2012 ook 3 á 4 regels insturen naar mij

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:20

@Gem je kunt gewone zwarte / donkere / nettere broek zeg maar onder je rijjasje doen hoor, je menschort zit er toch overheen. Ik heb zelf gereden met een wat ouder gewoon colbertje in wat ik een mooie grijze tint vond, met zwarte broek eronder en onder colbertje gewoon blouse. Had nog dressuurhoedje van 'vroegah' en klaar was klara }:0

Moest net zo lachen. Krijg sms'je van stal dat Snuit dus keurig gebitje had en er werkelijk niets aan hoefde te gebeuren :+
Denk dus echt dat hij zo'n toneelstuk opvoert puur van boosheid / drammerigheid / zijn zin niet krijgen is, maar het lijkt dan echt net alsof er iets vreeeeeselijks met hem aan de hand is 8)7

Of hij zou een kronkel in zijn hoofd moeten hebben of zoiets ... kan natuurlijk maar goed... dat weet ik dus ook niet. Wil hem wel een keer laten doorlichten door Eric Laarakkers, een keer een dag voor nemen dat ik op en neer cross met zowel Bente als hij. Want het zou voor hem (en ook voor mij) wel makkelijker zijn als hij net een tikje minder boos wordt :roll: