[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:05

Nou dat is zeker fijn want nu kun je tenminste echte voltes maken, zonder dat je tegen de wanden / zijkanten oprijdt zeg maar. Dat is ook een van de redenen dat ik daar ben gaan staan, voor die mega bak. Met dressuur / onder het zadel wel een behoorlijke uitdaging zeker in het begin, maar nu wel heel fijn :D

Nu nog even iets sociaals :+
@Tine, Dekkers heeft ze inderdaad niet, ook nog even bij Peter gevraagd. Maar ja om dat te zeggen dat ze er niet zijn vind ik dan ook weer zo makkelijk he :7
Wat trouwens ontzettend leuk dat jullie een Groninger op het oog hebben! Op de kalender van de mensport staat ook zo'n mooie foto van twee klassieke paarden (zie nu niet of het Groningers of Gelderse zijn) voor een hooiwagen, prachtig!
@Naaltje, bah wat een nare dag.
@Eefielover de KNHS instructieweken gaat hem bij ons na lang nadenken niet worden. Voor de prijs van de instructieweken kan ik 10 lessen nemen bij waar Rizanta nu staat, dat doe ik dan toch liever. En het is hier regeltechnisch gezien toch ook erg lastig, zoonlief onderbrengen voor/naschoolse opvang regelen, de hond, de pony's als ik ze niet meeneem verzorging etc. vind het zoveel werk voor die paar dagen ego-plezier. Dus maar besloten dat ik het niet doe. Mjin man werkt altijd hele lange dagen, vind niet dat ik hem dan overal mee op kan zadelen. Doe ik al genoeg als ik nu zeg maar met de paarden/pony's bezig ben eerlijk gezegd :o
@Tallechie volgens mij heb je gewoon recht op zwangerschaps/bevallingsverlof toch ook al ben je uitzendkracht? En ik weet niet of je nog reserveringen hebt staan voor de extra dagen dan? Dan hoef je niet in de WW direct, scheelt weer gedoe.
@Bicci, jij hebt dus wat je zelf zegt geen mooie kar, maar wel een die niet rammelt!! Da's grappig. Dat die mooie karren dus wel rammelen.

Met Rizanta ook door enorme plassen gedenderd, gaf ze ook niets om, ze vond het juist leuk om doorheen te spetteren.

Citaat:
Dit vind ik grappig.
Roos heeft het juist andersom. Is van nature links gebogen (als goed ziend puppy-paard), rechts blind gewodren, nu is ze rechts gebogen. Mijn idee daar over is dat ze rechts veel verder moet inbuigen (gewoon in het land en in de omgang) om iets te kunnen zien dan links. Dus ze traind zelf rechts al meer dan links

Da's inderdaad grappig, want bij Rizanta/Roos is het precies andersom.
Nu denk ik toch wel dat ik haar met veel trainen best soepeler ga krijgen linksom...wie weet ligt het gewoon ook aan hoe ze gereden is en dat 'we' ervan hebben gemaakt dat het aan haar oog ligt...time wil tell :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:18

Sorry voor mijn enorme hoeveelheid post maar ben nog beetje hyper :+

Mijn leidsels die bij mijn tuig zaten lijken te kort, maar het zijn officieel wel full leidsels...maar vraag me af of ze origineel van Ideal zijn. Heb ze niet opgemeten.
Alleen vroeg ik me af Tallechie en Tine, hebben jullie gewoon full leidsels van Ideal en heb je dan nog wat leidsel over of hoe ziet het bij jullie? Ik heb nu het gevoel dat ik gewoon een meter leidsel te kort heb, heb geen mooie lus over zeg maar.

Zo zijn je leidsels te lang, dan weer te kort, leuke sport dat mennen :+

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:22

Ik ga er van uit dat bij Roos de wissel van links naar rechts komt door haar oog, wissel is ook ongeveer gelijk (met een paar maandjes vertraging) met het blind worden gekomen. Met training is ze wel aardig recht te krijgen, maar dat is bji ieder paard wel voor elkaar te krijgen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:19

VHU SUPER dat het zo lekker ging!!!

