[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:29

sorry Tallechie, toen ik het las dacht ik nog HEY !!!! dat gaat de goede kant op met Vaele en Tallechie.
en in de drukte van alles onthouden je helemaal vergeten.
Solly... Y;(

Maarre........
Super,super, super, super, super !!!! komt helemaal goed met jullie !

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:29

Tallechie ik had het wel gelezen maar inderdaad spontaan vergeten erop te reageren. Super dat je meer durf hebt, weet je ook hoe dat komt dat je nu durft aan te pakken. En fijn dat je dan ook resultaat merkt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:33

ik had wel gereageerd >;)
:P

Pff.. zo eventjes wat eten, en dan boodschappen doen denk ik. Daarna met de fiets naar stal, en dan lekker met dids aan de gang... tis hier verder toch maar stil, dus hier blijven is ook niet nodig :')
En van Lacuna moest dids aan het werk (jaja, jij krijgt er de schuld van hoor! :P )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:36

@Tallechie: super dat je meer door durft te zetten :j . Komt helemaal goed :j . Het aftellen is begonnen *\o/* .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:43

Naaltje daar heb ik over heen gelezen. Solly

Ik heb een knop omgezet. Hij is niet gemeen, bokt niet en steigert niet dus heb zoiets van gewoon aanpakken. Bij een ander doet hij het ook niet, dus is gewoon uitproberen van hoe ver hij kan gaan. en eerder stapte ik dan af en durfde ik er niet meer op.

Ik zal de administratie af maken en dan mij omkleden (zit nog in pyjama) en dan naar stal

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:44

haha :))
kan het niet komen omdat je nu geen wondertje meer ín je buik hebt, maar 't gewoon in een wiegje ligt? Dat je daardoor wat meer durft?
vind het wel stoer van je :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:54

nee want voor mijn zwangerschap durfde ik hem ook niet aan te pakken. Ik was gewoon bang omdat hij nog wel eens wil versnellen. ik heb nu zoiets van wat kan er eigenlijk gebeuren. Halt is halt bij hem dus als ik mijn evenwicht verlies staat hij zo stil. Ik heb nu echt een knop omgezet van ik wil gewoon rijden, geen geneuzel. Galop doe ik nog niet, maar dat komt wel weer

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:57

Tallechie ik voel het het gaat helemaal goed komen :D

Heb net met die andere handschoentjes gement maar dan glijden de teugels uit mijn handen en dan verkrampen mijn handen helemaal. Dus dat wordt het niet :n
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 19-07-11 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:59

@ Naaltje: daar heb ik nog niet op gelet wat bij zijn oksel zit. Dit jaar is het nog niet open geschuurd, vorige zomer zat ik met die problemen. Deze zomer verwacht ik weer dezelfde problemen als ik weer meer ga mennen, dus probeer ik mijn voorzorgen te nemen. Een langere singel kan inderdaad ook wel helpen, dank je voor de tip :j
Ik heb hier zinkspray, dat spuit ik erop als de wondjes er reeds zijn (op advies van een clublid, hij had me dat vorig jaar gegeven en het hielp echt)

@ tallechie: hij is inderdaad een knapperd, daar mag je zeker van zijn :j
Wat super dat het rijden met Veale goed ging! Als hij niet gemeen is, niet bokt en niet steigert, kan je hem er zeker eens van langs geven. Romeo is net zo, heerlijk beestje, ook als het op straffen aangaat :D Hij kan erg klieren, maar hij accepteert het ook als ik hem met de zweep tegen zijn kont aan ram, dan weet hij dat het genoeg geweest is en hij zal dan nooit bokken of aan de kletter gaan of weet ik veel wat. Ik weet dat Romeo en Veale een klein verschil zijn in maat :o maar het komt op hetzelfde neer. Afstappen is nooit een goede oplossing, dan geef je je gewonnen en zal hij volgende keer sneller beginnen klieren met de bedoeling dat je sneller afstapt.
Lekker consequent blijven, en zeker blijven zitten! Dan komt dat zeker in orde ;) Die galop komt ook wel weer, niets overhaasten!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:02

@ SL organiseerd de hallingerclub regelmatig wat?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:20

@ Rhine: de haflingerclub is zo een beetje aan het uitsterven, we vinden geen mensen met haflingers meer. Vroeger waren er wekelijks carrousel-lessen ohz, maar die zijn er niet meer sinds 2 jaar geleden.
Toen ik nog mocht paardrijden, deed de club jaarlijks mee aan allerlei evenementen, zo traden we jaarlijks op tijdens de land- en tuinbouwdagen van Alden Biesen, in Herk de Stad deden we ook jaarlijks optredens en we deden met de club mee aan dressuurwedstrijden verspreid over het land.
Nu zijn eigenlijk alleen de menners nog overgebleven, maar dat begint ook te minderen. Dit jaar wilden ze zelfs niet meer op vakantie naar de Veluwe, daarom ga ik dit jaar alleen met een vriendin en Romeo op vakantie, we gaan te voet naar Opitter en dan gaan we daar wat rondrijden. Vroeger organiseerden wij ook jaarlijks een hele grote marathon, was heel leuk om te zien, maar de club ziet heel die organisatie niet meer zitten... Best wel jammer, het was allemaal heel leuk om te doen. Maarja, de oprichters beginnen aan hun pensioen te denken en ze willen de club graag overdragen aan jonge mensen, maar dat is niet gemakkelijk om te vinden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:51

