[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:10

oh hihi :P.. het leek echt heel groot :P.. en voor de molen hoef ik niet ver te gaan die zit naast me stal :P.. ken die mensen ook goed dus kan ik ook in kijken vind ik altijd wel leuk :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:11

Mooie foto nouvel! ziet er heerlijk uit in het bos!

Mooie pony heb je gezien laura, hopen dat ze hen weg doen haha :P Er bestaan toch nog veel shetxwelshen he :D blijkt bij mij op stal zelfs nog 1 te staan naast sil haha.

Je had het trouwens over een Menstal, nou daar begint de onze nu op te lijken! Binnen een jaar zijn er paar mensen tot t idee gekomen om ook te gaan mennen :P En vandaag is er ook weer een nieuwe pony op t land verschenen waarmee gemend gaat worden. Dus als ik even reken, zijn er zowiezo al 10 paarden/ponys die al kunnen mennen en moeten er nog ong. 3 beleerd worden.. en dan vergeet ik er zelfs nog een paar :P

En dan hebben we zelfs een menbak :D en het hok waar de karren opgeborgen kunnen worden is ook bijna klaar! En ook nog eens dichtbij het duin! Dusja... meer te wensen is er eigenlijk niet haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:15

Ik ben de enige op stal die ment :) mijn sulky staat in een lege box en mijn marathonwagen in de loods tussen de landbouwmachines. Geen goede bak om te mennen (veel te zwaar) maar ik men toch lekker buiten :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:29

Ik ben ook de enigste, de buren dacht ik ook 1 iemand en verder in het dorp nog een paar mensen. Het is dat heemskerk voor elke dag heen en weer rijden te ver voor me is anders had ik het wel geweten :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:31

Haha :P valt wel mee joh hoever heemskerk is :P ik reis ook elke dag naar amsterdam en weer terug voor school haha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:44

oh echt :P.. ik heb eigelijk geen idee hoe ver het is of hoe lang je erover doet :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:46

Kom wel eens in Heemskerk. Via Assendelft kan je mooi afsnijden :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:06

Vanmiddag even met Rembrand proefjes voor zondag geoefend. Ben nu al stikzenuwachtig. Ben zo bang een slechte proef neer te zetten. Door die spanning kreeg ik hem natuurlijk niet lekker. Morgen nog maar even longeren. ;(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:41

Ik heb net weer even lekker met Roos ohz gereden. Alle knopjes zitten er nog op na een halfjaar zwangerschaps verlof. Ze moet alleen nog weer sterker worden en conditie opbouwen. Binnenkort maar weer voor de wagen als de baby iets zelfstandiger is.

Hier wel aardig een menstal. Alle volwassen pony's (op 1 na, die een ongeluk voor de wagen gehad heeft) zijn betuigd, ik men en de verzorgmeiden ook wel eens.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:46

bij ons ment bijna iedereen.
onze staleigenaar beleert ze ook, dus bijna iedereen zijn paard kan voor de kar

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:52

Leuk zeg :D.. ik weet wel een leuke stal waar ze een super buitenbak hebben van 30x80 om in te mennen, binnenbak waar je in mag mennen en een drafbaan van 750 meter. Daar was ook mijn eerste les. Het nadeel daar is dat er ook manege lessen worden gegeven en je wel de spiegelplas heb maar dat ik ook niet super veel. Dus ik blijf nog het liefst nog even hier staan aangezien ik meer buitenrijd dan in de bak, maar dat komt ook omdat die best zwaar is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:17

evelli, leuk dat je lekker gereden hebt!

nouvel, wat een heerlijke foto!!

L_rivaldo, ohh ik weet nu welke bokster jij bedoeld.
ik weet niet of ze napoleon verkoopt, maar je weet het nooit

Ik heb bijna alles compleet voor het mennen met wobbe.
vandaag een menzweep gekocht van 1.10m.
nu alleen de half cheek die onderweg is.
en 1 van de belangrijkste dingen voor het mennen: mijn sulky!
andries heeft nog steeds niet gebelt.... dus ik denk dat mijn sulky nog niet klaar is.
of hij vergeet me (aangezien hij ook 2x terug moest bellen welke kleur ik wilde)
maar als hij maandag nog niet gebelt heeft gaat mijn vader even langs.
hij is maandag of dinsdag toch bij HCA in de buurt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:18

Aangezien ik de laatste tijd toch wel fanatiek aan het mennen ben, mag ik nu vast ook wel mee praten :D Ik verzorg een mini-shetje (daar men ik NIET mee), ik krijg menles 1 keer per week. En misschien ga ik binnenkort ook 2 keer per week een shet verzorgen waarmee ik ook mee mag mennen! Ik wilde eigenlijk niet nog een verzorgpony erbij omdat ik Tijger nu 5 dagen per week verzorg, had dat besloten nadat mijn andere vz was overleden, maar ik zag vandaag op marktplaats een advertentie staan van iemand die voor haar shet een verzorgster zoekt, die ook voor de sulky beleerd was. :+ 10 seconde heb ik me in kunnen houden om niet te reageren maar helaas was er op het moment niemand die zei dat ik er eigelijk geen tijd voor heb.

Ik zou wel 2 daagjes in de week erin kunnen proppen. Ik heb gereageert met hoe ik ben en mijn ervaring, en ze zei dat het goed klonk en dat ze zondag terug zou reageren :D Dus hopelijk word het wat! Echt super veel zin in.

*D Lekker lang ego verhaal voor eerste post in dit topic.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:23

ja denk niet dat ze hem verkoopt hoor, maar inderdaad wie niet waagt :)..

