[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:46

Hmmmm dierenarts belde net. Ze had een fout gemaakt bij het versturen van het bloed, dus komt vandaag (eind morgen begin middag) nog een keer langs. Oftewel moet weer wachten. Moet eigenlijk boodschappen halen, niet zo veel meer in huis....
Vanmorgen heerlijk gemend met Sam en Rembrand en nu bezig om Amerigo helemaal te scheren. Hij was gisteren na 2 uur nog zeiknat, dat schiet niet op, dus dan maar alles eraf.

Bianca heeft weer lekker getraind met de honden.
Ava hoe gaat ie daar?

SunNDLM

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:07

Hallo medebokkers! :)

Ik wil me graag aanmelden bij dit hk-topic! Waarschijnlijk zal ik niet veel tijd hebben om actief te zijn maar af en toe heb ik wel vraagjes waar jullie misschien een antwoord op kunnen geven.

Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Sanne en 22 jaar. Mijn moeder en ik hebben samen 6 pony's, allemaal Welsh. Tot twee jaar terug was een ik "dressuurmiepje" en groomde ik bij mijn moeder met het tweespan. Destijds had ik mijn doelen onder het zadel zo'n beetje bereik en zocht dus een nieuw doel. En dat doel was vierspan rijden! Vorige jaar ben ik begonnen en dit jaar ben ik gestart met officiële sgm wedstrijden.
"Helaas" moet ik dit studiejaar afstuderen waardoor ik geen vierspan meer kan rijden, behalve op de zondagochtend. Maar omdat ik helemaal stil zitten geen optie vind heb ik besloten wedstrijden te gaan rijden met het enkelspan.

Omdat ik nog nooit een hindernis van dichtbij heb gezien met een enkelspan (en m'n pony ook niet haha!) ga ik van de winter indoors rijden.

Mijn eerste vraag waarop jullie misschien antwoord hebben gaat dan ook over het enkelspan. Ik ben me namelijk aan het oriënteren op een bruin tuig maat pony of shet. Ik ben uitgekomen op Lessing en iDeal maar zijn er ook andere merken? Vooral de maat beperkt de keuze enorm...

Groetjes! :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:50

Hallo Sun; bij roeke ruitersport hebben ze een paar bruine tuigen voor kleinere paarden/pony's en shetlanders die zijn betaalbaar, maar geen idee of het wat is qua kwaliteit....
Ideaal vind ik wel degelijk en fijne tuigen !
Tine moet weer paarden gaan scheren..niets aan als ze niet opdrogen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:13

Trots op zoonlief, voor het eerst helemaal alleen op de wagen. Ik vond het wel spannend hoor, maar het ging super goed. Hij wil zaterdag ook alleen de ring in. Scheelt voor Amerigo heel veel gewicht om te trekken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:31

Welkom Sun, leuke plannen! Ik had destijds bij mijn Welsh A'tjes mix van shet/pony van Ideal. Samengesteld dus. En bij de hoofdstelletjes zelfs nog mini dingen erbij <3

Zo dat lijkt me best spannend Tine, zoonlief alleen met wagen. Mag dat wel reglementair?

Hier verder druk :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:01

Bixie en hobby niet, maar hij rijdt nu officieel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:11

Hey Sanne. Je gaat met Farah rijden toch? Ik zou denk ik voor ideal gaan maar goed je
weet mijn smaak :D

@ tine ben benieuwd of je zoon al alleen de baan in mag. Volgens mij mag het niet? Scheelt idd wel wat gewicht en amerigo is ook een brave pony.

@ VHU met de verbouwing bezig. Spannend allemaal denk dat het heel mooi gaat worden :o En ook nog gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Gisteren is Cardi voor het eerst mee naar les geweest. Grootste leerpunt is dat andere aanspanningen niet eng zijn en je daar niet voor hoeft te gaan rennen :+
Verder was hij super braaf op de trailer en met in/ uitspannen. Blij mee dus.