Ben de hele dag al ziek bahhh buikpijn misselijk ovegeven....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:48

@ Patrick: he vervelend. Gaat al een tijdje niet zo lekker geloof ik. :(:)

@ VHU: ik heb hier een grote lus over bij Rembrand. Bij pony ook trouwens :D Heb bij Rembrand gewoon full (van Ideal). Super dat je paard het zo goed deed. Dat geeft weer een hoop vertrouwen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:51

Arme Patrick :(:)

Dan zijn mijn leidsels vast geen echte Ideal die ik er nu bij heb... maar ze stond ook wat ver van de wagen af, dus we doen de strengen de volgende keer ook korter. En ik heb net een ideal full anti slip leidsel 2e hands gekocht, denk dat die dan wel de juiste lengte zal hebben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:52

Meet ze anders even op en vraag dat ook aan Tine of ze dat wilt doen :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:54

Ik weet ook niet wat het is maar vind het ook vervelend....maar wat doe ik er aan niks.
Heb zaterdag cursus maar als ik me zo blijf voelen gaat m dat niet worden ;(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:16

Tine, hihi ik denk dat amerigo je gehoord heeft inderdaad :j

VHU, wat super leuk dat Rizanta het zo goed deed! mooi joh!
heb je voor haar nu al een eigen kar?

patrick, beterschap!

Heb vandaag geen rondjes om de schuur gement :+
had een stuk of pionnen in de bak op een rij gezet.
eerst los gereden en toen wat tussen de pionnen door gereden.
En waar ik gisteren heel goed bezig was door wobbe niet teveel aan te moedigen...
was ik vandaag weer flink tegen hem aan het kletsen :+
denk dat ik een beetje enthousiast was haha.
bij elkaar weer bijna 40minuten gereden.

Ik heb net voor het eerst helemaal alleen een appeltaart gebakken.
hij staat nu in de oven.
zaterdag krijg ik visite i.v.m. verjaardag.
en morgen heb ik geen tijd om appeltaart te bakken.
Ben benieuwd hoe die smaakt!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:19

@IT: ik krijg TREK. Ben dol op appeltaart, maar mijn man houdt niet van taart. Dus om hem dan alleen voor mij te bakken.... ik moet afvallen ;( fijn het het sturen weer zo goed ging.

@VHU: ik zal ze morgen even voor je opmeten.

Ik wilde jullie iets vertellen, dus zet computer aan...... en nu weet ik niet meer wat het was :o?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:38

nou hij is uit de oven.
en hij ruikt heerlijk en ziet er lekker uit!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:48

Knap IT, is mij nog nooit echt gelukt :oo
@Tine, toe nou anders ben ik zo nieuwsgierig :+

Enne... we mennen gewoon met een wagen van de stal hoor. Trouwens een ontzettend mooie wagen :9 Ik moet nu echt niet aankomen voor een wagen voor het paard denk dat mijn man een rolberoerte krijgt _O-

Maar stiekem zou ik er wel een willen natuurlijk maar daar moet dan wel voor gespaard worden (waarom dachten jullie dat ik zo graag meer uren wil werken / achter extra werk aanzit := )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:50

is het jou nog nooit gelukt een appeltaart te bakken?
of neem je me in de maling?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:52

VHU wat gaaf dat ze het zo braaf doet!
Patrick snel beter worden hoor

Wbt leidsels, mijne zijn ook te kort. Ik heb maat pony denk ik, maar mijn kar is nogal lang. Damon staat dus vrij ver van mij af. Ik heb nu een stuk teugel tussen mijn leidsels gedaan en nu is het goed. Wil nog wel een keer goede de juiste lengte kopen, maar dat past even niet in het budget.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:53

ik men met een slofteugel als leidsels.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 18:54

VHu super dat ze zo reageerde. Ik heb full leidsels van ideal als ik de goede heb gekregen en weinig leidsels over, maar een klein lusje. Ik wil ze wel voor je op meten, maar dat wordt van het weekend. Ik kreeg laatst de opmerking ook al dat ik korte leidsels had.