@ Tallechie: wat super dat je rijden zo fijn vindt. Goed dat je hem nu durft aan te pakken. Ik snap je heel goed vwb je schoonvader. Heel vreemd allemaal, zeker als hij die thaise vrouw ook nog meeneemt. Moet voor je vriend toch ook wel heel moeilijk zijn lijkt me.
Die beugels blijven nu mooi zo hangen ja. Snap er niet zoveel van, tijd terug mochten ze echt niet korter, maar goed, ben blij dat het nu wel mag, kan echt veel beter blijven zitten nu.

@ VHU: sterkte met de benen van Bente. Zonde dat smid er geen rekening mee heeft gehouden. En zonde van de trap van collega Har. Hier vliegt ook wel eens wat de lucht in, is het risico van bij elkaar staan. Maar wat je zegt, als er dan getrapt wordt is het wel eigen paard tegen eigen paard hier. Is toch anders als het paard van een ander erbij betrokken raakt (of je paard nu dader of slachtoffer is, dat maakt nog niet eens zoveel uit)

@ Naaltje: idd zonder ijzers komt het allemaal veel minder aan.

@ Lacuna: fijn dat Storm zo goed ging

Volgens mij heb ik het meeste wel gehad nu. Het gaat allemaal zo snel hier. Volgens mij komt topic vandaag nog vol zo.

Heb vanmorgen alle mannen ingespannen gehad. Eerst Amerigo in de bak, daarna Thabor in de bak. Manlief heeft ook nog zo'n 15 minuten gemend, toen deden zijn armen te veel pijn, maar hij heeft het sinds ongeluk in ieder geval weer even gedaan. en tenslotte met Rembrand weer een buitenrit over de maaipaden gemaakt. Nu een rit van een uur. Ging heel goed, dus ben best trots op mijzelf. Nu ook aan de rechterkant gereden (vind ik op de een of andere manier enger dan aan de linkerkant) en dus een veel langere rit. In het begin kwamen we nog een vrachtwagen tegemoet, op een heel smalle weg, nauwelijks berm en veel water. Gelukkig bleef hij stil staan tot wij bij ons zijpaadje richting maaipad kwamen.

Nou, ik ga zo boodschappen halen, daarna snel eten en dan weer naar school. Is jaarsluiting, dus alle kinderen gaan iets doen op het podium.

@ Tallechie: ben vanmorgen weer vergeten wat dekens te passen op Thabor voor de maat. STOMSTOMSTOM Ik hoop er vanavond aan te denken. Is nu droog weer, dus neem even een paar dekens mee naar achteren om te passen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:52

Hier in zeeland hetzelfde er is nog maar 1 evenement doorgegaan dit jaar. Remko is voorzitter
van de regio zeeland maar er is niet veel animo voor. Nu organiseren ze nog 1 clubdag samen
met de fjorden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:54

@ tine +:)+ van je buitenrit

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:04

lanouska schreef:
@ tine +:)+ van je buitenrit

Jaja, het wordt nog wel wat met ons. Na onze vakantie wil ik eerst in het bos met Thabor een buitenrit gaan maken. En als dat goed voelt (die stuurt nog heel anders natuurlijk dan zo'n ervaren Rembrand), dan met hem ook maar eens een klein stukje over een maaipad. Hij is op zich ook super koel, maar ja, ken hem natuurlijk minder goed dan Rembrand en het blijft natuurlijk een (hengsten)broekie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:16

Lees later weer bij.
Maar heb weer heerlijk gereden. Instructrice heeft er een half uur opgezeten, hij loopt constant scheef, dus bezig met rechtstellen, daarna ik er nog weer op

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:20

Super Tallechie!!! *\o/* *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:38

@Tallechie goed bezig met Veale fijn hoor! Die knop omzetten vind ik heel knap dat je dat gelukt is. Het rare is dan altijd dat die paarden dan ook weer veel normaler doen :+

Ja ja het topic is bijna vol... willen jullie alvast wat in je foto archief gaan duiken? Lanouska en ik zitten nog wat na te denken hoe we de openingspost kunnen maken maar als jullie alvast wat leuke mooie momenten van afgelopen half jaar kunnen verzamelen, graag :j

@Tine je bent stoer! Grappig trouwens dat bij jou met kortere beugels rijden juist beter gaat, dat geldt bij mij juist weer niet }:0

Er gebeurt inderdaad veel in dit topic dan vergeet je soms op iemand te reageren maar denk dat niemand dat 'expres' doet hoor. @Askazita heb je al nieuws over Asmiro? Ben zo benieuwd!

Bente's been was nog wel dik, maar niet meer warm en ze liep wat stijf maar niet kreupel **zucht van opluchting** het is vandaag afgespoten heb het flink in de traumeel gezet en ze heeft arnica druppeltjes gekregen.