Vandaag nog lekker een rondje tandem gereden met Robin en Ferro.

Morgen komen mijn ouders weer terug van vakantie dus verhuis ik weer naar mijn eigen paardloze huis -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:23

Heb de reglementen nagekeken en er staat niet in dat het niet mag. Jeugd moet bodyprotector en cap aan/op, bij dressuur en vh enkelspan hoeft niemand achterop bij enkelspan, en bij menner onder de 18 moet begeleider in de buurt zijn. Staat niet dat dat op de kar moet zijn.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:56

Thanks voor de reacties!

Ik zal eens een kijkje nemen op de site van Roeke Ruitersport.

Jaa Maaike ik ga het maar eens proberen met Farah. Ik heb moeders overtuigd dat als Ferro het kan, Farah het ook kan hahaha! Maar aangezien ons enkelspantuig een webtechtuig is met veel gebruikssporen wil ik graag een nieuw tuig (en dan hoef ik ook niet steeds dat tuig om te bouwen..). Ik ben wel blij dat eurotech van ideal nu ook in het bruin verkrijgbaar is dus misschien is dat een optie.

Super tof trouwens dat het zo goed gaat met Cardi! En wat een schattig filmpje van Robin op facebook! <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:53

Goedemorgen. :O
Maïsie goed bezig met de paarden,Cardi moet nog wat bijleren, haha, komt wel, gaat al zo goed.
Ik zou dat niet aandurven Tine...haha, mooi dat het zo goed gaat.
Timon nog steeds thuis?

fijne dag allemaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:14

tine10 schreef:
Heb de reglementen nagekeken en er staat niet in dat het niet mag. Jeugd moet bodyprotector en cap aan/op, bij dressuur en vh enkelspan hoeft niemand achterop bij enkelspan, en bij menner onder de 18 moet begeleider in de buurt zijn. Staat niet dat dat op de kar moet zijn.

Als je in nabijheid moet blijven als groom in een 30 x 60m baan, haha moet je wel hele lange armen hebben.
Ik zou zelf wel de keuze maken om als groom op de wagen , want als er paniek is, kan je anders niet ingrijpen.
Amerigo heeft met jouw gewicht op de wedstrijden toch ook geen probleem gehad. Ik zou zelf kiezen voor veiligheid.
Moet Amerigo maar wat harder werken haha succes Patrick

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:17

Goedemorgen allemaal

Ik vind het ook wel spannend hoor Bianca, maar zoonlief rijdt gewoon echt heel netjes, is voorzichtig en Amerigo is wel vertrouwd (voor zover een paard/pony dat kan zijn natuurlijk)

Timon is er nog steeds. Als we thuis zijn, gaat hij van 16-20 naar buiten. Als we dan buiten zijn, is hij steeds bij ons in de buurt (loopt ook mee naar de zomerwei als we paarden wegbrengen of gaan voeren) Als we binnen zijn, zit hij bij de keukendeur of voor het raam. Wel een beetje zielig dus, hij wil wel heel graag bij ons zijn.

Dikke mist hier, eens zien of ik de paarden kan terugvinden in de wei ;-). Wilde met Rembrand een buitenritje doen, maar dat wordt dan toch maar mennen in de bak. En straks nog les met Amerigo.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:52

Ik zou net als janouk schrijft op de kar blijven..ik had zelf een brave pony..maar ben wel onverwacht onder de kar terecht gekomen...brr ik krijg de rillingen als ik er nu weer aan denk..maar als je het vertrouwt vind, zal het kunnen, komt vast goed..is ook puur mijn eigen angst natuurlijk.
Lekker getraind vanmorgen, reeën gezien, mist, spinnewebben veeel en zo mooi door de dauw, hondjes liepen superfijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:08