Appeltaart lekker hoor.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:02

ik ben even uit m'n nest; @VHU; :):) :):) :):) ik ben trots op jullie!
tine lekker gemend

en dat was beetje einde geheugen.. ik ga proberen wat te eten, heb nog niks op vandaag behalve een appel, banaan en een droog boterhammetje...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:03

Nee ik meen het ik kan geen appeltaart bakken :o

@Melanie, met de pony's heb ik juist steeds leidsel over, heb zelfs een leidsel kleiner laten maken, was gewoon maat shetland. Maar pony moest ik zo'n beetje om mijn middel wikkelen om nog veilig mee over straat te gaan :+

@IT jij zit er natuurlijk zo lekker dicht bovenop, wat grappig slof als leidsel.

Mijn ouders schrokken zich rot toen ik gisteren zei dat ik het paard voor de wagen wilde doen, verklaarden me voor gek. Maar nu het zo goed ging vonden ze het wel heel leuk voor me. Die zagen al hele rampscenario's voor zich.

@Naaltje, zo jij hebt geslapen!

En Tine, weet je het al?

Moet aan de kook :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:42

Nee, ik weet het nog steeds niet. Stom he?

Volgende week zondag gaan we bij de Groninger kijken. Ben heel benieuwd.

Kunnen jullie stoppen met praten over appeltaart. :(

Krijg trouwens diverse mails van de wagenbouwers, maar geen een die even fatsoenlijk de technische gegevens en een prijs wil doorgeven. Wel vragen als wat denk je zelf -:(- En een die zei eerst dat wagens onder de 200 kg niet veilig zijn, biedt me er nu een aan van 160 kg. Snappen jullie het nog? Ik niet. Ik heb nu maar even een overzichtslijstje gemaakt. En deze krijgen een rood kleurtje, maar ik bewaar hun gegevens nog maar wel.

Ik had heel duidelijke mail gestuurd met daarin wat ik van nieuwe kar wil en uitgebreide beschrijving van huidige kar. Wordt hier verdrietig van |(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:00

hee tine :(:) 't zullen de kerels wel zijn die de mails beantwoorden, 't tact van een dood konijn he.. :=

@vhu; heb eventjes geslapen idd, maar verder vooral in 't donker gelegen.
net wat gegeten, hoop dat dat goedgaat :P

nu maar eventjes proberen toch nog wat voor stage te ondernemen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:01

Had ik ook Tine toen ik achter het wagentje aanzat wat we toen uiteindelijk voor Alwyn hebben gekocht (de Dutch). Ik werd er echt treurig van. Sommigen antwoorden helemaal niet, anderen met van die halve zinnen, alleen de firma Kool uit Elspeet en dus ook v.d Mee hebben me toen al mijn vragen beantwoord, maar dan wel per telefoon. Per mail lukte het me helemaal niet, per telefoon ook trouwens nauwelijks.
Ze gaven gewoon ook foute info. Dat de spoorbreedte er niet toe deed, dat onderdoor draaien niet verplicht was, dat soort onzin. En dan heb ik het over de zogenaamde gerenommeerde bouwers he. Behandelden me als een klein kind zeg maar, nou als ik ergens niet tegen kan is het dat.

Denk toch dat het kijken wordt en zelf heel goed weten wat je wilt. Maar dat kost weer zoveel tijd en energie }:0

Han heeft net mega veel gehaktballetjes gemaakt, ze smaken ook echt heerlijk (heeft duidelijk meer kooktalent dan zijn moeder :+ )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:03

@VHU; is het zo slecht gesteld met je? :P geen appeltaart, geen gehakbaltalent? :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:06

VHU, hihi wie kookt er dan altijd bij jullie?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:14

Ik kook nooit :o. Alleen met Kerst. Geen tijd om te koken.
Ik heb mijn kar trouwens gekocht via Marktplaats, bij een wagen handelaar. Zal even zoeken of ik hem kan vinden. Hij was erg behulpzaam en heeft de kar gebracht vanuit Gelderland naar Amsterdam.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:14

Mannen en vrouwen geven geen duidelijke antwoorden. Ook Kool niet. Wordt er echt gek van. Willen ze niet verkopen ofzo????