Hey manon jij ook hier (voor de andere, zij is een tijdlang verzorgster van rivaldo geweest :) maar het was gewoon te ver voor haar) Ook nog mooie foto's van mijn wedstrijd gemaakt :D

nu snel eten en dan met een vriendin naar rivaldo :D.. samen een buitenritje maken (moet echt even me kamer uit van mijn hw :P) even lekker buiten in volle galop :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:48

Heel jammer dat zo ver weg was! Vond het echt leuk om Rivaldo te verzorgen, je bent toch wel 1 van de leukste eigenaresse die ik tot nu toe heb mee gemaakt :D Ik had wel wat pittiger tegen Rivaldo kunnen zijn, ik was wel echt een watje :o

Had wel al een tijdje mee zitten lezen in dit topic maar aangezien ik niet een eigen verzorg pony had om mee te mennen had ik verder niet echt toegevoegde waarde tot het topic :+ Misschien binnenkort wel dus :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:50

Laura die pony past idd leuk bij riv, heb je al n berichtje terug gehad of heb ik daar overheen gelezen?

nouvel, leuk plaatje zo in t bos met het zonnetje erbij lekker genieten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:51

Was gezellig gister :) als je het leuk vind mag je vaker komen mennen hoor :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:02

Evelli schreef:
Was gezellig gister :) als je het leuk vind mag je vaker komen mennen hoor :)

Vond het ook erg leuk :D En nog steeds ongelooflijk hoe bomproof Keet is. :D Het is zeker voor herhaling vatbaar, dan kan je ook mooi wat vaker met je marathon wagen weg ;) :P En je zou eigenlijk een bord aan je wagen moet hangen 'Picture? €0,50!'

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:03

Ja, zou een hoop geld kunnen verdienen :D Maar heb nu kaartjes met mijn emailadres, dus die kan ik uitdelen, vind ik ook leuk, hele verzameling fotos :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:31

*ego post, zal morgen alles bijlezen en reageren maar moet echt slapen nu*

Ik had gisteren wedstrijd, dezelfde als waar Martine was.
's Ochtends eerst begonnen met de andere pony, ik als groom erbij op. Die deed zn best maar is nog niet zo bevestigd dus reed uiteindelijk geen punten. Wel tevreden, dus dat telt ook.
Toen pony naar huis, Charmer opgeladen. Dat is het gemak van een thuiswedstrijd, binnen 5 minuten waren we thuis.
Charmer deed zn best, werd wat té braaf in de dressuur maar ach. De vaardigheid wilde hij wel weer even wakker voor worden dus dat ging mooi op tempo. Jammergenoeg 1 balletje, maar kan niet altijd foutloos :P
Charmer maar weer naar huis, alles uitgeladen en toen weer terug voor de prijsuitreiking. Na potverdorie 2 lange, koude uren werd uiteindelijk de prijsuitreikeing vol fouten gedaan. Daar kreeg ik te horen dat ik 2x 187 had gereden. Dus 2 wp's in de dressuur erbij en 1 in de vaardigheid. Verder geen prijzen. Wel tevreden natuurlijk :)
Nou keek ik net op de uitslagen, zie ik dat er gewoon 2 prijzen aan mn neus voorbij zijn gegaan. Had een 2e prijs verdient in de dressuur en een 3e in de vaardigheid. Nou gaat et me niet om de prijzen, maar opzich wel jammer dat de prijsuitreiking niet klopt :+

Nou, moet nu eerst nodig slapen, morgen lees ik bij :D
trusten!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:43

Royalthu, toch jammer als de prijsuitreiking niet klopt.

Sanne, nieuwe groom wellicht zo te lezen.

Mijn bijna 2-jarige (morgen zijn hij en zijn zusje jarig) doe ik nog niks mee, maar de bijna 3-jarige is zo enthousiast, dat ik me bedacht dat een beetje opbouwen van conditie wellicht een goed idee is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:22

Nee nog geen berichtje gehad..zat net weer naar hem te kijken het is een heerlijke pony.

Net een heel rondje gaasperplas in galop gedaan :P.. pony had er zin in :P.. stouterd dat het is.. Begin het rijden echt helemaal weer leuk te vinden (wel buiten).. als dit zo blijft ga ik misschien kijken of een barefoot wat voor ons is. Heb alleen wel een blaar door het rijden haha :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:50

Hee Anneloes,

Ik heb niet gewacht op de prijsuitreiking, zat ik toch niet bij en ik was verkleumd. Bovendien nog een uur rijden naar huis, dus ik vond het wel mooi verder. Maar wat een slechte organisatie!!!! Echt waardeloos. Je moet ze het wel laten weten hoor. Als Eric een fout maakt bij de prijsuitreiking bij onze wedstrijd (Onstwedde), dan krijgt de prijswinnaar alsnog zijn prijs hoor (en degene die hem per ongeluk heeft gehad, mag hem ook houden, is wel erg banketstaaf om dat terug te vragen. Helaas zijn er wel verenigingen die dat doen.) Als je het niet meldt, weten ze niet eens dat ze fouten hebben gemaakt en kunnen ze er ook niet van leren.

Nou, ik ga pony eens voor de wagen zetten even lekker oefenen. Daarna Rembrand nog even kort rijden voor morgen. Duimen jullie allemaal voor me? Dan zakken de zenuwen hoop ik wat.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:00

Gelukkige verjaardag Evelli! *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:48

@Evelli: gefeliciteerd!

@Milanka: welkom!