Instructie zegt juist dat ik eraf moet. Amerigo heeft best wel moeite met mijn gewicht namelijk. Het is geen sterke pony. En buiten zit ik er nog wel op maar in afgesloten binnenbak van 20x40 vind ik het wel anders. Onder het zadel moest ik hem ook een keer loslaten. Aangespannen moet dat ook een keer. Maar goed, we zien wel hoe het loopt morgen. Vorige week zou hij ook alleen de ring in gaan, maar wilde hij op laatste moment toch dat ik erachter op kwam.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 12:24

Goedemiddag

@ Tine misschien met losrijden op de kar ivm meerdere combinaties in de bak en dan Patrick zelf laten aangeven of je erop moet blijven of eraf mag :D

@ bianca weer met honden aan het beginnen met trainen.. wij willen van het winter weer foto's en filmpjes hoor..

@ vhu sleutels van nieuw huis en hoe gaat het met vertrekken bij oude baan in opzegtermijn?

@ janouk hoe gaat het met de nieuwe haf en janouk ?

En hoe gaat het met ava?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:24

Of het nou mag of niet, ik vind het "loslaten" juist best wel een beetje stoer, tine _/-\o_ ! Zou dat ook wel aandurven met zo'n pony.

Kruip weer ff terug achter de pannen.... gisteren de appelboom helemaal leeg gemaakt en nu appelmoes maken. Veel werk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:37

Dat loslaten is ook mooi,..maar ik zou het denk ik niet durven :+ ,.. haha..
Gem appelmoes maken, lekker, onze appels zijn echt te vies om appelmoes te maken....blegh.
Lanouska, hoe is t bij jou, en de pony van je moeder, gaat dat een beetje goed ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:59

Hier ook prima qua loslaten van dochter met Liesje; heb daar ook echt vertrouwen in en ik denk dat die 2 schimmeltjes wel met elkaar te vergelijken zijn.

Het gaat wel met Ava; bij controle bleek toch ook nog mijn schouder gebroken te zijn, mooi met afscheuring g van 2 spieren en 1 pees en Ava maar flink oefenen met die arm. Verder flinke preek hoe belangrijk het is om te blijven liggen en komende woensdag naar Essen om te kijken of ze wat in een zenuwtransplantatie zien; pfff spannend.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 13:44

Hier gaat alles zijn gangetje.. werk bij flora Holland in Eelde..
Butterfly is in de puber fase. Wordt dus op het moment wat streng aangepakt dat een heleboel niet mag en maar een klein beetje wel... Zoals niet op de vrachtwagen gaan mag niet.. gekkigheid met balkjes lopen mag wel.. vanmiddag weer naar les met butterfly..
En morgen weer op wedstrijd naar onstwedde met Harry

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:10

Op de wei gaat het goed tussen mevrouw Janouk en meneer Anton. Inde bak heb ik er een stroomdraad tussen. Janouk is behoorlijk bazig en Anton is lang hengst geweest en laat zich niets wijs maken. Op stal hebben ze ook geregeld mot door de tralies heen.
anton begint ontzag te krijgen langzamerhand en maakt zich uit de voeten als Janouk echt gaat uithalen, alleen blijft hij haar heel lang uitdagen. Hahaha het is nog op gespannen voet dus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:05

Janouk blijft met ijzeren hoef regeren en Anton geeft zich nog niet gewonnen..
Wel fijn dat het op de wei al zo goed gaat.
Lanouska heeft t druk met Butterfly onder de duim houden, succes in Onstwedde !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:43

En dat hadden ze dus niet eerder gezien Ava grrr soms zou je die gezondheidszorg toch iets doen. Ik weet dat schouder een lastig gewricht is maar jeetje zeg... }:) hier met slechts alleen beschadigde schouderpees en dus die ribben eronder toch nog steeds pijn regelmatig bij het liggen / trekken / tillen...
Kun je al weer wat lopen dan Ava? Of is het in rolstoel of met looprek? Als je er niet over wilt praten zo dan maar per pb of helemaal niet hoor alle respect maar misschien is het wel 'fijn' om er een beetje over te praten?
Die Anton en Janouk O:) <<)
Hoe dan ook, Patrick is dapper kereltje Tine! Toppertje! Goed idee van Lanouska mbt inrijden enz.
Butterfly in de 'overleg' zone ;-) zo noem ik dat wel eens bij merries. Die hebben dat wel vaker denk ik dan ruinen. Die zijn veel gelijkmatiger. Rustig door blijven trainen en niets van aantrekken :+
Heerlijk appelmoes van eigen boom :9