Vandaag voor het eerst sinds overlijden van Rizanta weer met groom op stap geweest. Was er eigenlijk helemaal naar van maar gelukkig toen groom er was ging het allemaal goed en hebben we van de pony's kunnen genieten. Eerst met Alwyn rondje over de weg gedaan. Was wel weer eens goed want de strepen op de weg, pallets langs de weg en nog wat dingen waren toch weer erg spannend in het begin. Zo'n rare pony enorme tractor, twee flinke vrachtwagencombi's enorm blaffende honden, stoet fietsers enz enz daar kijkt hij niet eens van op :roll: Daarna met Snuit lekker het bos in geweest. Ook stukken keurig gegaloppeerd, dat leert (en ik :o ) steeds beter, moet hem wel ongelovelijk goed in de gaten houden maar het gaat nu heel beheerst.

Dus fijn dagje!

Oja, voor wie het vroeg, Snuit is 1.15 ^) :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-07-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:43

@VHU: *\o/* +:)+ *\o/*

Hier zou ik graag een menvereniging willen met verenigingslessen, maar goed, ik moet nog even bellen dan kan ik iig beginnen met lessen :') .
Vakantie en zo lijkt me helemaal geweldig, hier zitten best veel menners, maar die hebben geen tijd meer om recreatief bezig te zijn, geloof ik.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:18

tallechie die superles heeft gehad _/-\o_
tine die heel heldhaftig buiten heeft gereden =:)
vhu die met groom en pony's naar buiten is geweest ~~}>
maisie en avaluna druk bezig met verenigingsverbanden-menners :list:
en de rest ben ik vergeten :o

ikke hele dag gewerkt _-:( en het lijkt erop alsof het weer wat gaat betrekken nu... balen, heb les ohz vanavond en geen regenjas :n

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:36

@PrinsjeH in mijn kast / op mijn wagens ligt altijd wel ergens een regenjas :o , veel plezier vanavond!

OPROEP AAN ALLE VASTERE MEEKLETSERS:
graag een leuke, sprekende bij voorkeur men foto van jou en je paard/pony/combinatie even naar mij pb'en. Heb je meer paarden/pony's dan eigenlijk max 1 per poown/peerd.
Maar we kijken wel wat er binnenkomt!

We hebben echt een enorme lijst van regelmatige posters... wel een stuk of 20 en dan zijn er nog meelezers die af en toe wat posten en geheime meelezers die niet posten en wat mensen die we 'along the way' zijn kwijtgeraakt vanwege waarschijnlijk ons nogal enorme tempo :o }>

Maar opsturen die foto's want het topic is zo vol :j :D *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:57

:wave:
gelukkig weer even internet
mijn draadloze netwerk ligt eruit (naja, mijn... :') zit al 1,5 jaar op het netwerk van iemand anders :+ ) maargoed, moeten dus nu met 2 met 1 kabeltje doen. Wezen kijken voor een router, maar 40 euro was iets boven budget eigenlijk... grmbl... ^)

Ook nog even naar dids geweest. Beest verhaart als een malle!? := lekker gepoetst, daarna in de wei wat vanaf de grond gewerkt, was wel gezellig :)) En nog eventjes erop geklommen voor wat stappen. Been nogsteeds eng dik, maar hij loopt, zover ik zie, echt 100%...

Ik ga even fotos zoeken :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:09

Hele mooie ontvangen :j
Moet er nog heeeeeeeel veeeeeel hebben :j

Jeetje Naaltje wat vervelend toch dat been. Vind het ook zo raar dat het een been is want dan is het geen allergie of zoiets. Dat zou ik me nog kunnen voorstellen omdat hij twee weekjes niets heeft gedaan. Wat zouden ze dan op een scan kunnen ontdekken trouwens? Met dit beeld dan he, dik maar niet kreupel? Is het hard of zacht trouwens?

Nou we hebben hier de grastrimmer in elkaar gezet, ga morgen eens in de aanval :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:12

als ik een echo/scan laat maken is dat om echt gewoon zeker te weten dat het níet een pees is. Het wijst er niet op dat het een pees is nu, tenminste, dat zei de dierenarts. Ik vind het ook helemaal prima als dat been gewoon dik blijft. Als ik maar zeker weet dat er niks stuk is ;)
het is zacht, gewoon vocht zegmaar.. Maar eerst was het een bult, een harde bult, en nu is het een vrij groot zacht stuk geworden..

oh, grastrimmer kan ik ook wel gebruiken :P Dids vreet de onderste 40cm van z'n gras niet op _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:14

@ VHU: ik ga zo zoeken. Wat veel vaste bezoekers! Mijn beugels kwamen onder mijn voeten uit, dan zijn ze dus officieel te lang. Ze moeten op hoogte van je tenen hangen, hingen bij mij dus onder hakken. Lekker gemend, en Bente's been lijkt mee te vallen

@ Naaltje:erg vreemd dat been. Hoop dat ze iets kunnen vinden.

@ Tallechie: ik pb je over de dekens.