Gelukkig gisteren goed gesprek gehad over opzeggen en opzegtermijn dus ik ben 'vrij' om 12 oktober te beginnen. Ze hadden ook wel door dat het bij de hogeschool gewoon einde oefening is. Krijg nog een officieel afscheid, dus we gaan 'goed' uit elkaar, dat is wel erg fijn.

Hier is Gretha vanmiddag ge-ent, pup zag er uitstekend uit volgens DA ze was in 3 weken tijd van 5.3 kg naar 8.7 gegaan }:0 Weer in de auto gehad en nu ging het redelijk goed. Geen gepiep en gekwijl. Elke paar dagen doe ik maar even een klein stukje rijden met haar, denk dat ze dan wel gaat wennen.
Wiske wat quality-time gegeven, die mocht alleen mee naar de wei, vindt ze altijd heerlijk, lekker rennen achter de konijnen aan, gaten graven en beetje rondhobbelen.

Morgen en overmorgen ga ik de pony's verhuizen naar hun winteradresjes. Heel gedoetje. Hoop dat het voorspoedig gaat.

Met de verbouwing gaat het goed, zo blij met ons bouwteam. Die mannen werken echt heel hard. En ook zo blij dat het nog goed weer is want de halve achtergevel ligt er nu uit :oo

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:25

Zo..nu op pc, kan ik tenminste alles lezen.
pfffffffffffff Ava....ook je schouder gebroken....en maar afvragen waarom de oefeningen niet hielpen ??,.....duim voor je dat er toch iets positiefs uit het gesprek komt mbt de zenuwtransplantatie. ..en liggen belangrijk, dat wist je natuurlijk best...maar je bent een keer uitgelegen. .... :(:) (:) :(:)
zoontje weer naar zwemclub geweest, ging weer erg goed.
vhu, succes met de paardjes verhuizen !

ieder die wedstrijd heeft dit weekeind, alvast veel succes !! En veel plezier natuurlijk !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:58

Wat fijn dat het opzeggen zo goed gegaan is! Verbouwing vlot ook goed met een goed team en alweer tijd voor het winteradres!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:47

Goedemiddag inmiddels

Ava: hoe hebben ze die schouder kunnen missen.....
Bianca lekker aan het trainen geweest met de honden
VHU: eng zo die muur eruit, maar gaat natuurlijk nu heel mooi worden.
Janouk verveelt zich niet met de heer en mevrouw Haf
Lanouska: zo was ik het inderdaad van plan, losrijden erop.

Maar bij het losrijden kende ik de andere ponys en menners, was heel rustig, dus hij heeft ook alleen losgereden en dus zijn dressuurproefjes ook alleen gedaan. Zo trots op zoonlief, hij reed 2 keurige proeven. Nu nog zien dat hij hem ook aan de teugel kan krijgen, dan is de jury ook helemaal blij. Vaardigheid reed hij supernetjes rond, foutloos. Tenminste alle ballen bleven liggen. Nog wel tijdoverschrijding, dus volgende keer maar eens aan de slag met het tempo. Maar ja, eerstvolgende keer vh is waarschijnlijk indoorkampioenschap haha.

Wedstrijd draait als een trein, dus ik ben lekker naar huis gegaan. Mijn opvolgers hebben de boel goed voor elkaar. Nu thuis bijna alles opgeruimd en alweer spullen voor morgen klaar gezet. Zo hopelijk een paar uur slapen, want mijn hersencellen werken niet meer zoals het moet. Vergeet de simpelste dingen. Zoals na poort 2 komt poort 3 :o?

Afbeelding